MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 1 of 6 12345 ... LastLast
Results 1 to 25 of 131
  1. #1
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    381
    vCash
    126000

    Default Geweld door horecaportiers, hulp nodig

    Voor mijn studie en werk ben ik op zoek naar filmpjes van horecaportiers die geweld gebruiken. Ik ben op zoek naar de verschillen tussen proportioneel geweld en geweld dat buiten proporties is. Het mogen echte of geacteerde filmpjes zijn, bijvoorbeeld een scene uit een film of serie. Op het forum zijn wel eens filmpjes gepost van een duitse profbokser die in Berlijn aan het werk is.

    Als jullie nog andere bruikbare tips of opmerkingen hebben omtrend dit onderwerp hoor ik deze graag.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Near the coffee machine
    Posts
    4.894
    vCash
    126000

  3. #3
    Join Date
    Jan 2011
    Posts
    2.471
    vCash
    126000

  4. #4
    Join Date
    Feb 2011
    Posts
    738
    vCash
    126000

    Default


    Hoop dat je hier iets aan hebt, er zijn hier genoeg verhalen over op het internet, wat ik er van begrijp is het club Barracuda in Rusland, maar waar precies moet je maar ff googlen ofzo

  5. #5
    Join Date
    Jan 2011
    Posts
    2.471
    vCash
    126000

    Default

    Als ik ooit zo word mishandeld door een groep `portiers` zoals in dat laatste filmpje kunnen ze beter een kevlar pet opzetten, want 100% dat ik terug kom

  6. #6
    Join Date
    Apr 2010
    Posts
    1.388
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by justsomeone View Post
    Als ik ooit zo word mishandeld door een groep `portiers` zoals in dat laatste filmpje kunnen ze beter een kevlar pet opzetten, want 100% dat ik terug kom
    Ik begrijp dat portiers soms flink te ver kunnen gaan maar aan de andere kant ik het zeker ook begrijpen. Het kut volk wat er ook tegenwoordig ook komt in het uitgaansleven... Af en toe kan ik me zo hard schamen als mede allochtoon als je ziet hoe grote groepen allochtonen/jongeren zich kunnen gedragen ...


    Maar terugkomen, en dan iemand neerschieten of iets gewelddadig doen is nooit een goede response broeder. Dat je je zo laat beinvloeden door een portier is nooit goed, gewoon laten gaan, minder emotioneel zijn en negeren, je bent beter dan portiers die te agressief zijn.

  7. #7
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Mixfight
    Posts
    34.091
    vCash
    25000

    Default

    Wat een filmpjes! die laatste ook
    Be a Warrior, not a Worrier

  8. #8
    Join Date
    Dec 2008
    Posts
    1.308
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Vinand View Post

    Maar terugkomen, en dan iemand neerschieten of iets gewelddadig doen is nooit een goede response broeder. Dat je je zo laat beinvloeden door een portier is nooit goed, gewoon laten gaan, minder emotioneel zijn en negeren, je bent beter dan portiers die te agressief zijn.
    Niet zo serieus nemen die gozer

  9. #9
    Join Date
    Jan 2011
    Posts
    2.471
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Vinand View Post
    Ik begrijp dat portiers soms flink te ver kunnen gaan maar aan de andere kant ik het zeker ook begrijpen. Het kut volk wat er ook tegenwoordig ook komt in het uitgaansleven... Af en toe kan ik me zo hard schamen als mede allochtoon als je ziet hoe grote groepen allochtonen/jongeren zich kunnen gedragen ...


    Maar terugkomen, en dan iemand neerschieten of iets gewelddadig doen is nooit een goede response broeder. Dat je je zo laat beinvloeden door een portier is nooit goed, gewoon laten gaan, minder emotioneel zijn en negeren, je bent beter dan portiers die te agressief zijn.
    Ik snap best dat sommige mensen extreem lastig zijn, dat ze dan een stoot voor der kanus krijgen kan ik begrijpen.
    Maar als je dan ziet dat als diegene al weerloos op de grond ligt en dan nog ff flink doortrappen, tsja, dan vraag je om problemen toch.
    En dan vinden ze het gek dat er soms portiers worden beschoten.

  10. #10
    Join Date
    Apr 2010
    Posts
    1.388
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by justsomeone View Post
    Ik snap best dat sommige mensen extreem lastig zijn, dat ze dan een stoot voor der kanus krijgen kan ik begrijpen.
    Maar als je dan ziet dat als diegene al weerloos op de grond ligt en dan nog ff flink doortrappen, tsja, dan vraag je om problemen toch.
    En dan vinden ze het gek dat er soms portiers worden beschoten.
    Tja, dan moet je begrijpen of dat juist ook preventief bedoelt is om het in de toekomst af te schrikken. Maar ik ben het zeker met je eens, dat sommige portiers gewoon echt te ver gaan en denken dat ze god zijn. Maar ik kan het gewoon aan beide kanten begrijpen. Stel je eens voor als alle portiers dit niet zouden doen, dan zouden de jongeren ook denken van "ach ja, wat willen die portiers nou doen?" En juist dan neemt de agressiviteit naar de portiers en zeker naar de medebezoekers van de nightscene gewoon toe. Ik vind het juist goed dat portiers gewoon een fout en negatief imago hebben. Daardoor schrikt het de jongeren juist af om zich stoer en brutaal te gedragen naar de portiers/onbekende bezoekers toe. Vind je het dan soms normaal dat als je even iemand verkeerd aan kijkt dat je dan gelijk een groep jongeren (kinderen) stoer tegen je komen te doen. Ikzelf ben dan wel een rustig en emotioneel behoudend als het gaat om geweld maar er zijn zat mensen (98%) die dat niet zijn...

    En de mensen die dan portiers gaan beschieten zijn gewoon helemaal zielig. Ik bedoel maar, je neemt dan niet alleen het leven af van de portier maar denk dan eens aan alle familie en vrienden die hij heeft. Laat staan kinderen die diegene zou kunnen hebben. Stel je eens voor als jij krijgt te horen dat je vader/beste vriend is omgekomen bij een schietpartij toen hij aan het werk zou zijn. Om schietpartijen naar portiers toe hierdoor goed te praten, daar stel je me als persoon erg in teleur...

  11. #11
    Join Date
    Mar 2011
    Location
    feanwalden, FRL
    Posts
    677
    vCash
    106561

    Default

    Ik moest gelijk aan deze denken, hier zitten genoeg voorbeelden in hoe wel en niet zou moeten:

  12. #12
    Join Date
    May 2007
    Location
    n.v.t.
    Posts
    9.795
    vCash
    138328

    Default

    @ DK, wat voor studie doe je?
    "Some people have so much respect for their superiors
    they have none left for themselves."

  13. #13
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Weet niet zeker of je hier iets aan hebt, maar het zeker de moeite waard om te kijken
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  14. #14
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by DK View Post
    Voor mijn studie en werk ben ik op zoek naar filmpjes van horecaportiers die geweld gebruiken. Ik ben op zoek naar de verschillen tussen proportioneel geweld en geweld dat buiten proporties is. Het mogen echte of geacteerde filmpjes zijn, bijvoorbeeld een scene uit een film of serie. Op het forum zijn wel eens filmpjes gepost van een duitse profbokser die in Berlijn aan het werk is.

    Als jullie nog andere bruikbare tips of opmerkingen hebben omtrend dit onderwerp hoor ik deze graag.
    Je bedoelt Michael Kuhr?
    http://www.youtube.com/watch?v=yWfetF1jCO4

  15. #15
    Join Date
    Jan 2005
    Location
    Amsterdam / Alkmaar / Napoli
    Posts
    3.368
    vCash
    126000

    Default

    stiekem ben ik het met justsomeone eens.. en zal ik idd terug komen na zo'n behandeling, rond getrapt worden door 5 gasten terwijl je al half nokkie bent, om die hele zaak inclusief portiers te burnen to the ground.. Dat sommige nog leven is mij een raadsel.

    Gelukkig zijn er zat die het echt goed doen en dat is ook de meerderheid wat ik mee maak in de night scene, petje af voor die gasten want het is geen makkelijk vak, maar sommige doen het puur om dit soort vechtpartijen te kunnen uitlokken.
    "Morte prima di disonore"
    ------------------
    ***MejiroGym***

  16. #16
    Join Date
    May 2007
    Location
    n.v.t.
    Posts
    9.795
    vCash
    138328

    Default

    "Some people have so much respect for their superiors
    they have none left for themselves."

  17. #17
    Join Date
    Jan 2011
    Posts
    2.471
    vCash
    126000

    Default

    LOL, bij de Matrixx in Nijmegen staat ook een vrouw, Shirley.
    Heel vriendelijk en aardig, maar maak geen grapjes met der

  18. #18
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by justsomeone View Post
    Ik snap best dat sommige mensen extreem lastig zijn, dat ze dan een stoot voor der kanus krijgen kan ik begrijpen.
    Maar als je dan ziet dat als diegene al weerloos op de grond ligt en dan nog ff flink doortrappen, tsja, dan vraag je om problemen toch.
    En dan vinden ze het gek dat er soms portiers worden beschoten.
    Dan kun je net zo goed gaan roepen dat die portiers nog wat langer hadden moeten doorslaan. Want blijkbaar was het toch terecht.

  19. #19
    Join Date
    Jan 2011
    Posts
    2.471
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by blackadder View Post
    Dan kun je net zo goed gaan roepen dat die portiers nog wat langer hadden moeten doorslaan. Want blijkbaar was het toch terecht.
    Jij begint steeds meer onzin te verkondigen.
    Gaat het wel goed met je?

  20. #20
    Join Date
    May 2007
    Location
    n.v.t.
    Posts
    9.795
    vCash
    138328

    Default

    "Some people have so much respect for their superiors
    they have none left for themselves."

  21. #21
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    141
    vCash
    126000

    Default

    R.H. wat is dat voor discotheek haha, lijken allemaal kinderen daar binnen. Portiers hebben niet echt kleding aan die ze normaal dragen.
    Op 4:48 breekt er een vechtpartij los en zit er iemand gewoon te slapen op een tafeltje haha

  22. #22
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by justsomeone View Post
    Jij begint steeds meer onzin te verkondigen.
    Gaat het wel goed met je?
    Ik pas me gewoon aan jou aan.

  23. #23
    Join Date
    Jan 2011
    Posts
    2.471
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by blackadder View Post
    Ik pas me gewoon aan jou aan.
    Slap antwoord, daar zal Blackadder wel synoniem van zijn.

  24. #24
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by justsomeone View Post
    Slap antwoord, daar zal Blackadder wel synoniem van zijn.
    Niet iedereen kan zo stoer zijn als jij.

  25. #25
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    381
    vCash
    126000

    Default

    @ slome: ik studeer psychologie en het project waar ik nu mee bezig ben is een voorlichting over een onderwerp met betrekking op het vakgebied van de criminilogie gekoppeld aan mijn werk.

    @blackaddder: inderdaad Michael Kuhr bedoelde ik.

    Bedankt voor het posten van de filmpjes. Ik heb nog niet alles kunnen bekijken. Waar het om gaat is dat de geweldmonopolie bij de overheid ligt en een particuliere beveiliger, in dit geval horecaportier, nooit geweld mag gebruiken. Volgens de wet moet je als burger bij het dreigen van geweld zorgen dat je weg gaat van de dreiging. Als horecaportier is het juist jou functie om bij dreiging van geweld of geweld de-escalerend op te treden. Het geweld dat dan redelijkerwijs gebruikt mag worden door de horecaportier moet dan wel proportioneel zijn. Bijvoorbeeld iemand met een bloedverwurging buiten bewust zijn brengen lijkt in praktijk vaak heel humaan en proportioneel omdat er geen letsel lijkt te zijn ontstaan, maar wordt wel gezien als zware mishandeling en in sommige gevallen zelfs poging tot doodslag. Wat ook benoemd wordt in bovenstaande posts is vervelend gedrag naar een horecaportier toe. Dit mag nooit een reden zijn om geweld te gebruiken, er zal dus enige vorm van stressbestendigheid moeten zijn aan de kant van de beveiliger.

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •