MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 3 of 6 FirstFirst 123456 LastLast
Results 51 to 75 of 131
  1. #51
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Quote Originally Posted by justsomeone View Post
    Kijk, ben je fout geweest in een club en je krijgt een dreun voor je harses en je word eruit gegooit, dan slik ik die klap en ga ik gewoon weg.
    Maar als ze zoveel extreem geweld tegen me gebruiken zoals in dat filmpje , en nog doortrappen ook als ik op de grond lig, dan zweer ik op alles wat me lief is dat ik terug ga, en dan valt er niet meer te praten.
    De hele wereld draait toch niet om jou?Jij hebt toch kinderen? Als jouw ego weer in ere is hersteld dan zijn die er mooi klaar mee dat pap in de bak zit en daarna geen droog brood meer kan verdienen omdat ie een strafblad heeft. Ik vind er weinig eervols aan.

    Edit: o ik zie dat Pinpoint het ook al benoemde
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #52
    Join Date
    Jan 2011
    Posts
    2.471
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by PinPoint View Post
    Hoe leg je dit aan je kind uit? Als je zelf vast zit bedoel ik....
    Dat papa zijn eer moest verdedigen.
    daar zal hij als kind weinig van snappen, maar me gelijk geven als hij zelf man is.

  3. #53
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.386
    vCash
    127608

    Default

    Quote Originally Posted by Sadix View Post
    @brian, je springt wel heel erg van de hak op de tak.
    voetvankoe zegt: Wie mijn eer krenkt heeft een probleem.
    ik zeg: dan ben je zeker ook voor het stenigen van je vrouw als ze vreemd gegaan is.

    Van de hak op de tak? Beetje overstatement ja, maar toch wel relevant.

    En verder sluit ik me aan bij wat facade zei, wat is je "eer" waard als je vervolgens de rest van je leven een onderbetaald baantje moet doen en je kinderen en gezin niet meer kan voeden.

    Daarbij wordt er van uit gegaan dat de politie nooit wat doet. Toevallig weet ik dat een portier in Ede destrijds ontslagen en opgepakt is omdat hij te veel geweld had gebruikt.

    Kijk dat jij nu vind dat je in je gelijk staat wil niet altijd zeggen dat je ook gelijk hebt. Na het bekijken van videobeelden en spreken van getuigen en betrokkenen, word een conclusie getrokken. Dat die jou niet altijd aan staat zegt misschien meer over jou dan over de rechtstaat.

    Maar goed nu denk ik weer te veel, en dat mocht niet meer van die stoere internet jongen.

  4. #54
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.386
    vCash
    127608

    Default

    Quote Originally Posted by justsomeone View Post
    Dat papa zijn eer moest verdedigen.
    daar zal hij als kind weinig van snappen, maar me gelijk geven als hij zelf man is.
    Dat papa jaren uit zn leven is geweest en altijd dubbele diensten moest draaien omdat hij zo stom was een uitsmijter "aan te pakken", beschadigd dat kind veel meer.

    Ik denk dat jij je studie kinderpsychologie nog eens dunnetjes moet over doen.

  5. #55
    Join Date
    Dec 2008
    Posts
    1.308
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by justsomeone View Post
    Dat papa zijn eer moest verdedigen.
    daar zal hij als kind weinig van snappen, maar me gelijk geven als hij zelf man is.

    Ik vind dit werkelijk waar onbegrijpelijk en ik hoop dat je echt mega mega loopt te trollen!!

  6. #56
    Join Date
    Jan 2011
    Posts
    2.471
    vCash
    126000

    Default

    dat jij geen eer gevoel hebt moet jij zelf weten.

  7. #57
    Join Date
    Dec 2007
    Posts
    1.442
    vCash
    126000

    Default

    kan me prima plaatsen in wat voetvankoe zegt.. elke jongen die op de straat is opgegroeid zou zo praten en waarschijnlijk handelen.. degenen die niet zijn opgegroeid op straat laten het zitten.. eergevoel is inderdaad belangrijk.. maar ik liever niet 8 jaar zitten voor me eergevoel.. ligt er ook maar precies aan wat er is gebeurd..

    voor mishandeling van een familie.. bijv. zusje of broertje ga ik wel met liefde 8 jaar zitten.. maar voor een simpele vechtpartij niet..

    je moet ook 1 ding weten.. je kan geen ruzie zoeken en het escaleert dat je dan het hazenpad neemt.. tegenwoordig maak ik vaak die overweging als er iets voorvalt.. als ik los ga, dan moet je ook helemaal losgaan.. dan kan het idd heel lelijk aflopen.. maar als het om iets kleins gaat dan doe ik er niets opuit en loop ik door..

    met andere woorden.. of je gaat tot het uiterste als het zover komt, maar dan moet het ook wel waard zijn.. of je doet helemaal niks..
    als je voor alles tot het uiterste gaat dan heb ik persoonlijk veel te verliezen..

  8. #58
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.386
    vCash
    127608

    Default

    Quote Originally Posted by justsomeone View Post
    dat jij geen eer gevoel hebt moet jij zelf weten.
    Leg eens aan een leek uit wat er nu zo erg is aan het verliezen van je eer.

  9. #59
    Join Date
    Jan 2011
    Posts
    2.471
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Briant View Post
    Leg eens aan een leek uit wat er nu zo erg is aan het verliezen van je eer.
    Aan iemand die geen eergevoel heeft is zoiets niet uit te leggen.
    Als je een beetje eergevoel zou hebben zpou je me snappen.

  10. #60
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.386
    vCash
    127608

    Default

    Quote Originally Posted by justsomeone View Post
    Aan iemand die geen eergevoel heeft is zoiets niet uit te leggen.
    Als je een beetje eergevoel zou hebben zpou je me snappen.
    Dit vind ik nogal makkelijk. Ik stel een simpele elementaire vraag, en jij maakt een persoonlijke aanval. Je bent niet echt overtuigend bezig.

  11. #61
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Wat mij altijd is bijgebracht is dat eervolle mensen hun eigen belang aan de kant zetten voor anderen. Wat jullie omschrijven is je trots en je ego dat beschadigd wordt. Ik zie dat als het puurste eigenbelang om dan wraak te komen nemen en het heeft niets maar dan ook helemaal niets met eer te maken naar mijn mening.

    Zeker als je kostwinnaar/ouder/verzorger bent, is het onbegrijpelijk je eigen gevoelens, wat die dan ook maar mogen wezen (eergevoel), voor iedereen die afhankelijk is van je te zetten. Ik snap de sentimenten best, maar je bent toch geen slaaf van je emotie?

    Wat dacht je van de eer van je kinderen als pa in de bak zit. Je schaamt toch de ogen uit je kop als je moet vertellen wat papa voor werk doet. Maarja iemand zonder eergevoel begrijpt dat niet.

  12. #62
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.386
    vCash
    127608

    Default

    Quote Originally Posted by Facade View Post
    Wat mij altijd is bijgebracht is dat eervolle mensen hun eigen belang aan de kant zetten voor anderen. Wat jullie omschrijven is je trots en je ego dat beschadigd wordt. Ik zie dat als het puurste eigenbelang om dan wraak te komen nemen en het heeft niets maar dan ook helemaal niets met eer te maken naar mijn mening.

    Zeker als je kostwinnaar/ouder/verzorger bent, is het onbegrijpelijk je eigen gevoelens, wat die dan ook maar mogen wezen (eergevoel), voor iedereen die afhankelijk is van je te zetten. Ik snap de sentimenten best, maar je bent toch geen slaaf van je emotie?

    Wat dacht je van de eer van je kinderen als pa in de bak zit. Je schaamt toch de ogen uit je kop als je moet vertellen wat papa voor werk doet. Maarja iemand zonder eergevoel begrijpt dat niet.
    x1000

    Had het niet beter kunnen zeggen.

  13. #63
    Join Date
    Jan 2011
    Posts
    2.471
    vCash
    126000

    Default

    nogmaals, als jij je eigen zo de tyfus wilt laten slaan, mijn zegen heb je.
    ik denk er anders over, en zal de straf dragen als een man

  14. #64
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.386
    vCash
    127608

    Default

    Quote Originally Posted by justsomeone View Post
    nogmaals, als jij je eigen zo de tyfus wilt laten slaan, mijn zegen heb je.
    ik denk er anders over, en zal de straf dragen als een man
    Als een uitsmijter geweld gebruikt komt dat omdat JIJ in de eerste plaats fout zat. Als het geweld onproportioneel is met datgene wat je geflikt hebt ontkomt de uitsmijter niet aan zijn rechtmatige straf.

    Als jij je leven wil laten verpesten omdat je wil bewijzen dat je een man bent, succes dr mee.

  15. #65
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Briant View Post
    Dit vind ik nogal makkelijk. Ik stel een simpele elementaire vraag, en jij maakt een persoonlijke aanval. Je bent niet echt overtuigend bezig.
    "Eer" lijkt soms wel een uitvlucht voor geen manieren of zelfbeheersing hebben.

  16. #66
    Join Date
    Dec 2007
    Posts
    1.442
    vCash
    126000

    Default

    nee man.. eer is eer..

    maar het is inderdaad eigenlijk wel dom om je te laten leiden door je eer.. mjah eer blijft eer.. je kan daar niet zomaar afstand van doen..

    mensen die eer heel hoog hebben zitten hebben soms helemaal niets anders, daar zijn ze supertrots op.. als ze hun eer zouden wegzetten dat zou voor hun heeeeeell heeeeeeelllllllllllll erg zijn, erger kan gewoon niet.. ik denk dat de turken koerden marokkanen dat beter begrijpen dan de autochtonen..

    om maar een indruk te geven hoe belangrijk eer is voor sommige mensen, sommige idioten hebben eer zo hoog zitten dat ze hun dochter vermoorden om de eer te behouden.. en dan zeg jij bijv.. aggg joh, wat maakt het nou uit :P

    Nogmaals, het is erg dom om je te laten door je eer, maar eer blijft eer.. anders kan ik het niet verwoorden

  17. #67
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Het is maar net waar je eer in terug ziet. Waar zij zien dat ze hun eer verdedigen zie ik het als het te grabbel gooien.

  18. #68
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.386
    vCash
    127608

    Default

    Quote Originally Posted by ARMENIA View Post
    nee man.. eer is eer..

    maar het is inderdaad eigenlijk wel dom om je te laten leiden door je eer.. mjah eer blijft eer.. je kan daar niet zomaar afstand van doen..

    mensen die eer heel hoog hebben zitten hebben soms helemaal niets anders, daar zijn ze supertrots op.. als ze hun eer zouden wegzetten dat zou voor hun heeeeeell heeeeeeelllllllllllll erg zijn, erger kan gewoon niet.. ik denk dat de turken koerden marokkanen dat beter begrijpen dan de autochtonen..

    om maar een indruk te geven hoe belangrijk eer is voor sommige mensen, sommige idioten hebben eer zo hoog zitten dat ze hun dochter vermoorden om de eer te behouden.. en dan zeg jij bijv.. aggg joh, wat maakt het nou uit :P

    Nogmaals, het is erg dom om je te laten door je eer, maar eer blijft eer.. anders kan ik het niet verwoorden
    Misschien begrijpen turken koerden en marokkanen het wel minder goed dan autochtonen, daar wel eens aangedacht?

    En als je je dochter vermoord, dan ben je wel heel erg gestoord en moet je voor de rest van je leven worden opgesloten. Zulke gekken kunnen we niet hebben rond lopen in deze wereld.

  19. #69
    Join Date
    Dec 2007
    Posts
    1.442
    vCash
    126000

    Default

    nee wat we hebben het over eer.. of je moet je uitleggen wat je ermee bedoeld want ik volg je niet..

    elk weldenkend mens kan het alleen eens zijn met je tweede regel.

    Quote Originally Posted by Briant View Post
    Misschien begrijpen turken koerden en marokkanen het wel minder goed dan autochtonen, daar wel eens aangedacht?

    En als je je dochter vermoord, dan ben je wel heel erg gestoord en moet je voor de rest van je leven worden opgesloten. Zulke gekken kunnen we niet hebben rond lopen in deze wereld.

  20. #70
    Join Date
    Dec 2008
    Posts
    1.308
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by justsomeone View Post
    Aan iemand die geen eergevoel heeft is zoiets niet uit te leggen.
    Als je een beetje eergevoel zou hebben zpou je me snappen.
    Algemeen verhaaltje voor mensen met "een aangetaste eer"

    Jantje rent zo hard als hij kan naar huis "papa papa...."ik heb mijn eerst doelpunt gescoord, Jantje is door het dolle. Zo apen trots als hij is vergeet hij dat papa dat papa er niet is - lees - zijn eigen eer voor het belang van Jantje plaatste. Mama tegen Jantje; liefje je weet toch dat papa een beetje stout is geweest en daarom even een tijdje straf heeft gekregen?

    Ik kan alleen maar hopen dat Jantje in dit geval opgroeit tot een volwassen kerel die later glashard tegen zijn pa zegt, pa je bent een [vul maar in] dat je er niet VOOR MIJ was! En vervolgens zijn kinderen normen en waarden bij brengt.

    Kijken of je dan nog steeds zo'n trotse kerel bent.....

  21. #71
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.386
    vCash
    127608

    Default

    Quote Originally Posted by ARMENIA View Post
    nee wat we hebben het over eer.. of je moet je uitleggen wat je ermee bedoeld want ik volg je niet..
    jij zegt: "ik denk dat de turken koerden marokkanen dat beter begrijpen dan de autochtonen.."

    Wat je zegt is dat het beeld wat turken koerden en marokkanen hebben van eer beter is dan dat van de autochtonen. (Overigens neem ik aan dat je de koerden turken en marrokanen in Nederland bedoelt, want die verschillen ook weer van de mensen van de plekken waar ze vandaan komen). Door dit aan te geven zeg je dat deze twee groepen anders tegen "eer" aan kijken. "Beter" is een waarde oordeel die je zelf maakt. Daarom zei ik, dat het ook wel eens andersom kan zijn, dat autochtonen een "beter" beeld hebben. Het is maar wie je het vraagt.

    Ik kan PERSOONLIJK zeggen dat ik me positief probeer in te zetten om mijn "eer" oftewel mijn eigen waarde en hoe andere mensen tegen mij aan kijken te behouden. Ik probeer me te verbeteren op zakelijk en persoonlijk gebied, me voor anderen in te zetten en altijd respectvol naar anderen te zijn. Zo kan ik trots op mezelf zijn.

    Een handeling waarbij de "eer" van jezelf wordt aangetast en door dat je een ander iemand daarom moet aftuigen (of erger), is in mijn ogen een negatieve actie. Anderen zullen slechter van je gaan denken en je status in de maatschappij zal lager worden (geen baan, strafblad). Naar mijn mening ben je dan averechts bezig. Dus als dit het beeld is van "eer", dat je door negatieve acties terug moet pakken, kan ik zeggen dat DAT beeld minder goed is dan "het beeld van de allochtoon". Met de kanttekening dat ik ook voorbeelden van allochtonen ken die vinden dat ze met negatieve acties hun eer moeten verdedigen.

  22. #72
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Ik heb altijd geleerd dat degenen die het hardst roepen om eer en gaan slaan te dom zijn om het verbaal af te kunnen.

    Al dat gelul om eer en respect en weet ik veel. Hou toch op.

  23. #73
    Join Date
    Jan 2011
    Posts
    2.471
    vCash
    126000

    Default

    Dit is een nutteloze discussie.
    Mijn vader heeft mij geleerd mijn eer of mijn familie eer te verdidigen, koste wat het kost.
    Laat jij je eigen maar de tering slaan.

    Kom jij thuis, je hele kop in elkaar, vraagt je zoontje van 12, papa hoe komt dat.
    Ja lieve zoon, papa is in elkaar geslagen door een portier.

    Dan denk je zoon ook, wat een mietje is me vader dat hij hem niet heeft terug gepakt

  24. #74
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.386
    vCash
    127608

    Default

    Quote Originally Posted by justsomeone View Post
    Dit is een nutteloze discussie.
    Mijn vader heeft mij geleerd mijn eer of mijn familie eer te verdidigen, koste wat het kost.
    Laat jij je eigen maar de tering slaan.

    Kom jij thuis, je hele kop in elkaar, vraagt je zoontje van 12, papa hoe komt dat.
    Ja lieve zoon, papa is in elkaar geslagen door een portier.

    Dan denk je zoon ook, wat een mietje is me vader dat hij hem niet heeft terug gepakt
    Ten eerste waarom zou een vader van iemand van 12 zich door een portier in elkaar laten slaan, wat heeft hij gedaan om het zo ver te laten komen. Niet echt een voorbeeld voor je kinderen ben je dan.

    Ten tweede, als je ten onrechte in elkaar geslagen bent, dan ga je naar de politie en neem je niet het recht in eigen hand. Ook een kwestie van een voorbeeld voor je kind stellen.

    Kinderen spiegelen zich aan hun ouders. Als je wilt dat je kinderen goed terecht komen, dan laat je dus zien dat je met geweld niets oplost. Want de dag er na staat dat zoontje van 12 iemand anders in elkaar te slaan omdat zijn "eer" was aan getast. Dat zoontje wordt vervolgens geschorst op school en krijgt zo doende een heel moeilijk leven.

    Zie je wat ik net deed. Jij doet een stoere uitspraak over eer en eer verdedigen. Ik laat zien hoe het werkt in de realiteit op basis van pedagogiek, ethiek en redelijkheid.

  25. #75
    Join Date
    Jan 2011
    Posts
    2.471
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Briant View Post
    Ten eerste waarom zou een vader van iemand van 12 zich door een portier in elkaar laten slaan, wat heeft hij gedaan om het zo ver te laten komen. Niet echt een voorbeeld voor je kinderen ben je dan.

    Ten tweede, als je ten onrechte in elkaar geslagen bent, dan ga je naar de politie en neem je niet het recht in eigen hand. Ook een kwestie van een voorbeeld voor je kind stellen.

    Kinderen spiegelen zich aan hun ouders. Als je wilt dat je kinderen goed terecht komen, dan laat je dus zien dat je met geweld niets oplost. Want de dag er na staat dat zoontje van 12 iemand anders in elkaar te slaan omdat zijn "eer" was aan getast. Dat zoontje wordt vervolgens geschorst op school en krijgt zo doende een heel moeilijk leven.

    Zie je wat ik net deed. Jij doet een stoere uitspraak over eer en eer verdedigen. Ik laat zien hoe het werkt in de realiteit op basis van pedagogiek, ethiek en redelijkheid.
    Gozer, kom op.
    Ben je werkelijk zo kortzichtig????

    ten eerste:

    Iedereen die wel eens een club ingaat loopt het risico om wel eens ruzie te krijgen.
    Kan zijn dat je aangevallen word en jezelf moet verdedigen, portier komt eraan en ziet wat jij aan het doen bent.
    Portiers slaan jou de tering, je probeert het verhaal uit te leggen, maar je krijgt gewoon een keihard pak slaag.
    Ze hebben je eer dan aangetast.

    Ten tweede:

    Als ik naar de politie ga dan krijgt zo`n kerel een taakstraf en daar neem ik geen genoegen mee, dus daarom doe ik ook geen aangifte, maar los ik het op mijn eigen manier op.

    Ik voed mijn kinderen precies zo op als dat mijn vader bij mij heeft gedaan.
    En mijn. zoon heeft het recht om van zich af te slaan als iemand hem slaat

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •