MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 4 of 6 FirstFirst 123456 LastLast
Results 76 to 100 of 131
  1. #76
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    5.116
    vCash
    108788

    Default

    Quote Originally Posted by PinPoint View Post
    Hoe ga jij er mee om als een jongen met een dergelijk verhaal komt bij je, je in vertrouwen neemt? Wat doe je dan?
    snap het niet precies, kan je me dit iets beter uitleggen?

    Bedoel je dat als bijv mijn neefje zo total loss wordt geslagen wanneer hij niets heeft gedaan?
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight

    Home mtk-gym.nl


  2. #77
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    5.116
    vCash
    108788

    Default

    trouwens, der worden hier 2 discussies dwars door elkaar gehouden.

    Briant, jij schets een scenario waar bij de gene die door de portier geslagen wordt, ook daadwerkelijk schuldig was en de klappen dus verdient.

    Justsomeone heeft hier voor al aangegeven dat hij, als hij het had verdient, bijv dronken was en mensen ging uitdagen, handtastelijk was etc etc hij dan geen reet terug zou doen omdat hij naar die pakslaag heeft gevraagd.

    Daarna schets je de volgende scenario : dat mocht hij onschuldig zijn, de portier zeer zeker dan door justitie gestraft zal worden en hij dus het recht niet in eigen handen had hoeven te nemen.

    Ook in deze scenario ben ik het met jou eens dat dan alsnog die portier opzoeken en in elkaar rammen achterlijk is, denk dat justsomeone (verbeter me als dat niet zo is) het ook met jou eens is in zo een scenario.

    Maar de scenario die ik schets en vaak genoeg in de realiteit gebeurt is dit : je krijgt echt onverdient een ongelooflijke pakslaag, ik noem als voorbeeld: 2 mannen vechten, jij haalt ze uitelkaar, portiers schetsen de situatie totaal verkeerd in en rammen jou bewusteloos en slaan zelfs dan nog door (gebeurt in sommige filmpjes in deze topic)

    je wordt naar het ziekenhuis gereden, doet daarna aangifte en hoort 2 weken later, er is geen bewijsmateriaal, de portiers waren met zijn 5e en dus 5 vs 1 getuigen. Zij gaan vrij uit, jij zit met gebroken ribben, tanden etc

    wat doen jullie zelf in deze situatie dan? heb je dan nog steeds zo iets van, ach ja, kan gebeuren, gewoon door bijten en verder gaan met je leven? Stel dat je langs die zelfde bar loopt en de portier zegt nog tegen je, van weetje nog die pakslaag? lekker voor je jonge, ze politie kon me niks maken etc etc

    wat doen jullie dan?

    Ik persoonlijk? ik zou dit advies nooit aan mijn jongeren geven maar ik kan je zeker garanderen dat de hoofdrol spelers die mij dan zo hebben aangepakt, er minimaal 2 x zo slecht als mij van af zouden komen. Als justitie ze werk niet doet, dan regel ik dat zelf.

    En dan mogen jullie dit achterlijk en dom vinden maar zo zitten mensen als in elkaar.

    PS: mijn scenario is net zo zwart wit geschets als die van brian, bij hem deed justitie wel zijn werk en jij zelf was de aanstichter van de ruzie. Bij mij deed justitie niets en was jij zelf onschuldig.

    Vind het een leuke discussie maar het wordt vind ik door jullie ook met een erg roze bril bekeken. Ik durf te wedden dat zeker 1 op de 5 die nu zegt niets te doen, zelf met een bijl terug naar die bar zou gaan haha

    als mens weet je 9 van de 10 x pas echt hoe je zou handelen mocht zo iets je echt overkomen.
    Last edited by Sadix; 26-11-2011 at 21:22.
    Home mtk-gym.nl


  3. #78
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.386
    vCash
    127608

    Default

    Quote Originally Posted by justsomeone View Post
    ten eerste:

    Iedereen die wel eens een club ingaat loopt het risico om wel eens ruzie te krijgen.
    Kan zijn dat je aangevallen word en jezelf moet verdedigen, portier komt eraan en ziet wat jij aan het doen bent.
    Portiers slaan jou de tering, je probeert het verhaal uit te leggen, maar je krijgt gewoon een keihard pak slaag.
    Ze hebben je eer dan aangetast.
    Portiers hebben een opleiding. Als jij niet aggressief naar een portier doet, zullen ze dat ook niet naar jou doen. Ja ze vatten je in de kraag en trekken je naar buiten. Loop je mee, blijf je rustig kun je het uitleggen. Ga je tegen werken, dan krijg je meer op je dak. Heeft niets met eer te maken. Gebruikt een portier te veel geweld (cq jij werkt mee, maar wordt toch geslagen), dan zijn er genoeg omstanders om voor je te getuigen incl personeel.

    Overigens ben ik vaak zat in een club of een ander soort horeca gelegenheid geweest en heb helaas ook met aggressie te maken gehad. Maar ik heb nog nooit gevochten. Ik was altijd zo slim om op tijd weg te gaan en me niet te laten leiden door wat jij noemt "eergevoel". JIJ maakt de keuze om geweld te gebruiken, niet de ander.

    Quote Originally Posted by justsomeone View Post
    Ten tweede:

    Als ik naar de politie ga dan krijgt zo`n kerel een taakstraf en daar neem ik geen genoegen mee, dus daarom doe ik ook geen aangifte, maar los ik het op mijn eigen manier op.
    Je gaat er van uit dat die kerel een taakstraf krijgt dus je doet bij voorbaat al geen aangifte. In plaats daarvan ga je de wet overtreden en zelf achter die kerel aan. Een schoolvoorbeeld van "voor eigen rechter spelen". Wat als iedereen zo denkt? hoe zou de wereld er dan uit zien denk je? Is dat iets wat je je kinderen wil mee geven? En dan noem je mij kortzichtig, je ziet niet verder dan je eigen emotie!

    Quote Originally Posted by justsomeone View Post
    Ik voed mijn kinderen precies zo op als dat mijn vader bij mij heeft gedaan.
    En mijn. zoon heeft het recht om van zich af te slaan als iemand hem slaat
    Jij bent opgegroeid in een andere tijd als jouw kinderen, dus je kinderen precies zo opvoeden als jouw vader gedaan heeft is geen verstandige keuze. Ik hoop dat je kinderen nooit met geweld te maken krijgen en als dat wel gebeurd dat ze de situatie heelhuids doorstaan. Heelhuids in de trant van fysiek, maar vooral juridisch (want daar maak ik me het meest zorgen over in dit geval).

  4. #79
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.386
    vCash
    127608

    Default

    Quote Originally Posted by Sadix View Post
    trouwens, der worden hier 2 discussies dwars door elkaar gehouden.

    Briant, jij schets een scenario waar bij de gene die door de portier geslagen wordt, ook daadwerkelijk schuldig was en de klappen dus verdient.

    Justsomeone heeft hier voor al aangegeven dat hij, als hij het had verdient, bijv dronken was en mensen ging uitdagen, handtastelijk was etc etc hij dan geen reet terug zou doen omdat hij naar die pakslaag heeft gevraagd.
    juist. Mijn punt is ook, als jij geen reet doet, dan krijg je dat pak slaag helemaal niet.

    Quote Originally Posted by Sadix View Post
    Daarna schets je de volgende scenario : dat mocht hij onschuldig zijn, de portier zeer zeker dan door justitie gestraft zal worden en hij dus het recht niet in eigen handen had hoeven te nemen.

    Ook in deze scenario ben ik het met jou eens dat dan alsnog die portier opzoeken en in elkaar rammen achterlijk is, denk dat justsomeone (verbeter me als dat niet zo is) het ook met jou eens is in zo een scenario.
    justsomeone heeft ook gezegd dat hij helemaal geen aangifte gaat doen, maar achter die portier aan gaat. Dus bij deze de verbetering.

    Quote Originally Posted by Sadix View Post
    Maar de scenario die ik schets en vaak genoeg in de realiteit gebeurt is dit : je krijgt echt onverdient een ongelooflijke pakslaag, ik noem als voorbeeld: 2 mannen vechten, jij haalt ze uitelkaar, portiers schetsen de situatie totaal verkeerd in en rammen jou bewusteloos en slaan zelfs dan nog door (gebeurt in sommige filmpjes in deze topic)

    je wordt naar het ziekenhuis gereden, doet daarna aangifte en hoort 2 weken later, er is geen bewijsmateriaal, de portiers waren met zijn 5e en dus 5 vs 1 getuigen. Zij gaan vrij uit, jij zit met gebroken ribben, tanden etc

    wat doen jullie zelf in deze situatie dan? heb je dan nog steeds zo iets van, ach ja, kan gebeuren, gewoon door bijten en verder gaan met je leven? Stel dat je langs die zelfde bar loopt en de portier zegt nog tegen je, van weetje nog die pakslaag? lekker voor je jonge, ze politie kon me niks maken etc etc
    Als er een filmpje is, hoef je alleen dat filmpje maar te laten zien en klaar. Tegenwoordig hangen overal camera's, juist voor dit doeleinde. Daarbij zijn er sowieso meer dan 5 getuigen. Dus het verhaal wat jij schetst hier staat behoorlijk op losse schroeven.

    Mocht alles zo lopen als jij zegt. Moet je aan lange baan denken doen, en het laten rusten. Er zijn namelijk ergere dingen dan een paar rottige opmerkingen van portiers. Zie het als een weegschaal. Aan de ene kant "verdedigen van je eer" aan de andere kant "de rest van je leven".

    Quote Originally Posted by Sadix View Post
    Ik persoonlijk? ik zou dit advies nooit aan mijn jongeren geven maar ik kan je zeker garanderen dat de hoofdrol spelers die mij dan zo hebben aangepakt, er minimaal 2 x zo slecht als mij van af zouden komen. Als justitie ze werk niet doet, dan regel ik dat zelf.

    En dan mogen jullie dit achterlijk en dom vinden maar zo zitten mensen als in elkaar.
    Als je dat advies geeft aan je jongens moet je het ook naleven. Wat is advies waard als je het zelf in de wind slaat? Gelukkig vind je het zelf achterlijk en dom.

    Quote Originally Posted by Sadix View Post
    PS: mijn scenario is net zo zwart wit geschets als die van brian, bij hem deed justitie wel zijn werk en jij zelf was de aanstichter van de ruzie. Bij mij deed justitie niets en was jij zelf onschuldig.
    Dan heb je het toch niet helemaal goed begrepen. Mijn punt is dat je "eer" verdedigen door voor eigen rechter te gaan spelen, in welke situatie dan ook, leidt tot problemen. Dus je kan heel stoer zeggen "als een portier mij zo behandeld dan doe ik geen aangifte en sla ik hem verrot". Daarmee geef je een verkeerd voorbeeld voor je kinderen en daarbij loop je het risico je hele leven door de gootsteen te spoelen.

    Quote Originally Posted by Sadix View Post
    Vind het een leuke discussie maar het wordt vind ik door jullie ook met een erg roze bril bekeken. Ik durf te wedden dat zeker 1 op de 5 die nu zegt niets te doen, zelf met een bijl terug naar die bar zou gaan haha

    als mens weet je 9 van de 10 x pas echt hoe je zou handelen mocht zo iets je echt overkomen.
    Dat is waar, maar vooral als vechtsporter (en leraar in beiden onze gevallen) mag ik toch hopen dat je over zelfbeheersing beschikt in aggressieve situaties.

    Daarbij is het een ding om op het moment zelf te reageren. Of om in tweede instantie iemand op te zoeken. In eerste instantie kan ik daar begrip voor hebben (emotie is een sterke kracht), maar in tweede instantie absoluut niet aangezien je dan tijd hebt gehad de voor en tegens af te wegen.

  5. #80
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    5.116
    vCash
    108788

    Default

    Briant,

    je hebt sowieso gelijk in het feit dat het veel verstandiger is om bij de pakken te zitten.

    Maar ik ken mij zelf, ik kan absoluut maar dan ook echt niet tegen onrecht. Als mij echt onrecht wordt aangedaan kan ik gewoon niet rusten tot ik dat recht heb gezet.

    Je begrijpt wel dat als je bijv niet goed verzekerd bent je alle ziekenhuis kosten , boven op dat pakslaag zelf moet betalen. Als er tanden los zijn geslagen zitje al heel snel in de duizenden euro's. Dus mocht je zo iets overkomen, krijg je boven de pakslaag ook nog is een paar duizend euro aan cheques die je moet betalen.

    En nogmaals, deze scenario komt helaas vaak genoeg voor.

    En een kleine aanvulling, je zegt, ik moet dat advies ook zelf gaan na volgen. Ik heb jarenlang gerookt, maar zelf altijd tegen mijn leerlingen gezegd dat ze nooit moeten roken. Wat ik wil zeggen is, is dat als je zelfs soms niet goed doet, je wel andere mensen mag adviseren om goed te doen.

    Ik ga chillen met me vrienden,

    fijne avond heren!
    Home mtk-gym.nl


  6. #81
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    1.406
    vCash
    126000

    Default

    Er is ook een leuk filmpje waarin een bouncer ko geslagen wordt.

    Bouncer gaat neer

  7. #82
    Join Date
    Jul 2009
    Posts
    214
    vCash
    126000

    Default

    http://www.youtube.com/watch?v=2uXBOsfxJ1I

    hier heb je misschien iets aan

  8. #83
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    @Sadix,

    Het verschil tussen jou en sommige anderen die hier reageren, is dat jij wel erkent dat het op zich fout is zo te handelen. Niks menselijks is ons vreemd en ik begrijp prima waarom jij zo zou reageren. Maar alleen omdat ik het begrijp, wil nog niet zeggen dat ik het goedkeur.

    Waar het mij om gaat is dat dergelijke wraakacties alles behalve eervol zijn. Ook is het niets om trots op te zijn. Ik denk dat het juist van mentale kracht en eer getuigt om juist níet toe te geven aan zulke impulsen. Dan ben je sterk en niet laf zoals sommigen beweren.

  9. #84

    Default

    Quote Originally Posted by kmr View Post
    Er is ook een leuk filmpje waarin een bouncer ko geslagen wordt.

    Bouncer gaat neer
    Filmpje is al verwijderd maar de reacties op je thread zijn hilarisch ...
    THE CURE IS FREE, YOU'RE PAYING FOR THE DISEASE.

  10. #85
    Join Date
    Nov 2004
    Location
    Tilburg
    Posts
    221
    vCash
    126000

    Default

    Ik breek wat laat in in de discussie en daarom zijn jullie al wat verder dan ik was.
    Ik wil toch graag inhaken op de verwurging als controlemiddel.

    Ik ken een paar gevallen, waarvan een met directe collega's waarbij een persoon overleden is doordat de adem cq bloedsomloop beperkt werd. Dat was oa een paar jaar geleden op een festival in Den Haag en vrij recentelijk afgelopen februari op het station in Tilburg. (laatste incident ken ik voornamelijk van de media)
    Ik weet dat wanneer alles 'goed'gaat. dat niet nodig is,, maar dat zijn niet de momenten waarop je wordt afgerekend. Gaat het een keer fout zit je er wel mee.
    Even afgezien van juridische consequenties en je carriere, moet je je voorstellen hoe je voelt als je zo iets overkomt.

    Het is wel slim om daar iig even bij stil te staan.


    Quote Originally Posted by DK View Post
    @ slome: ik studeer psychologie en het project waar ik nu mee bezig ben is een voorlichting over een onderwerp met betrekking op het vakgebied van de criminilogie gekoppeld aan mijn werk.

    @blackaddder: inderdaad Michael Kuhr bedoelde ik.

    Bedankt voor het posten van de filmpjes. Ik heb nog niet alles kunnen bekijken. Waar het om gaat is dat de geweldmonopolie bij de overheid ligt en een particuliere beveiliger, in dit geval horecaportier, nooit geweld mag gebruiken. Volgens de wet moet je als burger bij het dreigen van geweld zorgen dat je weg gaat van de dreiging. Als horecaportier is het juist jou functie om bij dreiging van geweld of geweld de-escalerend op te treden. Het geweld dat dan redelijkerwijs gebruikt mag worden door de horecaportier moet dan wel proportioneel zijn. Bijvoorbeeld iemand met een bloedverwurging buiten bewust zijn brengen lijkt in praktijk vaak heel humaan en proportioneel omdat er geen letsel lijkt te zijn ontstaan, maar wordt wel gezien als zware mishandeling en in sommige gevallen zelfs poging tot doodslag. Wat ook benoemd wordt in bovenstaande posts is vervelend gedrag naar een horecaportier toe. Dit mag nooit een reden zijn om geweld te gebruiken, er zal dus enige vorm van stressbestendigheid moeten zijn aan de kant van de beveiliger.
    Kravmagaschool 013
    si vis pacem para bellum

  11. #86
    Join Date
    Feb 2006
    Posts
    42
    vCash
    126000

    Default

    praat geweld niet goed van overdreven agressieve portiers.... en ja je kan wel eens de verkeerde klant tegenkomen die een kort lontje heeft!dumpert.nl - Deurbeleid in Polen
    Last edited by the butcher; 28-11-2011 at 21:11.

  12. #87
    Join Date
    Dec 2010
    Posts
    713
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by the butcher View Post
    praat geweld niet goed van overdreven agressieve portiers.... en ja je kan wel eens de verkeerde klant tegenkomen die een kort lontje heeft!dumpert.nl - Deurbeleid in Polen
    x 2 Heel simpel dit dus

  13. #88
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    dit is een kort filmpje, gemaakt door Geoff Thompson, een oud portier die werkte in Coventry in Engeland
    Fimpje is bekroond en is echt de moeite waar om te kijken

    ps ik krijg hem niet ingeplakt hier, dus hier is de link:


    "If you have to stop and think, it's too late"

  14. #89
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    potver het lukt wel
    "If you have to stop and think, it's too late"

  15. #90
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by gimgamgommetje View Post
    Ik breek wat laat in in de discussie en daarom zijn jullie al wat verder dan ik was.
    Ik wil toch graag inhaken op de verwurging als controlemiddel.

    Ik ken een paar gevallen, waarvan een met directe collega's waarbij een persoon overleden is doordat de adem cq bloedsomloop beperkt werd.
    Hebben ze wat te laat losgelaten?

  16. #91
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by FOCUS View Post
    potver het lukt wel
    Plak anders gewoon de link hier in plaats van het te embedden.

  17. #92
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by justsomeone View Post
    Maar als ze zoveel extreem geweld tegen me gebruiken zoals in dat filmpje , en nog doortrappen ook als ik op de grond lig, dan zweer ik op alles wat me lief is dat ik terug ga, en dan valt er niet meer te praten.

    Ik ken jou natuurlijk niet en ik probeer je niet te stangen of zo hoor,
    maar als ik een euro zou krijgen van iedere pannenkoek die, nadat hij een pak rammel van me heeft gekregen, zweert me dood te zullen schieten/zn broer op me af te sturen/weet waar ik woon/me neer gaat steken, dan kon ik twee keer per jaar op vakantie...

    Je weet niet wat je dan gaat doen, omdat je het nog niet hebt meegemaakt
    Dat kan je pas zeggen als je je in die situatie bevindt...
    "If you have to stop and think, it's too late"

  18. #93
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    oh ja ik ben geen uitsmijter ik heb gewoon een kort lontje
    "If you have to stop and think, it's too late"

  19. #94
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Quote Originally Posted by FOCUS View Post
    oh ja ik ben geen uitsmijter ik heb gewoon een kort lontje
    Gasten zoals jij maken het dus erg leuk in de stad. Bots ik per ongeluk tegen je aan heb ik al een probleem.
    Als jij nou lekker thuis blijft kunnen wij rustig zonder problemen een biertje drinken en hebben de uitsmijters geen problemen.

  20. #95
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    nee hoor, als je tegen mij aanbotst zeg ik sorry

    maar als iemand in elkaar gerost wordt door een groepje gasten
    of als ik snachts niet kan slapen omdat de straatjeugd besluit om een ghettoblaster neer te zetten
    of als iemand bij mij op de achterbank gaat zitten tijdens het autorijden
    of als er zo'n nozem in een portiek besluit om me aan te gaan zitten staren alsof ik z'n zus heb gedumpt
    of als een of andere eikel in het pand waar ik woon besluit om 12 uur snachts zijn schuurmachine aan te zetten
    of als gasten hun bierflesjes kapot gooien op de stoep waar ik de volgende dag met mijn hond loop
    of als iemand tegen mijn auto aan piest

    Dan!
    Last edited by FOCUS; 02-12-2011 at 23:11. Reason: maar ik heb mijn vriendin moeten beloven om niet meer te vechten. I gotta try a little more,cauz im an asshole but im learnin
    "If you have to stop and think, it's too late"

  21. #96
    Join Date
    Nov 2004
    Location
    Tilburg
    Posts
    221
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by blackadder View Post
    Hebben ze wat te laat losgelaten?
    Nou, dat is uiteraard wel waar het op neerkomt, maar ze hebben dus ook signalen dat het niet meer goed ging niet goed genoeg (of helemaal niet) in de gaten gehouden.

    In soortgelijke gevallen komt het ook voor dat mensen overlijden omdat er bijvoorbeeld druk op hun borstkas wordt uitgevoerd wanneer er iemand op ligt met een houdgreep. Onder bepaalde omstandigheden is dat voldoende voor een sterfgeval. Meestal wanneer de verdachte erg wild is. Ook op de buik leggen van de verdachte kan de ademhaling te veel beperken. Hier is een medische term voor waar ik nu uiteraard niet op kom.(te veel gebokst)
    Kravmagaschool 013
    si vis pacem para bellum

  22. #97
    Join Date
    Nov 2004
    Location
    Tilburg
    Posts
    221
    vCash
    126000

    Default

    http://library.npia.police.uk/docs/h...old/fprs26.pdf toch nog gevonden voor de liefhebbers. (wel behoorlijk groot artikel)
    Kravmagaschool 013
    si vis pacem para bellum

  23. #98
    Join Date
    Jan 2011
    Posts
    2.471
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by FOCUS View Post
    Ik ken jou natuurlijk niet en ik probeer je niet te stangen of zo hoor,
    maar als ik een euro zou krijgen van iedere pannenkoek die, nadat hij een pak rammel van me heeft gekregen, zweert me dood te zullen schieten/zn broer op me af te sturen/weet waar ik woon/me neer gaat steken, dan kon ik twee keer per jaar op vakantie...

    Je weet niet wat je dan gaat doen, omdat je het nog niet hebt meegemaakt
    Dat kan je pas zeggen als je je in die situatie bevindt...
    maat van me heeft ook een portier dood geschoten in de matrixx, en hem hebben ze geen eens extreem mishandeld. hij kwam ook terug.
    zijn principe kwesties

  24. #99
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Fashionscene - Die portier van The Matrixx - Nieuws, Politiek Achtergronden

    en: Achttien jaar cel voor discomoord Nijmegen | nu.nl/algemeen | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl

    Dat zijn gvd geen principe kwesties, dat zijn psychische kwesties. Die vriend van jou is gewoon een enorme mongool en die mag nooit meer vrij losgelaten worden in de maatschappij. En ik hoop toch echt dat jij niet een van die vrienden was die er bij stond om hem op te ruien zoals wordt aangegeven in het eerste artikel.
    Last edited by Facade; 03-12-2011 at 07:26.

  25. #100
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Quote Originally Posted by justsomeone View Post
    maat van me heeft ook een portier dood geschoten in de matrixx, en hem hebben ze geen eens extreem mishandeld. hij kwam ook terug.
    zijn principe kwesties
    Vorige week in de volkskrant (in een boekbespreking, maar ik weet niet meer welke). Principes en het eisen van respect komen vooral voor in lage sociale klassen.
    Er zijn 2 methodes om er mee om te gaan: karate stijl en Judo stijl.

    Karate stijl is keihard de regels handhaven.

    Judo stijl is een mogelijkheid geven om beiden zonder gezichtsverlies uit elkaar te gaan.

    Lagere sociale klassen gebruiken vaak karate stijl, hogere sociale klassen judo stijl.

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •