MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 6 of 6 FirstFirst ... 23456
Results 126 to 131 of 131
  1. #126
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    5.116
    vCash
    108788

    Default

    Quote Originally Posted by FOCUS View Post
    Ilest heeft reps verdiend
    hahaha zeker!!
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight

    Home mtk-gym.nl


  2. #127
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    837
    vCash
    126000

    Default

    Pfffff weer een discussie die eens in de zoveel tijd voorbij komt.

    Mensen, laten we het eens reeel bekijken.
    FEIT: in elke groep mensen zitten rotte appels. Dus ook bij horeca portiers/beveiligers, politie, militairen, leraren, ambtenaren, directeuren van bedrijven, advocaten, sportschoolhouders en/of trainers, accountants, managers, etc etc etc etc.....

    Dus ja, in de groep horeca-portiers, maar dus OOK in de groep horeca-bezoekers.

    Ik werk nu 20 jaar in de horeca, waarvan ongeveer 15 als portier. Heb alles wel meegemaakt en gezien, de mooiste momenten, en de minst mooie momenten. Hoogtepuntjes als super feesten, veel hilarische momenten, en prive-optreden van Pink (zij op het podium, de enige andere in de zaal waren ik, mijn collega en de geluidstechnicus), dieptepuntjes als massale vechtpartijen, en 5 keer een pistool in mijn gezicht (waarmee naderhand geschoten is, gelukkig geen groot drama geworden).

    Ik heb collega's waar ik erg graag mee werk, en ik heb "collega's" waarmee ik NOOIT meer wil werken. Waarom? Omdat die verantwoordelijk zijn voor escalaties door hun manier van optreden.
    Mensen die me kennen (zowel vrienden/kennissen, als bezoekers van clubs waar ikw erk) kunnen beamen dat ik waarschijnlijk een van de meest relaxte en eerlijke portiers ben.
    Helaas heeft er een verandering plaatsgevonden de afgelopen jaren. Mensen algemeen denken dat ze alleen nog maar rechten hebben, en geen plichten. En tja, als je dan ergens naarbuiten word gestuurd, omdat je met je opgefokte gedrag binnen de sfeer verziekt, . . . ja, dan "is al snel je eer gekrenkt". Hou toch eens op met die bull-shit. Ik rijd graag te hard, en als ik dan geflitst word, moet ik dan boos worden op die agent die flitst? Of moet ik mischien naar mezelf kijken, want het was toch MIJN KEUZE om TE HARD te rijden? Nee, het ligt natuurlijk aan die kl**tz*k van een agent, wat doet hij daar ook te flitsen als ik hard wil rijden.
    Hetzelfde in de horeca, ik haal nooit zomaar iemand naar buiten, en ik begin nooit fysiek. Maar als ik netjes iemand vraag om even mee te lopen met me, omdat ik even wat wil bespreken met hem (op dat moment hoeft het nog niet eens "einde oefening" voor hem te zijn, een eerlijk open gesprek is vaak veel beter) en hij weigert met me mee te lopen, tja, dan laat je uiteindelijk niet veel keus. En ja, dan is het wel einde oefening. In mijn huis word er naar mij geluisterd.
    Maar zoals gezegd, iedereen wil tegenwoordig maar in discussie en zijn gelijk hebben etc, en niet luisteren. En iedereen denkt dat ze wat te vertellen hebben of dat ze "de man" zijn.
    Tijdje geleden in een disco waar ik af en toe nog werk, een opstootje, 2 man zochten blijkbaar ruzie, alleen met de verkeerde groep. Gevolg? Vechtpartij waarbij er meer en meer mee gaan bemoeien, glazen vliegen rond (grappig, op de beelden is te zien hoe snel het personeel het glas en flessen vn de bar heeft, ze zijn geoefend ) wij vliegen er met 3 man tussen, en ons doen ze niks. Waarom? Omdat we in de loop der tijd daar wel wat respect hebben opgebouwd. er gaan er een paar uit, de rust is weergekeerd, en ik loop naar de grote groep, omdat ik een aantal van de jongens daarvan ook persoonlijk ken, dus ik kom even babbelen. Bij de groep aangekomen, staat er eentje mij in de weg, wil me "tegenhouden" en zegt: ik heb al met X (mijn collega) gepraat. (m.a.w., ik moet volgens hem weg en hun met rust laten). Waarop ik hem zeg: Ik praat niet met jou, ik praat met A (een van de "belangrijkere jongens" ) waarop dat ventje schrikt, ik hem opzij schuif, A mij begroet en ik hem begroet. Ik praat even met hem, over het hoe en waarom (want ja, idd, portiers weten vaak niet meteen wat de reden is van een ruzie, we weten wel dat degene die het langs aggressief blijft er als eerste uitgaat) hoe het met zijn broer is, etc,... en vertel hem dan dat we de beelden nakijken, en dat degene(n) die met glas hebben gegooid dan dienen te vertrekken voor deze avond. Dat is geen probleem, want ze waren daar zelf ook niet blij mee (enerzijds omdat wij ertussen stonden, maar mischien nog wel meer omdat zijn neefje dus bijna "friendly fire" glas meekreeg). Na bekijken van de beelden, blijkt dat 2 van de jongens die een glas gegooid hebben al weg zijn, de derde waarvan we niet zeker weten of hij glas gegooid heeft, maar die wel een fles van de bar pakte, word door zijn eigen groep weggestuurd. Eind goed al goed.

    Ik werk dus alleen nog maar met mensen die ik goed ken/vertrouw, waarvan ik weet dat ze communicatief goed vaardig zijn. En om alleen nog maar te werken in tenten waar ik langer bekend ben. Ik heb geen zin meer om opnieuw een tent op te bouwen, dus doe geen nieuwe projecten meer. Laatst 1 keer de vergissing gemaakt (ff een maat uit de nood helpen) en gewerkt in een tentje met 16-18 jarig publiek. Zie een paar jongens (rond de 17 jr) aggressief en uitdagend doen naar een ander groepje jochies (die echt overduidelijk niet wisten wat ze ermee aan moesten, proto-type "slachtoffer" ). Dus ik loop naar die drie, en verzoek ze netjes even met me mee te lopen. Ipv gewoon even mee te lopen, beginnen ze tegen te stribbelen "waarom dan" "hoezo dan" etc, . .. Reactie: dat leg ik je zo even uit bij het binnenterras, daar kunnen we rustig even praten. Niks aan de hand, maar ik wil je gewoon ff spreken. En wat gebeurd er . . ... niet luisteren, tegenstribbelen. Dus ik pak er een bij het armpje (erg netjes nog allemaal) en duw hem zacht verder. Hij verzet, dus ik duw hem via zijn arm wat harder vooruit. 1 van zijn vriendjes denkt dat dit een goed moment is om naar mij uit te halen, dom, erg dom, want mijn ogen zijn open. Hij mist, ik gooi hem op de grond, via portofoon collega erbij, en uiteindelijk lopen er twee zelf naar buiten, en meneer de vechtersbaas word dmv een traditionele opbrengtechniek naar buiten gebracht.
    De reden waarom hij geen blauwe ogen heeft? Moet ik als volwassen vent zo'n jochie dan meteen in mekaar trappen? Ik vind van niet. Helaas zijn er genoeg portiers die mischien vinden van wel. Overigens heb ik die jongens een uurtje later op straat getroffen en aangesproken, en ze duidelijk gemaakt dat ik een volgende keer niet weer zo vriendelijk blijf. Ik blijk duidelijk te zijn, en na het schudden van een handje is de zaak afgedaan.
    Leuk detail, een week later loop ik met een collega door de hele stad (we hebben hier een systeem waarbij elke avond 2 man voor de hele horeca loopt, in samenwerking met de politie. Een soort "blauwhelm" die vaak goed als tussenpersoon kan werken) en we worden gebeld door een cafetaria dat er in de straat problemen zijn. Aangekomen zien we twee groepjes die ruzie hebben, een klein groepje, 10 tegen 3. Wat denk je? Dezelfde 3 van vorige week, alleen nu in de minderheid. We hebben ze natuurlijk uit de brand geholpen, maar wel duidelijk gemaakt dat dit ook heel anders had kunnen lopen als ik "haatdragend" geweest was.

    Alles staat of valt met respect naar elkaar. En niet met respect EISEN, . .. maar ook eens met respect GEVEN.
    Iedereen die bij mij binnenkomt krijgt hetzelfde basis-respect, en het is zijn of haar eigen keuze of dat meer word of minder.
    Maar zoals ook al aangegeven, er zijn genoeg portiers (zie mezelf meer als gastheer dan portier) die door hun manier van optreden (of dat nou voorkomt uit arrogantie, drugs, onzekerheid, of whatever) een slechte naam maken. Net zoals dat er jongeren zijn die door hun gedrag een groep een slechte naam geven.

    En hier laat ik het even bij, genoeg verhalen te vertellen (bestond volgens mij al ooit een topic over toch?)


    Osu
    LOCO

  3. #128
    Join Date
    May 2010
    Location
    Noord-Brabant
    Posts
    1.302
    vCash
    126000

    Default

    hey Loco,

    Interessant, en ook nog is waar, bedankt voor de moeite om dit te typen.
    Reps.

    T.
    When I roundhouse kick you even Google won't find you

  4. #129
    Join Date
    Dec 2010
    Posts
    713
    vCash
    126000

    Default

    Loco was iedereen maar zoals jou haha had je weinig problemen reps

  5. #130
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    837
    vCash
    126000

    Default

    Haha tnx, . . . .

    Ik reageer niet vaak op mixfight meer, kijk regelmatig maar tijd hard nodig voor andere dingen dus dan komt het er niet van. Vandaag een dagje "vrij"(lees: thuis hard aan het werk met dossiers) dus kon ff reageren.

    Een van de weinige dingen die ik vanuit de kerk vroeger heb behouden (ben niet kerkelijk/volg geen bepaald geloof, heb overigens wel respect voor eenieder die een geloof aanhangt, welk dan ook, en zich daar goed bij voelt) is : wat u niet wilt dat u geschied, doe dat ook een ander niet. Daarom zal ik altijd in eerste instantie een ander zo benaderen zoals ik zelf benaderd wil worden. Hij/zij bepaald zelf dan uiteindelijk het verdere verloop.
    Ik zeg het wel eens zo: als jij met je vriendin/vrouw bij mij in de tent bent, en een onbekende kerel knijpt haar in haar billen, dan SNAP ik wel dat je hem er een optikt, . . . het MAG alleen niet. Maar als het gebeurd kan ik 2 dingen doen, . . . . ik kan naar jou toekomen, je bij je kop pakken, en naar buiten sleuren..... en dan hebben wij waarschijnlijk ruzie (want jij zit nog in die emotie, bent mischien nog opgefokt, en dus "is het onterecht"dat ik je er zo uitgooi) OF ik kan naar je toekomen, jou en die ander scheiden (wat inhoud dat ik je onder zachte dwang meevoer iets verderop terwijl een collega die ander meevoert), en dan praat ik met je. Meestal zal het betekenen dat je wel de tent moet verlaten (huisregels, . . wie slaat die gaat), Maar als ik het je in een rustiger energie uitleg, dan zie je dat 8 vd 10 dat begrijpt (dat ze eruit moeten), en aangezien hun avond vaak toch al verpest is gaan ze meestal samen met hun vrouwtje weg, ergens anders heen of naar huis. Maar in elk geval zonder stress.
    (Overigens, als ik jou uit die situatie haal, en jij blijft opgefokt, en je blijft gefocused op "wraak"en je word niet rustig, . . . dan ga je zeker naar buiten, aan jou de keuze hoe)

    Weet je, het is zo makkelijk om arrogant te doen, de grote jongen uit te hangen, en fysiek en/of aggressief naar je klanten te zijn, . . . .. het is veel mooier en leuker en uitdagender en respectvoller (niet alleen naar de ander, maar ook naar jezelf) om een situatie op te kunnen lossen zonder geweld.

    Osu
    LOCO

    p.s. af en toe zeg ik wel eens tegen mijn collega op dat soort momenten: Ik voel me net cesar milan, the dogwhisperer, . .. .. hahahahaha

  6. #131
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    Loco in south park jongens
    "If you have to stop and think, it's too late"

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •