MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 10 of 10
  1. #1
    Join Date
    Nov 2009
    Location
    Didam
    Posts
    44
    vCash
    126000

    Default Kraakbeen operatie.

    Mensen,

    Ik moet er aan geloven, heb ongeveer jaartje doorgetraint met een kapot kraakbeen door een val op mijn schouder. Regelmatig kreeg ik een sublucatie vooral met het grondwerk(grappling).

    Je hoeft er natuurlijk niet in te geloven maar er bestaan mensen die zeggen visolie, voedingsupllementen enz. ter behoeven van het herstel na bijv een operatie.

    Heeft iemand ervaring met een middel dat het herstel bevorderd na een operatie?

    Groeten,
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Apr 2009
    Posts
    117
    vCash
    126000

    Default

    'k Heb zelf een schouderoperatie achter de rug (SLAP-leasie met labrum scheur). Wat me toen bezworen is door de chirurg en het revalidatiecentrum: ijs, ijs en nog eens ijs; pijnstillend, ontzwellend en onstekingsremmend. Tot 8 maal per dag in de eerste maand. Qua supplementen of medicatie heb ik niets genomen. Het belangrijkste is je revalidatie goed uitdoen en de schouder veel bewegen.

    Dag-op-dag 4 maand na de operatie stond ik weer op de mat (grappling/MMA).

  3. #3
    Join Date
    Nov 2009
    Location
    Didam
    Posts
    44
    vCash
    126000

    Default

    4 mnd is echt keurig.. Hoop dat het mij net zo vergaat.

    Bedankt voor je tip..

    Enne 100% herstelt? geen beperkingen aan overgehouden (minder flexibel, stijver enz)

  4. #4
    Join Date
    Apr 2009
    Posts
    117
    vCash
    126000

    Default

    Thanks - het helpt om een doel te hebben om je op te richten tijdens je revalidatie. De kinesisten waren blij om eens iemand te hebben waar ze wat verder mee konden gaan. Als ze zeiden om iets 10 maal te doen, dan deed ik het 50 keer (wel opletten dat je geen schade doet). Het doet flink pijn in het begin maar het wordt ook snel beter.

    Als ik iets moet zeggen, dan heb ik een klein beetje mobiliteitsverlies t.o.v. de andere schouder: als ik op mijn rug op de mat lig en beide armen boven mijn hoofd uitstrek dan rust mijn linkerarm op de mat, de rechter zweeft er een centimetertje boven. Voor de rest hoegenaamd geen last meer van.

    Succes alvast!

  5. #5
    Join Date
    Nov 2009
    Location
    Didam
    Posts
    44
    vCash
    126000

    Default

    Geen medicijnman in ons midden die een "wonder"middeltje weet?

  6. #6
    Join Date
    Jun 2009
    Posts
    11.168
    vCash
    124500

    Default

    Quote Originally Posted by thefxr View Post
    amerikaanse artsen schrijven meestal steriodes en HGH voor in lichte doses om het herstel te bevorderen
    klopt ja, steroides werken ook onstekingsremmend

  7. #7
    Join Date
    Nov 2009
    Location
    Didam
    Posts
    44
    vCash
    126000

    Default

    Steroide vind ik wat te ver gaan, zoek het meer in de wat minder heftige middelen.

    Iemand info over visolie, magnesium tabletten, eiwit enz. mbt herstel van operatie.

  8. #8
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    steroiden als in Anabole steroiden of steroiden als in corticosteroiden.... is nogal een verschil.....
    Cortico's remmen ontstekingen, maar een onstekingsproces is een belangrijk onderdeel van het genezingsproces hoor!!!
    Anabole steroiden is een heel ander verhaal....


    wondermiddeltjes bestaan niet, maar er zijn wel hele sterke wetenschappelijke aanwijzingen dat groeihormoonpreparaten icm de juiste anabole steroiden het herstel enorm kunnen beinvloeden (positief).


    Verder idd visolie, lijnzaadolie, vit c, dat is denk ik wel het meest onderbouwde spul wbt supps...
    "If you have to stop and think, it's too late"

  9. #9
    Join Date
    Nov 2009
    Location
    Didam
    Posts
    44
    vCash
    126000

    Default

    inmiddels 3dagen geleden geopereerd aan mijn schouder "bankart laesie"..
    eerste dag erg veel pijn, nu 3dagen verder gaat het redelijk.. pcm is wel hard nodig..

    moet 6weken in een sling daarna fysio... hopen dat ik snel weer op de mat sta.

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •