MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 26 to 36 of 36
  1. #26
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Kim View Post
    Focus: voor vrouwen zou creatine inname geen verhoging in vetvrije massa betekenen, kun je mij uitleggen wat dan het voordeel voor mij is behalve krachttoename? Dat leidt indirect dan toch ook tot gewichtstoename, immers je spieren krijgen een beter uithoudingsvermogen. Toch?
    Spieren die een beter uithoudingsvermogen krijgen hoeven daar niet groter/zwaarder van te worden. Kijk maar naar de benen van een marathonloper. Maar ik begrijp je punt.

    Trouwens, als vechter wil je meestal geen gewcihtstoename, want je hebt te maken met gewichtsklasses..Dus een toename van kracht zonder dat je gewicht daarbij toeneemt is juist GOED.

    Creatine zorgt eigenlijk niet eens voor een toename van je absolute spierkracht (dus het zwaarste gewicht dat je 1 keer zou kunnen optillen bijvoorbeeld, wordt niet groter als je creatine zou nemen).
    Het zorgt er wel voor dat als je een maximaal intensieve, kortdurende (en eventueel) explosieve inspanning levert, het VERVAL van de opeenvolgende inspanningen minder is. Je kunt dus grofeg gezegd herhaaldelijk dezelfde poweroutput blijven leveren...

    Ook kan je de tijdsduur van de korte intensieve inspanning iets vergroten (denk aan een seconde of twee tot drie erbij...).

    Als vrouw heb je hetzelfde voordeel als man, namelijk iets langer je poweroutput kunnen volhouden bij maximaal intensieve acties en dit na verloop van tijd nog steeds kunnen blijven doen.

    Echter, creatinesuppletie werkt niet bij iedereen even goed, dit is afhankelijk van oa je spiervezeltype. Dit staat volgens mij ook in die FAQ.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight

    "If you have to stop and think, it's too late"

  2. #27
    Join Date
    Nov 2004
    Location
    Rilland
    Posts
    1.020
    vCash
    126000

    Default

    Dank je Focus, helaas voor mij dus, ik zou graag een paar kgs aan willen komen, zeg een kg of 5.
    En niet door op Mac dieet te gaan, maar gewoon door fitter en gespierder te worden. We zullen zien...

  3. #28
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    dan zou ik eens op consult gaan bij een sportdietist of misschien advies winnen bij iemand als Joop Kasteel of zo...


    zowiezo: keer of zes per dag gaan eten, elke maaltijd voorzien van voldoende eiwitten en koolhydraten enz enz, krachttraining toevoegen, etc etc etc
    "If you have to stop and think, it's too late"

  4. #29
    Join Date
    Sep 2011
    Posts
    65
    vCash
    126000

    Default

    als je wat spieren wil aankomen is er wat meer voor nodig dan creatine, kijk even rond op wat bodybuildfora, zorg dat je minstens meer dan 3000 kcal per dag eet, 3x per week krachttraint, en genoeg rust

  5. #30
    Join Date
    Nov 2004
    Location
    Rilland
    Posts
    1.020
    vCash
    126000

    Default

    3000 kcal? Dat zal afhangen van je postuur neem ik aan, met mijn 1.65 m en 48 kg lijkt me dat moeilijk. Ik neem nu 6 maaltijden per dag met een interval van ongeveer 2.5 uur, en de maaltijden bestaan uit brood of rijst, met kwark/joghurt, vis of kip, 1 á 2x per dag een shake. Daarbij ben ik 3x per week gaan sporten. Ik ben benieuwd...

  6. #31
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    hey meissie waarom wil je eigenlijk zwaarder worden?
    "If you have to stop and think, it's too late"

  7. #32
    Join Date
    Sep 2011
    Posts
    65
    vCash
    126000

    Default

    haha 3000 kcal is een algemene richtlijn ik denk dat je op 48 kg aan 2500 al meer dan genoeg hebt om aan te komen, met het eten is niks mis, rijst en kip zijn goede bronnen van eiwitten en complexe koolhydraten. + als je nog niet zoveel weegt is het heel makkelijk om spieren aan te komen dus die 5kg zijn denk ik geen probleem

  8. #33
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    ja daar denk ik dus anders over


    ga maar na als je 80kg weegt dan is 5kg een relatief kleinere gewichtstoename dan wanneer je 48kg weegt
    "If you have to stop and think, it's too late"

  9. #34
    Join Date
    Nov 2004
    Location
    Rilland
    Posts
    1.020
    vCash
    126000

    Default

    @ Focus: ik ben in een jaar tijd 5 kg kwijtgeraakt door stress, er zit weer een kilootje aan, maar ik wil die andere er ook graag weer aanhebben vind af en toe dat ik net een skelet lijk

    @ iWJ: dank je voor je reply

  10. #35
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    nou, dan ben je toch harstikke goed bezig!

    drie keer per week trainen, je eet harstikke goed....
    "If you have to stop and think, it's too late"

  11. #36
    Join Date
    Nov 2004
    Location
    Rilland
    Posts
    1.020
    vCash
    126000

    Default

    +1.6 kg in twee weken tijd!!! The big 5 0 is bereikt, sterker nog 50.1 kg!!

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •