MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 25 of 31
  1. #1
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Breda
    Posts
    8.002
    vCash
    126000

    Default Nieuwe pc gezocht...help!

    Mijn desktop heeft het begeven en nu ben ik al enige tijd op zoek naar een nieuwe...... stiekem wil ik hier ook niet te veel geld aan uitgeven. Ik gebruik de pc voornamelijk voor internetten, office en heel af en toe eens een filmpje of een foto bewerken maar dat is meeeeeeeeer dan minimaal. op dit moment zit ik te twijfelen tussen de volgende systemen maar ik kom er echt niet uit...iemand enig idee?

    MP Allround dual core G620
    AllRound Dual Core G620 500GB - Computer - Desktop

    MP allround core I3:
    AllRound Core I3-2100 500GB - Computer - Desktop

    HP Desktop Pavilion P6-2001NL, Windows 7 Home Premium 64
    HP Desktop Pavilion P6-2001NL, Windows 7 Home Premium 64 - Staples Office Centre
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Jun 2007
    Location
    Veldhoven
    Posts
    3.382
    vCash
    122681

    Default

    Tip: ga gewoon even naar een echte computerwinkel(alhoewel de Vobis tegenwoordig ook van MyCom is), daar hebben ze over het algemeen meer kennis en heb je betere ondersteuning als er wat mis is.
    Systeem 2 met de core I3-2100 is in principe wat je wil hebben, precies hetzelfde systeem bij de MyCom: MP MP Systeem AllRound Core i3-2100 500GB Product Details bij MyCom

  3. #3
    Join Date
    Apr 2010
    Posts
    1.388
    vCash
    126000

    Default

    Om gewoon 1 in het kant en klaar te halen ben ik het nooit mee eens. Zelf in elkaar zetten zou misschien de moeite waard zijn want het prijsverschil en de besparing die je ermee maakt is tegenwoordig gewooon zo enorm groot geworden.

    Neem hier eens een kijkje, dit had ik ook gebruikt toen ik ging orienteren.
    [BBG Aanschaf] Budget- / Basissysteem november 2011 - Complete Systemen Laptops - GoT

    Voor 200/300 heb je iets soortgelijks wat kant en klaar in de winkel je zo een 600/700 gaat kosten.

  4. #4
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Breda
    Posts
    8.002
    vCash
    126000

    Default

    op de een of andere manier vind ik zelf bouwen altijd maar een beetje eng...pussymode

  5. #5
    Join Date
    Apr 2010
    Posts
    1.388
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Highline View Post
    op de een of andere manier vind ik zelf bouwen altijd maar een beetje eng...pussymode
    Kan je met lego omgaan? Zoja, dan kun je ook een computer in elkaar zetten.

    Zo simpel is het. Het is gewoon een bouwpakket met schroefjes op basisschool niveau en je kan gewoon echt helemaal niets fout doen... Tenzij je de stekker in de stopcontact steekt voordat je er klaar mee bent :P. Je hebt ook gewoon helemaal geen technische kennis ervoor nodig. Gewoon schroefje hier schroefje daar, en stekker gaat in de bijpassende socket en hoppa klaar.

  6. #6
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Breda
    Posts
    8.002
    vCash
    126000

    Default

    en hoe zit je dan met je garantie en het uitzoeken of alles compatible is?

  7. #7
    Join Date
    Apr 2010
    Posts
    1.388
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Highline View Post
    en hoe zit je dan met je garantie en het uitzoeken of alles compatible is?
    Op alle onderdelen heb je minimaal drie jaar garantie volgens de europese wet van consumenten recht. Alles wat je online aanschaft via een betrouwbare gecertificeerde webwinkel heb je drie jaar garantie op wat je aanschaft. En dat hoeft niet zo zeer door de fabrikant geregeld te worden maar dat moet geregeld worden door de webshop waar je de onderdelen vandaan haalt. (vandaar tweakers.net die alle legitieme webwinkels bij elkaar haalt en de prijzen en betrouwbaarheid daarvan aankaart). Als je iets in de fysieke winkel aanschaft dan heb je minimaal 2 jaar garantie bij de winkel waar je het vandaan gehaalt heb.

  8. #8
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Breda
    Posts
    8.002
    vCash
    126000

    Default

    bump...meer tips zijn welkom

  9. #9
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Mixfight
    Posts
    34.091
    vCash
    25000

    Default

    Ik heb voor mn zoontje laatst een pctje gekocht merk emachines, onderdeel acer, was er een kleine 320 eurie voor kwijt, maar dit ding draait echt als een tierelier, geruisloos, en toch een ruime specificatie. Gewoon effe bij de mediamarkt binnen lopen en kijken wat ze hebben staan..

    Succes!
    Be a Warrior, not a Worrier

  10. #10
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Breda
    Posts
    8.002
    vCash
    126000

    Default

    ze hebben er idd nu een staan van 399....maar over acer hoor ik alleen maar slechte dingen eigenlijk

  11. #11
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Mixfight
    Posts
    34.091
    vCash
    25000

    Default

    Quote Originally Posted by Highline View Post
    ze hebben er idd nu een staan van 399....maar over acer hoor ik alleen maar slechte dingen eigenlijk
    Tja.. ik moet effe afkloppen..

    Heb hier een laptop en die pc van acer, maar die doen het gelukkig nog steeds gewoon, geen gekkigheid mee gehad, maar ja je moet vaak ook geluk hebben met dit soort dingen, zelfs de beste pcs kunnen naar de klote gaan..
    Be a Warrior, not a Worrier

  12. #12
    Join Date
    Jun 2007
    Location
    Veldhoven
    Posts
    3.382
    vCash
    122681

    Default

    Quote Originally Posted by Vinand View Post
    Voor 200/300 heb je iets soortgelijks wat kant en klaar in de winkel je zo een 600/700 gaat kosten.
    Wat een kolder.

    Probeer jij eens een systeem met Core I3 processor samen te stellen voor minder dan de 420 Euro(inclusief Windows 7 HP) zoals ie daar boven staan gelinkt, even aangenomen dat de topicstarter niet zelf in staat is de boel in elkaar te schroeven en te installeren.

    Ontopic:
    Feit is dat je met het MyCom systeem gewoon jaren vooruit kan. Zelf vind ik het meerwaarde hebben om het bij een echte computerwinkel te kopen in plaats van bij de Dixons of mediamarkt. Kan je altijd nog een keer met het ding terug mocht er iets aan de hand zijn(personeel heeft er meer verstand van).

  13. #13
    Join Date
    Apr 2010
    Posts
    1.388
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by YoMarK View Post
    Wat een kolder.

    Probeer jij eens een systeem met Core I3 processor samen te stellen voor minder dan de 420 Euro(inclusief Windows 7 HP) zoals ie daar boven staan gelinkt, even aangenomen dat de topicstarter niet zelf in staat is de boel in elkaar te schroeven en te installeren.

    Ontopic:
    Feit is dat je met het MyCom systeem gewoon jaren vooruit kan. Zelf vind ik het meerwaarde hebben om het bij een echte computerwinkel te kopen in plaats van bij de Dixons of mediamarkt. Kan je altijd nog een keer met het ding terug mocht er iets aan de hand zijn(personeel heeft er meer verstand van).
    De eerste post van de link die ik geplaatst had.

    [BBG] Budgetsysteem september 2011
    # Product Prijs Subtotaal
    1 Asrock A75M-HVS € 55,60 € 55,60
    1 Samsung Spinpoint F3 HD502HJ, 500GB € 80,- € 80,-
    1 Sony Optiarc AD-7260S Zwart € 18,20 € 18,20
    1 AOpen ES45H € 44,30 € 44,30
    1 Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G € 20,85 € 20,85
    1 AMD A6-3500 Boxed € 72,30 € 72,30
    Bekijk collectie
    Importeer producten Totaal € 291,25

    En deze heeft zelfs dan nog een AMD A6 bulldozer Processor die voornamelijk grafisch en rekenkrachtmatig sterker is dan een i3 processor. En als je nog meer wilt kun je het systeem daaronder nemen met een a8.


    En iets verder:

    Als je toch nog de overgewaardeerde i3 processor wilt:
    En dat is dan in combinatie met ook nog een externe grafische kaart (van 73 euro) omdat de i3 uit zichzelf grafisch gewoon poep is. En dan heb je dus iets wat al krachtiger, sneller en beter is dan de bovenstaande links die op 450/430 euro uitkwam...

    # Product Prijs Subtotaal
    1 MS-Tech CA-0270BL Xerxes € 41,15 € 41,15
    1 Intel Core i3 2100 € 97,- € 97,-
    1 Huntkey Jumper 300G € 54,95 € 54,95
    1 Corsair XMS3 CMX4GX3M2B1600C9 € 22,60 € 22,60
    1 Sapphire HD 6570 2GB DDR3 € 62,49 € 62,49
    1 Asrock H67M-GE € 74,90 € 74,90
    Bekijk collectie
    Importeer producten Totaal € 353,09

  14. #14
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Mixfight
    Posts
    34.091
    vCash
    25000

    Default

    Vinand, zit hier het besturinssysteem dan ook bij..?
    Be a Warrior, not a Worrier

  15. #15
    Join Date
    Nov 2004
    Location
    Haarlem
    Posts
    2.433
    vCash
    126000

    Default





    Dit is mijn nieuwe liefde!
    SSD schijf, watergekoeld, 16 gb intern geheugen, I7 second generation, 1,5 gb HD videokaart 4,5 terrabyte opslag enz.
    Draait als een beest. Ik heb de oranje versie met de zwarte kappen.

  16. #16
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Mixfight
    Posts
    34.091
    vCash
    25000

    Default

    Wow erg vet Glen!
    Be a Warrior, not a Worrier

  17. #17
    Join Date
    Apr 2010
    Posts
    1.388
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Kemal View Post
    Vinand, zit hier het besturinssysteem dan ook bij..?
    Ik dacht dat je alleen voor windows prof/ultimate/home premium een bedrag moest neerleggen. Maar dat hangt ook van de internetshop af... Ik zal hier effe in verder voor je zoeken.

    @glen

    Strak man! Hoeveel heeft dat gekost?

  18. #18
    Join Date
    Nov 2004
    Location
    Haarlem
    Posts
    2.433
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Vinand View Post
    Strak man! Hoeveel heeft dat gekost?
    € 1999,-

  19. #19
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Breda
    Posts
    8.002
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by YoMarK View Post

    Ontopic:
    Feit is dat je met het MyCom systeem gewoon jaren vooruit kan. .
    bedoel je daar dan de MP lijn mee?

    zelfbouwen begint toch steeds meer een optie te worden...maar wat is dan beter zon intel i3 of een intel dual core g620 als processor?

  20. #20
    Join Date
    Sep 2011
    Posts
    1.062
    vCash
    126000

    Default

    @Glen mooie man ook voor games welk merk videokaart heb je er in zitten?
    beter een gat in een olietanker dan een olietanker in je gat

  21. #21
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Near the coffee machine
    Posts
    4.894
    vCash
    126000

    Default

    LOL@ glen!

    Wat doe je met je pc? Gamen?

  22. #22
    Join Date
    Nov 2004
    Location
    Haarlem
    Posts
    2.433
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by B3 lik3 M3 View Post
    LOL@ glen!

    Wat doe je met je pc? Gamen?
    Eigenlijk vooral er naar kijken....
    Compenseren van mijn (gebrek aan?) mannelijkheid....
    Nee hoor, ik doe wat video bewerking...

    Processor :Intel Core i7 - Intel i7-2600Kloksnelheid :3.4 GHzBesturingssysteem :Windows 7 Home PremiumIntern geheugen:16000 MB DDR3Opslag :1x ssd 240 gb + 3x1.5 TB (Serial ATA)Mediastations :CD, DVD-/+RW DL; Blu-ray branderVideokaart :NVIDIA GeForce GTX580Videokaartgeheugen :1536 MB


    p.s. waar zijn mijn plaatjes gebleven?
    Last edited by Glen; 30-11-2011 at 10:58.

  23. #23
    Join Date
    Jun 2007
    Location
    Veldhoven
    Posts
    3.382
    vCash
    122681

    Default

    Mooie bak Glen! :P

    Vinand: Ik ontken niet dat een systeem met een AMD A6 of A8 ook een prima keuze kan zijn. Onboard graphics is sneller als bij Intel, maar voor gemiddeld gebruik als internetten/office/foto bewerken zijn de Intels stukken sneller.
    Beide zijn eigenlijk een goede keus, waarbij de AMD's iets goedkoper zijn.

    Anyway, dat neemt nog steeds niet weg dat zelfbouw niets toevoegt in het geval van Highline.

  24. #24
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Breda
    Posts
    8.002
    vCash
    126000

    Default

    ik denk wel dat ik zelf een pc in elkaar kan zetten, weet alleen totaal niet waar ik het beste mee af zal zijn.....wat voor configuratie dus... zat zelf te kijken naar deze bv Bouweenpc.nl Ultra-budget systeem

  25. #25
    Join Date
    Apr 2010
    Posts
    1.388
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Highline View Post
    ik denk wel dat ik zelf een pc in elkaar kan zetten, weet alleen totaal niet waar ik het beste mee af zal zijn.....wat voor configuratie dus... zat zelf te kijken naar deze bv Bouweenpc.nl Ultra-budget systeem
    Dat is een hele mooie samenstelling. Ik zou toch kijken bij tweakers.net als je de onderdelen wil gaan bestellen. Hun nemen namelijk alle webshops en fysieke winkels van nederland mee (Tweakers.net Pricewatch), en niet alleen azerty.nl wat bouweenpc.nl dus bijvoorbeeld wel weer doet. Dus als je precies dezelfde onderdelen besteld via de tweakers.net pricewatch dan kom je altijd goedkoper uit.

    succes!

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •