MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 19 of 19
  1. #1
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    2.837
    vCash
    126000

    Default Boksen meest corrupte sport?

    Jezus, net Europees titelgevecht tussen Helenius en Chisora gekeken.

    Weer een schandalige jurybeslissing. Waarom wordt er uberhaupt gevochten als de vechters uit de stal van Sauerland toch altijd de overwnning geschonken krijgen?!
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    heerhugowaard
    Posts
    12.037
    vCash
    126000

    Default

    moet je de jaren 80 en 90 in thailand bekijken

  3. #3
    Join Date
    Apr 2010
    Posts
    1.388
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by redjuh View Post
    moet je de jaren 80 en 90 in thailand bekijken
    Neem de enigste verloren partij van petrosyan... toen die vergif in zijn water kreeg voor de wedstrijd..

  4. #4
    Join Date
    Nov 2008
    Posts
    1.425
    vCash
    127381

    Default

    Denk t wel. Boksen gaat iig t meeste geld in om. Dus dat is dan ook een logisch gevolg. Robberies zijn niet ongewoon. Julio Cesar Chavez Jr. bijv. begint een aardige vechter te worden, maar hij is een goed voorbeeld van een vechter die voorgetrokken wordt in moeilijke situaties simpelweg omdat hij door de reputatie van zn vader erg marketable is.

  5. #5
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by RedDawn View Post
    Jezus, net Europees titelgevecht tussen Helenius en Chisora gekeken.

    Weer een schandalige jurybeslissing. Waarom wordt er uberhaupt gevochten als de vechters uit de stal van Sauerland toch altijd de overwnning geschonken krijgen?!
    Waarvoor kijk je überhaupt nog?

  6. #6
    Join Date
    Dec 2008
    Posts
    3.490
    vCash
    126000

    Default

    valt wel mee. boksen is al eeuwen heel actief en als je zoveel gevechten per jaar hebt zijn er heus weleens blunders. ook met mma. Machida-shogun1, garcia-zombie, sanchez-kampmann etc.

  7. #7
    Join Date
    Mar 2009
    Posts
    4.233
    vCash
    126000

    Default

    Denk t wel. Boksen gaat iig t meeste geld in om. Dus dat is dan ook een logisch gevolg. Robberies zijn niet ongewoon. Julio Cesar Chavez Jr. bijv. begint een aardige vechter te worden, maar hij is een goed voorbeeld van een vechter die voorgetrokken wordt in moeilijke situaties simpelweg omdat hij door de reputatie van zn vader erg marketable is.
    Welke partij dan? ik kan me niet herrineren dat die een partij onterecht won.

  8. #8
    Join Date
    Mar 2011
    Posts
    1.441
    vCash
    126000

    Default

    Als we het over sport hebben, en niet specifiek vechtsport, dan zou ik voetballen wel boven boksen willen zetten. Omkoopschandalen in Italië, Turkije, etc en de verhalen in de media over de FIFA ( WK, EK, etc) maken dat voetbal naar mijn idee het meest corrupt is. En iig voert deze sport de boventoon als het gaat om aantallen, omdat voetbal zo'n grote sport is. Waar overigens nog veel meer geld in omgaat als bij boksen... Percentueel weet ik het niet...

    Volgens mij is elke sport waar veel geld mee is gemoeid en die internationaal wordt bedreven en waar geen transparantie is en goede regels, vatbaar voor corruptie...En misschien zijn de "mannelijke" sporten daar weer extra gevoelig voor....

    Nog nooit iets gehoord over corruptie bij ballet, curling of schaken. Wat zeker in het voordeel spreekt van deze sporten!
    Last edited by basblue; 04-12-2011 at 11:01.
    "When I am fighting I am keeping my mind empty for any expectations. I am waiting for something unique, completely new.” - Rickson Gracie

  9. #9
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Breda
    Posts
    12.801
    vCash
    82310

  10. #10
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    1.277
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Vinand View Post
    Neem de enigste verloren partij van petrosyan... toen die vergif in zijn water kreeg voor de wedstrijd..
    wuh? serieus?

  11. #11
    Join Date
    Apr 2008
    Posts
    1.321
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by basblue View Post

    Nog nooit iets gehoord over corruptie bij ballet, curling of schaken. Wat zeker in het voordeel spreekt van deze sporten!
    zonder dollen: bij ritmische gymnastiek, turnen en meer jurysporten in corruptie een groot probleem hoor (elkaar / bevriende landen punten toekennen)

  12. #12
    Join Date
    Mar 2011
    Posts
    1.441
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by ijsblok View Post
    zonder dollen: bij ritmische gymnastiek, turnen en meer jurysporten in corruptie een groot probleem hoor (elkaar / bevriende landen punten toekennen)
    Dat is waar, daarom heb ik ze ook niet in het rijtje gezet... Maar ik snap je punt. Misschien valt er wel geen lijn te trekken. Ik denk dat voetbal iig op 1 staat.
    "When I am fighting I am keeping my mind empty for any expectations. I am waiting for something unique, completely new.” - Rickson Gracie

  13. #13
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.385
    vCash
    127608

    Default

    Quote Originally Posted by ijsblok View Post
    zonder dollen: bij ritmische gymnastiek, turnen en meer jurysporten in corruptie een groot probleem hoor (elkaar / bevriende landen punten toekennen)
    En het songfestival dan :P

  14. #14
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Briant View Post
    En het songfestival dan :P
    Da's niet echt een sport.

  15. #15
    Join Date
    Mar 2011
    Posts
    1.441
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by blackadder View Post
    Da's niet echt een sport.
    Hoezo? Is vals zingen en uit de maat dansen niet een prestatie?
    "When I am fighting I am keeping my mind empty for any expectations. I am waiting for something unique, completely new.” - Rickson Gracie

  16. #16
    Join Date
    Nov 2008
    Posts
    1.425
    vCash
    127381

    Default

    Quote Originally Posted by Anderson View Post


    Welke partij dan? ik kan me niet herrineren dat die een partij onterecht won.
    Tegen Sebastian Zbik vond ik dat Zbik had gewonnen of op zijn minst een draw verdiende. Ook de compubox stats waren in favor of Zbik, hoewel dit natuurlijk niet altijd alles zegt. Tegen Manfredo Jr. zag Chavez Jr. er wel goed uit. Het is een goede vechter, maar zeker geen elite en hij is gewoon een paper champ. Ik ben benieuwd wanneer hij tegen iemand met echte klasse moet vechten.

  17. #17
    Join Date
    Mar 2009
    Posts
    4.233
    vCash
    126000

    Default

    Tegen Sebastian Zbik vond ik dat Zbik had gewonnen of op zijn minst een draw verdiende
    Ik vond dat die gewonnen had Chavez net aan. Het is misschien wel een paper champ maar hij wint gewoon terecht niet zoals Sergio Martinez - Paul Williams eerste gevecht of Juan Manuel Marquez - Manny Paqiuo 3.

  18. #18
    Join Date
    Dec 2011
    Posts
    50
    vCash
    126000

    Default

    ik schat in dat voetball 2x zo corrupt is zit ook veel meer geld in voetbal en waar geld is zijn boefjes kijk maar naar italie met juve paar seizoenen geleden of het dynamo omkoopp schandaal gokkende scheidsrechters maffia wat clubs opkoopt enz boksen is erg maar het vooroordeel op alle vechtsporten is zowiezo de grootse en de pers houd ervan er naar uit te halen maar voetbal is heilig bah

  19. #19
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by dandy danny View Post
    ik schat in dat voetball 2x zo corrupt is zit ook veel meer geld in voetbal en waar geld is zijn boefjes kijk maar naar italie met juve paar seizoenen geleden of het dynamo omkoopp schandaal gokkende scheidsrechters maffia wat clubs opkoopt enz boksen is erg maar het vooroordeel op alle vechtsporten is zowiezo de grootse en de pers houd ervan er naar uit te halen maar voetbal is heilig bah
    x2
    Een klein evenementje in Almelo zou de openbare orde in gevaar brengen. Maar in Utrecht gaat men lekker een risico-wedstrijd spelen. Met alle gevolgen van dien.

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •