MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 10 of 10
  1. #1
    Join Date
    Dec 2011
    Location
    Amsterdam
    Posts
    11
    vCash
    126000

    Default twijfels om te beginnen met mma training *lang bericht*

    Ik ben erg geïnteresseerd in het beoefenen van MMA, maar naast persoonlijke interesse heb ik het eignelijk nog nooit gedaan.. En enig probleem is, ik ben totaal geen fan van... Het gevecht zelf.

    Ik heb echt onmens veel respect voor vechters met een goede werk ethiek en van perfecte techniek kan ik echt genieten.. Ik lees op fora, zoek filmpjes op, hou UFC/Strikeforce/Bellator aandachtig bij.. Alles wijst er op dat ik het eigenlijk ook zelf wil beoefenen en de technieken van het Braziliaanse Jiu Jitsu, Boksen, of Muay Thai wil leren. Maar echte wedstrijden vechten zie ik mijzelf gewoonweg totaal niet doen. Ik hou er gewoon niet van. Als ik bijv. naar een MMA event kijk dan kijk ik niet vanuit het perspectief "Ik wil bloed zien" of "ik wil dat er KO's vallen" maar vanuit het perspectief; Dit zijn 2 top athleten die hun kunsten mogen vertonen op het hoogste niveau. Die uren lang hebben getraind voor geweldige headmovement of cardio. Dat bewonder ik juist.. Niet de thrill van het vechten tegen een ander.

    Verder weet ik niet hoe sparren er aan toe gaat tijdens MMA trainingen, maar toen ik vroeger op kickboksen zat had ik altijd een enorme hekel aan dat haantjes gedrag tijdens sparren en voluit gaan terwijl dat helemaal niet nodig is.. Je kan dus zeggen dat ik meer een fan van de filosofie en training ben dan de echte daad zelf..

    Mijn vraag is dan ook; Is er in de wereld van MMA plaats voor een filosofie als deze en zo ja, waar kan ik het beste beginnen met trainen denken jullie? Ik kan niet meteen een Top Gym binnen lopen neem ik aan
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Er zijn vast wel recreatieve MMA scholen, dus je zal zeker aan de bak kunnen!

    Gewoon even je woonomgeving vermelden en dan zijn er genoeg members die je meer informatie kunnen geven met potentiële scholen.
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  3. #3
    Join Date
    Dec 2011
    Location
    Amsterdam
    Posts
    11
    vCash
    126000

    Default

    Thnx. Amsterdam it is.

  4. #4
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.386
    vCash
    127608

    Default

    Ik raad je aan BJJ te gaan doen. In Amsterdam zit bij Mike's Gym Remco Pardoel die lesgeeft. Daarnaast heb je geloof ik ook nog team agua in amsterdam zitten.

    Waarom BJJ? De sfeer is daar over het algemeen vriendelijk en de nadruk van de trainingen liggen op techniek. Er wordt veel gespard, maar hierbij wordt niet geslagen of geschopt. Het is wel intensief, maar weinig kans op blessures. Als je gewend bent aan deze intensiteit, kun je er altijd over denken door te gaan in MMA/Kickboxen waarbij je dus wel klappen kan krijgen tijdens de training.

  5. #5
    Join Date
    Dec 2011
    Location
    Amsterdam
    Posts
    11
    vCash
    126000

    Default

    op zich vind ik het niet erg om klappen te ontvangen of uit te delen, hoort bij het sparren natuurlijk. maar dat is het probleem ook niet echt. ik wil de sport gewoon graag beoefenen met de juiste energie en in de juiste sferen, niet iq loos sparren om te laten zien dat je de man bent oid.

  6. #6
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    5.116
    vCash
    108788

    Default

    ik begrijp heel goed wat je bedoelt chriz.

    Ik raad je aan bij de verschillende scholen langs te gaan.
    Van horen en zeggen heb ik gehoord dat Tatsujin in amsterdam een hele relaxte sfeer heeft.
    Home mtk-gym.nl


  7. #7
    Join Date
    Nov 2010
    Location
    Eindhoven
    Posts
    1.631
    vCash
    126000

    Default

    Ik snap goed wat je bedoelt man, toen ik net begon wou ik ook alleen maar trainen, maar nu ben ik er zo bij betrokken dat ik ook wedstrijden doe!

    Bij ons heb je jongens die alleen voor het trainen komen en gewoon rustig hun ding doen, maar je hebt ook gasten die graag hard trainen en alles geven, maar als je met hun gaat sparren en ze weten dat je nieuw bent doen ze rustig. Het is idd maar net naar welke gym je gaat. Anders ga gewoon een keer langs en dan kan je het altijd nog overwegen!

  8. #8
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    5.116
    vCash
    108788

    Default

    Quote Originally Posted by Gilaiir View Post
    Ik snap goed wat je bedoelt man, toen ik net begon wou ik ook alleen maar trainen, maar nu ben ik er zo bij betrokken dat ik ook wedstrijden doe!

    Bij ons heb je jongens die alleen voor het trainen komen en gewoon rustig hun ding doen, maar je hebt ook gasten die graag hard trainen en alles geven, maar als je met hun gaat sparren en ze weten dat je nieuw bent doen ze rustig. Het is idd maar net naar welke gym je gaat. Anders ga gewoon een keer langs en dan kan je het altijd nog overwegen!
    dat is helemaal correct.
    Ga gewoon langs een aantal scholen tot de juiste click heb gevonden.

    Ik heb veel jongens gehad die in het begin het zelfde als jij zeiden, maar na een tijdje als je goed wordt en mensen tijdens het sparre aan de kant zet gaat het kriebelen, dan wil je , je zelf ook in een wedstrijd testen. Maar ook dat geld niet voor iedereen natuurlijk.
    Home mtk-gym.nl


  9. #9
    Join Date
    Dec 2011
    Location
    Amsterdam
    Posts
    11
    vCash
    126000

    Default

    super reacties! dankjewel!

  10. #10
    Join Date
    Apr 2010
    Location
    Rotterdam
    Posts
    2.279
    vCash
    165955

    Default

    Begrijp heel goed wat je bedoelt, ben zelf ook zo.
    Volgde "vroeger" veel op het gebied van K-1 en MMA is er tegenwoordig bij gekomen.
    Doe zelf wel aan kickboksen, maar niet met het idee om ermee te pronken ofzo.
    Sparren op de sportschool is leuk, maar om nou te zeggen dat ik zelf een wedstrijd zou doen....Nee.

    Voor jou zou ik zeg ik wat de meeste zeggen. Ga een aantal sportscholen langs en kijk hoe de lessen er aan toe gaan. Proefles kan altijd, en als je het niks vind ook niks aan de hand.
    Maar kan je met zekerheid zeggen, het is echt het proberen waard.

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •