MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 24 of 24

Thread: Vocht in knie

  1. #1
    Join Date
    Apr 2010
    Location
    Rotterdam
    Posts
    2.279
    vCash
    165955

    Default Vocht in knie

    Heb weer een nieuwe blessure erbij.
    Tijdens de training viel ik op de grond maar m'n rechterbeen bleef staan.
    Toen hoorde ik 3x iets knappen in m'n knie, knie dik (vocht) en krukken erbij gekregen.
    Nu heb ik al een hele tijd stil gestaan door een blessure, en geen zin om weer lang te moeten wachten.
    Morgen krijg ik een MRI-Scan, en zat te denken.

    Het word kan toch gewoon medisch verwijderd worden?

    Of krijg ik nu te horen, rustig aan en laten rusten enz...
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Jun 2009
    Posts
    11.168
    vCash
    124500

    Default

    klote man, beterschap

  3. #3
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    Vocht kan verwijderd worden, maar aangezien het vocht niet de oorzaak, maar het gevolg van schade aan/in de knie is, komt het dan in de regel ook weer snel terug.
    -vocht kan overigens gewoon vocht zijn, maar ook bloed. Bloed is schadelijk voor het gewricht,,,mogelijk kan door punctie (naald erin) gekeken worden welke van de twee het is en of het dan verstandig is om het te verwijderen.

    Eerst maar even kijken wat de MRI oplevert, heel erg klote voor je, succes en houdt ons op de hoogte.
    "If you have to stop and think, it's too late"

  4. #4
    Join Date
    Mar 2011
    Location
    feanwalden, FRL
    Posts
    677
    vCash
    106561

    Default

    ik heb ongeveer hetzelfde gehad drie weken geleden op het voetbalveld Knie werd op het "snap moment" blauw na het ziekenhuis voor foto's en niets tezien (zat al wel vocht in de knie). MRI gehad en wat blijkt: maniscus aan poeier en voorste kruisbanden gescheurd. Ik heb a.s. donderdag gesprek met een chirurg en hij zal me wel vertellen hoe en of het te fixen valt. Voor mij dus winterstop, een hele lange ben ik bang.

    Ik hoop dat het voor jou meevalt maar wat ik heb kan wel 10 maanden duren. Succes

  5. #5
    Join Date
    Apr 2010
    Location
    Rotterdam
    Posts
    2.279
    vCash
    165955

    Default

    Allereerst bedankt voor iedereens reactie,

    Vandaag MRI scan gehad, toen ik ging liggen zei de MRI-guy al...."Die knie is goed dik."
    En na de MRI, wilde hij niks zeggen omdat hij het niet wist of iets.
    Volgende week afspraak met chirurg, kijken wat deze zegt.

    Ben net terug van een lange enkelblessure, en heb nu echt geen zin hierin.
    Kon ik eindelijk weer trainen en dan nu dit weer.
    Word wel bang van het feit dat een mede "Mixfighter" 10 maanden aan de kant is.

    Maar wat ik dan niet snap (uit mijn eigenwijsheid, en niet beidehand bedoelt).
    Voetballers hebben de meeste blessures aan hun benen, en rennen na een korte tijd weer vrolijk verder op het veld.
    Dus als hun dat kunnen dan ik ook toch?

    Ps: iemand nog advies wat ik tussendoor kan doen, behalve rusten?

  6. #6
    Join Date
    Mar 2011
    Location
    feanwalden, FRL
    Posts
    677
    vCash
    106561

    Default

    ja was dat maar het geval,
    ik heb mijn info vanaf het net (meerdere bronnen) maar het verschilt natuurlijk met wat je precies hebt. Het kan bij jou ook iets anders zijn. Ik dacht ook beetje rust en dan ken ik weer, maar dat was niet het geval mijn stabiliteit is uit mijn knie, dus hij schiet er weer uit vooral bij zijdelingse bewegingen.

    Die MRI medewerkers mogen niks zeggen ook al zien ze wel of er iets mis is.

    Ik zit al 3 weken inmiddels thuis en de pijn werd naarmate ook minder.Iik moest wel een brace dragen en heb die veel afgedaan en proberen te bewegen, dit wou eerst namenlijk niet en dat is wel beter geworden maar 100 punten is het niet want ik moet nog geopereert worden. Donderdag hoor ik meer. En hou ik jou op de hoogte.

    Wat jij kan doen weet ik niet maar zolang je nog geen diagnose hebt moet je het niet erger maken, maar je voelt zelf wel wat je wel of niet kan.
    Ik heb een PS3 met gt5 want de dagen duren heel lang als je maar op de bank ligt uit het raam te kijken, oh ja en veel op mixfight zijn

  7. #7
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    als je voorste kruisband eraf ligt, dan is een reconstructie echt de enige oplossing, ten minste, als je weer wilt sporten. Zeker in combinatie met een meniscusscheur (en dan met name de binnenste meniscus) wordt de knie veel te instabiel.

    Mocht de chirurg -ik hoop dat je orthopedisch chirurg bedoelt, anders moet je echt een second opinion gaan aanvragen bij een orthopeed!!!!- je niet willen opereren aan een kapotte kruisband, dan zou ik je ook met klem een second opinion willen aanraden.

    als je op zoek bent naar een goede orthopeed, dan weet ik er nog wel een paar.
    echt nog maar een keer zeggen: als je voorste kruisband eraf ligt en je wilt nog sporten, dan is een reconstructie de enige optie. En: je moet een orthopeed hebben!!!!!

    succes mensen!!!


    oh ja, trouwens, een enkelblessure kan best wel invloed hebben gehad op het onstaan van je knieblessure.....
    "If you have to stop and think, it's too late"

  8. #8
    Join Date
    Mar 2011
    Location
    feanwalden, FRL
    Posts
    677
    vCash
    106561

    Default

    Hmmm, nu je dat zegt. Ik heb dus ongeveer een jaar geleden ook een enkelkwetsuur gehad? Toeval????? Dat zal ik ook nog ff aankaarten.
    Misschien dat de afspraak ook wel bij een orthopeed is ik heb er geen verstand van. Ik word wel geopereerd maar donderdag hoor ik meer en willen ze ook een (psychisch) onderzoek.

    Bedankt voor je info alvast en ik hou jullie (ook) op de hoogte

  9. #9
    Join Date
    Apr 2010
    Location
    Rotterdam
    Posts
    2.279
    vCash
    165955

    Default

    Heb sinds gisterennacht trouwens ook het drukverband verwijderd.
    Dit irriteerde zo erg, dat ik er niet van kon slapen. Strak had ik het niet gezegd maar het ziekenhuis had gezegd dat dit moest. En nu moet ik zeggen dat het beter lijkt voor m'n knie.
    Voel geen zware druk erop, en kan m'n been met blessure voor bijna 95% volledig rechtstrekken.
    Als ik zit kan ik deze been ook 90 graden buigen, maar als ik verder wil gaan dan voel ik een zware druk in m'n knie.

    Het vreemde is dat mijn enkelblessure in m'n linkerenkel was, en de huidige knieblessure m'n rechterknie is.
    Vrijwel zeker weet ik dat m'n enkelblessure voorbij is, trainde alweer zo'n 2 weken aardig voluit en nergens last van gehad. Alleen jammer van de knie, en afwachten maar.
    Durf nog geen risico's te nemen.

    Alleen waar ik erg tegenop zit te kijken, ben nog student en heb al aardig wat lessen gemist.
    Dus deze week moet ik wel met krukken richting school, waarvan ik weet dat dit erg zwaar is alleen ik heb nu eenmaal geen keus.

  10. #10
    Join Date
    Mar 2011
    Location
    feanwalden, FRL
    Posts
    677
    vCash
    106561

    Default

    (Qoute) " Voel geen zware druk erop, en kan m'n been met blessure voor bijna 95% volledig rechtstrekken.
    Als ik zit kan ik deze been ook 90 graden buigen, maar als ik verder wil gaan dan voel ik een zware druk in m'n knie."

    komt me bekend voor

  11. #11
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Helmond
    Posts
    454
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Soulbringer320 View Post
    Allereerst bedankt voor iedereens reactie,

    Vandaag MRI scan gehad, toen ik ging liggen zei de MRI-guy al...."Die knie is goed dik."
    En na de MRI, wilde hij niks zeggen omdat hij het niet wist of iets.
    Volgende week afspraak met chirurg, kijken wat deze zegt.

    Ben net terug van een lange enkelblessure, en heb nu echt geen zin hierin.
    Kon ik eindelijk weer trainen en dan nu dit weer.
    Word wel bang van het feit dat een mede "Mixfighter" 10 maanden aan de kant is.

    Maar wat ik dan niet snap (uit mijn eigenwijsheid, en niet beidehand bedoelt).
    Voetballers hebben de meeste blessures aan hun benen, en rennen na een korte tijd weer vrolijk verder op het veld.
    Dus als hun dat kunnen dan ik ook toch?

    Ps: iemand nog advies wat ik tussendoor kan doen, behalve rusten?
    ik heb ook een knie blessure en fietsen op een lichte stand is heel ontspannend voor de knie, teminste dat zijn mijn ervaringen.
    en succes met je onderzoek/herstel
    “Don’t fear me, fear the consequences.” - Paul Buentello

  12. #12
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    enkelblessure aan andere kant kan wel degelijk knieblesures veroorzaken
    oorzaak ligt dan met name in balansprobleem en compensatiestrategieen van het lichaam
    "If you have to stop and think, it's too late"

  13. #13
    Join Date
    Apr 2010
    Location
    Rotterdam
    Posts
    2.279
    vCash
    165955

    Default

    Quote Originally Posted by FOCUS View Post
    enkelblessure aan andere kant kan wel degelijk knieblesures veroorzaken
    oorzaak ligt dan met name in balansprobleem en compensatiestrategieen van het lichaam
    Dan geloof ik graag, maar in mijn geval is het denk ik toch deels mijn schuld.
    Had gewoon mee met de beweging moeten gaan, en dat deed ik niet...maar goed.

    Krijg net weer iets vreemds te horen...
    Iemand vertelde mij dat ik met hete olie en veel watten het vocht sneller weg kan krijgen?
    Ik vertrouw dit totaal niet, maar het is een "sportman" dus die zou het toch ergesn op moeten kunnen onderbouwen lijkt mij.

    Ik baal er gewoon van, dat ik tot woensdag moet wachten voor een uitslag en nu zeg maar stil sta.
    Kan niks doen, geen herstel of iets...

  14. #14
    Join Date
    May 2008
    Posts
    451
    vCash
    126000

    Default

    Ik heb kreeg vanmiddag de uitslag van mn MRI binnen. Heb vocht in mn knie, scheurtje in mn meniscus en een bonebruise, van de dokter kreeg ik het advies om nog door te gaan met te fysio tenzij ik te veel last van mn knie heb dan kan ik voor een kijkoperatie gaan. heeft iemand ervaring met een gelijkmatige blessure? en die kijkoperaties kan je de dag erna weer gewoon lopen?

  15. #15
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    kijkoperatie is relatief kleine ingreep, daar zal je niet al teveel last van ondervinden. Bonebruise zit waar? eminentia..blabla binnenkant, buitenkant???
    En de meniscus? binnenkant, buitenkant, gaan ze daar niets aan doen?
    Bonebruise heeft wel een tijdje nodig om te herstellen, afhankelijk natuurlijk van de ernst denk je al gauw aan een maandje of drie a vier.
    Krachttraining en al die dingen onder begeleiding van een fysio.
    Je kan ook gewoon de MRI meenemen naar een sportmedisch adviescentrum en aan de sportarts vragen wat te doen...

    gelukkig is je kruisband ok!!!!!!!!!!
    "If you have to stop and think, it's too late"

  16. #16
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    @Soulbringer, ik zou het niet weten...

    Je kan het altijd proberen.
    Wat je ook kan doen is kijken op http://www.fysiodevries.nl/PDF/Cryokinetics.pdf
    is een behandeling gebaseerd op koelen om het vocht uit de knie te halen.
    Ik heb het vaak mensen laten doen, met wisselend resultaat, maar het is het proberen waard...
    "If you have to stop and think, it's too late"

  17. #17
    Join Date
    May 2008
    Posts
    451
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by FOCUS View Post
    kijkoperatie is relatief kleine ingreep, daar zal je niet al teveel last van ondervinden. Bonebruise zit waar? eminentia..blabla binnenkant, buitenkant???
    En de meniscus? binnenkant, buitenkant, gaan ze daar niets aan doen?
    Bonebruise heeft wel een tijdje nodig om te herstellen, afhankelijk natuurlijk van de ernst denk je al gauw aan een maandje of drie a vier.
    Krachttraining en al die dingen onder begeleiding van een fysio.
    Je kan ook gewoon de MRI meenemen naar een sportmedisch adviescentrum en aan de sportarts vragen wat te doen...

    gelukkig is je kruisband ok!!!!!!!!!!

    Focus bedankt voor de reactie, dit kreeg ik van de dokter door:
    Conclusie.
    - Scheurtje achterhoorn mediale meniscus met kleine bonebruise
    mediale femurcondyl ter plaatse.
    - Spoor vocht intra-articulair.

  18. #18
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    uitslag van je arts, maar je moet nog naar een orthopeed, neem ik aan?
    Anders met die uitslag naar een sportarts, dan kan hij je doorverwijzen (die hebben meestal korte lijntjes met orthopeden waar ze goede ervaringen mee hebben)...
    "If you have to stop and think, it's too late"

  19. #19
    Join Date
    Mar 2011
    Location
    feanwalden, FRL
    Posts
    677
    vCash
    106561

    Default

    Na gesprek met de orthopeed ga ik door voor de kijkoperatie.
    Is maar een dagopname dus dat valt mee.

  20. #20
    Join Date
    Apr 2010
    Location
    Rotterdam
    Posts
    2.279
    vCash
    165955

    Default

    Quote Originally Posted by breahule View Post
    Na gesprek met de orthopeed ga ik door voor de kijkoperatie.
    Is maar een dagopname dus dat valt mee.
    Succes....

  21. #21
    Join Date
    Mar 2011
    Location
    feanwalden, FRL
    Posts
    677
    vCash
    106561

    Default

    thnx.
    Het duurt alleen nog wel ff,1e helft januarie pas was er plaats.

  22. #22
    Join Date
    Apr 2010
    Location
    Rotterdam
    Posts
    2.279
    vCash
    165955

    Default

    Quote Originally Posted by breahule View Post
    thnx.
    Het duurt alleen nog wel ff,1e helft januarie pas was er plaats.
    Das balen... maar kan nu eenmaal niet anders.
    Kan je wel gewoon lopen enz...?

    Ik loop nog met krukken, en durf mijn rechterbeen niet te belasten dus gewoon met de krukken gaan waar ik moet gaan.

  23. #23
    Join Date
    Mar 2011
    Location
    feanwalden, FRL
    Posts
    677
    vCash
    106561

    Default

    Ja lopen gaat wel alleen moet ik er om denken dat ik nergers tegen aanstoot en vooral rustige bewegingen (vooral zijdelings). Ook moet ik er niet te lang op staan dan word mijn knie wel wat pijnlijk. Ik heb nou een hometrainer (spinningfiets) in de kamer staan en daar moeten de spieren mee aangesterkt worden.

    Ik sta trouwens ook nog op reserve mocht er iemand uitvallen, dit gebeurde nog wel eens tussen kerst en oud en nieuw. Morgen afspraak bij de afdeling anesthesie.

    Heb je er ook nog wat om trouwens? Ik had er een brace om en kon daarmee eigenlijk alle kanten mee op zonder krukken.

  24. #24
    Join Date
    Apr 2010
    Location
    Rotterdam
    Posts
    2.279
    vCash
    165955

    Default

    Quote Originally Posted by breahule View Post
    Ja lopen gaat wel alleen moet ik er om denken dat ik nergers tegen aanstoot en vooral rustige bewegingen (vooral zijdelings). Ook moet ik er niet te lang op staan dan word mijn knie wel wat pijnlijk. Ik heb nou een hometrainer (spinningfiets) in de kamer staan en daar moeten de spieren mee aangesterkt worden.

    Ik sta trouwens ook nog op reserve mocht er iemand uitvallen, dit gebeurde nog wel eens tussen kerst en oud en nieuw. Morgen afspraak bij de afdeling anesthesie..

    Ik heb alleen drukverband erom. Deze verwissel ik 1 x per dag zodat de druk een beetje van m'n been eraf is. Zonder drukverband lijkt m'n knie zo losjes qua stabiliteit. Verder gebruik ik nog steeds de krukken voor de wat "langere" afstanden. Maar kleine stukjes kan ik wel lopen, alleen loop ik met m'n rechterbeen op m'n voorvoet. Hierdoor is de knie niet volledig belast en gaat het wel prima tot net.
    Stoot ik m'n knie tegen de bank aan tijdens het wegdraaien. Verging van de pijn, klote knie....

    Woensdag de uitslag van m'n MRI, ben echt benieuwd.
    Heb je er ook nog wat om trouwens? Ik had er een brace om en kon daarmee eigenlijk alle kanten mee op zonder krukken.

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •