MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 21 of 21
  1. #1
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Mixfight
    Posts
    34.091
    vCash
    25000

    Default 'Wait and Watch What I Do' With Strikeforce, Says Dana White

    Just when you thought Strikeforce might be going the way of the WEC, UFC president Dana White told reporters on Thursday that Zuffa's other promotion is sticking around. We just don't know in what form yet, or with which fighters.

    "It's staying," White said of the organization, adding that he hoped to have more information to release on it next week, hinting that big changes might be in the works.

    "Just sit and wait and watch what I do. Trust me, it's going to be just fine. Like I said last time I talked to you guys about this, I'm getting into this and I'm going to handle it. Watch and see."

    Media members weren't the only ones curious about the fate of the organization, whose contract with Showtime is set to expire in February of 2012. A fan also took the opportunity during the UFC 140 pre-fight press conference to question the UFC president on what he planned to do with the Strikeforce fighters , specifically heavyweight Grand Prix finalists Josh Barnett and Daniel Cormier.

    "We'll see what happens," White said. "I know I keep saying this every week, but that deal should be wrapped up any day now, and then I'll make the decisions on who goes where and what's going to happen. So we should know hopefully by Monday."

    The question that leaps to mind is, why maintain an organization that's been looted of most of its top draws, and which has recently struggled to move the needle at all when it comes to generating fan interest in its events on Showtime? After all, didn't Zuffa try that model already with the WEC, when it ran the organization as a separate entity on a separate channel before eventually folding the roster into the UFC?

    If it didn't work then, what makes White think it will work with Strikeforce, which has already lost its heavyweight, light heavyweight, and welterweight champions to the UFC, with the remaining beltholders suggesting that they're eager to follow?

    Only don't tell White that the WEC was a failure. He insisted on Thursday that the WEC "did work," even if it no longer exists.

    "We had a television deal -- a great television deal with the WEC," he said. "It was very successful. The fights were awesome. There were people that loved watching the WEC fights. It absolutely worked."

    And yet, it didn't work so well that Zuffa felt compelled to keep it around. If you're a Strikeforce fighter these days, that track record might not instill much confidence, but White insists that the organization won't be fading into the ether any time soon, and Strikeforce's Scott Coker said earlier this week that he was optimistic about the organization's future on Showtime.

    "In the history of Strikeforce since the relationship with Showtime was developed, we put on, I think some of the best fights in the history of MMA," said Coker. "We've done our part to grow the sport, and that's going to continue. There's still a lot of great fighters on the roster. And we're going to keep building these fighters. We're going to continue putting on great fights. To me, that's not going to change. So everybody can tune into Showtime and watch in 2012, and we're going to put on some amazing, amazing fights."

    Then again, as White pointed out, the WEC also put on some amazing fights. In the end, it wasn't enough to ensure its long-term survival as a separate entity under the Zuffa banner. One can't help but wonder whether Strikeforce will be able to avoid the same fate.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight

    Be a Warrior, not a Worrier

  2. #2
    Join Date
    Sep 2010
    Posts
    3.038
    vCash
    126022

    Default

    Sterke geruchten dat:

    - de vrouwen-divisie bij Strikeforce wordt versterkt
    - M1 Global niet meer mee doet
    - Strikeforce de B-divisie wordt van de UFC (vangnet voor gecutte UFC-fighters)
    - realityshow Strikeforce ala TUF op SHO "in the making"
    - alle shows worden in Las Vegas georganiseerd om kosten te besparen

    Bron: HH van de UG-forum

  3. #3
    Join Date
    Dec 2006
    Posts
    3.463
    vCash
    125799

    Default

    Quote Originally Posted by rollermanskunk View Post
    Sterke geruchten dat:

    - de vrouwen-divisie bij Strikeforce wordt versterkt
    yes, goed bezig!!
    - M1 Global niet meer mee doet
    dubbel yes, corrupte klote russen, die fedor uitmelken
    - Strikeforce de B-divisie wordt van de UFC (vangnet voor gecutte UFC-fighters)
    hmm, mixed feelings, hoe zit het dan met titels, kampioenen e.d. word de ladder naar de ufc gewoon hoger oid?
    - realityshow Strikeforce ala TUF op SHO "in the making"
    vaag, TUF en dit onder 1 zuffa banner??
    - alle shows worden in Las Vegas georganiseerd om kosten te besparen
    jammer

    Bron: HH van de UG-forum
    Fighting is poetry in motion

  4. #4
    Join Date
    Feb 2006
    Posts
    42
    vCash
    126000

    Default

    tjaa kan aan mij liggen maar ik heb mn twijfels bij dana zn beloftes.... bij pride had hij ook "goeie plannen en intenties" met als resultaat de boel dood laten bloeden.... ben benieuwd hoe en waar het strikeforce verhaal gaat verlopen

  5. #5
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by the butcher View Post
    tjaa kan aan mij liggen maar ik heb mn twijfels bij dana zn beloftes.... bij pride had hij ook "goeie plannen en intenties" met als resultaat de boel dood laten bloeden.... ben benieuwd hoe en waar het strikeforce verhaal gaat verlopen
    Blijkbaar gaat het naar Eurosport.

  6. #6
    Join Date
    Feb 2006
    Posts
    42
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by blackadder View Post
    Blijkbaar gaat het naar Eurosport.
    eerst zien, dan pas geloven

  7. #7
    Join Date
    Sep 2010
    Posts
    3.038
    vCash
    126022

    Default

    Zuffa heeft nu als grootste probleem dat ze teveel fighters onder contract hebben. Met de overname van Strikeforce was die hoeveelheid aan fighters nog groter geworden dan die al was. Als Zuffa Strikeforce had willen dumpen dan hadden ze dat nu kunnen doen. Het gekke is dat Showtime al dacht dat het contract definitief afgelopen zou zijn. Dat Zuffa toch nog 2 jaar door wil is een teken dat men de grote arsenaal aan fighters wil behouden om de concurrentie (Bellator) niet de kans te geven sterker te laten worden door uit die fuik te kunnen pikken.

  8. #8
    Join Date
    Nov 2011
    Location
    Amsterdam
    Posts
    342
    vCash
    126000

    Default

    Ik heb eigenlijk niet anders gedacht dan dat Strikeforce een stepping stone naar de UFC werd. Lijkt me ook een goed idee.

    Zo behoud je het elite aspect van de UFC en kan je mensen als Keith Jardine wel in de familie houden zonder je product te beschadigen. Zonde om de marketing die je in iemand gestopt hebt door een andere organisatie ten gelde te laten maken.

    Tegelijkertijd baal ik er wel van dat de UFC zo dominant is. Vond Pride bijvoorbeeld ook echt te gek en denk dat het beter voor de fans is als er concurrentie is.
    Last edited by SpelPlan; 10-12-2011 at 09:55.

  9. #9
    Join Date
    Nov 2011
    Location
    Amsterdam
    Posts
    342
    vCash
    126000

    Default

    Dubbel post, zit in hotel met sucky internet. Excuus!

  10. #10
    Join Date
    Dec 2011
    Posts
    20
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by SpelPlan View Post
    Ik heb eigenlijk niet anders gedacht dan dat Strikeforce een stepping stone naar de UFC werd. Lijkt me ook een goed idee.

    Zo behoud je het elite aspect van de UFC en kan je mensen als Keith Jardine wel in de familie houden zonder je product te beschadigen. Zonde om de marketing die je in iemand gestopt hebt door een andere organisatie ten gelde te laten maken.

    Tegelijkertijd baal ik er wel van dat de UFC zo dominant is. Vond Pride bijvoorbeeld ook echt te gek en denk dat het beter voor de fans is als er concurrentie is.
    waarom? de boksfans onder ons zouden heel graag een soort van UFC hebben! en jij klaagt erover?? de UFC is geen corrupte bende of iets dergelijks. ze zijn bezig met zenders als FOX(dat is in USA echt huge!!), ook zijn ze bezig met het MMA legaliseren in New York en overigens ook wereldwijd, landen als de Filipijnen zijn al benadert door Dana voor een mogelijke world cup. De man is de sport echt op de kaart wereldwijd. Ik snap dat gejank van een organisatie niet zo?? moet je voorstellen dat we 5 verschillende varianten zouden hebben van de Champions Leaugue en dat Barcelona,Real,Chelsea,Milan en Munchen allemaal verschillende competities moeten spelen dan is daar ook geen bal meer aan of dat we nooit een tennismatch te zien krijgen van Federer vs Nadal omdat ze onder verschillende organisaties tenissen. Je moet juist god op je blote handen bedanken dat die een man als Dana White heeft geschapen en dat we nu laatste maanden en de komende maanden kunnen genieten van een tiental events!! is toch fantastisch dat er nu in 24 weken tijd 20 events er zijn met match ups als Jones vs Machida,shogun vs Henderson,Lesnar vs Overeem,Silva vs Sonnen en ga zo maar door. Maarja sommige moeten altijd maar iets te klagen hebben... overigens snap ik niet dat mensen die gekke Japanse freakshows echt zo boeiend vonden, vooral het niveau was eigenlijk van een diep trieste level, als je ziet wat voor een pak rammel al die pride vechters nu krijgen, en dat waren ook nog eens de beste van pride. laat staan de middenmoot destijds van Pride, dat was lachwekkend!! ik zou trouwens zeggen ga lekker WWE kijken als je Pride mist en Bob Sapp komt ook nog eens hier in europa regelmatig voorbij dus wie weet voor je....

  11. #11
    Join Date
    Jun 2010
    Posts
    127
    vCash
    126000

    Default

    aan de ene kant vindk et kut dat de ufc een groot aandeel heeft maar aan de andere kant als je nu alles onder 1 banner hebt en er is een champion is er niet meer het gezeur hij moet daar nog gevochten hebben anders is hij niet de beste zoals dat hele gezeur rondom fedor hoewel dat hands down de beste was.. (ik ga hier reactiesop krijgen).

  12. #12
    Join Date
    Nov 2011
    Location
    Amsterdam
    Posts
    342
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by DanaWhiteFan View Post
    waarom? de boksfans onder ons zouden heel graag een soort van UFC hebben! en jij klaagt erover?? de UFC is geen corrupte bende of iets dergelijks. ze zijn bezig met zenders als FOX(dat is in USA echt huge!!), ook zijn ze bezig met het MMA legaliseren in New York en overigens ook wereldwijd, landen als de Filipijnen zijn al benadert door Dana voor een mogelijke world cup. De man is de sport echt op de kaart wereldwijd. Ik snap dat gejank van een organisatie niet zo?? moet je voorstellen dat we 5 verschillende varianten zouden hebben van de Champions Leaugue en dat Barcelona,Real,Chelsea,Milan en Munchen allemaal verschillende competities moeten spelen dan is daar ook geen bal meer aan of dat we nooit een tennismatch te zien krijgen van Federer vs Nadal omdat ze onder verschillende organisaties tenissen. Je moet juist god op je blote handen bedanken dat die een man als Dana White heeft geschapen en dat we nu laatste maanden en de komende maanden kunnen genieten van een tiental events!! is toch fantastisch dat er nu in 24 weken tijd 20 events er zijn met match ups als Jones vs Machida,shogun vs Henderson,Lesnar vs Overeem,Silva vs Sonnen en ga zo maar door. Maarja sommige moeten altijd maar iets te klagen hebben... overigens snap ik niet dat mensen die gekke Japanse freakshows echt zo boeiend vonden, vooral het niveau was eigenlijk van een diep trieste level, als je ziet wat voor een pak rammel al die pride vechters nu krijgen, en dat waren ook nog eens de beste van pride. laat staan de middenmoot destijds van Pride, dat was lachwekkend!! ik zou trouwens zeggen ga lekker WWE kijken als je Pride mist en Bob Sapp komt ook nog eens hier in europa regelmatig voorbij dus wie weet voor je....
    Ik heb nooit gezegd dat ik UFC slecht vind, waar baseer je dat op? Integendeel ik vind UFC een prachtig bedrijf en Dana White is verschrikkelijk belangrijk voor de MMA geweest en zal dat hopelijk nog lang zijn.

    Neemt niet weg dat ik concurrentie een gezond iets voor een bedrijf vindt en verandering van spijs doet eten.

    Ik ben nieuw hier dus wellicht zeg ik iets wat niet Mixfght.nl politiek correct is want op basis van mijn post kan je moeilijk zo gaan emoragen en persoonlijk worden als jij doet.

  13. #13
    Join Date
    Nov 2004
    Posts
    3.913
    vCash
    126000

    Default

    Dat er 1 organisatie is waardoor alle goede vechters bij elkaar zitten is top.
    Dat die organisatie ufc is, is dan weer kut.

  14. #14
    Join Date
    Mar 2011
    Posts
    63
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by DanaWhiteFan View Post
    waarom? de boksfans onder ons zouden heel graag een soort van UFC hebben! en jij klaagt erover?? de UFC is geen corrupte bende of iets dergelijks. ze zijn bezig met zenders als FOX(dat is in USA echt huge!!), ook zijn ze bezig met het MMA legaliseren in New York en overigens ook wereldwijd, landen als de Filipijnen zijn al benadert door Dana voor een mogelijke world cup. De man is de sport echt op de kaart wereldwijd. Ik snap dat gejank van een organisatie niet zo?? moet je voorstellen dat we 5 verschillende varianten zouden hebben van de Champions Leaugue en dat Barcelona,Real,Chelsea,Milan en Munchen allemaal verschillende competities moeten spelen dan is daar ook geen bal meer aan of dat we nooit een tennismatch te zien krijgen van Federer vs Nadal omdat ze onder verschillende organisaties tenissen. Je moet juist god op je blote handen bedanken dat die een man als Dana White heeft geschapen en dat we nu laatste maanden en de komende maanden kunnen genieten van een tiental events!! is toch fantastisch dat er nu in 24 weken tijd 20 events er zijn met match ups als Jones vs Machida,shogun vs Henderson,Lesnar vs Overeem,Silva vs Sonnen en ga zo maar door. Maarja sommige moeten altijd maar iets te klagen hebben... overigens snap ik niet dat mensen die gekke Japanse freakshows echt zo boeiend vonden, vooral het niveau was eigenlijk van een diep trieste level, als je ziet wat voor een pak rammel al die pride vechters nu krijgen, en dat waren ook nog eens de beste van pride. laat staan de middenmoot destijds van Pride, dat was lachwekkend!! ik zou trouwens zeggen ga lekker WWE kijken als je Pride mist en Bob Sapp komt ook nog eens hier in europa regelmatig voorbij dus wie weet voor je....
    Ik ben het bijna helemaal met je eens. Alleen ik mis van Pride wel de freakshows, de entrances en het muziek.
    Afbeelding te groot.

  15. #15
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Heeft iemand al een IP check gedaan op die twee?

  16. #16
    Join Date
    Dec 2010
    Posts
    1.898
    vCash
    121250

    Default

    Quote Originally Posted by DanaWhiteFan View Post
    waarom? de boksfans onder ons zouden heel graag een soort van UFC hebben! en jij klaagt erover?? de UFC is geen corrupte bende of iets dergelijks. ze zijn bezig met zenders als FOX(dat is in USA echt huge!!), ook zijn ze bezig met het MMA legaliseren in New York en overigens ook wereldwijd, landen als de Filipijnen zijn al benadert door Dana voor een mogelijke world cup. De man is de sport echt op de kaart wereldwijd. Ik snap dat gejank van een organisatie niet zo?? moet je voorstellen dat we 5 verschillende varianten zouden hebben van de Champions Leaugue en dat Barcelona,Real,Chelsea,Milan en Munchen allemaal verschillende competities moeten spelen dan is daar ook geen bal meer aan of dat we nooit een tennismatch te zien krijgen van Federer vs Nadal omdat ze onder verschillende organisaties tenissen. Je moet juist god op je blote handen bedanken dat die een man als Dana White heeft geschapen en dat we nu laatste maanden en de komende maanden kunnen genieten van een tiental events!! is toch fantastisch dat er nu in 24 weken tijd 20 events er zijn met match ups als Jones vs Machida,shogun vs Henderson,Lesnar vs Overeem,Silva vs Sonnen en ga zo maar door. Maarja sommige moeten altijd maar iets te klagen hebben... overigens snap ik niet dat mensen die gekke Japanse freakshows echt zo boeiend vonden, vooral het niveau was eigenlijk van een diep trieste level, als je ziet wat voor een pak rammel al die pride vechters nu krijgen, en dat waren ook nog eens de beste van pride. laat staan de middenmoot destijds van Pride, dat was lachwekkend!! ik zou trouwens zeggen ga lekker WWE kijken als je Pride mist en Bob Sapp komt ook nog eens hier in europa regelmatig voorbij dus wie weet voor je....
    Inderdaad! vechters als Liddell, Tito, Hughes, Penn en Franklin houden nu ook nog flink huis in de UFC.

    Wacht......

  17. #17
    Join Date
    Aug 2011
    Location
    https://t.me/pump_upp
    Posts
    641
    vCash
    126416

    Default

    In de dagen van Pride was dat echt wel de crème de la crème (kort lijstje: http://sports.yahoo.com/mma/news?slug=dm-ufcsider020808).

    Verder vind ik Dana White nou niet bepaald een zegen voor de sport. De UFC heeft een directeur die in elke zin minimaal 2x fucking zegt. Elke partij is een partij vuil praten over elkaar om gevechten te hypen. Dat staat volgens mij haaks op het respect dat bij veel martial arts uitgedragen wordt.

    En de japanse freak show was geweldig. Gewoon met vuurwerk opkomen en een hele show erbij. Dat is toch veel gaver dan mensen die een gang uit lopen, tussen het publiek door lopen en klaar.

  18. #18
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Nelisje View Post
    In de dagen van Pride was dat echt wel de crème de la crème (kort lijstje: http://sports.yahoo.com/mma/news?slug=dm-ufcsider020808).

    Verder vind ik Dana White nou niet bepaald een zegen voor de sport. De UFC heeft een directeur die in elke zin minimaal 2x fucking zegt. Elke partij is een partij vuil praten over elkaar om gevechten te hypen. Dat staat volgens mij haaks op het respect dat bij veel martial arts uitgedragen wordt.

    En de japanse freak show was geweldig. Gewoon met vuurwerk opkomen en een hele show erbij. Dat is toch veel gaver dan mensen die een gang uit lopen, tussen het publiek door lopen en klaar.
    1ste post en meteen in de roos. Welkom op het forum.

  19. #19
    Join Date
    Dec 2010
    Posts
    1.898
    vCash
    121250

    Default

    Quote Originally Posted by Nelisje View Post
    In de dagen van Pride was dat echt wel de crème de la crème (kort lijstje: http://sports.yahoo.com/mma/news?slug=dm-ufcsider020808).

    Verder vind ik Dana White nou niet bepaald een zegen voor de sport. De UFC heeft een directeur die in elke zin minimaal 2x fucking zegt. Elke partij is een partij vuil praten over elkaar om gevechten te hypen. Dat staat volgens mij haaks op het respect dat bij veel martial arts uitgedragen wordt.

    En de japanse freak show was geweldig. Gewoon met vuurwerk opkomen en een hele show erbij. Dat is toch veel gaver dan mensen die een gang uit lopen, tussen het publiek door lopen en klaar.
    Ik denk dat ze met freakshow niet de show bedoelen maar dit.


  20. #20
    Join Date
    Nov 2004
    Posts
    3.913
    vCash
    126000

    Default

    PRIDE met UFC vergelijken is als Barcelona met fortuna sittard

  21. #21
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Breda
    Posts
    12.801
    vCash
    82310

    Default

    Quote Originally Posted by Nelisje View Post
    In de dagen van Pride was dat echt wel de crème de la crème (kort lijstje: http://sports.yahoo.com/mma/news?slug=dm-ufcsider020808).

    Verder vind ik Dana White nou niet bepaald een zegen voor de sport. De UFC heeft een directeur die in elke zin minimaal 2x fucking zegt. Elke partij is een partij vuil praten over elkaar om gevechten te hypen. Dat staat volgens mij haaks op het respect dat bij veel martial arts uitgedragen wordt.

    En de japanse freak show was geweldig. Gewoon met vuurwerk opkomen en een hele show erbij. Dat is toch veel gaver dan mensen die een gang uit lopen, tussen het publiek door lopen en klaar.
    Pirde was the Bomb

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •