MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 2 of 2
  1. #1

    Default Amber Alert voor 4-jarig meisje uit Rotterdam

    Amber Alert voor 4-jarig meisje uit Rotterdam

    Laatste update: 10 december 2011 10:27 info

    ROTTERDAM - De politie Rotterdam-Rijnmond heeft zaterdagochtend om kwart voor negen een Amber Alert uitgestuurd voor de 4-jarige Roshayra Shamica Te-Farai Maatrijk. Het meisje is sinds vrijdagavond half zeven vermist.


    Haar moeder liep met het meisje op straat toen de vader van het kind naar hen toe kwam. Na een korte discussie met de moeder nam hij Roshayra mee. De vader heeft geen vaste woon- of verblijfplaats.

    Zoektocht


    Na een zoektocht heeft de familie in de loop van de avond de politie gewaarschuwd. Deze is direct een grote zoekactie gestart met diverse eenheden en via cameratoezicht. Dit leverde vooralsnog echter niets op.

    Het meisje is licht getint, is ongeveer 85 cm lang, heeft een smal postuur en bruine ogen. Haar haar is in losse vlechtjes gevlochten, gebonden in een staartje, voorzien van witte kraaltjes.
    Zij heeft diamanten oorknopjes en is gekleed in een blauwe gewatteerde jas. Verder draagt ze een roze shirt met lange mouwen met daaroverheen een zwart shirt met de afbeelding Hello Kitty.
    De 28-jarige vader van Roshayra heeft een donkere huidskleur, is ongeveer 1.85 lang, heeft een smal postuur met brede schouders. De man heeft lange zwarte dreadlocks, een zwart snorretje en is gekleed in een crèmekleurige broek. Hij heeft een zwarte Fiat Seicento met kenteken 46-LK-GD.

    Matrixborden


    Rijkswaterstaat verspreidt het Amber Alert via de matrixborden op de snelwegen meldde een woordvoerder van Ambert Alert.
    Het is voor het eerst dat deze zogenoemde ‘DRIPs’ worden ingezet bij de zoektocht naar een vermist kind. Op de borden staat het kenteken van de auto van de vader van het vermiste meisje te lezen en de oproep direct de politie te bellen wanneer deze auto is gezien.
    Dit geldt overigens niet op wegen waar zich een ‘acute verkeerssituatie’ voordoet en waar Rijkswaterstaat zelf belangrijke informatie aan de weggebruikers moet doorspelen.
    Deze vorm van alarmering wordt alleen ingezet als het vrijwel zeker is dat er een auto is gebruikt bij de verdwijning van een kind.

    Elfde keer


    Het is de elfde keer dat er een Amber Alert wordt afgegeven. De politie maakt gebruik van de melding als er sprake is van urgente kindervermissingen- of ontvoeringen.
    De alertering zorgt ervoor dat binnen 10 minuten miljoenen Nederlanders de foto van het kind te zien krijgen, bijvoorbeeld via hun mobiele telefoon, tv, computer of snelwegborden.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight

    THE CURE IS FREE, YOU'RE PAYING FOR THE DISEASE.

  2. #2
    Join Date
    Nov 2004
    Location
    Alkmaar
    Posts
    988
    vCash
    126000

    Default

    Ik wou dat ze vroeger zoveel moeite voor mij deden 10 jaar terug.
    Mijn ex verdween met mijn dochter toen mijn dochter 1,5 was.
    Na 1 jaar wist ik via een advocaat en rechter pas in welke regio ze woonde en moest ik via een rechtzaak mijn dochter proberen te zien.
    Dit was als mijn ex meewerkte, als zij er tegen was ( wat dus ook het geval was ) had ik gewoon pech.
    Toen ik vroeg aan de rechter wat er gebeurde als het andersom was en ik mijn dochter gewoon mee had genomen, zei hij "dan is het ontvoering"
    Dus ik ben in dit geval voor de vader.
    in ieder geval tot ik meer hoor over een eventuele omgangsregeling, is die er niet omdat moeder het niet wilde, zeg ik goed gedaan voor de vader.
    Werd de dochter thuis verwaarloosd, zeg ik weer , goed voor de vader.
    Het is zo makkelijk om te zeggen ze is ontvoerd, want hij heeft er gewoon meegenomen, wie zegt dat de moeder dit niet al een aantal jaren terug ook heeft gedaan, en de vader dit als enige optie had.

    Op een of andere manier is het zo geregeld dat de vrouw alle rechten heeft in Nederland en de vader alleen plichten.
    Als ik mijn ex en dochter tegen was gekomen in al die jaren, dan had ik precies het zelfde gedaan.
    Last edited by raveboy; 10-12-2011 at 11:37.

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •