MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 26 to 43 of 43
  1. #26
    Join Date
    Jun 2006
    Location
    Amsterdam
    Posts
    720
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by goro View Post
    Akoord maar dan krijg je een Sefo, Yvel, Hunt, Le banner achtige vechters. Soms lukt het hen idd wel iemand te sprawlen en KO te slaan, maar om op de allerhoogste niveau mee te draaien lukt zelfs Manhoef niet.

    Crocop was van de weinigen die er wel mee overweg kon in Pride days.
    ja goed maar dit zijn allemaal oudere vechters die pas na hun 30e naar met het spelletje MMA begonnen.. manhoef zat nog steeds met zn koppie in de K-1 e.d. switchte ook voortdurend tussen kickboksen en MMA

    denk dat Spong het een stuk serieuzer aanpakt (althans dat hoop ik) en is ook een stuk jonger dan de oudere garde hierboven..
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #27
    Join Date
    Oct 2009
    Posts
    650
    vCash
    30984

    Default

    Quote Originally Posted by FOCUS View Post
    joh, over een tijdje staat er iemand op die binnen het UFC o.i.d. iedereen z'n lichtje uitmept met een paar welgemikte stoten en dan gaan alle schapen ineens stoppen met BJJ en stappen ze over op boksen en werkt worstelen niet enz enz
    dacht James Toney ook.

    Zolang er steeds meer oud football spelers starten met MMA en erg snel succesvol worden, dan is er hoop voor alle atleten die willen leren. Ik geef Spong wel een kans om door te breken. Hangt wel af of de UFC hem interessant genoeg vindt. Blijkbaar heeft Struve iets wat men langzaam wil brengen, hopelijk geeft men Spong ook die kans.

  3. #28
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Budokan View Post
    dacht James Toney ook.

    kijk, dat bedoel ik

    aan de hand van de prestatie van een bepaald individu wordt afgemeten of een manier van vechten effectief is
    "If you have to stop and think, it's too late"

  4. #29
    Join Date
    Oct 2009
    Posts
    650
    vCash
    30984

    Default

    Quote Originally Posted by FOCUS View Post
    kijk, dat bedoel ik

    aan de hand van de prestatie van een bepaald individu wordt afgemeten of een manier van vechten effectief is
    hahahaha, ik baseer dit niet op een enkele vechter. Sinds de oprichting van de UFC in 1993 is geen enkele (kick)boxer) kampioen geweest. Waar zou dat toch aan liggen..........

  5. #30
    Join Date
    Mar 2009
    Posts
    4.233
    vCash
    126000

    Default

    wel Maurice Smith

  6. #31
    Join Date
    Oct 2009
    Posts
    650
    vCash
    30984

    Default

    is dat de enige? wow, dan heb ik ongelijk denk ik. Hij was kampioen in 1997, wie kwamen er na?

  7. #32
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Budokan View Post
    hahahaha, ik baseer dit niet op een enkele vechter. Sinds de oprichting van de UFC in 1993 is geen enkele (kick)boxer) kampioen geweest. Waar zou dat toch aan liggen..........
    aan het feit dat je niet je elleboog in iemand zn ruggegraat of op de achterkant van zn schedel mag parkeren, als iemand naar je middel of benen duikt bijvoorbeeld
    "If you have to stop and think, it's too late"

  8. #33
    Join Date
    Mar 2005
    Location
    Haarlem
    Posts
    8.992
    vCash
    126560

    Default

    Quote Originally Posted by superfreak View Post
    Of jongens/meisjes zoals Tyrone, saki, Germaine te laat zijn begonnen weet ik zo net nog niet. Het is naar mijn menig makkelijker om nu nog wat basis worstel moves, defensive BJJ(hoop dat jullie begrijpen wat ik hiermee bedoel..) en dergelijke te leren dat een goeie stand up dat zie je nu ook bij een Brock bijvoorbeeld.
    Zelf ben ik met een worsteltrainer bezig en ik merk dat als je je ervoor inzet dat je het best snel kan oppakken zeker de basis technieken zodat je een takedown kan vemijden of simpel kan uitvoeren.
    Ben het oneens met je. In de UFC krijg je te maken met worstelaars die op het hoogste niveau hebben geworsteld en al worstelen vanaf hun jeugd. Ook heb mensen met een vergelijkbare BJJ achtergrond. Op dat niveau komen wordt erg moeilijk. Kijk maar naar eerdere moeilijkheden van toppers als Mousasi, Struve en Coenen tegen worstelaars. Ook de problemen van Germaine, Hardonk en Manhoef als echte kickboksers hebben we gezien. Ben ook bang voor de TDD van Alistair over een paar dagen. Maar gok er toch op dat hij met zijn grote MMA ervaring en vergelijkbare kracht Brock wel moet kunnen pakken.

  9. #34
    Join Date
    Oct 2009
    Posts
    650
    vCash
    30984

    Default

    Quote Originally Posted by FOCUS View Post
    aan het feit dat je niet je elleboog in iemand zn ruggegraat of op de achterkant van zn schedel mag parkeren, als iemand naar je middel of benen duikt bijvoorbeeld
    En dat mag wel bij boksen? Want daar zou men weer naar overstappen als alle schapen stoppen met BJJ.

    Quote Originally Posted by FOCUS View Post
    joh, over een tijdje staat er iemand op die binnen het UFC o.i.d. iedereen z'n lichtje uitmept met een paar welgemikte stoten en dan gaan alle schapen ineens stoppen met BJJ en stappen ze over op boksen en werkt worstelen niet enz enz

  10. #35
    Join Date
    Feb 2009
    Posts
    1.075
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by marcelt View Post
    Ben het oneens met je. In de UFC krijg je te maken met worstelaars die op het hoogste niveau hebben geworsteld en al worstelen vanaf hun jeugd. Ook heb mensen met een vergelijkbare BJJ achtergrond. Op dat niveau komen wordt erg moeilijk. Kijk maar naar eerdere moeilijkheden van toppers als Mousasi, Struve en Coenen tegen worstelaars. Ook de problemen van Germaine, Hardonk en Manhoef als echte kickboksers hebben we gezien. Ben ook bang voor de TDD van Alistair over een paar dagen. Maar gok er toch op dat hij met zijn grote MMA ervaring en vergelijkbare kracht Brock wel moet kunnen pakken.
    We zijn het juist ergens met elkaar eens. Ik geef alleen aan dat er een kleine window of oppertunity is dat hij wat potten kan breken als hij nu begint. Gaande weg is het inderdaad zaak je goed te ontwikkelen anders blijf je een achterstand hebben.
    Dat zag je ook mert de eerder genoemde voorbeeld crocop. In pride kon hij weg komen met sprawl and brawl omdat er toen wel goeie submission gasten waren maar niet echte takedown artiesten zoals er nu rondlopen in UFC. Daarbij nog was het in de pride tijd altijd gevaarlijk om op iemand als cro cop te shooten. Mis je dan soccerkicked hij je naar een ander planeet. Dan zou ik ook drie keer nadenken voor ik erin duik..

    Voor wat betreft de opmerking van jongens die al een tijd worstelen... Via me worsteltrainer heb ik ook met wat jongens kunnen worstelen die het al een tijdje doen. Zijn inderdaad handig in takedowns maar wanneer je echt met dat soort jongens gaat sparen en stoten komen erbij dan is het een ander spelletje.
    Zelfde geld voor BJJ eenmaal op de grond in de juiste positie zijn ze gevaarlijk echter zitten daar een paar stappen tusssen. Een gevecht begint altijd staand. Het is volgens mij zelfs een Gracie die zei. 'Geef me een zwarte band, ik stoot 'm in z'n gezicht en hij wordt een bruine band, stoot hem nog een beetje etc......'
    "If the ref hadn’t stopped him, Fedor was going to take that head home to his spaceship and polish it."

    Fedor Emelianenko - "I don't talk about my weaknesses. I work on them."

  11. #36
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    www.blackjackets.nl
    Posts
    4.297
    vCash
    126000

    Default

    Hoop theorie... we shall see!

    War Overeem, Spong, Struve, Coenen en de rest uit Nederland die het 'probeert' in de U.S. of A!!!

  12. #37
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    heerhugowaard
    Posts
    12.037
    vCash
    126000

    Default

    aangezien kickboksen en boksen zijn tot MMA, als rugby en american football tot voetbal, is het voor mij iig geen discussie waard.
    het is pas van toepassing als je 2 dezelfde stijlen tegenover elkaar zet

  13. #38
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Limburg
    Posts
    203
    vCash
    126000

    Default

    Denk dat Spong een heel eind kan komen. Hij is nog jong en pikt het spelletje snel op. Gezien het feit dat hij naar de States verhuisd is neemt hij het erg serieus en wil hij er voor gaan. En met Evens heeft hij een prima trainingspartner waarvan hij ongetwijfeld veel van het grond en worstelwerk kan bijleren .
    Fighters never quit, quitters never fight!

  14. #39
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Budokan View Post
    En dat mag wel bij boksen? Want daar zou men weer naar overstappen als alle schapen stoppen met BJJ.

    nee nee,
    ik bedoel dat sinds de Gracie broertjes grote successen boekten met juijitsu, iedereen van mening is dat worstel/grondwerk superieur is aan non grappling vechtsystemen. En ik bedoel ook dat de technieken waarmee je een takedown of een shoot kan afstraffen verboden zijn, waardoor het voor een stand up vechter welhaast onmogelijk is geworden om het hoofd te bieden aan worstelaars, BJJ mensen enz.
    Zowiezo denkt men nog altijd dat het de stijl is die een tegenstander verslaat en niet de vechter zelf
    en daarbij krijg ik regelmatig de indruk dat men denkt dat een MMA gevecht gelijk staat met de realiteit van een gevecht op straat.

    Dus als er straks iemand in staat is om elke shoot af te straffen door middel van een goedgetimede stoot, of knie voor mijn part,
    dan gaat iedereen opeens roepen dat je niets hebt aan Shooten enz

    en dan ga ik natuurlijk roepen dat ik het daar niet eens mee ben..


    beeeh beeeeh beeeh
    "If you have to stop and think, it's too late"

  15. #40
    Join Date
    May 2005
    Location
    HIER
    Posts
    1.953
    vCash
    126000

    Default

    Wil Sem Schilt ook wel bij de UFC aan het werk zien.

  16. #41
    Join Date
    Jul 2009
    Posts
    214
    vCash
    126000

    Default

    ik ben benieuwd wat hij doet in mma. Hij zal zoiezo een STUK explosiever moeten gaan vechten dan hij de laatste tijd deed in de K-1

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •