MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 5 of 8 FirstFirst 12345678 LastLast
Results 101 to 125 of 183
  1. #101
    Join Date
    Jun 2009
    Posts
    423
    vCash
    126000

    Default

    De hits op YouTube bij de Struve serie is slechts wat via AFAV is bekeken. De serie is in Amerika op speciale kanalen uitgezonden inclusief Sky Sports :-) Dus dat tikt lekker aan. Maar wat ik wil zeggen: dat geneuzel over de hoeveelheid hits. Dus mijn opmerking was redelijk sarcastisch bedoeld... Het gaat niet om de kijkcijfers maar om de waardering. Ik wacht gewoon op de eerste exhte aflevering. Men zet hoog in dus de verwachtingen zijn naverwant.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #102
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Ik begreep uit een opmerking eerder dat de filmploeg "in het land" was. Wie produceert dit eigenlijk ?

  3. #103
    Join Date
    Nov 2011
    Posts
    126
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by blackadder View Post
    Jij hebt zeker niet veel te doen. Ze zitten nu al op 66518.
    zo snel?

  4. #104
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Breda
    Posts
    12.801
    vCash
    82310

    Default

    Quote Originally Posted by Bromios View Post
    Ik begreep uit een opmerking eerder dat de filmploeg "in het land" was. Wie produceert dit eigenlijk ?
    wat denk je zelf? GG natuurlijk

  5. #105
    Join Date
    Nov 2004
    Posts
    3.913
    vCash
    126000

    Default

    Kan me geen reet boeien dit "nieuws"

  6. #106
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Quote Originally Posted by micha View Post
    wat denk je zelf? GG natuurlijk
    Je bedoelt in de vorm van: zelf een camera gekocht en na het filmen achter pinnacle met zijn allen ?
    Want dat bedoel ik.

  7. #107
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Breda
    Posts
    12.801
    vCash
    82310

    Default

    [QUOTE=Bromios;1119446]Je bedoelt in de vorm van: zelf een camera gekocht en na het filmen achter pinnacle met zijn allen ?


    nee dat waren de interviews met Jamila

  8. #108
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    [QUOTE=micha;1119448]
    Quote Originally Posted by Bromios View Post
    Je bedoelt in de vorm van: zelf een camera gekocht en na het filmen achter pinnacle met zijn allen ?


    nee dat waren de interviews met Jamila
    haha, leuk.

    Maar het is een serieuze vraag. ben benieuwd hoe je zoiets oppakt.

  9. #109
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Breda
    Posts
    12.801
    vCash
    82310

  10. #110
    Join Date
    Oct 2008
    Posts
    472
    vCash
    126000

    Default

    GG is gewoon multi-talented! GGtv is daar dan weer het bewijs van, weer een stapje verder en weer een stukje professioneler. Top!

  11. #111
    Join Date
    Nov 2011
    Posts
    234
    vCash
    126000

    Default

    [QUOTE=Bromios;1119451]
    Quote Originally Posted by micha View Post

    haha, leuk.

    Maar het is een serieuze vraag. ben benieuwd hoe je zoiets oppakt.
    Mijn inschatting is dat ze 2 camera mensen inhuren, deze nemen wat licht mee en gaan aan de slag.
    De belichting doen die camera mensen zo te zien zelf, en is niet echt mijn smaak.
    Ik denk dat ze de interviews op een Panasonic AF 101, geplaatst op een rig met matte box + follow focus draaien en de vecht gedeeltes op een Panasonic AG HMC151.
    Weet bijna wel zeker dat het geluid met externe microfoon via de xlr ingang op de camera opgenomen wordt, en dat ze geen geluidsman erbij hebben.
    Daarnaast denk ik dat die crew ook de montage zelf doet, en daarbij veel teveel magic bullet looks gebruikt.

    Dus wat kost dat?
    Ik denk dat ze ongeveer 1000 tot 1250 euro per draai dag kwijt zullen zijn, dit is inclusief apparatuur huur kosten.
    Montage zal waarschijnlijk 500 euro per dag zijn, en niet meer dan een dag of 2 kosten inclusief correcties.

  12. #112
    Join Date
    Dec 2010
    Posts
    19
    vCash
    126000

    Default

    ik kijk er naar uit
    die interviews zien er tot nu toe extreem amateuristisch uit
    dus hopelijk gaan die afleveringen echt vlammen

  13. #113
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    [QUOTE=boudstyle;1119637]
    Quote Originally Posted by Bromios View Post

    Mijn inschatting is dat ze 2 camera mensen inhuren, deze nemen wat licht mee en gaan aan de slag.
    De belichting doen die camera mensen zo te zien zelf, en is niet echt mijn smaak.
    Ik denk dat ze de interviews op een Panasonic AF 101, geplaatst op een rig met matte box + follow focus draaien en de vecht gedeeltes op een Panasonic AG HMC151.
    Weet bijna wel zeker dat het geluid met externe microfoon via de xlr ingang op de camera opgenomen wordt, en dat ze geen geluidsman erbij hebben.
    Daarnaast denk ik dat die crew ook de montage zelf doet, en daarbij veel teveel magic bullet looks gebruikt.

    Dus wat kost dat?
    Ik denk dat ze ongeveer 1000 tot 1250 euro per draai dag kwijt zullen zijn, dit is inclusief apparatuur huur kosten.
    Montage zal waarschijnlijk 500 euro per dag zijn, en niet meer dan een dag of 2 kosten inclusief correcties.
    Thanks. Komt dus nog wat meer bij kijken dan verwacht en dan is de kwaliteit nog maar zozo. Dure hobby dus om het goed te doen.

    En hoe verhouden zich die kosten dan in vergelijking met wat bijv. afav of gross doen ?

  14. #114
    Join Date
    Nov 2011
    Posts
    234
    vCash
    126000

    Default

    [QUOTE=Bromios;1119647]
    Quote Originally Posted by boudstyle View Post

    Thanks. Komt dus nog wat meer bij kijken dan verwacht en dan is de kwaliteit nog maar zozo. Dure hobby dus om het goed te doen.

    En hoe verhouden zich die kosten dan in vergelijking met wat bijv. afav of gross doen ?
    Misschien doen die mensen van GGTV het in ruil voor apparatuur, of tegen onkosten omdat het onderwerp hun aanstaat?
    Er zijn zoveel constructies te bedenken, dus zolang je niet weet hoe of wat kan je moeilijk zeggen hoe iemand het doet.

  15. #115
    Join Date
    Nov 2011
    Posts
    122
    vCash
    126000

    Default

    Het zal allemaal wel goed uitpakken, GG kennende.

  16. #116
    Join Date
    Jun 2009
    Posts
    423
    vCash
    126000

    Default

    Je mag hopen dat ze wel pro's inzetten voor deze producties want schoenmaker blijf bij je leest. Ik kom er genoeg tegen die denken ook wel een filmpje te kunnen maken. Maar zoals ik eerder schreef wij kunnen niet oordelen voordat wij iets hebben gezien. Bij een van de pilots/teasers viel mij in iedergeval op dat ik er geen woord van kon verstaan. Maar dat zullen ze vast en zeker oppakken.

    Over de samenstelling van een crew? twee man is voldoende, camera & geluid waarbij men flink aan multitasking doet. Maar een goede serie maken stopt niet bij het maken van opnames. De programma's worden werkelijk gemaakt in de montage. Hoe bouw je een verhaal op? wat laat je ziet etc etc. Veel zo niet alles zal dus staan of vallen met de montage, hierbij ga ik er wel van uit dat tijdens de opnames alles goed belicht is, scherp is, het geluid goed is, dat de juiste vragen zijn gesteld, dat er voldoende materiaal is opgenomen om quotes en interviews mee op te leuken, dat de journalistiek toch ook neutraal is, dat de witbalans goed heeft gestaan, dat de camera-voering goed is, dat de compositie klopt, dat men tijdens het interviewen luistert en inhaakt op antwoorden en niet alleen een lijstje vragen afwerkt maar een gesprek aangaan, dat men zowel inhoudelijk als creatief de juiste beslissingen neemt etc. etc. Als dat alles klopt dan kan men in de montage lekker aan de slag waarbij je weer de keuzes krijgt: lengte items, opbouw items, cliffhangers, teasers, vormgeving, audiomix, kleurcorrectie, ritme, snelheid, inhoud, muziek keuze, ondertiteling, parallel montage etc etc.

    Als vuistregel hanteert men 1 dag opnames is 2 dagen montage.

    Gelukkig is het een leuk vak, ik vermaak mij prima. Ik vraag mij nog wel af of alle content gratis beschikbaar zal worden gesteld of dat er betaald moet worden om te kijken.

    En tot slot aan de footage te zien heeft men in iedergeval een deel van de opnames met een DLSR camera gemaakt, een die geen full frame sensor heeft maar een crop factor. Ik zet mijn geld in op de Canon 500D of 50D. Panasonic GH2 kan ook maar minder waarschijnlijk.

    Maar waar lullen wij over: GG TV kom maar op met de eerste aflevering! Ben benieuwd en de lat lijkt hoog te liggen :-) Go for it!
    Last edited by Ervani; 22-01-2012 at 17:22.

  17. #117
    Join Date
    Nov 2011
    Posts
    234
    vCash
    126000

    Default

    Als je naar die Saki trailer kijkt zie je aan het einde dat er minimaal 2 cameras gebruikt worden...
    http://www.youtube.com/watch?v=v-OsIxBnc_o

    Ik denk zelf dat ze een af 101 hebben gebruikt, maarja die is ook niet full frame.

    AFAV is 5D for sure btw,

  18. #118
    Join Date
    Jun 2009
    Posts
    423
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by boudstyle View Post
    Als je naar die Saki trailer kijkt zie je aan het einde dat er minimaal 2 cameras gebruikt worden...
    http://www.youtube.com/watch?v=v-OsIxBnc_o

    Ik denk zelf dat ze een af 101 hebben gebruikt, maarja die is ook niet full frame.

    AFAV is 5D for sure btw,
    AFAV = 5D for sure... maar dat is alleen voor echte kerels :-) hahahaha...

    En inderdaad zie ik een tweede camera. Tijdens interview met Saki: Lekkere witbalans, prachtige compostities/vorm doorsnijdingen en goed te verstaan :-) Nogmaals ik wil niet oordelen voordat ik een officiele eerste aflevering heb gezien en als ik dan op en aanmerkingen heb zal ik ze niet publiekelijk verspreiden. Ik vermoed echter dat dit makers zijn die wat minder ervaring hebben zal ik maar zeggen.

  19. #119
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Breda
    Posts
    12.801
    vCash
    82310

    Default

    zit ik nou op het fimenvideo.nl forum? ik denk dat fans van de sport het heel leuk vinden om eens in de GG keuken te kunnen kijken. Of dat nou met een Canon of een polaroid camera gefilmd is tja dat is leuk voor de videonerds die een heleopleiding knippen en plakken achter de rug hebben.
    Het is een extraatje voor de fans niet voor de haters want die vinden het toch niks al is het in 3D gefilmd.

  20. #120
    Join Date
    Nov 2011
    Posts
    234
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Ervani View Post
    Ik vermoed echter dat dit makers zijn die wat minder ervaring hebben zal ik maar zeggen.
    Dit weet ik wel zeker, maar het roept wel vragen op... Die lampen bijv. lijkt behoorlijk met belichting gespeeld te zijn.

  21. #121
    Join Date
    Oct 2008
    Posts
    472
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by boudstyle View Post
    Dit weet ik wel zeker, maar het roept wel vragen op... Die lampen bijv. lijkt behoorlijk met belichting gespeeld te zijn.
    Hey Spielberg get a life..... Dit,dat,zus,zo "t gaat om het idee erachter ..get à life!

  22. #122
    Join Date
    Nov 2011
    Posts
    234
    vCash
    126000

    Default

    Ok, it's the thought that matters, not the chocolates.

  23. #123
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Mixfight.nl/Nederland/Thailand...
    Posts
    21.524
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by boudstyle View Post
    Dit weet ik wel zeker, maar het roept wel vragen op... Die lampen bijv. lijkt behoorlijk met belichting gespeeld te zijn.
    Tja, leuk al dat technische commentaar en je zult ongetwijfeld gelijk hebben... Persoonlijk vind ik dat het er goed uit ziet. Maar goed, ik ben natuurlijk geen Steven Spielberg. Denk ook niet dat het wordt gemaakt voor een publiek dat alleen maar bestaat uit Steven Spielbergs

  24. #124
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Justinian View Post
    Tja, leuk al dat technische commentaar en je zult ongetwijfeld gelijk hebben... Persoonlijk vind ik dat het er goed uit ziet. Maar goed, ik ben natuurlijk geen Steven Spielberg. Denk ook niet dat het wordt gemaakt voor een publiek dat alleen maar bestaat uit Steven Spielbergs
    Misschien niet. Maar men kan met dit soort tips toch zijn voordeel mee doen.

  25. #125
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Mixfight.nl/Nederland/Thailand...
    Posts
    21.524
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by blackadder View Post
    Misschien niet. Maar men kan met dit soort tips toch zijn voordeel mee doen.
    Ik weet wel zeker van niet Maar de tips zijn niet verkeerd en misschien kunnen deze leden op de een of andere manier samenwerken met GG TV?

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •