MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 25 of 47
  1. #1
    0Raja1 Guest

    Default Martial Arts, nieuw boek KAPAP, Arie van den Akker.....

    Voor alle Israeli Martial Arts Fans is er nu een boek uit....

    Uitgeverij: van den Akker publicaties in samenwerking met Fred Witkamp
    Ziet allen de boekpresentatie van Arie van den Akker:



    Die Arie van den Akker is naast Kapap instructeur ook een Kuroi Ryu Ninjitsu meester volgens google, hij wordt ook sensei arie van den akker genoemd.

    Spartanfights is toch wel een gerenormeerde sportschool dacht ik zo.....
    Wat vinden jullie ervan dat er een nieuw KAPAP KRAV MAGA boek uit is?
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    8
    vCash
    126000

    Default

    Niet spannend.
    Iedereen schrijft tegenwoordig boeken over km.

  3. #3
    0Raja1 Guest

    Default

    Israelische vechtsporten schijnen de betere te zijn, maar ja wat is beter.
    Die Arie van den Akker staat niet zo goed bekend op internet, maar heeft wel een eigen soort kapap of krav maga systeem bedacht......

    Combat Sequens ofzoiets....



    Is dit wat wat? Het boek zou ik ook niet snel bestellen bij die Arie van den Akker en de presentatie is wat lame....

    Zijn dit de goede krav maga , kapap technieken? of is het ninjitsu?

  4. #4
    Join Date
    Nov 2010
    Posts
    268
    vCash
    126000

    Default

    Ik kan je 1 ding verzekeren, dat dit totaal niks van Krav Maga is en een schande is voor Krav Maga. Weer iemand die een leuke ''sport'' heeft bedacht en hier van probeert te profiteren. Deze man heeft nooit getraind in Israël of iets dergelijks en zou eigenlijk nooit mogen les geven hierin. Daarom ook het feit dat hij niet echt aangesloten is bij een grote organisatie maar daarom zelf maar ''wat'' bedankt. In dit filmpje worden rare knietjes naar het hoofd gedaan alsof het de eerste stap is die mensen net leren die beginnen met het leren van zelfverdediging...wat een onzin.

  5. #5
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    daar heb ik allemaal geen verstand van
    maar zodra er getraind wordt op het ontwapenen van tegenstanders met pistolen enzo schiet ik in de lach
    en als het aankomt op vechten met messen is er wat mij betreft maar 1 in dit land die daar verstand van heeft
    en dat is Frans Stroeven
    he does not fuck about
    "If you have to stop and think, it's too late"

  6. #6
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    3.544
    vCash
    126000

    Default

    KM is niets anders als old school Jiu Jitsu
    Op het moment dat men met een argument komt ja maar wij ...

    Het is een commercieel gezien een slim product
    Zoals WT ook compleet anders was dan Wing Chung destijds

  7. #7
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Misteryland Piramid Floriade
    Posts
    7.063
    vCash
    126000

    Default

    Inderdaad Remco, toen ik KM zag met de hype daar omheen had ik ook mijn bedenkingen.

    Silat, althans Silat Perisai Diri wat ik doe is ook niks anders dan zo hard, zo vies en gemeen mogelijk alles overleven.
    Ik loop niet warm voor KM. Het is ook maar net van wie je les krijgt.

  8. #8
    0Raja1 Guest

    Default

    Quote Originally Posted by Danielos View Post
    Ik kan je 1 ding verzekeren, dat dit totaal niks van Krav Maga is en een schande is voor Krav Maga. Weer iemand die een leuke ''sport'' heeft bedacht en hier van probeert te profiteren. Deze man heeft nooit getraind in Israël of iets dergelijks en zou eigenlijk nooit mogen les geven hierin. Daarom ook het feit dat hij niet echt aangesloten is bij een grote organisatie maar daarom zelf maar ''wat'' bedankt. In dit filmpje worden rare knietjes naar het hoofd gedaan alsof het de eerste stap is die mensen net leren die beginnen met het leren van zelfverdediging...wat een onzin.
    @Danielos: is KAPAP niet iets anders dan KRAV MAGA? Fred Witkamp is een redelijk bekende naam toch als grootste promotor van Israelisch Kapap in Nederland. Ik heb nooit goed het verschil begrepen tussen het Kapap van Fred Witkamp en het Krav Maga, zou jij dat kunnen vertellen?

    Is Arie van den Akker ook een bekende naam in de Krav Maga wereld?

  9. #9
    Join Date
    Nov 2010
    Posts
    268
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by remco pardoel View Post
    KM is niets anders als old school Jiu Jitsu
    Op het moment dat men met een argument komt ja maar wij ...

    Het is een commercieel gezien een slim product
    Zoals WT ook compleet anders was dan Wing Chung destijds
    KM is commercieel, wat niet tegenwoordig. En natuurlijk is een groot deel afkomstig van Jiu Jitsu, maar alles is net even wat anders en aangepast. Krav Maga is in principe gewoon de beste technieken uit vele verschillende vechtsporten en dan net alles zo aangepast dat het ook makkelijk aan is te leren en op je natuurlijke reflexen gebaseerd is en ook voor iedereen te leren is. Veel dingen bij Jiu Jitsu kun je echt onmogelijk op straat doen namelijk en tevens leer je bij Jiu Jitsu ook niet zo goed om je keen kijken en gebruik maken van verschillende objecten etc.

    Dit is trouwens een leuk filmpje van een combinatie van Krav Maga en Jiu Jitsu.
    http://www.youtube.com/watch?v=xnZ0sfOiuIM

    @0Raja1 Kapap is inderdaad wat anders zie ik en zou ook niet moeten worden geassocieerd met Krav Maga. Op Fightstar.tv is een seminar van KAPAP te bekijken, bekijk dat maar is, niet echt realistisch zou ik zeggen. Arie vd Akker is geen bekende in KM wereld zover ik weet.

  10. #10
    Join Date
    Jan 2012
    Posts
    10
    vCash
    126000

    Default

    Ik vind het combat sequens filmpje ook erg slecht, die knie technieken springt arie van den akker als een kangeroe ik snap niet dat hij niet grounded blijft staan.

    Van den Akker heeft volgens internet Moni Aizik Krav Maga gedaan, en het Krav Maga bij ene Luc van Laere een Belgische Krav Maga meester.... Ik ga ook even googlen op sensei arie van den akker volgens mij profileerde hij zich als grote ninja leraar van Friesland een aantal jaren terug..

  11. #11
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Danielos View Post
    Krav Maga is in principe gewoon de beste technieken uit vele verschillende vechtsporten en dan net alles zo aangepast dat het ook makkelijk aan is te leren en op je natuurlijke reflexen gebaseerd is en ook voor iedereen te leren is. .
    Het is net alsof je voor tell sell werkt.
    Het beste van alle vechtsporten, makkelijk te leren en iedereen kan het....
    heb ik voor niets een gravitychamber aangeschaft...
    "If you have to stop and think, it's too late"

  12. #12
    Join Date
    Jan 2012
    Posts
    10
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by FOCUS View Post
    Het is net alsof je voor tell sell werkt.
    Het beste van alle vechtsporten, makkelijk te leren en iedereen kan het....
    heb ik voor niets een gravitychamber aangeschaft...
    Dat idee heb ik ook wel bij veel krav maga mensen, ze verkopen het alsof iedereen het kan en dat het de ultieme manier is, maar zoals Remco Pardoel zegt het is eigenlijk Jiu Jitsu in een Israelisch Jasje... Met wat wapen technieken en zo, en wat geweer technieken en verdedigingen. Tuurlijk hebben ze skills maar de commercieele verkoop ervan staat me ook een beetje tegen van de Krav Maga mensen. Ook die Arie van den Akker en Fred Witkamp claimen met hun Kapap het ultieme te hebben voor zelfverdediging. Ik doe 4 jaar Kickboksen en kan het nog maar een beetje, en die krav maga leraren worden in weekenden en dagopleidingen opgeleid tot de meest effectieve leraren. Dat gaat iets te ver... Met name omdat de bewegingen nog geen reflex zijn geworden. Daar streven we bij Kickboksen wel na dat een counter een reflexmatig iets wordt en dat kost wat jaren en geen kort weekend zoals ze krav maga of kapap doen van Fred Witkamp en Arie van den Akker.

  13. #13
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Misteryland Piramid Floriade
    Posts
    7.063
    vCash
    126000

    Default

    Op zich niks mis mee Remy..

    het is gewoon commercieel en dus voor iedereen toegankelijk en zo "gebracht" dat de doorsnee mens met een motoriek van de "gemiddelde mens" iets kan leren omzichzelf een beetje te kunnen verdedigen, althans "ze te laten denken"
    Het gaat erom dat ze zich wat zekerder voelen op straat en niet op voorbehoud in hun broek schijten of bevriezen.

    Als je jaren lang vechtsport doet en de juiste leraren hebt gehad weet je wel beter dat dit niet voor ons bedoelt is.

    Straks krijgen we nog Krav Maga met Jo.

  14. #14
    Join Date
    Mar 2005
    Location
    Haarlem
    Posts
    8.992
    vCash
    126560

    Default

    Jo is een f*ckin'expert!

  15. #15
    Join Date
    Nov 2010
    Posts
    268
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by FOCUS View Post
    Het is net alsof je voor tell sell werkt.
    Het beste van alle vechtsporten, makkelijk te leren en iedereen kan het....
    heb ik voor niets een gravitychamber aangeschaft...
    Haha, komt misschien beetje verkoop achtig over hoe ik het zeg idd. Zelf ben ik ook maar gewoon een beoefenaar en beoefen ik net zo goed kickboks en ook mma.

    @Remy Kovac Als hij het inderdaad via Moni Aizik heeft gedaan, dan is het helemaal onzin. Moni Aizik is namelijk een grote oplichter met zijn beweringen die totaal niet kloppen. Google maar, is genoeg te vinden

  16. #16
    Join Date
    Jan 2012
    Posts
    10
    vCash
    126000

    Default

    Die Fred Witkamp is een voorstander van KAPAP, ik denk altijd dat kapap een soort krav maga is en elementen van jiu jitsu.

    Hij Fred Witkamp is blijkbaar ook op tv geweest... Arie van den Akker staat niet in deze video





    Beetje rare vogel die Fred Witkamp, ik denk dat een goede Kickbokser geen problemen heeft met Kapap mensen... Of een goede grappler

  17. #17
    Join Date
    Jan 2012
    Posts
    10
    vCash
    126000

    Default

    O ja die sensei Arie van den Akker is een martial arts meester van Kuroi Ninjitsu ofzo, is ook een ashida kim gelieerde ninja stijl:

    Zie deze video:



    Beetje fake, ik geloof niet zo in martial arts meesters, ik hou zelf meer van knokken en sparren, maar die Arie van den Akker staat niet meer op de Moni Aizik site , hij zal zijn lidmaatschap vast niet hebben betaald.

    Ik doe graag Brazilian Jiu Jitsu en Kickboksen en geloof dat zelfs een traditioneel systeem als de traditionele Jiu Jitsu alle aspecten van Krav Maga in zich heeft. Dat Kapap verhaal geloof ik ook niet zo je kan veel te snel instructeur worden en de meeste instructeurs beroepen zich op Israel dit en Israel dat. Veel van die instructeurs gebruiken zelfs shalom dit en dat. Het heeft niet veel meer met echte vechtkunst te maken het gaat om geloof en cultuur lijkt het.

    Ik zou graag eens zien dat de reality based km mensen of kapap mensen tegen een goede mma figuur of kickbokser gaan vechten. KM zegt vaak kickboksen en mma is sport en wij doen de echte zelfverdediging maar het wordt verkocht als een warm broodje die iedereen kan opeten. Ik denk niet dat het zo werkt want nogmaals om een beweging reflexmatig te krijgen heb je jaren nodig en daar kan iemand die in 10 lessen instructeur wordt bij Fred Witkamp nog een puntje aan zuigen denk ik.

  18. #18
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.385
    vCash
    127608

  19. #19
    Join Date
    Nov 2010
    Posts
    268
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Remy Kovac View Post
    O ja die sensei Arie van den Akker is een martial arts meester van Kuroi Ninjitsu ofzo, is ook een ashida kim gelieerde ninja stijl:

    Zie deze video:



    Beetje fake, ik geloof niet zo in martial arts meesters, ik hou zelf meer van knokken en sparren, maar die Arie van den Akker staat niet meer op de Moni Aizik site , hij zal zijn lidmaatschap vast niet hebben betaald.

    Ik doe graag Brazilian Jiu Jitsu en Kickboksen en geloof dat zelfs een traditioneel systeem als de traditionele Jiu Jitsu alle aspecten van Krav Maga in zich heeft. Dat Kapap verhaal geloof ik ook niet zo je kan veel te snel instructeur worden en de meeste instructeurs beroepen zich op Israel dit en Israel dat. Veel van die instructeurs gebruiken zelfs shalom dit en dat. Het heeft niet veel meer met echte vechtkunst te maken het gaat om geloof en cultuur lijkt het.

    Ik zou graag eens zien dat de reality based km mensen of kapap mensen tegen een goede mma figuur of kickbokser gaan vechten. KM zegt vaak kickboksen en mma is sport en wij doen de echte zelfverdediging maar het wordt verkocht als een warm broodje die iedereen kan opeten. Ik denk niet dat het zo werkt want nogmaals om een beweging reflexmatig te krijgen heb je jaren nodig en daar kan iemand die in 10 lessen instructeur wordt bij Fred Witkamp nog een puntje aan zuigen denk ik.
    Ik geloof ook wel dat het fake is, helemaal na het kijken van die video. Rare technieken en kunsten en vaak niet eens zo praktisch. Jiu Jitsu heeft ook veel aspecten van Krav Maga, alleen bij Krav Maga is het net zo aangepast dat het wat makkelijker is en nog wat realistischer. Je doet het om zo snel mogelijk weg te komen in principe en bij Jiu Jitsu krijg ik niet altijd dat gevoel. Ik geloof ook niet dat ze in Israel zo Kapap les geven..vraag mij het ook af waar die Fred het vandaan haalt..

  20. #20
    Join Date
    Sep 2011
    Posts
    1.062
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Remy Kovac View Post
    O ja die sensei Arie van den Akker is een martial arts meester van Kuroi Ninjitsu ofzo, is ook een ashida kim gelieerde ninja stijl:

    Zie deze video:



    Beetje fake, ik geloof niet zo in martial arts meesters, ik hou zelf meer van knokken en sparren, maar die Arie van den Akker staat niet meer op de Moni Aizik site , hij zal zijn lidmaatschap vast niet hebben betaald.

    Ik doe graag Brazilian Jiu Jitsu en Kickboksen en geloof dat zelfs een traditioneel systeem als de traditionele Jiu Jitsu alle aspecten van Krav Maga in zich heeft. Dat Kapap verhaal geloof ik ook niet zo je kan veel te snel instructeur worden en de meeste instructeurs beroepen zich op Israel dit en Israel dat. Veel van die instructeurs gebruiken zelfs shalom dit en dat. Het heeft niet veel meer met echte vechtkunst te maken het gaat om geloof en cultuur lijkt het.

    Ik zou graag eens zien dat de reality based km mensen of kapap mensen tegen een goede mma figuur of kickbokser gaan vechten. KM zegt vaak kickboksen en mma is sport en wij doen de echte zelfverdediging maar het wordt verkocht als een warm broodje die iedereen kan opeten. Ik denk niet dat het zo werkt want nogmaals om een beweging reflexmatig te krijgen heb je jaren nodig en daar kan iemand die in 10 lessen instructeur wordt bij Fred Witkamp nog een puntje aan zuigen denk ik.


    nee man is niet fake heb weleens een film gezien sprongen van de grond af zo een 20 meter in een boom
    beter een gat in een olietanker dan een olietanker in je gat

  21. #21
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    oh jee, dan komt straks de sensei titus posse weer posten hier.

    Ik vind het echt allemaal prima dat dit soort figuren ninjaatje willen spelen hoor. Geen probleem. Maar ik vind het wel een beetje zorgelijk dat al die nep-ninjas zichzelf serieus nemen.

    Ik bedoel; zelf een filmpje opnemen en dan laten zien wat er op google verschijnt over je. Dan spoor je echt niet. Net als dat verstoppen achter die paaltjes. Lijkt een beetje op die verstoppertje video's die we een tijdje geleden hadden hier.

  22. #22
    Join Date
    Mar 2005
    Location
    Haarlem
    Posts
    8.992
    vCash
    126560

    Default

    Kapap (קפ"פ) is een acroniem van Krav Panim El Panim (Hebreeuws voor “Gevecht op gezichtsafstand”). Kapap is een specifieke Israëlische vorm van verdediging die tot op heden gebruikt wordt door de Israëlische speciale eenheden, de Israëlische politie en de antiterrorisme-eenheid Yamam. Kapap is ook bekend onder de term “Israeli CQB” (Close Quarter Battle, gevecht op korte afstand). De leden van de Israëlische terreureenheden hebben de voorkeur voor de namen "Micro Combat” of Lotar (Lohama Neged Teror, strijd tegen terreur). Het Kapap/Lotar wordt gezien als het (oer)systeem waar het Krav Maga (קרב מגע) uit is ontstaan. Let wel dat het hier om twee aparte systemen gaat, met andere trainingsprincipes.
    De historie van het Kapap/Lotar gaat terug tot ca. 1940 toen de Palmach (strijdkrachten van de Haganah) tactieken ontwikkelden voor hun strijd. De grondlegger van het moderne Kapap/Lotar is luitenant-colonel Chaim Peer. Hij is een voormalig lid van de speciale eenheid Sayeret Matkal. Tot het jaar 2001 was het Kapap/Lotar systeem vrijwel onbekend buiten Israël. De introductie in het westen werd gedaan door Majoor Avi Nardia en Sergeant Uri Kaffe (scherpschutter voor de Israëlische politie). In opdracht van luitenant Colonel Chaim Peer ontwikkelde Majoor Avi Nardia een Kapap versie voor burgers. Deze versie werd voor het eerst in Los Angeles (USA) onderricht door Majoor Avi Nardia zelf.
    Last edited by marcelt; 09-01-2012 at 00:08.

  23. #23
    Join Date
    Jan 2012
    Posts
    10
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by marcelt View Post
    Kapap (קפ"פ) is een acroniem van Krav Panim El Panim (Hebreeuws voor “Gevecht op gezichtsafstand”). Kapap is een specifieke Israëlische vorm van verdediging die tot op heden gebruikt wordt door de Israëlische speciale eenheden, de Israëlische politie en de antiterrorisme-eenheid Yamam. Kapap is ook bekend onder de term “Israeli CQB” (Close Quarter Battle, gevecht op korte afstand). De leden van de Israëlische terreureenheden hebben de voorkeur voor de namen "Micro Combat” of Lotar (Lohama Neged Teror, strijd tegen terreur). Het Kapap/Lotar wordt gezien als het (oer)systeem waar het Krav Maga (קרב מגע) uit is ontstaan. Let wel dat het hier om twee aparte systemen gaat, met andere trainingsprincipes.
    De historie van het Kapap/Lotar gaat terug tot ca. 1940 toen de Palmach (strijdkrachten van de Haganah) tactieken ontwikkelden voor hun strijd. De grondlegger van het moderne Kapap/Lotar is luitenant-colonel Chaim Peer. Hij is een voormalig lid van de speciale eenheid Sayeret Matkal. Tot het jaar 2001 was het Kapap/Lotar systeem vrijwel onbekend buiten Israël. De introductie in het westen werd gedaan door Majoor Avi Nardia en Sergeant Uri Kaffe (scherpschutter voor de Israëlische politie). In opdracht van luitenant Colonel Chaim Peer ontwikkelde Majoor Avi Nardia een Kapap versie voor burgers. Deze versie werd voor het eerst in Los Angeles (USA) onderricht door Majoor Avi Nardia zelf.
    Hartelijk dank voor je uitgebreide reactie.

    Zijn Fred Witkamp en ninja Arie van den Akker de twee grootste pioniers van KAPAP in Nederland?

    Ik had nog nooit van die Arie gehoord namelijk, jullie wel?

  24. #24
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    3.544
    vCash
    126000

    Default

    @Danielos... dat bedoel ik nu precies.
    Waarop baseer je dat sommige dingen van jiu jitsu niet op straat gebruikt mogen worden?
    Dan heb je nooit een les van mij gehad in het verleden.

    @Silat.
    Je hebt verschillende leuke leervormen en stijlen. Daar kan ik mij alleen maar bij aansluiten.
    Het ligt ook zeker aan de leraar die voor de groep staat.

    Ik zie geen verschillen of nuances met Jiu Jitsu of een andere stijl zoals KM

  25. #25
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    voor alle sceptici verwijs ik graag naar deze site

    http://realultimatepower.net/

    dit is de echte shit mensen

    en wel op yes klikken
    hier een klein voorproefje over the waanzinnigheid van ninjas!!!!


    Facts:

    1. NINJASare mammals.
    2. NINJAS fight ALL the time.
    3. The purpose of the ninja is to flip out and kill people.


    "If you have to stop and think, it's too late"

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •