MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 4 of 6 FirstFirst 123456 LastLast
    vCash

Quote Originally Posted by Nelisje View Post
    Ik snap heel de discussie niet wat de beste achtergrond is voor MMA.. voor zowel Worstellen als Judo valt wat te zeggen. Wat wel een feit is, is dat Ronda wereldtop in judo is en dit tot op heden verdomde goed omzet naar MMA. De snelheid en intensiteit waarmee ze een takedown scoort en hem omzet in een submission is gewoon geweldig.

Ik heb het idee (en ik been zeker geen expert op het gebied van worstellen of judo) dat het met judo makkelijker is om een takedown te scoren dan met worstellen. Een judo takedown heeft volgens mij minder kracht nodig dan een worstel takedown.

En als je hem goed uitvoert sta je vrijwel meteen gesteld voor een submission. Waarbij een worstelaar daarna nog op zoek moet naar een submission of ground n pound. Staat denk ik wel tegenover dat om op het niveau van Ronda te komen je jaren moet trainen, waar worstellen wat eenvoudiger is om aan te leren.

Maar dat is een persoonlijk gevoel, wat zeker niet waar hoeft te zijn. Ik gok wel op een overwinning van Ronda..
    Om op topniveau te komen in worstelen heb je even veel jaar nodig om op top niveau te komen bij judo. De basis van worstelen is daarentegen makkelijker aangeleerd. Maar ook het pure worstelen is niet 100% toepasbaar op MMA. Dus voor zowel Judo als Worstelen zul je aan de slag moeten om het op MMA van toepassing te laten zijn.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight

vCash

Bristol Marunde Replaces Derek Brunson Against 'Jacare' Souza at Strikeforce: Tate vs. Rousey

Superior Cage Combat middleweight champion Bristol Marunde has signed with Strikeforce and will replace Derek Brunson against former Strikeforce titleholder Ronaldo "Jacare" Souza at next Saturday's Strikeforce: Tate vs. Rousey event.
    Strikeforce CEO Scott Coker confirmed the signing on Wednesday via Twitter.

Brunson was scratched from the contest after failing his pre-fight medicals by testing below the commission's minimum vision threshold without his contact lenses. Ohio Athletic Commission Executive Director Bernie Profato revealed that Brunson's vision is 20/400, which fails to meet the state standard of "uncorrected visual acuity."

Strikeforce: Tate vs. Rousey is slated for March 3, 2012, at the Nationwide Arena in Columbus, Ohio. Women's bantamweight champion Miesha Tate defends her title against former Olympian Ronda Rousey in the night's main event.

The late match-up switch marks an enormous leap in competition for Marunde (15-6), whose biggest previous wins came against UFC veterans Jay Silva and Rich Attonito. Training out of West Coast Fight Team, the 29-year-old journeyman recovered from early turbulence to amass nine victories in his last ten appearances, including three first-round stoppages, with his only stumble arriving via a submission loss to Jordan Smith in 2009.

Souza (14-3, 1 NC), meanwhile, looks to rebound after dropping his Strikeforce middleweight title in a unanimous decision loss to Luke Rockhold last September. The setback snapped a four-fight win streak for the Black House fighter, which included dramatic wins over Tim Kennedy, Robbie Lawler, and Matt Lindland.
    Be a Warrior, not a Worrier

vCash

vCash

Quote Originally Posted by The Company View Post
    en Omigawa. Maar het is niet zo dat die nou zoveel potten breken in de UFC.
    Aoki komt toch ook oorspronkelijk uit het judo? Geen ufc vechter, maar wel en topper hoor.
    "When I am fighting I am keeping my mind empty for any expectations. I am waiting for something unique, completely new.” - Rickson Gracie

vCash

Pfff, Rousey weet de zendtijd wel te vullen...

vCash

Quote Originally Posted by Briant View Post
    Om op topniveau te komen in worstelen heb je even veel jaar nodig om op top niveau te komen bij judo. De basis van worstelen is daarentegen makkelijker aangeleerd. Maar ook het pure worstelen is niet 100% toepasbaar op MMA. Dus voor zowel Judo als Worstelen zul je aan de slag moeten om het op MMA van toepassing te laten zijn.
    Dat de basis van worstelen makkelijker aangeleerd is is natuurlijk onzin.
    In de basis vraagt worstelen zowieso veel meer fysieke kracht dan judo, met alle reps van dien, en dan heb je het nog niet eens gehad over het verschil tussen vrije stijl en GR worstelen.
    Ik neem voor het gemak maar aan dat je vrije stijl bedoelt.
    Fighting is poetry in motion

vCash

Is deze nou dan op hetzelfde moment als UFC op FX?

vCash

Quote Originally Posted by Shikoku View Post
    Is deze nou dan op hetzelfde moment als UFC op FX?
    UFC op FX wordt vrijdag uitgezonden volgens mij. Vanwege het tijdverschil dus misschien kunnen wij dit event ook op een normale tijd live kijken, laten we het hopen.
    Last edited by The Company; 28-02-2012 at 18:53.

vCash

vCash

ligt het aan mij of is Rousey laatste tijd aan een paardenvlees dieet?

vCash

Quote Originally Posted by The Company View Post
    UFC op FX wordt vrijdag uitgezonden volgens mij. Vanwege het tijdverschil dus misschien kunnen wij dit event ook op een normale tijd live kijken, laten we het hopen.
    Ik had het nog even nagekeken en het blijkt dus dat UFC op vrijdagnacht om 03:00 uur is en deze dus zaterdagnacht.

vCash

Rousey praat wel steeds meer Diaz-achtig haha, sommige antwoorden lijkt het echt alsof de vrouwelijke Diaz antwoord geeft.

Hoop wel dat Rousey wint van Tate.

vCash

vCash

vCash

vCash

Mannen ik snap niet dat dit niet eerder gevraagt is wie zouden jullie eerder doen tate of rousey.

vCash

allebei tegelijk

vCash

vCash

Default Paul Daley: My 2012 Focus Is Getting a Strikeforce Belt

2011 was not the kindest of years to British welterweight Paul Daley. At least not in Strikeforce. Of the five fights he took in those twelve months, he lost the two that took place within the Strikeforce cage. Yes, the other three wins in smaller shows were against respected competitors. But when it counted the most - and when the Strikeforce title was on the line against Nick Diaz - everything fell apart.

Talking to Daley now, he's still smoldering. He still wants to compete and knows he can against the best, but this time he wants the bigger bouts to go his way. "I've had [title] opportunities and I just haven't taken them. I'd like to work my way towards another opportunity at fighting for a belt," a thoughtful Daley told Ariel Helwani today on The MMA Hour. "My main focus in 2012 is getting a belt here at Strikeforce."

He's not making demands, of course. These days, Daley understands the value of right timing, and perhaps most importantly, right place. Being part of a bigger show is not something to take for granted. "I'm just happy to be here with Strikeforce and still competing," Daley humbly admitted. "Since Zuffa has taken over Strikeforce there's a lot more organization to the whole promotion. I'm just happy to be part of it."

That's Daley today: a fighter alternating between gratitude for opportunity and an unfailing desire to prove he can best his contemporaries as the top welterweight around.

The road back starts this Saturday. Daley is set to face Japanese import Kazuo Misaki on the main card of Strikeforce: Tate vs. Rousey at the Nationwide Arena in Columbus, Ohio. Daley is cognizant of the challenges in front of him. He calls Misaki 'a proper fighter' and touts his knowledge of his opponent via the help he gave Melvin Manhoef before the Dutch striker's bout with him in 2009.

But while Daley acknowledges Misaki's legitimacy, he's more excited to just be fighting in Strikeforce. "I was just happy to fight. I was just happy to be fighting. I'm a fighter. I like to stay active," Daley matter-of-factly noted. Beating Misaki is important for Daley - his career can't go forward without it - but the real priority on Saturday is "a chance to get some more wins together and get another shot at the championship belt."

Daley knows he'll have to wait in line. He's lost two in a row in Strikeforce and their welterweight roster has a new, important addition: the UFC-estranged Nate Marquardt. Daley sees him as an asset and potential opponent.
    "I appreciate the level that Nate [Marquardt] has fought at and the interesting match-ups that he brings for Strikeforce," Daley confesses. "The fact that I was supposed to fight him before and hopefully now it can materialize in Strikeforce it's a motivating factor for me also."

To hear Daley play matchmaker, he's betting Strikeforce will likely pit Marquardt against the surging if uninspiring Tyron Woodley first to crown a champion. Given Marquardt's name value and the lackluster action in Daley's first bout with Woodley, it's no mystery to the British striker he'll have to wait his turn. "I can see why they'll give Nate the title shot straight away and it's something me and my team was discussing earlier on today," Daley confessed. "A rematch with me and [Tyron] Woodley...wasn't really an exciting fight the first time around. I can see why it'd be hard for the promoters to make something of that fight whereas Nate has a big name. It would be a real test for Tyron Woodley as well. See if he can escape with another victory."

Daley's angle, though, is no matter who wins between Woodley and Marquardt, he's not going to be too far behind. "I figure after Nate beats Woodley, then I get the shot for the championship belt having defeated Misaki. It's interesting."
    Whatever happens to Daley this Saturday or in 2012, he still cannot seem to escape the impact of his falling out with UFC President Dana White. After sucker punching Josh Koscheck after the final bell in their fight at UFC 113, Daley's been out of the UFC and seemingly without any hope of return. It's cast a shadow on his career and with the two additional loses in 2011, an issue that follows him wherever he goes.

Yet, it's not something he wants to talk about. This time there's reluctance and that may be to his benefit. Daley doesn't want to get mired in what is an intractable situation when only words are involved. Once and for all, the British striker would prefer to let his fighting do the talking for him.

Round by round, fight by fight, Daley wants to prove his accomplishments can carry him where he wants to go. On Saturday, it's a win over Misaki. In 2012, it's the Strikeforce belt. Beyond that? It's as far as his fighting can take him.
    "I don't really wanna harp on about [my situation with Dana White]. I just want to keep going forward, keep training hard, keep getting good wins, keep entertaining and just doing my thing. And I think that is enough to show I'm an asset to whatever organization I'm at."

vCash

Fight Journal: Sarah Kaufman Edition

Strikeforce bantamweight fighter Sarah Kaufman is in Columbus, OH, getting ready for her No. 1 contender fight against Alexis Davis on Saturday. MMAFighting.com's E. Casey Leydon spent the day with the Canadian and her team as they went grocery shopping, did media and trained for the upcoming fight. Watch Kaufman's Fight Journal below.

http://assets.mmafighting.vid.io/f62...efd0f399aa.mp4

vCash

Quote Originally Posted by lopez86 View Post
    Dat de basis van worstelen makkelijker aangeleerd is is natuurlijk onzin.
    Het is makkelijker een takedown te verdedigen als je een pak hebt. Kijk maar eens naar het aantal geslaagde shoots bij grappling ten opzichte van BJJ. Iemand naar de grond krijgen met worstelen lukt sneller dan bij judo.

In de basis vraagt worstelen zowieso veel meer fysieke kracht dan judo
    Worstelen is niet gebasseerd op kracht. Ik durf zelfs te beweren dat je bij worstelen veel minder hebt aan kracht dan bij judo. Belangrijker bij worstelen is de reactie snelheid. Bij judo kun je vastpakken, wachten, beetje bewegen, vasthouden, worp maken. Bij worstelen is het vastpakken, gooien.

met alle reps van dien, en dan heb je het nog niet eens gehad over het verschil tussen vrije stijl en GR worstelen.
    Ik neem voor het gemak maar aan dat je vrije stijl bedoelt.
    Vrije stijl idd, dat is de vorm die je h et meest in grappling/MMA ziet terugkomen. Met de nodige aanpassingen natuurlijk.

vCash

Quote Originally Posted by youssef22 View Post
    Mannen ik snap niet dat dit niet eerder gevraagt is wie zouden jullie eerder doen tate of rousey.
    Rousey for sure!

vCash

Wanneer.zijn.de.weight-ins?
    (>.<)

vCash

Quote Originally Posted by Briant View Post
    Het is makkelijker een takedown te verdedigen als je een pak hebt. Kijk maar eens naar het aantal geslaagde shoots bij grappling ten opzichte van BJJ. Iemand naar de grond krijgen met worstelen lukt sneller dan bij judo.

Het is gewoon een ander spelletje, en de vergelijking met grappling óf bjj gaat niet op omdat de essentie daar niet ligt op het maken van een takedown, het is tenslotten geen vereiste omdat je gewoon guard kan trekken.
    Wat veel grapplers dus ook doen.
    Diezelfde grapplers komen erachter dat ze in het MMA een probleem hebben, niet omdat ze de worsteltechniek niet beheersen, maar omdat ze geen patroon aanmaken in hun onderbewustzijn dat ze een takedown willen maken.
    Om diezelfde reden bepalen worstelaars waar het gevecht plaats vind.

Worstelen is niet gebasseerd op kracht. Ik durf zelfs te beweren dat je bij worstelen veel minder hebt aan kracht dan bij judo. Belangrijker bij worstelen is de reactie snelheid. Bij judo kun je vastpakken, wachten, beetje bewegen, vasthouden, worp maken. Bij worstelen is het vastpakken, gooien.

Geen enkele contactsport is gebaseerd op kracht, maar bij worstelen speelt naast techniek in de eerste plaats reactiesnelheid; ---> explosiviteit zoals je zelf al zegt en op de 2e plaats kracht zeker een sleutelrol omdat er elementen als uittillen en bruggen in voorkomen.
    Die kom je in BJJ en judo niet tegen en vereisen ongelooflijk veel kracht.
    Geloof me, ik worstel namelijk zelf naast mn bjj, ook in competitie verband - in Duitsland en heb een behoorlijk goed beeld van de vereisten voor dit discipline.
    Het is niet voor niks dat worstelen van oudsher een krachtsport genoemd wordt en geen contactsport.

Vrije stijl idd, dat is de vorm die je h et meest in grappling/MMA ziet terugkomen. Met de nodige aanpassingen natuurlijk.
    Je bedoelt in Amerika/UFC het meeste voorkomt iig, het ging mij erom dat je zegt dat de basis van worstelen makkelijker is aan te leren dan judo.
    Ik ben het hier niet mee eens omdat je voor het gemak maar even Grieks-Romeins vergeet, terwijl in competitie verband worstelaars in beide disciplines meedraaien. Dat vergeten veel mensen omdat men alleen maar amerikaanse/UFC worstelaars ziet (Amerika doet dit als 1 van de weinigen namelijk niet).
    Worstelen vereist verschrikkelijk veel atletisch en fysiek vermogen, méér dan judo en dat hoort ook bij de basis.
    Fighting is poetry in motion

vCash

Miesha Tate, Ronda Rousey Verbally Spar One Last Time Before Fight Night

Watch below as the main card stars of Saturday night's Strikeforce: Tate vs. Rousey, including headliners Miesha Tate vs. Ronda Rousey, meet with the press one final time before fight night.

http://assets.mmafighting.vid.io/5a4...52bb1f48cd.mp4