MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 15 of 43 FirstFirst ... 511121314151617181925 ... LastLast
Results 351 to 375 of 1075
  1. #351
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Misteryland Piramid Floriade
    Posts
    7.063
    vCash
    126000

    Default

    Ik was helemaal stuk na de laatste training...

    Hier is mijn nieuwe DBB log. De naam TRXfreak heb ik laten varen. Time to get real serious and beat the sh*t out of them all!!
    Willen ze animal, krijgen ze animal.

    Jaguar Paw's beastlog: No one can outrun their destiny.
    http://forum.dutchbodybuilding.com/f...estiny-315249/
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #352
    Join Date
    Nov 2011
    Posts
    107
    vCash
    126000

    Default

    Ik haat trainen in de cut op back day. Bent-over row's en pull-ups gaan zo slecht achachach.

    En deadliften op een cut is ook vervelend. Wordt altijd zo duizelig op mijn 3e set.

    Maar gelukkig is mijn squat PR wel omhoog gegaan. Jammer genoeg is deze nog steeds zeer laag dmv een knieblessure.
    60kg 3x5.

  3. #353
    Join Date
    Apr 2011
    Posts
    101
    vCash
    126000

    Default

    Gister wezen trainen met mijn neef... Zoek al een tijdje een sportschool in Zoetermeer met een squatrek maar gek genoeg bijna niet te vinden. En toevallig zag ik op een foto van mijn neef dat bij hem in de sportschool een squatrek stond. Heerlijk is dat zeg, is kunnen gaan squatten vanuit staande positie ipv lopen klooien vanaf een bench!

  4. #354
    Join Date
    Apr 2011
    Location
    leiden
    Posts
    239
    vCash
    126000

    Default

    Jongens, vraagje over 5x5 stronglifts. het enige wat ik er een beetje in mis is een isolatie voor de armen. hebben degenen die ermee werkten de afgelopen tijd stiekem een extra oefeningetje triceps of biceps geisoleerd?

  5. #355
    Join Date
    Apr 2011
    Posts
    101
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by stephan_dude View Post
    Jongens, vraagje over 5x5 stronglifts. het enige wat ik er een beetje in mis is een isolatie voor de armen. hebben degenen die ermee werkten de afgelopen tijd stiekem een extra oefeningetje triceps of biceps geisoleerd?
    Deed er pull ups of chin ups bij en dips bij. Geen isolatie maar pak je ook je armen mee.

  6. #356
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    5x5 stronglift is ook eigenlijk geen systeem, maar gewoon een aantal goed gekozen oefeningen.
    Je loopt een keer tegen een plateau aan als je zo traint en dan moet je toch iets gaan veranderen of toevoegen..
    "If you have to stop and think, it's too late"

  7. #357
    Join Date
    Apr 2011
    Posts
    101
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by FOCUS View Post
    5x5 stronglift is ook eigenlijk geen systeem, maar gewoon een aantal goed gekozen oefeningen.
    Je loopt een keer tegen een plateau aan als je zo traint en dan moet je toch iets gaan veranderen of toevoegen..
    Dat sowieso... Andere oefeningen, hoger aantal reps / sets, langzamer uitvoeren of juist explosiever....

  8. #358
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    4.163
    vCash
    160723

    Default

    Na Stronglifts ---> Madcow

  9. #359
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    wat is madcow?
    "If you have to stop and think, it's too late"

  10. #360
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    4.163
    vCash
    160723

    Default

    Quote Originally Posted by FOCUS View Post
    wat is madcow?
    Madcow is een programma voor iets meer gevorderde mensen, Je kunt een excell sheet downloaden en daar je 5rm invullen en hij berekent precies wat je moet doen hoeveel reps, sets en welk gewicht je moet gebruiken.

    Meer info ook hier. http://stronglifts.com/madcow-5x5-training-programs/

  11. #361
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    4.163
    vCash
    160723

  12. #362
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Zo, terug van vakantie. Pijn in de rug is weg. Alle spieren doen het weer.
    Wel wat kilo's terug maar die vliegen er ook zo weer af denk ik. (hoop ik )

    Ga weer opnieuw beginnen met stronglift. Heb de maxen van voor de vakantie ingegeven, en begin dus op een hoger basisgewicht. Kijken hoe ver ik kom.

    Ik ga de rest van de tijd niet vullen met aanvullende krachttraining, maar ga cardio doen. Mijn basisconditie mag wel omhoog.

  13. #363
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    helemaal opgeladen, goed bezig
    "If you have to stop and think, it's too late"

  14. #364
    Join Date
    Apr 2011
    Location
    leiden
    Posts
    239
    vCash
    126000

    Default

    Vandaag een heerlijke training gehad van een uurtje! eerste weekje dat ik 5x5 een beetje probeer te begrijpen en ben aan het uitproberen welke schema's voor mij het lekkerste werken. heb er gelijk al wel een paar pr's op zitten!

    Squat:
    1x5 70kg
    2x5 80kg
    3x5 90kg
    4x5 100kg
    5x5 110kg
    *110 had ik nog nooit gedaan maar vandaag het gevoel dat het lukte, en het lukte 5 goeie herhalingen. geen form verlies. we hebben geen smithmachine dus ben voorzichtig.

    toen deadlift 1x5 80kg

    militairy press 5x5 40kg

    5x10 wide grip pullups (tot falen)

    en opdrukken een aantal sets van 15 verschillende variaties. pylometrish e.d.

    eergister ook een pr op bankdrukken 5x5 95kg!


    M'n afmetingen zijn nu grofweg 173cm in lengte ongeveer 72kg en een vetpercentage van ongeveer 9% mijn doel is vooral sterker worden maar het zou ook mooi zijn om bovenstaande ook te verbeteren (vooral m'n lengte haha)

    al met al een goeie trainingsweek

  15. #365
    Join Date
    Feb 2010
    Location
    Ridderkerk
    Posts
    449
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by stephan_dude View Post
    Vandaag een heerlijke training gehad van een uurtje! eerste weekje dat ik 5x5 een beetje probeer te begrijpen en ben aan het uitproberen welke schema's voor mij het lekkerste werken. heb er gelijk al wel een paar pr's op zitten!

    Squat:
    1x5 70kg
    2x5 80kg
    3x5 90kg
    4x5 100kg
    5x5 110kg
    *110 had ik nog nooit gedaan maar vandaag het gevoel dat het lukte, en het lukte 5 goeie herhalingen. geen form verlies. we hebben geen smithmachine dus ben voorzichtig.

    toen deadlift 1x5 80kg

    militairy press 5x5 40kg

    5x10 wide grip pullups (tot falen)

    en opdrukken een aantal sets van 15 verschillende variaties. pylometrish e.d.

    eergister ook een pr op bankdrukken 5x5 95kg!


    M'n afmetingen zijn nu grofweg 173cm in lengte ongeveer 72kg en een vetpercentage van ongeveer 9% mijn doel is vooral sterker worden maar het zou ook mooi zijn om bovenstaande ook te verbeteren (vooral m'n lengte haha)

    al met al een goeie trainingsweek
    Dan ben jij verdomd sterk voor 72 kg!

  16. #366
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    bijzonder: sterk bovenlichaam tov onderlichaam
    ook opvallend: bankdruk van 5x5x95kg, en een military press van 'slechts' 5x5x40kg
    dat geldt ook voor je squat tov je deadlift trouwens
    "If you have to stop and think, it's too late"

  17. #367
    Join Date
    Apr 2011
    Location
    leiden
    Posts
    239
    vCash
    126000

    Default

    Die militairy kan zwaarder idd maar ben daar voorzichtig mee ivm oude elleboogb blessure, heb bij bankdrukken al wat meer.zekerheid daarin. En ik denk dat mn deadlift ook nog wel een stuk.omhoog kan inderdaad. Ben erg bang voor blessures dus doe best voorzichtig

  18. #368
    Join Date
    Feb 2010
    Location
    Ridderkerk
    Posts
    449
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by stephan_dude View Post
    Die militairy kan zwaarder idd maar ben daar voorzichtig mee ivm oude elleboogb blessure, heb bij bankdrukken al wat meer.zekerheid daarin. En ik denk dat mn deadlift ook nog wel een stuk.omhoog kan inderdaad. Ben erg bang voor blessures dus doe best voorzichtig
    Pics or it didn't happen:P:P

  19. #369
    Join Date
    Apr 2011
    Location
    leiden
    Posts
    239
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by HARDnickCORE View Post
    Pics or it didn't happen:P:P
    Wat, die blessures:P?

  20. #370
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    als je je deadlift omhoog wilt hebben, hoef je niet zozeer meer te gaan deadliften, of het aantal lifts hetzelfde te houden, maar met een zwaarder gewicht;

    in plaats daarvan zou je oefeningen kunnen gaan doen, die dezelfde spiergroepen aanspreken als bij een deadlift, maar die minder belastend zijn voor het gehele lichaam als geheel (inclusief je centrale zenuwstelsel) en die minder kans op blessures geven dan deadliften.

    voorbeelden zijn: hyperextensions, high pulls, cleans, front squats, sumo lifts....leer deze oefeningen goed te beheersen en vergroot zo je totale volume in eerste instantie..om de week even kijken hoe het met het deadliften gaat...

    Ik heb zelf een tijd lang geprobeerd om zoveel mogelijk te deadliften, altijd max max max...veel blessureleed, mijn deadlift werd steeds minder zwaar..

    toen ik ging gewichtheffen ging ik een heleboel high pulls doen met variatie in wijdte vd grip, cleans (vanuit de hang, vanaf blokken) enz enz allemaal in de 60-70% van mijn 1rm en om de week ging ik dan deadliften tot mijn max. en toen ging ik echt elke week weer omhoog...
    "If you have to stop and think, it's too late"

  21. #371
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    http://www.westside-barbell.com/west...20Deadlift.pdf


    Most litters deadlift too often and too heavy. This has an ill effect on the central nervous system. A better method is to use a variety of exercises that mimic the deadlift or special exercises that develop the individual muscles that are used while deadlifting (the conjugate method). One must build the muscles that start and finish the lift. Also, there must be methods used to develop speed and acceleration; the quicker the bar Is locked out, the less chance for the grip to give out.
    "If you have to stop and think, it's too late"

  22. #372
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    en:

    If you do all deadlifting, it is a matter of time before your deadlift will stall, or even worse, injury will stop all progress. Why? No ones body will equally distribute the work evenly between the lower, mid, and upper back. If the lower back takes the major role in deadlifting, which is most often the case, eventually an injury will occur. But by doing a variety of special exercises for the upper back, the muscles of the entire back are more likely to receive equal work. These exercises include shrugs, lat work, spinal erec-tor work, good mornings, back raises, reverse hyper extensions, glute/ham raises, sled work, and pull-throughs.
    What about starting and accelerating strength
    "If you have to stop and think, it's too late"

  23. #373
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    čn:

    The abdominal muscles are extremely important in deadlifting. The abs must flex first, before the lower back starts to do its work. Lifters with weak abs and a strong back will invariably hurt their back. When the back flexes first without the abs working as stabilizers, the back is put under great stress. Therefore, you must learn to increase intraabdominal pressure while lifting. This will reduce the risk of a hernia and greatly reduce pressure on the disks.
    The internal and external obliques play a great role in stabilizing the hips, and they initiate straightening the legs in the deadlift. Years ago, when powerlifters could deadlift more than they squatted, the obliques were often much more developed than they are today. Lifters use to do side presses and one-armed deadlifts to develop the obliques.
    "If you have to stop and think, it's too late"

  24. #374
    Join Date
    Nov 2011
    Posts
    107
    vCash
    126000

    Default

    Een hogere squat dan deadlift betekent heel vaak dat je vorm op 1 van de twee oefeningen niet helemaal goed is.

    Misschien squat je niet diep genoeg, of is je DL vorm niet helemaal ok?

    Verder erg netjes!

  25. #375
    Join Date
    Apr 2011
    Location
    leiden
    Posts
    239
    vCash
    126000

    Default

    Mooie stukjes text focus, het zijn dingen die ik ook gebruik in m'n training alleen nog nooit als doe gebruikt m'n deadlift te verhogen. De reden dat m'n deadlift nog laag is is ook omdat ik de specifieke oefening nog aan het leren ben. ik heb het nog niet erg lang in m'n workout terwijl ik al wel ''lang'' een jaar of 4-5 met fitness bezig ben. squat gebruik ik al langer (en zo bench bijvoorbeeld ook) en dat is de reden dat die ook wat hoger liggen. Ik vraag de doorgewinterde gasten op de sportschool (en de trainers aldaar) vaak om tips over die specifieke oefeningen en die krijg ik dan ook.
    Dus dat m'n deadlift inderdaad nog wat achter ligt klopt en die gaat omhoog maar wel rustig. liever een maandje langer met minder gewicht dan een maand een blessure:P

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •