MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 29 of 43 FirstFirst ... 1925262728293031323339 ... LastLast
Results 701 to 725 of 1075
  1. #701
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    4.163
    vCash
    160723

    Default

    rack pulls
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #702
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Nee bij mij is het krachttraining dan weer een periode wel dan weer niet. Zou zondag eigenlijk een wedstrijd hebben, maar deze gaat niet door. Carnaval komt er tussen, dus voorlopig nog geen wedstrijd... Daarom ga ik nu even richting krachttraining en wat callisthenics. Natuurlijk blijf ik ook (Thai)Boksen.
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  3. #703
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Misteryland Piramid Floriade
    Posts
    7.063
    vCash
    126000

    Default

    Ging dus voor geen meter die rackpulls.

    Na de laatste 2 x 170DL probeerde ik dat met een extra schijf eronder.
    Kreeg er geen beweging meer in. Volgende keer proberen vanaf kniehoogte.

    Verder nog 3 supersets 5 muscle ups vs 50 full clean press met 60kg
    30 min workout.

  4. #704
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    4.163
    vCash
    160723

    Default

    rack pulls moet ook vanaf boven knie hoogte silly willy, de volgende keer gewoon een powercage en op de spotters leggen en tillen.

  5. #705
    Join Date
    Feb 2010
    Location
    Ridderkerk
    Posts
    449
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Pansier View Post
    Nee bij mij is het krachttraining dan weer een periode wel dan weer niet. Zou zondag eigenlijk een wedstrijd hebben, maar deze gaat niet door. Carnaval komt er tussen, dus voorlopig nog geen wedstrijd... Daarom ga ik nu even richting krachttraining en wat callisthenics. Natuurlijk blijf ik ook (Thai)Boksen.
    Het moet ook leuk blijven toch

  6. #706
    Join Date
    Jul 2006
    Posts
    821
    vCash
    126000

    Default

    Vandaag de benen erg zwaar gepakt. Eerst normale squat met op het eind 140 kg drie keer(in totaal 7 sets). Als tweede front squat, wat heavy blijft dat. Toen leggpress waarbij de focus op langzaam zakken en explosief uitstoten lag. Als laatste boxjumps alleen dan over trapkussens heen. Morgen lastig lopen.

  7. #707
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    4.163
    vCash
    160723

    Default

    ik ga vanaf vandaag elke dag squatten 7 dagen per week op ongeveer 33% 3x5

  8. #708
    Join Date
    Nov 2009
    Posts
    4.076
    vCash
    176808

    Default

    Quote Originally Posted by Nosferatu187 View Post
    ik ga vanaf vandaag elke dag squatten 7 dagen per week op ongeveer 33% 3x5
    Met als doel?

  9. #709
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    4.163
    vCash
    160723

    Default

    meer kunnen squatten?

  10. #710
    Join Date
    Nov 2009
    Posts
    4.076
    vCash
    176808

    Default

    Quote Originally Posted by Nosferatu187 View Post
    meer kunnen squatten?
    Met meer gewicht kunnen squatten?

  11. #711
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    4.163
    vCash
    160723

    Default

    yes sir

  12. #712
    Join Date
    Nov 2009
    Posts
    4.076
    vCash
    176808

    Default

    Quote Originally Posted by Nosferatu187 View Post
    yes sir
    Dan snap ik eerlijk gezegd niet waarom je 7 dagen per week op laag gewicht weinig herhalingen doet. squat dan max 3 dagen per week met zware gewichten en weinig herhalingen, dan heb je ook hersteltijd wat je nu mist.

  13. #713
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    4.163
    vCash
    160723

    Default

    nein

  14. #714
    Join Date
    Nov 2013
    Posts
    240
    vCash
    80000

    Default

    Cool topic. Ik heb de eerste pagina's en de laatste paar een beetje doorgelezen. Nice dat jullie elkaar kunnen motiveren.
    Ik denk ook veel profijt te kunnen hebben van deze thread, dus hier is mijn verhaal. Ik ontvang graag feedback.

    Ik ben een man, 24 jaar oud. 183cm lang, en mijn gewicht is nu 88,5.

    Ik heb van mijn 14e tot 18e gekickbokst en daarna eigenlijk niks meer gedaan aan sport. Paar keer geprobeerd om krachttrainingen te gaan doen, maar had geen motivatie en discipline en ik deed maar wat.

    2 jaar geleden woog ik 100kg en dat was voor mij, mijn dieptepunt. Ik heb toen besloten om het "Cambridge-dieet" te gaan volgen. Voor de mensen die niet weten wat dit is: Het is een dieet waar je HELEMAAL NIKS mag eten op het volgende na: 2 shakes per dag waar de nodige voedingsstoffen in zitten en 1 "speciaal" soepje (ik ga bijna over m'n nek als ik eraan terug denk) Daarnaast ongeveer 2 a 3 liter water per dag.

    Dit was echt GEEN pretje en ik raad dit niemand aan! Mijn klein beetje spieren die ik had, verdwenen, maar ook heel veel vet.
    Ik ben in 4 weken 12 kg afgevallen toen. Na een jaar weer eigenlijk alles eten wat ik wilde, kwam ik weer 4kg aan.

    Vorig jaar september was het dan eindelijk zo ver:
    Ik had de motivatie gevonden, juiste sportschool met een fijn, select groepje vrienden/bekenden.
    Ik proefde de eerste paar weken de sfeer een beetje en trainde eigenlijk een beetje van alles. Vooral apparaten.
    Na een maandje voegde ik me meer toe aan de meer ervaren gasten in de gym. Zij begeleidden me een beetje in de oefeningen, etc.

    Sindsdien train ik gemiddeld 4 a 5 keer in de week en rust uit in de weekenden.
    Mijn trainingsschema ziet er tegenwoordig ongeveer zo uit:

    Maandag:
    Chestday
    Begin meestal met bankdrukken. Toen ik begon drukte ik max 50kg. Nu doe ik 4 sets:
    10x50kg
    8x70kg
    80kg tot ik niet meer kan (5/6 reps met hulp)
    90kg tot ik niet meer kan (3 reps met hulp)
    Daarna pak ik bovenkant borst met dumbels. Dit bouw ik ook op in gewicht en probeer wel zo zwaar mogelijk te gaan.
    Daarnaast verschillen de oefeningen tussen onderkant borst en flyers (? breedte)
    Soms met touwen, soms dumbels en soms stang. Allemaal in dezelfde routine: opbouwend tot zo zwaar mogelijk en niet al te veel reps.
    Na borst, doe ik paar triceps oefeningen.

    Dinsdag
    Dan train ik meestal m'n benen. ( i've skipped legday a lot , maar wil dit niet meer missen.)
    ik squat, legpress, en pak nog een paar andere aparaten. (sorry weet niet hoe alles precies heet)
    Ik doe al mijn oefeningen opbouwend van 10 reps naar 6 reps van minder zwaar naar zo zwaar mogelijk)
    Ik squat nu ongeveer 70/80kg

    woensdag
    pak ik meestal schouders. ook 4/5 oefeningen. Ook opbouwend van minder zwaar naar zo zwaar ik kan.
    Daarnaast een beetje nekoefeningen.

    donderdag pak ik meestal rug, deadliften, zagen en wat apparaten.
    Ook optrekken, voordat ik begon kon ik mezelf niet optrekken. Dit kan ik nu 7 keer. (ben ik errruuug trots op haha)
    Na afloop pak ik een paar biceps oefeningen.

    Vrijdag doe ik nogmaals borst ( dit omdat voordat ik begon, ik echt helemaal geen tietjes had!!! )
    Hierin wissel ik een beetje af qua oefeningen, maar het lijkt aardig op de maandag.


    In september woog ik 93kg en weeg nu 88,5 kg. Mijn doel is eigenlijk, om in vetpercentage te zakken en spiermassa aankomen. Ik wil van mn buikje af (dit is al een heel stuk minder), wil in mn gezicht meer afvallen en wil op alle andere plekken groeien in spiermassa. Mijn bovenlichaam (borst en schouders zijn echt goed vooruit gegaan en wil dit alsmaar doorzetten.)
    Ik doe weinig tot niks aan cardio en probeer een beetje op mn eten te letten, maar dat lukt niet ALTIJD.
    Oh en sindskort doe ik 1 x per week mee met buikspierkwartier.

    Ik gebruik soms pre workout (heb een hele gare wat niet echt helpt) en GOLD STANDARD protein.

    Verder let ik een beetje op koolhydraten, frisdrank, zout en vette eten.
    Ik drink bijna elk weekend alcohol.


    Zo... wat vinden jullie ervan? vragen? Tips? o.i.d. ???

  15. #715
    Join Date
    Feb 2010
    Location
    Ridderkerk
    Posts
    449
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Overhand Right View Post
    Cool topic. Ik heb de eerste pagina's en de laatste paar een beetje doorgelezen. Nice dat jullie elkaar kunnen motiveren.
    Ik denk ook veel profijt te kunnen hebben van deze thread, dus hier is mijn verhaal. Ik ontvang graag feedback.

    Ik ben een man, 24 jaar oud. 183cm lang, en mijn gewicht is nu 88,5.

    Ik heb van mijn 14e tot 18e gekickbokst en daarna eigenlijk niks meer gedaan aan sport. Paar keer geprobeerd om krachttrainingen te gaan doen, maar had geen motivatie en discipline en ik deed maar wat.

    2 jaar geleden woog ik 100kg en dat was voor mij, mijn dieptepunt. Ik heb toen besloten om het "Cambridge-dieet" te gaan volgen. Voor de mensen die niet weten wat dit is: Het is een dieet waar je HELEMAAL NIKS mag eten op het volgende na: 2 shakes per dag waar de nodige voedingsstoffen in zitten en 1 "speciaal" soepje (ik ga bijna over m'n nek als ik eraan terug denk) Daarnaast ongeveer 2 a 3 liter water per dag.

    Dit was echt GEEN pretje en ik raad dit niemand aan! Mijn klein beetje spieren die ik had, verdwenen, maar ook heel veel vet.
    Ik ben in 4 weken 12 kg afgevallen toen. Na een jaar weer eigenlijk alles eten wat ik wilde, kwam ik weer 4kg aan.

    Vorig jaar september was het dan eindelijk zo ver:
    Ik had de motivatie gevonden, juiste sportschool met een fijn, select groepje vrienden/bekenden.
    Ik proefde de eerste paar weken de sfeer een beetje en trainde eigenlijk een beetje van alles. Vooral apparaten.
    Na een maandje voegde ik me meer toe aan de meer ervaren gasten in de gym. Zij begeleidden me een beetje in de oefeningen, etc.

    Sindsdien train ik gemiddeld 4 a 5 keer in de week en rust uit in de weekenden.
    Mijn trainingsschema ziet er tegenwoordig ongeveer zo uit:

    Maandag:
    Chestday
    Begin meestal met bankdrukken. Toen ik begon drukte ik max 50kg. Nu doe ik 4 sets:
    10x50kg
    8x70kg
    80kg tot ik niet meer kan (5/6 reps met hulp)
    90kg tot ik niet meer kan (3 reps met hulp)
    Daarna pak ik bovenkant borst met dumbels. Dit bouw ik ook op in gewicht en probeer wel zo zwaar mogelijk te gaan.
    Daarnaast verschillen de oefeningen tussen onderkant borst en flyers (? breedte)
    Soms met touwen, soms dumbels en soms stang. Allemaal in dezelfde routine: opbouwend tot zo zwaar mogelijk en niet al te veel reps.
    Na borst, doe ik paar triceps oefeningen.

    Dinsdag
    Dan train ik meestal m'n benen. ( i've skipped legday a lot , maar wil dit niet meer missen.)
    ik squat, legpress, en pak nog een paar andere aparaten. (sorry weet niet hoe alles precies heet)
    Ik doe al mijn oefeningen opbouwend van 10 reps naar 6 reps van minder zwaar naar zo zwaar mogelijk)
    Ik squat nu ongeveer 70/80kg

    woensdag
    pak ik meestal schouders. ook 4/5 oefeningen. Ook opbouwend van minder zwaar naar zo zwaar ik kan.
    Daarnaast een beetje nekoefeningen.

    donderdag pak ik meestal rug, deadliften, zagen en wat apparaten.
    Ook optrekken, voordat ik begon kon ik mezelf niet optrekken. Dit kan ik nu 7 keer. (ben ik errruuug trots op haha)
    Na afloop pak ik een paar biceps oefeningen.

    Vrijdag doe ik nogmaals borst ( dit omdat voordat ik begon, ik echt helemaal geen tietjes had!!! )
    Hierin wissel ik een beetje af qua oefeningen, maar het lijkt aardig op de maandag.


    In september woog ik 93kg en weeg nu 88,5 kg. Mijn doel is eigenlijk, om in vetpercentage te zakken en spiermassa aankomen. Ik wil van mn buikje af (dit is al een heel stuk minder), wil in mn gezicht meer afvallen en wil op alle andere plekken groeien in spiermassa. Mijn bovenlichaam (borst en schouders zijn echt goed vooruit gegaan en wil dit alsmaar doorzetten.)
    Ik doe weinig tot niks aan cardio en probeer een beetje op mn eten te letten, maar dat lukt niet ALTIJD.
    Oh en sindskort doe ik 1 x per week mee met buikspierkwartier.

    Ik gebruik soms pre workout (heb een hele gare wat niet echt helpt) en GOLD STANDARD protein.

    Verder let ik een beetje op koolhydraten, frisdrank, zout en vette eten.
    Ik drink bijna elk weekend alcohol.


    Zo... wat vinden jullie ervan? vragen? Tips? o.i.d. ???
    Kijk dit vind ik natuurlijk super om te horen!!

    Allereerst heel veel succes gewenst. Kijk even in mijn signature voor goede voorbeeld voedingsschema's.

    Elk weekend alcohol...tja wie ben ik om te zeggen wat je wel of niet moet doen. Maar dat gaat je spiergroei/vetverlies zeker niet bevorderen.

  16. #716
    Join Date
    Nov 2011
    Posts
    2.348
    vCash
    126527

    Default

    Frisdrank drinken zou ik ook niet doen. Schiet je niets mee op.

  17. #717
    Join Date
    Nov 2013
    Posts
    240
    vCash
    80000

    Default

    Drink ook nooit meer fris, alleen als het gemixt is met alcohol. Ja stom, maar goed, de discipline om 's weekends thuis te blijven of te bobben, heb ik helaas nog niet.

    En Nick, Thanks!! ik zal eens een kijkje nemen! Jullie ook heel veel succes!

  18. #718
    Join Date
    Jan 2013
    Posts
    1.743
    vCash
    124769

    Default

    Als ik het goed zie bouw je iedere oefening af van circa 10 heralingen naar 5/6? Dit met een speciale reden?

    Kan dat je dit fijn vind maar ik vind een aparte opbouw van je reprange. Zou het logischer vinden wanneer je bijvoorbeeld op je benchpress voor kracht zou gaan en hier elke set tot maximaal 5 zou gaan. En op de meer isolatie hypertrophy gerichte reprange zou zitten, dus tussen 10/12. Nu zit je hier continu wat tussen. Ook bij oefeningen die in mijn ogen meer baat hebben bij een hogere reprange.

    En doe je elke week 2 keer borst? Vind ik persoonlijk een overkill. Zou omdat je aangeeft dat je benen vaak overgeslagen hebt eerder voor 2 keer benen per week kiezen. Dit is je grootste spiergroep en ook een erg lastige spiergroep. Je zou ervoor kunnen kiezen om een posterior chain en anterior chain. Waarbij je erg veel zware en effectieve oefeningen erin implementeren. Ook zou je schouders op 1 benen dag kunnen doen. Hoef je een keer minder naar de gym .

  19. #719
    Join Date
    Jun 2009
    Posts
    11.168
    vCash
    124500

    Default

    ik gooi dr de laatste tijd voor de variatie steeds vaker wat Negative reps in.......onderstaande voorbeeld is een bicep oefening:

  20. #720
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    4.163
    vCash
    160723

    Default

    negatives deed ik soms wel eens bij de pull ups, als ik helemaal klaar was en ik kon er geen een meer doen, dan een stuk of 5 negatives alleen door te springen en mezelf langzaam te laten zakken.

  21. #721
    Join Date
    Jun 2009
    Posts
    11.168
    vCash
    124500

    Default

    Quote Originally Posted by Nosferatu187 View Post
    negatives deed ik soms wel eens bij de pull ups, als ik helemaal klaar was en ik kon er geen een meer doen, dan een stuk of 5 negatives alleen door te springen en mezelf langzaam te laten zakken.
    ja dat kan ook, je kan ze bij alle oefeningen en spiergroepen doen...gegarandeerd spierpijn

  22. #722
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    4.163
    vCash
    160723

    Default

    Quote Originally Posted by mario the count View Post
    Dan snap ik eerlijk gezegd niet waarom je 7 dagen per week op laag gewicht weinig herhalingen doet. squat dan max 3 dagen per week met zware gewichten en weinig herhalingen, dan heb je ook hersteltijd wat je nu mist.
    changed my mind ik ga voortaan op 50% doen alsnog een redelijk laag gewicht, maar het gaat om het programmeren van je lichaam elke dag 3 sets dag in dag uit. 105 reps elke week weer ik heb ook ergens gelezen dat je op mindere gewichten net zoveel spieren stimuleert bijna als op zware gewichten (onderzoek)

    voor de rest mocht het niet werken dan stop ik er zo weer mee, maar het is een theorie die ik zelf heb verzonnen en nu ga testen.

  23. #723
    Join Date
    Nov 2013
    Posts
    240
    vCash
    80000

    Default

    Quote Originally Posted by Klassikl View Post
    Als ik het goed zie bouw je iedere oefening af van circa 10 heralingen naar 5/6? Dit met een speciale reden?

    Kan dat je dit fijn vind maar ik vind een aparte opbouw van je reprange. Zou het logischer vinden wanneer je bijvoorbeeld op je benchpress voor kracht zou gaan en hier elke set tot maximaal 5 zou gaan. En op de meer isolatie hypertrophy gerichte reprange zou zitten, dus tussen 10/12. Nu zit je hier continu wat tussen. Ook bij oefeningen die in mijn ogen meer baat hebben bij een hogere reprange.

    En doe je elke week 2 keer borst? Vind ik persoonlijk een overkill. Zou omdat je aangeeft dat je benen vaak overgeslagen hebt eerder voor 2 keer benen per week kiezen. Dit is je grootste spiergroep en ook een erg lastige spiergroep. Je zou ervoor kunnen kiezen om een posterior chain en anterior chain. Waarbij je erg veel zware en effectieve oefeningen erin implementeren. Ook zou je schouders op 1 benen dag kunnen doen. Hoef je een keer minder naar de gym .
    Thanks voor je feedback!
    Ik doe de reps niet echt met achterliggende gedachte. Het voelt en lijkt/leek mij het beste, omdat ik mezelf zo helemaal "sloop".
    Maar ik zal je advies opvolgen. En "isolate hypertrophy", wat valt daaronder? dumbels en apparaten?

    Ik vind voorlopig 1 x per week benen genoeg, ook omdat ik letterlijk 4/5 dagen kapot ga van de spierpijn in de benen. Dit heb ik met geen een andere spiergroep. Misschien een idee voor in de toekomst.

    Ik neem altijd best veel tijd in beslag voor schouders. Ik doe zeker zo'n 5 oefeningen met 4 sets. Zoveel op 1 dag is net iets te veel denk ik.

    Thanks again!

  24. #724
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    4.163
    vCash
    160723

    Default

    een keer per week zou ook genoeg moeten zijn, er zijn mensen die beweren van niet maar oke.

  25. #725
    Join Date
    Nov 2009
    Posts
    4.076
    vCash
    176808

    Default

    Quote Originally Posted by Nosferatu187 View Post
    changed my mind ik ga voortaan op 50% doen alsnog een redelijk laag gewicht, maar het gaat om het programmeren van je lichaam elke dag 3 sets dag in dag uit. 105 reps elke week weer ik heb ook ergens gelezen dat je op mindere gewichten net zoveel spieren stimuleert bijna als op zware gewichten (onderzoek)

    voor de rest mocht het niet werken dan stop ik er zo weer mee, maar het is een theorie die ik zelf heb verzonnen en nu ga testen.
    Ik ga je niet vertellen hoe je je trainingen moet doen maar 1 ding is heel belangrijk om te onthouden " In rust groei je ( anabole toestand)" en je krijgt geen rust als je dezelfde spiergroep 7 dagen per week traint.

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •