MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 6 of 43 FirstFirst ... 234567891016 ... LastLast
Results 126 to 150 of 1075
  1. #126
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Misteryland Piramid Floriade
    Posts
    7.063
    vCash
    126000

    Default

    Thanx Focus, interessant man.

    Ik doel zelf ook op het volgende, dus voor mij van toepassing.
    Door trainingsachterstand (en blessure) moet ik weer heel hard trainen om weer een beetje op gewenst niveau te komen.
    Voor mij is die norm (die ik dit jaar weer ga halen), met gemak m'n setjes banken met 100, liften/squatten rond 130, dips / pullups + 30 etc.
    Allemaal in de opbouw, daarnaast train ik los mijn Hannibal oefeningen en hou me fit met een beetje free runnen etc.

    Wanneer dat niveau bereikt is zal ik overgaan op explosief trainen. Pieken zal ik sowieso blijven doen, maar die max setjes zijn dan niet meer belangrijk. Wat ik al aangaf je zal wat verliezen aan kracht, maar dat geeft toch niet. Liever iets minder kracht en explosief als veel kracht en langzaam..

    Zit je laatste aliea nog ff te lezen.. dat is eigenlijk de bedoeling wanneer we allemaal een beetje op niveau zitten, maar we zijn nu nog te zwak! 2012 is pas 24 dagen bezig...
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #127
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden, al zal Hannibal een ieder per olifant moeten berijden Je kunt ook je krachttrainingen opsplitsen en per training een andere verschijningsvorm van kracht trainen.En dan kun je per verschijningsvorm van kracht ook nog eens binnen de gewenste percentages varieren en natuurlijk het volume daaraan aanpassen.

    Overigens is het wisselen van percentages van je 1RM binnen een training niet altijd even handig...je moet de juiste prikkels geven, dat houdt in dat je je lichaam moet verrassen, maar ook dat je je lichaam de kans moet geven om te wennen aan de aangeboden prikkels...adaptatie moet optimaal zijn en dat vergt jaren van training en zelfreflectie en leren enz enz enz


    Westside Barbell is eigenlijk vooral gericht op Powerliften, maar de knakker heeft wel nagedacht over zijn systeem en het is de moeite van het lezen waard;-ik heb ze al vaker gepost, maar can I get an encore, do you want more?

    Deze eerst lezen: dont chase your tail, het gaat over de valkuil van het lineair periodiseren:

    http://www.westside-barbell.com/west... Your Tail.pdf


    voor iets meer inzicht in het reguleren van het volume van je training (hoe intensiever, hoe kleiner het volume)..:

    http://www.westside-barbell.com/west... of Volume.pdf

    maar zoals ik al zei, het is zeker niet DE manier, ik kan me echter prima vinden in de gedachtegang erachter...




    oh ja en vergeet niet je WHey perfection te nemen
    Last edited by FOCUS; 24-01-2012 at 13:28.
    "If you have to stop and think, it's too late"

  3. #128
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Ik krijg morgen een TRX setje binnen.

    Heb nu inmiddels 2 jaar helemaal niks meer gedaan. Poot gebroken gehad, ribben gekneusd, arm uit de kom. (niet allemaal tegelijk). Daarnaast niet elke dag de mogelijk naar de sportschool te gaan ivm werk en kinderen. Kan momenteel niet eens 30x opdrukken zonder problemen. Drukte en squatte 20 jaar geleden net onder de 100kg dus dat gaat mijn doel worden als 20 plusser (nou ja 40 plusser dan ). Life begins at 100kg !!

    Het plan: beginnen als basis met trx en dan 2x in de week sportschool er bij voor wat compound werk. Heb een hekel aan cardio'en maar ben begonnen een paar weken geleden met afwisselend minuutjes sprinten, traplopen, brug op, etc zoals eerder beschreven en dat bevalt wel prima. Mijn conditie is alleen zo slecht dat ik bij volledige belasting echt duizelig wordt dus moet wel rustig opbouwen. (heb ik bij squatten ook).

    Momenteel 96kg bij 1.86. vetpercentage durf ik niet eens te meten.

    Ik ga morgen eens rustig experimenteren met die trx en laat met een paar weken wel eens weten waar het heengaat.

  4. #129
    Join Date
    Feb 2010
    Location
    Ridderkerk
    Posts
    449
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Bromios View Post
    Ik krijg morgen een TRX setje binnen.

    Heb nu inmiddels 2 jaar helemaal niks meer gedaan. Poot gebroken gehad, ribben gekneusd, arm uit de kom. (niet allemaal tegelijk). Daarnaast niet elke dag de mogelijk naar de sportschool te gaan ivm werk en kinderen. Kan momenteel niet eens 30x opdrukken zonder problemen. Drukte en squatte 20 jaar geleden net onder de 100kg dus dat gaat mijn doel worden als 20 plusser (nou ja 40 plusser dan ). Life begins at 100kg !!

    Het plan: beginnen als basis met trx en dan 2x in de week sportschool er bij voor wat compound werk. Heb een hekel aan cardio'en maar ben begonnen een paar weken geleden met afwisselend minuutjes sprinten, traplopen, brug op, etc zoals eerder beschreven en dat bevalt wel prima. Mijn conditie is alleen zo slecht dat ik bij volledige belasting echt duizelig wordt dus moet wel rustig opbouwen. (heb ik bij squatten ook).

    Momenteel 96kg bij 1.86. vetpercentage durf ik niet eens te meten.

    leuk! ben benieuwd doe je best
    Ik ga morgen eens rustig experimenteren met die trx en laat met een paar weken wel eens weten waar het heengaat.

  5. #130
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Misteryland Piramid Floriade
    Posts
    7.063
    vCash
    126000

    Default

    Interessante info van westside barbbell Focus.

    Ik ben het aan het lezen, maar ik loop wel tegen al die moeilijke Engelse termen aan.
    Hierdoor kan ik geen duidelelijke conclusies trekken hoe nu te werk te gaan.

    Ik heb een hoop geleerd uit mijn boeken, Fitvak, NASM en 15 jaar krachttraining.
    Maar er is zo veel meer en profs uit het vak leren ook nog steeds.
    Dus tijd om mijn kennis zwaar bij te stellen.

    Heerlijk!

  6. #131
    Join Date
    Feb 2010
    Location
    Ridderkerk
    Posts
    449
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Silat View Post
    Interessante info van westside barbbell Focus.

    Ik ben het aan het lezen, maar ik loop wel tegen al die moeilijke Engelse termen aan.
    Hierdoor kan ik geen duidelelijke conclusies trekken hoe nu te werk te gaan.

    Ik heb een hoop geleerd uit mijn boeken, Fitvak, NASM en 15 jaar krachttraining.
    Maar er is zo veel meer en profs uit het vak leren ook nog steeds.
    Dus tijd om mijn kennis zwaar bij te stellen.

    Heerlijk!

    nicee! train smarter, not harder... alhoewel:P:P

  7. #132
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    Het is natuurlijk maar 1 methode om te trainen en het is nog toegespitst op Powerliften ook,

    maar wat ik vooral interessant vind, is de reden waarom ze lineaire periodisering achterhaald vinden.
    En die reden komt rechtstreeks voort uit de trainingsprincipes.

    Immers, wat je niet meer traint, raak je vrij snel alweer kwijt. Hoe getrainder de atleet, hoe sneller dit proces optreedt.

    Een beginnende sporter zal vooruit gaan, ongeacht wat hij doet.
    Een elite atleet moet zeer specifiek trainen, om stagnatie en zelfs achteruitgang te voorkomen.

    Ga je een cylcus focussen op een bepaalde verschijningsvorm van kracht, dan zal je die vooruitgang weer gaan verliezen, wanneer je een andere vorm van kracht gaat trainen.
    Daarom kun je verwachten, dat het trainen van meerdere verschijningsvormen van kracht binnen een trainingscyclus, meer rendement oplevert en dat je die gewonnen kracht ook meeneemt naar de volgende trainingscyclus


    Alleen, hoe en wat en dat soort dingen...dat is weer heel erg moeilijk en ook heel erg individueel.
    Althans, dat vind ik
    "If you have to stop and think, it's too late"

  8. #133
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Misteryland Piramid Floriade
    Posts
    7.063
    vCash
    126000

    Default

    Bye bye training..
    Ging vanavond op m'n plaat met de scooter.
    Ik reed nog geen 20 kmu. Voorwiel ging om, zomaar..
    Arm en heup verrot, loop mank. Kutzooi.

  9. #134
    Join Date
    May 2010
    Location
    Noord-Brabant
    Posts
    1.302
    vCash
    126000

    Default

    Pffff das echt balen Silat, hoop dat je snel hersteld!
    When I roundhouse kick you even Google won't find you

  10. #135
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Quote Originally Posted by Silat View Post
    Bye bye training..
    Ging vanavond op m'n plaat met de scooter.
    Ik reed nog geen 20 kmu. Voorwiel ging om, zomaar..
    Arm en heup verrot, loop mank. Kutzooi.
    auch, weet hoe het voelt. succes

  11. #136
    Join Date
    Feb 2010
    Location
    Ridderkerk
    Posts
    449
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Bromios View Post
    auch, weet hoe het voelt. succes
    Aaah klote man! succes ermee. Zeer binnenkort schrijf ik weer een update, kunnen we teminste weer lekker los op dit topic heb jij ook wat te doen

  12. #137
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Misteryland Piramid Floriade
    Posts
    7.063
    vCash
    126000

    Default

    Thx.. ja echt gaar man zo rond manken..

    Ik liftte van de week 5 x 5, 110 kg en bechen 80 kg, dippen + 20, pull ups ook + 20 kg..
    Zware vooruitgang dus in 5 trainingen..

    Komt wel weer volgende week ergens.

    Ben behoorlijk blauw nu.. lol (not)

  13. #138
    Join Date
    Jun 2009
    Posts
    11.168
    vCash
    124500

    Default

    Quote Originally Posted by Silat View Post
    Bye bye training..
    Ging vanavond op m'n plaat met de scooter.
    Ik reed nog geen 20 kmu. Voorwiel ging om, zomaar..
    Arm en heup verrot, loop mank. Kutzooi.
    klote is dat kerel, beterschap en doe rustig aan

  14. #139
    Join Date
    Apr 2011
    Posts
    101
    vCash
    126000

    Default

    Leuke topic! Ik zal ook ff wat neerknallen. Op en aanmerkingen zijn altijd welkom!

    Sinds een jaar geen MMA of KB meer door problemen met mijn oog, en een meniscusprobleem opgelopen tijdens training. Daarom vorig jaar begonnen met fitness (burgerlijk, maar goed). Echter pas sinds een maand of twee een beetje serieus bezig. Helaas speelt tijd altijd een rol en dus heb ik maar twee keer per week tijd om te trainen. Daarom probeer ik total body te pakken.

    Lengte en gewicht: 1.95 m lang, 95 kg.

    Wat ik op dit moment doe:

    Alle oefeningen probeer ik 5x8 hh te doen, als het ik de 8 niet red iig tot zover het gaat.

    Bench press - 70 - 80 kilo
    Pull ups - eigen lichaamsgewicht
    Clean and press - 40 kilo
    Dips - eigen lichaamsgewicht
    Squats - 60 kilo (mede door meniscusproblematiek, ook door hekel hebben aan benen trainen haha)

    Dumbell press schuin - 22kg dumbells
    Dumbell flyes - 16kg dumbells
    Biceps curl met dumbell - 16kg dumbells
    Seated row - 28kg (op pully station)
    Side raises - 14kg dumbells

  15. #140
    Join Date
    Feb 2010
    Location
    Ridderkerk
    Posts
    449
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Knagsje View Post
    Leuke topic! Ik zal ook ff wat neerknallen. Op en aanmerkingen zijn altijd welkom!

    Sinds een jaar geen MMA of KB meer door problemen met mijn oog, en een meniscusprobleem opgelopen tijdens training. Daarom vorig jaar begonnen met fitness (burgerlijk, maar goed). Echter pas sinds een maand of twee een beetje serieus bezig. Helaas speelt tijd altijd een rol en dus heb ik maar twee keer per week tijd om te trainen. Daarom probeer ik total body te pakken.

    Lengte en gewicht: 1.95 m lang, 95 kg.

    Wat ik op dit moment doe:

    Alle oefeningen probeer ik 5x8 hh te doen, als het ik de 8 niet red iig tot zover het gaat.

    Bench press - 70 - 80 kilo
    Pull ups - eigen lichaamsgewicht
    Clean and press - 40 kilo
    Dips - eigen lichaamsgewicht
    Squats - 60 kilo (mede door meniscusproblematiek, ook door hekel hebben aan benen trainen haha)

    Dumbell press schuin - 22kg dumbells
    Dumbell flyes - 16kg dumbells
    Biceps curl met dumbell - 16kg dumbells
    Seated row - 28kg (op pully station)
    Side raises - 14kg dumbells
    Lekker hoor! In ieder geval deadlift toevoegen. Military press is ook altijd goed. Vind 5 X 8 ook wel erggggg veel. Zou het voor spiergroei lekker op 3X8 houden dat is teminste ook niet zo saai.

  16. #141
    Join Date
    May 2010
    Location
    Noord-Brabant
    Posts
    1.302
    vCash
    126000

    Default

    Netjes, ik gister ook weer even geweest, squat weer aan het opbouwen sinds een aantal weken.
    Gister 8x100kg, volgende week weer 8 x 110
    En volgende week nieuw schema en droog trainen beginnen
    T.
    When I roundhouse kick you even Google won't find you

  17. #142
    Join Date
    Apr 2011
    Posts
    101
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by HARDnickCORE View Post
    Lekker hoor! In ieder geval deadlift toevoegen. Military press is ook altijd goed. Vind 5 X 8 ook wel erggggg veel. Zou het voor spiergroei lekker op 3X8 houden dat is teminste ook niet zo saai.
    Military press zit min of meer als onderdeel in mijn clean and press. Maar deadlift zou er indd nog wel bij kunnen / moeten.

  18. #143
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Mixfight.nl/Nederland/Thailand...
    Posts
    21.524
    vCash
    126000

    Default

    Ik heb een paar maanden geleden sinds lange tijd weer eens aan bankdrukken gedaan. Eigenlijk heb ik een hele tijd alleen met dumbels gewerkt of heeeeeeel licht bankdrukken (60kg en dan 30 reps). Dumbels pak ik redelijk zwaar; 60kg plat, tussen de 12 en 16 reps.

    Dus ik dacht laat ik het weer eens proberen. Dat ging goed! 100kg 8x, 120kg 8x, 140 kg 8x... toen een keer 160kg en daarna 180kg een keer! Erna zei ik eigenlijk voor de grap 'volgende week pak ik 200kg!'. De week erop heb ik daad bij woord gevoegd en voor het eerst in mijn leven 200kg weg weten te drukken!

  19. #144
    Join Date
    Jan 2012
    Posts
    9
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Simone View Post
    Keep it up! Ik wil mijn kickbokstrainingen ook weer op gaan pakken zodra ik wat aan spiermassa gewonnen heb, en mijn vetpercentage nog zo'n 2% minder is. Ben echt heel benieuwd wat voor effect het zal gaan hebben! Heb afgelopen week voor het eerst plyometrische oefeningen gedaan, vind ik echt heel leuk om te doen.
    Plyometrics zijn inderdaad awesome!!

  20. #145
    Join Date
    Mar 2005
    Posts
    974
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Justinian View Post
    Ik heb een paar maanden geleden sinds lange tijd weer eens aan bankdrukken gedaan. Eigenlijk heb ik een hele tijd alleen met dumbels gewerkt of heeeeeeel licht bankdrukken (60kg en dan 30 reps). Dumbels pak ik redelijk zwaar; 60kg plat, tussen de 12 en 16 reps.

    Dus ik dacht laat ik het weer eens proberen. Dat ging goed! 100kg 8x, 120kg 8x, 140 kg 8x... toen een keer 160kg en daarna 180kg een keer! Erna zei ik eigenlijk voor de grap 'volgende week pak ik 200kg!'. De week erop heb ik daad bij woord gevoegd en voor het eerst in mijn leven 200kg weg weten te drukken!
    Respect hoor!! Ik kom zelf al een tijdje niet verder dan 3x 130 en probeer nu ook meer variatie in mn trainingen te gooien want blijf een beetje steken. Maar 200 zeg. Goddamn dat zie ik de grote buffels op de sportschool bij mij nog niet wegdrukken. Zit je nog steeds op 103 kilo?

  21. #146
    Join Date
    Jan 2012
    Posts
    9
    vCash
    126000

    Default

    Damn ik lees hier wel over monster van het bankdrukken, RESPECT!! Zelf ben ik erg veel bezig met total body workouts, ik heb eergister in de middag ( nadat ik in de ochtend ben wezen kickboksen ) de 300 spartans workout gedaan ziet er als volgt uit:

    - 25 pull ups ( bodyweight )
    - 50 deadlifts ( 60kg )
    - 50 push ups ( bodyweight )
    - 50 box jumps ( height: 24 inch )
    - 50 floor wipers ( each side/60kg)
    - 50 clean&press ( 18kg dumbell )
    - 25 pull ups

    Het doel voor mijzelf was om het in 20 minuten te doen ( de laatste keer dat ik het deed zat ik op 20.11 ), maar tot mijn verassing heb ik het gehaald met een persoonlijk record van 16.14 min. Denk zelf echt dat ik dit te danken heb aan mijn nieuwe suplementen van body&fitshop.nl, kwam er alleen wel achter dat me aminos op waren dus die moet ik snel weer gaan bestellen haha. In ieder geval ik vind de 300 workout heel chill en raad het zeer zeker aan. try it

  22. #147
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Tering wat een animals hier. Dan voelt het alleen maar beroerder om aan de onderkant van het spectrum te zitten. Maar aan de andere kant motiveert het wel om te blijven werken. Alleen ben ik 41 dus het duurt allemaal wat langer.

    Heb het trx setje binnengekregen en ben gelijk begonnen. Kom er nu achter dat ik door een gebroken voet 2 jaar geleden mijn lichaam volledig scheef ben gaan belasten. kan met links praktisch niks.

    Wat is wijsheid ? Been oefeningen (die doe je per been) op de weerstand van links uitvoeren waardoor ik rechts dus veel minder belast ? Of beide op hun eigen weerstand ?

    2e vraag. Ik word bij de beenoefeningen echt onwijs duizelig. Ik wissel per been nu dus af met bovenlichaam anders ga ik onderuit. Ik heb niet de indruk dat het minder word naarmate ik verder kom (ben een weekje bezig). Zou dit met de tijd minder worden ? Iemand ervaring mee ? Ik heb het nooit eerder gehad maar was tot een jaar of 2 geleden nog redelijk in shape.

  23. #148
    Join Date
    May 2010
    Location
    Noord-Brabant
    Posts
    1.302
    vCash
    126000

    Default

    Netjes Justinan, ik vind zelf ook dumbells fijner dan bankdrukken
    When I roundhouse kick you even Google won't find you

  24. #149
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Mixfight.nl/Nederland/Thailand...
    Posts
    21.524
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Iggy View Post
    Respect hoor!! Ik kom zelf al een tijdje niet verder dan 3x 130 en probeer nu ook meer variatie in mn trainingen te gooien want blijf een beetje steken. Maar 200 zeg. Goddamn dat zie ik de grote buffels op de sportschool bij mij nog niet wegdrukken. Zit je nog steeds op 103 kilo?
    Ik zit nu zo rond de 105kg. Borst blijft leuk om te trainen en ik ben ook altijd gemotiveerd als ik de borst pak

    @Mister T: dumbels vind ik prettiger, maar het leek me ook weleens een keer leuk om te kijken wat ik maximaal kon bankdrukken. Eerlijk gezegd denk ik dat wanneer ik me er even een paar maanden op toeleg, ik wel wat hoger uit kan komen.

  25. #150
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Als dat advocatenkantoor niks wordt, kan je altijd nog een verhuisbedrijf beginnen. Hoef je ook geen vrachtwagen aan te schaffen. 200 kg wtf.

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •