MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 12 of 12
  1. #1
    Join Date
    Dec 2009
    Posts
    149
    vCash
    126000

    Default Uithoudingskracht

    Hey,

    Van men buurman heb ik hetvolgende fitnesstoestel gekregen.
    (AT-1000B) + een bankje voor buikspieren

    Nou vroeg ik me af of iemand hier goede oefeningen voor weet, die me helpen bij het thaiboksen. Hierbij wil ik me voornamenlijk richten op men kracht langer uit te houden. Voor de rest heb ik ook geen idee, hoeveel reps je moet doen en hoeveel keer je die setjes moet herhalen. En wat goede gewichten daarvoor zijn.

    Ik weeg 85kg (nu nog 90, maar ben aan het afvallen) en ben 1m85.

    Alvast bedankt!
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight

    Shinya Aoki: "Real Martial Arts Means A Knockout Or A Submission"

  2. #2
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    als je wil bereiken dat je je krachtuithoudingsvermogen vergroot met thaiboksen, dan is het doen van oefeningen op een machine helaas niet nuttig. De reden hiervan is dat de bewegingen die je maakt volgens een vaste bewegingsbaan uitvoert.
    Het is dus beter om oefeningen te doen met behulp van je lichaamgewicht of met losse gewichten.
    "If you have to stop and think, it's too late"

  3. #3
    Join Date
    Dec 2009
    Posts
    149
    vCash
    126000

    Default

    Bedankt voor je reply FOCUS. Ik dacht dat als ik veel reps deed, dat ik zo men uithoudingskracht wel kon vergroten. Maar als ik het goed begrijp kan ik op een fitness toestel enkel men kracht vergroten? Is dit mogelijk zonder bij te komen, want ik moet nog een paar kilo's kwijt.
    Shinya Aoki: "Real Martial Arts Means A Knockout Or A Submission"

  4. #4
    Join Date
    Jan 2012
    Posts
    10
    vCash
    126000

    Default

    Train met name veel je TRICEPS en minder je biceps, TRICEPS gaan over stoot snelheid en stootkracht en niet je biceps.
    Verder kun je het apparaat wel gebruiken als extra aanvulling maar de standaard oefeningen binnen de thaiboks training is eigenlijk waar je het meest mee bezig moet zijn.

  5. #5
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    misschien helpt dit artikel, het KNKF heeft over het algemeen goede ideeen als het op krachttraining aankomt:

    http://go2fitness.nu/upload/Kennisdatabase/81.pdf
    "If you have to stop and think, it's too late"

  6. #6

    Default

    Ik denk dat als je probeert per set 15 reps te halen en deze explosief uitvoert je er wel degelijk baat bij kunt hebben. Helemaal nutteloos is het zeker niet! En wat Remy zegt, focus je op triceps/borst oefeningen om je stootkracht te vergroten.

    Het artikel wat FOCUS geplaatst heeft ziet er overigens erg interessant uit, ga het zeker even doorlezen binnenkort!

  7. #7
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    mja daar valt wel wat voor te zeggen,

    maar dan zou het eigenlijk nog beter zijn, als je een gewicht neemt, waarbij je niet de laatste twee a drie de snelheid verliest.
    Je moet dan echt alle 15 herhalingen doen met een minimaal verval van snelheid, ofwel;
    de laatste herhaling moet vrijwel net zo snel uitgevoerd worden als de eerste..
    "If you have to stop and think, it's too late"

  8. #8
    Join Date
    Dec 2004
    Posts
    1.073
    vCash
    126500

    Default

    Triceps liever dan biceps,..klopt. Maar laten we ook even teruggaan naar de basis van de stoot of trap. Waar komt de kracht vandaan? Voornamelijk uit het strekken en roteren van de heup.

  9. #9
    Join Date
    Mar 2009
    Posts
    4.233
    vCash
    126000

    Default

    yep en je schouders zijn het belangrijkste bij het stoten.

  10. #10
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    1.406
    vCash
    126000

    Default

    Train je hele lichaam.

  11. #11
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Kuiten zijn ook erg belangrijk, tenminste bij mijn stoten.
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  12. #12
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    37
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by FOCUS View Post
    als je wil bereiken dat je je krachtuithoudingsvermogen vergroot met thaiboksen, dan is het doen van oefeningen op een machine helaas niet nuttig. De reden hiervan is dat de bewegingen die je maakt volgens een vaste bewegingsbaan uitvoert.
    Het is dus beter om oefeningen te doen met behulp van je lichaamgewicht of met losse gewichten.
    dat is zo, je doet de oefeningen met een vaste bewegings baan.. voordeel je kan moeilijk smokkelen.. nadeel je traint niet specifiek 1 spiergroep.
    voor vechtsport is het belangrijk dat je hoofd training bestaat uit explosieve oefeningen en veel herhalingen met middelzwaar gewicht...

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •