MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 7 of 7

Thread: Advies gevraagd

  1. #1
    Join Date
    Jan 2012
    Posts
    2
    vCash
    126000

    Default Advies gevraagd

    Geachte mixfighters,

    Ik doe nu al enige tijd aan fitness en wil hier graag een vechtsport eraan vastbinden mijn oog is gevallen op muay thai/ thai boksen, nu heb ik zo mijn vragen over muay thai of welke vechtsport dan ook.
    Ik ben 1,84m lang en 85kg zwaar.

    1. Is het wel verstandig om met mijn leeftijd te beginnen met een vechtsport ik ben immers 22(Mischien al te oud om het te leren?) zoals velen heb ik enige ervaring met judo en een beetje ervaring met taekwondo(Vond dit niet actief genoeg).

    2. Moet ik op mijn voeding letten voor een vechtsport? zoja waar moet ik op letten?(Ik zorg er nu voor dat ik voldoende eiwitten krijg en zo verspreid mogelijk eten).

    3. Is het wel aan te raden om muay thai te doen of adviseren jullie mij een andere vechtsport(Het liefst staand en BJJ ziet er ook niet echt intressant eruit).

    4. Is er een muay thai(Of de sport die je adviseert) gym/dojo in de buurt van regio huizen,almere,bussum en hilversum?

    Ik hoop dat mijn zinsopbouw een beetje klopt en dat ik dit in het juiste forum gepost heb.
    Bedankt voor alle antwoorden alvast.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Mixfight
    Posts
    34.091
    vCash
    25000

    Default

    Welkom op Mixfight!

    Je bent nooit te oud om te leren..
    Be a Warrior, not a Worrier

  3. #3
    Join Date
    Feb 2010
    Location
    Ridderkerk
    Posts
    449
    vCash
    126000

    Default

    als je het goed wil doen moet je zeker op je voeding letten. Kijk eens op mijn blog via http://www.facebook.com/SoVaMMA?sk=app_9953271133 ik heb heel simpel uitgelegd hoe je een voedingsschema maakt. Verder kan je altijd aanvullen met supplementen. Zelf gebruik ik whey perfection (eiwit) hard (pre workout booster) en creatine allemaal van body en fitshop

  4. #4
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Ik denk dat je het helemaal zelf kan inrichten. Als je er helemaal voor wil gaan en sport een heel groot deel van je leven wil maken dan is het heel verstandig wat met je voeding te doen. Als je gewoon recreatief wat rond wil ouwehoeren dan is dat al minder. Dit is denk ik bij de meeste sporten zo. De stap om een vechtsport te doen is daarom niet groter dan welke andere sport. Niks moet. Alles hangt gewoon af van hoe serieus je je erin wil storten. Ik zou zeggen ga gewoon even ergens kijken. Op basis daarvan kun je weer verder.

    Sowieso is 22 helemaal niet te oud. Bij mij op boksen hebben we zelfs nog zat mensen die op hun veertigste nog aan komen zetten. Kan allemaal best. Leuke scholen houden altijd rekening met beginners.

    Ik weet helaas geen school voor je.

  5. #5
    Join Date
    Sep 2009
    Location
    Utrecht
    Posts
    647
    vCash
    30000

    Default

    Gewoon lekker doen. Je hebt een vrij standaard gewicht voor iemand van jouw lengte. Als je twee tot drie keer per week traint zal je waarschijnlijk in het begin een beetje afvallen, maar daar komt uiteindelijk spiermassa voor terug. Je bent nooit te oud om te leren. Begin gewoon dan merk je vanzelf of het wat is. Als je al de moeite neemt om hier te posten, dan zul je het thaiboksen ongetwijfeld leuk vinden, kan bijna niet missen. Op voeding letten is iets voor de die-hards, er zijn zat amateurs die een leuk potje kunnen knokken zonder dieet, als je echt fanatiek bent zal het wat extra geven (ervan uitgaande dat je normaliter gewoon gezond eet).

    PS. ik wou dat ik 1,84m was. Ben 1,72 en afgetraind ongeveer 80 kg.

  6. #6
    Join Date
    Jan 2012
    Posts
    2
    vCash
    126000

    Default

    hartelijk dank aan alle reacties.
    Ik heb een gym gevonden genaamd Ropie's gym en neem hiermee één dezer dagen contact mee op en dan zien we wel hoe het gaat :P.

  7. #7

    Default

    Je bent nooit te oud om iets te leren. Als je er een hoop plezier in hebt om te trainen in een vechtsport, wie zijn wij dan om te zeggen dat je hier te oud voor bent? Welke staande vechtsport je het beste kunt doen hangt helemaal van je eigen interesse af. Ga gewoon lekker wat proeflesjes volgen bij verschillende gyms en bepaal zelf wat jou het beste ligt. Wat betreft je voeding, het is natuurlijk altijd slim om een goed en gezond voedingsschema op te zetten. Hoe serieus je dit wilt nemen hangt een beetje af van je ambities en hoe serieus je de sport neemt. Over voeding kun je hier trouwens hele interessante topics vinden, ben zelf ook al erg leuke dingen tegengekomen! Succes!

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •