MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 24 of 24
  1. #1
    Join Date
    Dec 2009
    Posts
    178
    vCash
    126000

    Default nieuwe laptop hulp gevraagd

    Hey ben op zoek naar een nieuwe laptop maar heb er er totaal geen verstand van ik zoek in de prijs categorie tot en met 400 euro. Ik zal het voornamelijk gebruiken voor internet films downladen kijken en af en toe office zeer standaard eigenlijk maar dan voor zeer langdurig gebruik ongeveer 10 uur op een dag is er iemand die mij zou kunnn helpen alvast bedank
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Mar 2006
    Posts
    2.132
    vCash
    30500

    Default

    @Youseff, misschien dat een Acer iets voor je is?
    in die prijscategorie hebben ze best wel aardige dingen

    bv. Acer Aspire 5336-734G50MN ofzo

  3. #3

    Default

    ik zou niet voor een acer gaan, maar meer voor asus of del of hp.

    acer staat niet echt bekend om duurzaamheid.
    THE CURE IS FREE, YOU'RE PAYING FOR THE DISEASE.

  4. #4
    Join Date
    Dec 2004
    Posts
    616
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by cholitzu View Post
    ik zou niet voor een acer gaan, maar meer voor asus of del of hp.

    acer staat niet echt bekend om duurzaamheid.
    M'n Acer doet het nu al 8 jaar perfect en wordt zeer intensief gebruikt.
    Was bij aanschaf ook wel iets meer dan 400 euro. Maar Acer is niet per definitie slecht.

  5. #5
    Join Date
    Dec 2009
    Posts
    178
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by thefxr View Post
    het is te moeilijk kiezen, stel jezelf een budget en koop garantie tot 3 jaar bij, dan ga je niet over de rooie als ie na 1,5 jaar kapot gaat en de reperatie 250 euro kost, dit gebeurt meer dan je denkt.
    Die garantie ga ik zeker bij halen de laptop die ik had had ik maar voor 2,5 jaar en sinds een paar dagen is die dood over de oorzaak zegt de ene dit en de ander dat erg irritant eigenlijk dus ga ik maar een nieuwe kopen maar weet nog.niet wat ik moet kopen erg lastig voor mij

  6. #6
    Join Date
    Mar 2006
    Posts
    2.132
    vCash
    30500

    Default

    Mijn Acer doet 't ook prima ;-)

  7. #7

    Default

    heb al een acer beeldscherm gedumped, na 2 jaar, en ik werk nu ook op een acer laptop, maar zou nu wel voor een asus, hp of del kiezen
    THE CURE IS FREE, YOU'RE PAYING FOR THE DISEASE.

  8. #8
    Join Date
    Jun 2006
    Location
    West Europa
    Posts
    17.880
    vCash
    112709

    Default

    Ik zou eerder kijken voor een 2ehands IBM/Lenovo... Daar kan je met een auto overheen rijden.
    weblog voor producers, artiesten en gear lovers: Zerolatency.nl

  9. #9
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Near the coffee machine
    Posts
    4.894
    vCash
    126000

    Default

    Ik heb onlangs deze gehaald:

    http://www.dell.com/nl/p/alienware-m14x/pd

    :P

    @Youssef:

    Als je er films mee wil gaan kijken en downloaden moet je vooral kijken naar de grootte van de HDD. Denk dat je tot 400 euro wel lastig een goede laptop kunt vinden die een klein beetje performed.

  10. #10
    Join Date
    Jun 2009
    Posts
    11.168
    vCash
    124500

    Default

    Quote Originally Posted by B3 lik3 M3 View Post
    Ik heb onlangs deze gehaald:

    http://www.dell.com/nl/p/alienware-m14x/pd

    :P

    @Youssef:

    Als je er films mee wil gaan kijken en downloaden moet je vooral kijken naar de grootte van de HDD. Denk dat je tot 400 euro wel lastig een goede laptop kunt vinden die een klein beetje performed.
    zozo mooi spul tobi....dan kende gij weer lekker gamen

  11. #11
    Join Date
    Dec 2004
    Location
    Siebengewald
    Posts
    2.760
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by B3 lik3 M3 View Post
    Ik heb onlangs deze gehaald:

    http://www.dell.com/nl/p/alienware-m14x/pd

    :P

    @Youssef:

    Als je er films mee wil gaan kijken en downloaden moet je vooral kijken naar de grootte van de HDD. Denk dat je tot 400 euro wel lastig een goede laptop kunt vinden die een klein beetje performed.
    Tenminste een solid state drive! Vet ding!
    I love it when a plan comes together. Colonel John Smith aka "Hannibal"

  12. #12
    Join Date
    Apr 2010
    Posts
    1.388
    vCash
    126000

    Default

    Hp laptops goed?? Dat is zo een beetje de grootste troep die je in huis kunt halen kunt halen...

    http://tweakers.net/nieuws/63815/hp-...n-toshiba.html

    Blijf bij Asus, Sony Vaio of Toshiba en je zit altijd goed.
    Last edited by Vinand; 19-01-2012 at 13:39.

  13. #13
    Join Date
    Dec 2009
    Posts
    178
    vCash
    126000

    Default

    [QUOTE=Vinand;1118875]Hp laptops goed?? Dat is zo een beetje de grootste troep die je in huis kunt halen kunt halen...

    http://tweakers.net/nieuws/63815/hp-...n-toshiba.html

    Blijf bij Asus, Sony Vaio of Toshiba en je zit altijd goed.[/QUOT

    ZEER nuttige info bedankt gozer

  14. #14
    Join Date
    Dec 2009
    Posts
    178
    vCash
    126000

    Default

    welke procesor is beter een een intel of een amd

  15. #15
    Join Date
    Apr 2010
    Posts
    1.388
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by youssef22 View Post
    welke procesor is beter een een intel of een amd
    Ligt ten eerste aan het model dat je neemt. Maar over het algemeen is intell krachtiger en energiezuiniger maar is AMD op het grafisch gebied weer krachtiger. (Maar dat hangt natuurlijk af van het processortype). Mijn voorkeur gaat uit naar Intell maar dit zou voor jou gebruik niet zoveel uitmaken. Neem ook mee dat AMD over het algemeen goedkoper is dan Intel.

  16. #16
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    1.406
    vCash
    126000

    Default

    Iemand heeft de taak op zich genomen om gevraagT in gevraagD te veranderen in de topictitel.

  17. #17

    Default

    Quote Originally Posted by Vinand View Post
    Hp laptops goed?? Dat is zo een beetje de grootste troep die je in huis kunt halen kunt halen...

    http://tweakers.net/nieuws/63815/hp-...n-toshiba.html

    Blijf bij Asus, Sony Vaio of Toshiba en je zit altijd goed.


    als je die conclusie alleen uit dit 2 jaar oude verhaaltje haalt van een verzekerings maatschappij voor laptops haalt zou ik zeggen think again.



    Lees voor de gein het commentaar nog even wat erbij staat.

    Consumentebond heeft een vergelijking gedaan en daar komt jou geadviseerde sony vaio ook niet bepaald goed uit de verf.

    TestresultatenVoor leden Sony Vaio VPC-YB1S1E/S
    • Totaal: 5,6
    • Hardware (20%):6,4
    • Software (10%):5,5
    • Gebruiksgemak (25%):5,4
    • Prestaties (15%):2,8
    • Veelzijdigheid (5%):6,4
    • Energiegebruik (2%):5,9
    • Herrie (3%):5,7
    • Behuizing en beeldscherm (5%):6,0
    • Garantie (5%):4,6


    TestresultatenVoor leden HP Pavilion g6-1150sd (LX300EA)
    • Totaal: 6,4
    • Hardware (20%):7,6
    • Software (10%):6,6
    • Gebruiksgemak (25%):5,7
    • Prestaties (15%):7,9
    • Veelzijdigheid (5%):5,4
    • Energiegebruik (2%):7,1
    • Herrie (3%):5,9
    • Behuizing en beeldscherm (5%):6,5
    • Garantie (5%):2,8

    Imo ligt het er maar aan hoe men er mee omgaat en waarvoor de laptop word gebruikt.
    Last edited by cholitzu; 19-01-2012 at 21:00.
    THE CURE IS FREE, YOU'RE PAYING FOR THE DISEASE.

  18. #18
    Join Date
    Apr 2010
    Posts
    1.388
    vCash
    126000

    Default

    consumentenbond = retarded...

    Ze vergelijken een Sony mini 11" laptop met een normale HP 15" laptop met gewoon om die reden veel betere specs (had je ook wel kunnen achterhalen uit de "scores" zonder enige vorm van onderbouwing). Dus natuurlijk scoort die op "prestaties en gebruiksgemak" veel beter... En ook raar dat ze het feit van mobiliteit van de mini laptop niet meerekenen? de langere batterijduur van de mini laptop niet meerekenen? het gewicht? Wat houdt "veelzijdigheid" in? Beetje een hele kromme vergelijking... Maar goed, had je eigenlijk zelf ook wel kunnen concluderen... Althans je kan het verschil tussen een kwaliteit onderzoek en een niet kwaliteit onderzoek (iets met appels/peren) toch zelf wel zien?

    Dus best een harde fail van jou... Daarnaast is Sony niet gelijk aan 1 bepaald model... Ze hebben kut laptops en ze hebben goede shit... Het verschil is alleen dat HP heel consistent is in kut zijn en Sony/Asus heel consistent zijn in kwaliteit. En laten we niet beginnen over die triest 1 jaar garantie beleid van acer/hp.. Zegt al genoeg.

    Nice try anyway.
    Last edited by Vinand; 19-01-2012 at 21:36.

  19. #19

    Default

    Quote Originally Posted by Vinand View Post
    consumentenbond = retarded...

    Ze vergelijken een Sony mini 11" laptop met een normale HP 15" laptop met gewoon om die reden veel betere specs (had je ook wel kunnen achterhalen uit de "scores" zonder enige vorm van onderbouwing). Dus natuurlijk scoort die op "prestaties en gebruiksgemak" veel beter... En ook raar dat ze het feit van mobiliteit van de mini laptop niet meerekenen? de langere batterijduur van de mini laptop niet meerekenen? het gewicht? Wat houdt "veelzijdigheid" in? Beetje een hele kromme vergelijking... Maar goed, had je eigenlijk zelf ook wel kunnen concluderen... Althans je kan het verschil tussen een kwaliteit onderzoek en een niet kwaliteit onderzoek (iets met appels/peren) toch zelf wel zien?

    Dus best een harde fail van jou... Daarnaast is Sony niet gelijk aan 1 bepaald model... Ze hebben kut laptops en ze hebben goede shit... Het verschil is alleen dat HP heel consistent is in kut zijn en Sony/Asus heel consistent zijn in kwaliteit. En laten we niet beginnen over die triest 1 jaar garantie beleid van acer/hp.. Zegt al genoeg.

    Nice try anyway.
    Shit wat een harde fail..?

    consumenten bond geeft een kwaliteit/prijs vergelijking en niet welk merk laptop het meest bij de verzekering over de toonbank gaat om wat voor reden dan ook, maar als je graag gelijk hebt krijg je dat van mij hoor geen punt. Zal je zelfs reps geven voor de moeite.
    THE CURE IS FREE, YOU'RE PAYING FOR THE DISEASE.

  20. #20
    Join Date
    Apr 2010
    Posts
    1.388
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by cholitzu View Post
    Shit wat een harde fail..?

    consumenten bond geeft een kwaliteit/prijs vergelijking en niet welk merk laptop het meest bij de verzekering over de toonbank gaat om wat voor reden dan ook, maar als je graag gelijk hebt krijg je dat van mij hoor geen punt. Zal je zelfs reps geven voor de moeite.
    Enigste wat ik wil zeggen is dat het een erg rare prijs/kwaliteit vergelijking is, gemaakt door waarschijnlijk nogal a-technische mensen. Met nogal rare/onverklaarbare variabelen. Maar goed ik snap je punt wel. Misschien ging ik er net iets te diep op in

  21. #21
    Join Date
    Dec 2009
    Posts
    178
    vCash
    126000

  22. #22
    Join Date
    Apr 2010
    Posts
    1.388
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by youssef22 View Post
    Verouderde hardware... Probeer iets met een i3 2xxxm processor te vinden. 3gb RAM is veel meer dan zat en videokaart is voor jou niet bepaald nodig.

    Edit
    kijk anders naar deze: http://www.dell.com/nl/p/inspiron-15...iron-15r-n5110
    Met de e-code coupon kun je nog enkele tientjes van de prijs af halen.
    Last edited by Vinand; 20-01-2012 at 23:45.

  23. #23
    Join Date
    Mar 2011
    Posts
    344
    vCash
    64395

    Default

    Wellicht helpt dit met je keuze: http://tweakers.net/pricewatch/cat/496/laptops.html.

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •