MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 17 of 17

Thread: BNN IQ test

  1. #1
    Join Date
    Jul 2006
    Location
    deventer
    Posts
    1.437
    vCash
    126000

    Default BNN IQ test

    Kijk mijn vrouw zat er bij en ik dacht: laat ik maar weer eens een paar vragen beantwoorden...
    Zo nu is ze wel weer stil voor een paar weken .. want mijn score was voldoende. 45 goed/score 133

    Wel hoger dan andere testen die ik gedaan heb... ik zit normaal op 120 tot 130.

    Mijn vrouw weet gelukkig niet dat deze testen niet echt een goed beeld vormen, want er zijn duizenden varianten... Maar dit was weer een winnaars momentje..



    Ik heb ooit eens een heel klein onderzoekje gedaan naar vechtsporters en scores op IQ, dat viel hoger uit dan het landelijk gemiddelde...

    wie heeft deze BNN IQ test ook gedaan, weet zijn score en is bereid deze hier te posten?
    Mag ook <100 zijn hoor...

    Grootste probleem waren de facebook vragen /en procent berekeningen (rekenen)
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight

    What the ßleep do w∑ (K)π0w!?
    As a ATHEIST.... If you exist and will prove mine unbelief was wrong:
    PLEASE GIVE US BACK STEVE JOBS AND TAKE JUSTIN BIEBER!!

  2. #2
    Join Date
    Apr 2010
    Posts
    1.388
    vCash
    126000

    Default

    http://iqtest.bnn.nl/ Ik neem aan dat je deze link bent vergeten?

  3. #3
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Breda
    Posts
    12.801
    vCash
    82310

    Default

    ik heb hem nu niet gedaan maar een paar jaar geleden had ik 127. Ook hoger dan andere testen die ik eerder had gedaan.

  4. #4
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by Bagheera View Post
    Ik heb ooit eens een heel klein onderzoekje gedaan naar vechtsporters en scores op IQ, dat viel hoger uit dan het landelijk gemiddelde...
    Deuh... In verhouding zijn er ook meer mannen die aan vechtsport doen dan vrouwen.

    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  5. #5
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Wil niet zoveel tijd erin steken
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  6. #6
    Join Date
    Jul 2006
    Location
    deventer
    Posts
    1.437
    vCash
    126000

    Default

    och was best wel grappig deze...
    What the ßleep do w∑ (K)π0w!?
    As a ATHEIST.... If you exist and will prove mine unbelief was wrong:
    PLEASE GIVE US BACK STEVE JOBS AND TAKE JUSTIN BIEBER!!

  7. #7
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    1.406
    vCash
    126000

    Default

    De testen van bnn zijn niet wetenschappelijk.

  8. #8
    Join Date
    Jul 2006
    Location
    deventer
    Posts
    1.437
    vCash
    126000

    Default

    http://nl.wikipedia.org/wiki/Intelligentiemeting

    Lees bij kanttekening over de IQ test op televisie. (jouw reactie)

    Na een zoektocht naar wat wetenschappelijk (in jou reactie) zou kunnen betekenen:
    Betekenissen

    Er bestaan vele verschillende betekenissen en interpretaties van wetenschap. In het dagelijks leven wordt wetenschap veelal gezien als een vorm van kennis of weten. De Van Dale (2005) stelt, dat we de volgende vijf betekenissen onderkennen.[3]
    1. het weten omtrent, de kennis en de bekendheid met iets.
    2. wat men omtrent iets moet weten.
    3. het systematisch geordende geheel van het weten en van de regels, wetmatigheden, theorieën, hypotheses en systemen waarmee verdere kennis verkregen kan worden.
    4. het weten op een speciaal vakgebied.
    5. de beoefenaars van de wetenschap.
    Het begrip "wetenschap" is in bepaalde samenhang ook als synoniem van denkvermogen, bewustzijn, medeweten, toestemming, mededeling, kennisgeving en rechterlijke aanzetting. Dit maakt het begrip wetenschap veelomvattend. In het dagelijks spraakgebruik gaat het meestal om betekenis 3.

    Deze test van BNN en alle andere IQ testen past volgens mij dus gewoon in het plaatje wetenschappelijk ook al zijn ze als vermaak op internet/televisie
    Last edited by Bagheera; 22-01-2012 at 15:01. Reason: vergat melding van wiki te maken
    What the ßleep do w∑ (K)π0w!?
    As a ATHEIST.... If you exist and will prove mine unbelief was wrong:
    PLEASE GIVE US BACK STEVE JOBS AND TAKE JUSTIN BIEBER!!

  9. #9
    Join Date
    Nov 2011
    Posts
    2.348
    vCash
    126527

    Default

    Sorry hoor, maar als er een test niet betrouwbaar is, dan is het wel de IQ test. En dan al helemaal niet eentje van BNN natuurlijk. Als je echt denkt dat die test van BNN iets met wetenschap van doen heeft, en dan niet wetenschap in de zin van dat je iets weet, maar in de zin van betekenis 3, dan heb je zeker geen IQ van 133. Die wetenschap heb je dan in ieder geval wel.

  10. #10
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    1.406
    vCash
    126000

    Default

    2 Procent van de wereldbevolking heeft een iq hoger dan 133, dat percentage is beduidend hoger bij de mensen die de test doen van BNN.

  11. #11
    Join Date
    Nov 2011
    Posts
    2.348
    vCash
    126527

    Default

    Ja, het moet wel leuk blijven natuurlijk, maw, het gaat nergens over.

  12. #12
    Join Date
    Jul 2006
    Location
    deventer
    Posts
    1.437
    vCash
    126000

    Default

    Het zit in de woorden "hypotheses" en "systemen" en "kennis" verkrijgen, want dat is precies wat er gebeurd als je meedoet he... maar het is vermaak en daarom heb ik er ook wel fun aan...
    What the ßleep do w∑ (K)π0w!?
    As a ATHEIST.... If you exist and will prove mine unbelief was wrong:
    PLEASE GIVE US BACK STEVE JOBS AND TAKE JUSTIN BIEBER!!

  13. #13
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Quote Originally Posted by kmr View Post
    2 Procent van de wereldbevolking heeft een iq hoger dan 133, dat percentage is beduidend hoger bij de mensen die de test doen van BNN.
    Het is 2 promille !! (dus 2 op de 1000) en daarbij kunnen ze met de huidige methodes niet hoger meten dan 133. De rest kunnen ze extrapoleren maar is onbetrouwbaar.

  14. #14
    Join Date
    Nov 2004
    Posts
    3.913
    vCash
    126000

    Default

    Bij vraag 24 maakten ze zelfs een fout met de voorbeeldvraag... als het 15 dagen geleden woensdag is, welke dag is het dan vandaag. Uiteraard donderdag, maar volgens BNN is het goede antwoord woensdag.

    Dat geeft eigenlijk het niveau aan van de gehele test.

  15. #15
    Join Date
    Nov 2004
    Posts
    3.913
    vCash
    126000

    Default

    Ik schijn die vraag dus fout te hebben. Overigens ook als die donkere presentatrice met een iq van 159

    Ik ben echter zo mindfucked dat ik geloof dat ik hem wel goed heb.
    De presentator geeft als uitleg "je moet de woensdag ook meetellen"

    Bullshit.
    Het is vandaag zondag de 22. Haal hier 15 dagen vanaf, dan is het toch echt zaterdag de 7e! Je zag haar ook kijken van "wtf lult die gozer nou dom met z'n onzin uitleg"

    Je moet namelijk vandaag helemaal niet meetellen want aangezien de dag nog niet om is begin je met de eerste volledige dag, dus gisteren.

    Kut bnn.

  16. #16
    Join Date
    Nov 2004
    Posts
    3.913
    vCash
    126000

    Default

    Nog zo eentje waarin je ziet dat het een BNN test is: vraag 52, welk cijfer staat rechts van de driehoek en niet in de cirkel.
    Als antwoord kan je kiezen uit oa 1 en 12. Het juiste antwoord volgens bnn is 1.
    Aangezien 12 rechts van de cirkel staat, staat hier automatisch ook het cijfer 1.

    Ook al fout dus.

    Kut bnn.

  17. #17
    Join Date
    Mar 2006
    Location
    nimwegen
    Posts
    3.659
    vCash
    126000

    Default

    op internet kun je vaak zo'n testen oefenen, het is vaak meer een manier van denken dat je aan moet leren dan het daadwerkelijk weten van vragen....heb ooit eens een keer door het vele oefenen 147 gehaald , nou believe me, dat komt niet overeen met m'n daadwerkelijke IQ, het zijn gewoon trucjes en je moet ook een beetje mazzel hebben met wat voor soort vragen je krijgt en of ze je liggen
    toen pissen plassen werd is het gezeik begonnen!

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •