MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 23 of 23
  1. #1
    Join Date
    Jun 2006
    Location
    West Europa
    Posts
    17.880
    vCash
    112709

    Default [GSM] HTC sensation

    Mijn huidige foon is gaar (te vaak gevallen) en kan over een week verlengen.

    Een iphone4 heb ik al (zakelijk)... zoek nu dus feitelijk een foon in het straatje van mijn huidige gsm (HTC Desire), maar dan beter en vernieuwd.

    Heb nu de HTC Sensation op het oog, de normale versie. Iemand ervaringen met deze?

    Samsung galaxy 2 is mij overigens te groot.

    Liefst wil ik de Samsung/Google Nexus, maar vrees dat ik die niet kan krijgen bij Telfort.

    ps: ik zoek een android phone... niks anders.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight

    weblog voor producers, artiesten en gear lovers: Zerolatency.nl

  2. #2
    Join Date
    Jun 2007
    Location
    Veldhoven
    Posts
    3.382
    vCash
    122681

    Default

    Ik heb zelf altijd HTC telefoons gehad(vanwege bouwkwaliteit vooral), maar ik moet zeggen dat de Sensation niet van dezelfde kwaliteit is als b.v. de Desire. Het ziet er vergelijkbaar uit op het eerste gezicht, maar veel mensen hebben last van kraakjes en piepjes. Daarnaast is stof onder het scherm een veel voorkomende klacht.
    De standaard Sensation heeft daarnaast maar 1GB interne storage(de Sensation XE 4GB, de SII effectief 14GB) voor apps(vind ik gewoonweg niet genoeg voor een high end telefoon), en 768MB(1GB voor de concurrentie) geheugen en een stuk tragere processor dan de Galaxy SII.
    Sansation heeft een hogere resolutie scherm, maar de beeld kwaliteit van de SII is door het SAMOLED+ scherm beter.

    Ik zou je toch aanraden de Galaxy SII te overwegen, tis dan wel iets meer "plastic" maar het is wel een prima telefoon is met weinig kwaliteitsproblemen.
    Qua grootte maakt het echt niet veel uit:


    Wel is de Sensation een stuk dikker en zwaarder(logisch gezien het metaal) dan de SII. De SII is misschien iets hoekiger. De Sensation heeft dan wel weer HTC Sense, wat ik iets beter vind qua widgets dan TouchWizz van Samsung, al gaat dat ook de goede kant op tegenwoordig.

    Wil je echt iets anders, dan kan je de Motorola RAZR ook overwegen. Maar hier heb ik geen ervaringen mee.
    Ook de Samsung/Google Galaxy Nexus is een optie, al zitten we dan weer in een hogere prijs klasse.
    Last edited by YoMarK; 25-01-2012 at 09:52.

  3. #3
    Join Date
    Jun 2006
    Location
    West Europa
    Posts
    17.880
    vCash
    112709

    Default

    Hmm, zet je me weer aan het denken. Dacht dat de Galaxy een stuk groter dan de sensation was.

    Ik wil de foon NIET gebruiken voor allerlei speciale apps en games. Daar heb ik mijn iphone voor.
    Wil hem vooral gebruiken voor al mijn email accounts en basiszaken zoals bellen, mailen en sms.

    Is er nog een andere HTC die de moeite waard is? Hoe is zo'n HTC Incredible S? Is die de moeite waard als opvolger voor mijn Desire?
    weblog voor producers, artiesten en gear lovers: Zerolatency.nl

  4. #4
    Join Date
    Jun 2007
    Location
    Veldhoven
    Posts
    3.382
    vCash
    122681

    Default

    Quote Originally Posted by Tony View Post
    Is er nog een andere HTC die de moeite waard is? Hoe is zo'n HTC Incredible S? Is die de moeite waard als opvolger voor mijn Desire?
    De Incredible S is een prima toestel, maar je kan voor het zelfde geld een Sensation kopen die toch een generatie nieuwer is(dual core processor, snellere graphics), en ook langer van updates zal worden voorzien. Vooral Android 4.x(komt eraan voor de Sensation en de SII) is in combinatie met en Dual core echt een uitstekend besturingssysteem.
    http://www.gsm-eindhoven.nl/Samsung/...-S2-i9100.html :Goedkoop adresje voor de SII, maar verwacht niet al te veel support van die gasten.
    Last edited by YoMarK; 25-01-2012 at 10:24.

  5. #5
    Join Date
    Jun 2006
    Location
    West Europa
    Posts
    17.880
    vCash
    112709

    Default

    Misschien dat ik dan inderdaad maar voor de galaxy2 moet gaan.. heb alleen een hekel aan de vormgeving.. zo hoekig, blegh.

    Ik wacht overigens op een persoonlijk aanbod van telfort. Ben al een jaar of 10 klant van hun, krijg altijd een net voorstel als ik ga verlengen. (fikse korting op toestelprijs)
    weblog voor producers, artiesten en gear lovers: Zerolatency.nl

  6. #6
    Join Date
    Mar 2009
    Posts
    2.097
    vCash
    126000

    Default

    Tony, ik heb zelf de Samsung Galaxy S plus en dat bevalt prima.

    Waarom? Kost een stuk minder dan een Iphone of de SII, is kleiner dan de SII (heb de SII in mijn handen gehad en vind hem echt behoorlijk fors) en qua specificaties ontloopt het elkaar wel wat, maar niet heel veel. De S plus kan eigenlijk alles wat de SII ook kan. De SII heeft een snellere processor en betere camera. In de praktijk zal het wel betekenen dat bijvoorbeeld een app 0,3 seconden sneller opstart, ik heb er in ieder geval geen last van en ben een tevreden gebruiker.


  7. #7
    Join Date
    Jun 2006
    Location
    West Europa
    Posts
    17.880
    vCash
    112709

    Default

    ik ga even googlen, thanks
    weblog voor producers, artiesten en gear lovers: Zerolatency.nl

  8. #8
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Mixfight.nl
    Posts
    7.236
    vCash
    113919

    Default

    Heb zakelijk de 4s en prive de Sensation.
    Toch grijp ik altijd naar de htc.. vind hem een stuk fijner werken dan de iphone!

    Dus zeker doen!

    Wel ff leegtrekken: http://www.digiplace.nl/2011/10/16/e...roid-telefoon/

    en hier wat leuks zoeken:http://alchemistar.blogspot.com/2011...-rom-list.html

    Doe nu 3/4 dagen met mn batterij

  9. #9
    Join Date
    Dec 2007
    Posts
    1.442
    vCash
    126000

    Default

    Vriend, die heb je zowiezo al.. ik werkte 2 jaar bij telfort.. de brief die je altijd kreeg was een tool om je naar de telfort te lokken in plaats van dat je naar t mobile of een andere provider ging.

    elke klant is ingedeeld van segment 1 tot en met 5.. hoe lager je segment, hoe meer korting op toestelprijs. stel je gaat nu naar de telfort om een tellie te halen of je wacht totdat de brief komt, ze gaan dezelfde aanbieding doen.. maarja dat gaan zij je natuurlijk niet vertellen.. ze gaan net doen of ze een speciale aanbieding voor jou hebben gemaakt terwijl deze aanbieding gewoon gelinkt is aan je segment.

    Quote Originally Posted by Tony View Post
    Misschien dat ik dan inderdaad maar voor de galaxy2 moet gaan.. heb alleen een hekel aan de vormgeving.. zo hoekig, blegh.

    Ik wacht overigens op een persoonlijk aanbod van telfort. Ben al een jaar of 10 klant van hun, krijg altijd een net voorstel als ik ga verlengen. (fikse korting op toestelprijs)

  10. #10
    Join Date
    Jun 2006
    Location
    West Europa
    Posts
    17.880
    vCash
    112709

    Default

    Quote Originally Posted by ARMENIA View Post
    Vriend, die heb je zowiezo al.. ik werkte 2 jaar bij telfort.. de brief die je altijd kreeg was een tool om je naar de telfort te lokken in plaats van dat je naar t mobile of een andere provider ging.

    elke klant is ingedeeld van segment 1 tot en met 5.. hoe lager je segment, hoe meer korting op toestelprijs. stel je gaat nu naar de telfort om een tellie te halen of je wacht totdat de brief komt, ze gaan dezelfde aanbieding doen.. maarja dat gaan zij je natuurlijk niet vertellen.. ze gaan net doen of ze een speciale aanbieding voor jou hebben gemaakt terwijl deze aanbieding gewoon gelinkt is aan je segment.
    Dat begrijp ik wel.

    Ik doelde meer op het feit dat ik nu via de telfort shop enkel de basisprijzen zie. Als ik klik op verlengen krijg ik de melding dat ik nog niet kan verlengen.
    vanaf 31 januari mag ik verlengen, en dan wordt ook zichtbaar welke korting ik krijg.

    Heb je tips voor me om meer korting te krijgen? B.v. mijn abbonnement opzeggen en wachten op een beter aanbod? Of werkt dat zo niet?
    weblog voor producers, artiesten en gear lovers: Zerolatency.nl

  11. #11
    Join Date
    Apr 2007
    Posts
    1.680
    vCash
    125750

    Default

    Ik heb zelf bij callcenter van een provider gewerkt. Je moet niet willen verlengen. Je moet aangeven dat je wilt opzeggen omdat je ergens wat goedkoper hebt gezien, tenzij diegene jou een mooie aanbieding kan doen. Dat kunnen ze, wat ze gaan je altijd proberen te behouden. Je krijgt dan veel betere korting dan met verlengen alleen. Just a tip!

  12. #12
    Join Date
    Jun 2006
    Location
    West Europa
    Posts
    17.880
    vCash
    112709

    Default

    Hoe pak ik dit het best aan?
    Gewoon een mailtje naar telfort dat ik mijn abonnement wil afzeggen... en dan hopen dat hun met een nieuw aanbod komen?
    weblog voor producers, artiesten en gear lovers: Zerolatency.nl

  13. #13
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    5.116
    vCash
    108788

    Default

    goede tips hoor biggz en armenia!

    Tony, ik zou doen dat wat biggz zegt.
    En tony als je alleen voor een mailen, smsen en bellen neemt, waarom neem je dan geen BB? toetsenbord is zo veel relaxter met typen.
    Home mtk-gym.nl


  14. #14
    Join Date
    Jun 2006
    Location
    West Europa
    Posts
    17.880
    vCash
    112709

    Default

    Quote Originally Posted by Sadix View Post
    goede tips hoor biggz en armenia!

    Tony, ik zou doen dat wat biggz zegt.
    En tony als je alleen voor een mailen, smsen en bellen neemt, waarom neem je dan geen BB? toetsenbord is zo veel relaxter met typen.
    BB heb ik lang overwogen.. maar ik ben al jaren gewend aan touch... (en aan android), vandaar dat ik besloten heb hier toch bij te blijven.

    En BB is me toch iets te beperkt. Ik leg geen focus op apps, maar dat wilt niet zeggen dat ik ze niet wil gebruiken. De BB market is me dan toch te beperkt.
    weblog voor producers, artiesten en gear lovers: Zerolatency.nl

  15. #15
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    5.116
    vCash
    108788

    Default

    ja ik ben ook geen BB fan hoor. Heb zelf de desire HD
    Home mtk-gym.nl


  16. #16
    Join Date
    Jun 2007
    Location
    Veldhoven
    Posts
    3.382
    vCash
    122681

    Default

    Quote Originally Posted by Fyodor View Post
    ...
    Voor de Galaxy S(ook de plus) geld eigenlijk hetzelfde als voor de Incredible S, het is een telefoon van een generatie ouder(en eigenlijk niet eens een echte generatie hoger dan Tony's oude Desire). Niet dat dat perse slecht is, in tegendeel: het is een uitstekende telefoon, maar je moet er rekening mee houden dat je hier weinig tot geen updates meer voor krijgt, en dat vooral nieuwe apps, games en webpagina's toch een stukje minder vlot lopen.
    Qua formaat:
    Telefoon: Galaxy SII | Galaxy S plus
    Gewicht: 115 gram | 117,5 gram
    Lengte: 126 mm | 122,4 mm
    Breedte: 68 mm | 64,2 mm
    Dikte: 8,49 mm | 12 mm
    Zoals je kan zien is de SII maar marginaal groter dan de S plus, maar wel een stuk dunner.
    Ook kan ik zo 1-2-3 geen winkel vinden die ze op voorraad heeft.

  17. #17
    Join Date
    Apr 2010
    Location
    Rotterdam
    Posts
    2.279
    vCash
    165955

    Default

    heb het laatst ook voor iemand gedaan.
    Telfort dacht dat ze een bod deden voor een huidige gebruiker maar het bod sloeg nergens op.

    Vodafone
    Samsung Galaxy 2 (2 jaar)
    Toestel Gratis
    300 belminuten
    600 mb internet
    €40.- aan accessoires kiezen

    maandprijs €42,50

    Telfort
    Samsung Galaxy 2 (2 jaar)
    Toestel €90.- (Aanbod €50,-)
    300 belminuten
    1 gb internet
    20.- Android market

    maandprijs €48.50


    Uiteraard wederom naar de Telfort winkel gegaan en het bod van Vodafone verteld. Word er door Telfort in de winkel gezegd: "Meneer, wij hebben u al een pracht aanbod gedaan en meer kunnen we niet doen."

    Lijkt mij vrij duidelijk dus. Vodafone dus...!

    Mijn abbonement loop in begin februari af, ga goed onderzoeken wat de prijzen zijn echt duur geworden.
    En vooral aan de provider niet laten merken dat je "bang" bent om over te stappen.
    En zoek goed uit wat de concurrent heeft.
    Ze vragen ook wel eens telefonisch wat je gezien hebt en bij wie.
    Last edited by Soulbringer320; 25-01-2012 at 17:47.

  18. #18
    Join Date
    Jun 2006
    Location
    West Europa
    Posts
    17.880
    vCash
    112709

    Default

    Ik kan per vandaag verlengen.

    Ik heb telfort gemaild en aangegeven dat ik mijn verlengmogelijkheden/toestellen en bijbehorende prijzen bekeken heb. Maar dat ik deze niet interessant genoeg vind. Daarom wil ik graag weten wat de procedure is m.b.t. opzeggen abonnement en nummerbehoud. (overigens vind ik mijn persoonlijke aanbod ECHT NIET interessant genoeg)

    Ik hoop dat ze met een beter aanbod komen. Ik ben overigens zo'n 10 jaar abonnement klant bij telfort. Geen idee of dat iets uitmaakt.

    Mijn voorkeur gaat uit naar een samsung galaxy s2 of iphone 4s

    Aanbod dat ik kreeg:

    Iphone 4S 16gb

    2 jaar abonnement
    25o minuten
    100 sms
    1GB internet
    Toestelprijs: €249,- (279 voor nieuwe klanten)
    Maandprijs abonnement: €44,85 (zie niet zo snel of dit in- of excl- btw is)

    Samsung Galaxy S2

    2 jaar abonnement
    25o minuten
    100 sms
    1GB internet
    Toestelprijs: €109,- (169 voor nieuwe klanten(
    Maandprijs abonnement: €44,85 (zie niet zo snel of dit in- of excl- btw is)


    Wat denken jullie van dit aanbod? Kan ik beter ergens anders terecht?
    Mijn voordeel t.o.v. nieuwe klanten is 30 tot 60 euro korting op de aanschafprijs vd telefoon.
    Last edited by Tony; 31-01-2012 at 10:07.
    weblog voor producers, artiesten en gear lovers: Zerolatency.nl

  19. #19
    Join Date
    Jun 2006
    Location
    West Europa
    Posts
    17.880
    vCash
    112709

    Default

    Ik denk serieus dat ik overstap naar Vodafone...

    Toestel: Samsung Galaxy Nexus (android 4.0 toestel)



    2 jarig abonnement
    Bel+sms+web:350

    Maandelijks: 46,50 (echter eerste 6 maanden €23,25)
    toestelprijs: €85,-

    Ik verbruik ongeveer 100/130 sms per maand. En bel gemiddeld 200-250 minuten per maand. Komt perfect uit met dit abonnement. (gezamenlijke bel/sms bundel van 350)

    Iemand enig idee wat voor rompslomp het is als ik wil overstappen met nummerbehoud?
    weblog voor producers, artiesten en gear lovers: Zerolatency.nl

  20. #20
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Mixfight.nl
    Posts
    7.236
    vCash
    113919

    Default

    Ik zou uit principe niet betalen voor een toestel..

    Wat denk je hiervan?
    http://www.tele2.nl/mobiel/abonnemen...laxy-note.html

    of deze:
    http://www.tele2.nl/mobiel/abonnemen...y-s-2-wit.html

  21. #21
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Mixfight.nl
    Posts
    7.236
    vCash
    113919

    Default

    Toch wel een vet ding die Note!!

  22. #22
    Join Date
    Jun 2006
    Location
    West Europa
    Posts
    17.880
    vCash
    112709

    Default

    De Note heb ik geen interesse in. Is me veeeeel te groot. De galaxy S2 en Nexus zijn me eigenlijk al te groot.

    En besides, ik heb al een iPad en een Macbook Pro... dus heb voldoende mobiel computergeweld.

    Maar, Tele2 als provider... daar moet ik eens over nadenken. Eigenlijk wil ik gewoon een topprovider.. Dus KPN of Vodafone... Maar kan goed zijn dat tele2 op het netwerk van KPN zit.
    weblog voor producers, artiesten en gear lovers: Zerolatency.nl

  23. #23
    Join Date
    Jun 2006
    Location
    West Europa
    Posts
    17.880
    vCash
    112709

    Default

    Update:
    Overgestapt op KPN i.c.m. Galaxy Nexus

    weblog voor producers, artiesten en gear lovers: Zerolatency.nl

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •