Quote Originally Posted by Smetvrees View Post
Goedemiddag!

Ik zit al een tijdje rond te neuzen op dit forum, en had een vraagje.

Ik ben een gozer van 20 jaar oud, en ik ben fanatiek kickbokser. Ik vroeg mij af of iemand mij kan vertellen welke supplementen of voeding een wijze aanvulling voor mij zouden zijn.

Dit is mijn wekelijkse trainingsschema op het moment (al 5 jaren lang). (Kickboks al 7 jaar)

Maandag: Kickboksen
Dinsdag: Krachttraining
Woensdag: Kickboksen
Donderdag: 10km hardlopen
Vrijdag: Kickboksen
Zaterdag: 10km hardlopen

Op het moment neem ik geen supplementen, behalve het potje zink dat ik bij de tuinen heb gekocht 25mg. Hier neem ik tijdens het ontbijt en voor het slapen 1 van in. Dus 2 per dag.

Ik heb al een behoorlijke tijd last van slecht slapen en het wil maar niet weg gaan, ik word meerdere keren per nacht wakker en het duurt een beste poos voordat ik in slaap kom.

Vandaar dat ik er over nadenk om ZMA te gaan innemen, ook heb ik een paar dingen gelezen over GABA, maar lijkt me verstandig om eerst ZMA te proberen.

Een voedingsschema heb ik niet echt, wel eet ik per dag sowieso het onderstaande:

- 500g kwark
- een blikje tonijn
- 300g kipfilet / ander vlees

Het eten van brood haat ik en eet wel eens een bolletje overdag maar bij het ontbijt neem ik geen brood.

Meestal in de haast neem ik een appel bij het ontbijt, of warm eten van de vorige dag, met genoeg tijd een roerbakeitje.

Hoop dat iemand me wat supplementen aan kan raden of eventuele voeding die handig is om te nemen.
Als het om herstel gaat raad ik whey perfection ( body&fitshop.nl ) aan, tegen het slechte slapen: ik heb laatst een onderzoekje gelezen in een tijdschrift daarin stond dat omega 3,6,9 je slaap zouden kunnen verbeteren. Heb het zelf uitgeprobeerd want sliep zelf ook slecht ( vaak midde in de nacht wakker ook ) maar sinds ik me capsules dagelijks inneem slaap ik als een roos. ook dit is verkrijgbaar op dezelfde website.