MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 4 of 5 FirstFirst 12345 LastLast
Results 76 to 100 of 102
  1. #76
    Join Date
    Nov 2004
    Posts
    3.913
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Facade View Post
    Als je toch bewijs nodig hebt, ga je het niet aanmoedigen dat gala's verkassen naar het buitenland. Dan wordt het alleen maar lastiger. De maatregelen die nu van kracht zijn, helpen volgens mij niet of nauwelijks bij het vinden van bewijs (voorzover aanwezig). Ik heb daarom ook meer het idee dat het een soort van window dressing is: doen alsof we wat aanpakken terwijl we eigenlijk nog steeds weinig kunnen.

    Wat ik in mijn post neergezet had, gaat met name over de drogreden van van der Laan die overgenomen is door Crone: dat het een netwerkmogelijkheid voor zware criminelen zou zijn. Dat vind ik zulke lariekoek. Sinds wanneer is dat een reden om een evenement waar duizenden mensen op afkomen te weren. Ik vind dat er een duidelijk onderscheid moet zijn tussen een corrupte, criminele organisatie en de bezoekers. Bezoekers kun je niet selecteren, dat is immers discriminatie. Om een gala daarop af te rekenen is dan ook oneerlijk omdat een promotor er eigenlijk niets tegen kan en mag doen.
    Sorry, maar dit gebeurt dagelijks.

    Klein voorbeeldje, bij in de buurt was een soort koffiehuis/cafe, met luche sfeer en dito bezoek, die is gesloten. De vergunningen etc waren in orde, maar de bezoekers die kwamen daar ook zulke "netwerkbijeenkomsten" houden.
    Als je als eigenaar dit niet aanpakt (en wellicht aanmoedigt/bij betrokken bent) ben je medeplichtig.

    Er zijn ook organisators.promotors van de kickboksgalas die zwart geld pakken van de VIP tafels, dat heet witwassen en is een misdrijf.


    Die burgemeester van Leeuwarden komt op een ongelukkig moment met zijn uitspraken, waarom? Wat is zijn belang hierbij, zijn stad komt nu negatief in het nieuws. Blijkbaar spelen er dus (criminele) zaken, waarbij hij al op voorhand heeft gewaarschuwd. Als er niks aan de hand was geweest met het gala had hij z'n mond wel gehouden.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #77
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Quote Originally Posted by smike View Post
    Sorry, maar dit gebeurt dagelijks.

    Klein voorbeeldje, bij in de buurt was een soort koffiehuis/cafe, met luche sfeer en dito bezoek, die is gesloten. De vergunningen etc waren in orde, maar de bezoekers die kwamen daar ook zulke "netwerkbijeenkomsten" houden.
    Als je als eigenaar dit niet aanpakt (en wellicht aanmoedigt/bij betrokken bent) ben je medeplichtig.
    Horeca valt ook onder BIBOB toch? Dan is het al een stukje makkelijker natuurlijk, maar goed ik ben tegen BIBOB in de huidige vorm in het algemeen, maar dat is een andere discussie. Maar ik begrijp je punt natuurlijk dat het niet allemaal zo zwart wit ligt als ik het hier neerzet.

  3. #78
    Join Date
    Mar 2009
    Posts
    4.233
    vCash
    126000

    Default

    Er zijn ook organisators.promotors van de kickboksgalas die zwart geld pakken van de VIP tafels, dat heet witwassen en is een misdrijf.
    Dat dus. Dat is de belangrijkste reden dat de overheid tegen grote kickboks gala's zijn.

  4. #79
    Join Date
    Feb 2008
    Location
    Almere
    Posts
    908
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by blackadder View Post
    Jij denkt zeker dat zonder VIP tafels alles in orde zou zijn.

    ???

    Zodat ze allemaal overstappen naar boksen of MMA? Of misschien wel moeten 'bijklussen'? Goed plan.

    Ze kosten niet altijd 125 he?

    Heb jij dat beroemde rapport van de Amsterdamse politie dan gelezen? Of hoe weet je anders dat 'Ruttens' financien niet kloppen?

    Wat verdient een UFC vechter?

    Wat is het gemiddelde brutto jaar inkomen van een prostituee? Echt, wat een vergelijking....

    Dan moet jij nu dus extatisch zijn dat jouw grote vriend vd Laan en zijn mannen er eindelijk wat aan doen.
    Jij bent duidelijk een STRUISVOGEL! Dat maakt niet uit hoor, heb alle begrip hoor jou standpunt en blindheid, liefde voor de sport!
    Ik doe er niet aan mee aan dit onzin, VECHTSPORT in NL is grotendeels gebasserd, gefinanceerd door (criminele) banden.
    Nederland is gewoon tweede JAPAN, MMA in JAPAN is ook met de grond gemaakt door de overheid in JAPAN!

  5. #80
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by El Bambino View Post
    Jij bent duidelijk een STRUISVOGEL! Dat maakt niet uit hoor, heb alle begrip hoor jou standpunt en blindheid, liefde voor de sport!
    Ik doe er niet aan mee aan dit onzin, VECHTSPORT in NL is grotendeels gebasserd, gefinanceerd door (criminele) banden.
    Nederland is gewoon tweede JAPAN, MMA in JAPAN is ook met de grond gemaakt door de overheid in JAPAN!
    Sterk argument...

  6. #81
    Join Date
    Jun 2009
    Posts
    423
    vCash
    126000

    Default

    Een voordeel dan kunnen wij voortaan ook gewoon live streams kopen zonder dat wij onder het kopje: Nederlanders en Belgen vallen die geen stream kunnen kopen :-)

  7. #82
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Ervani View Post
    Een voordeel dan kunnen wij voortaan ook gewoon live streams kopen zonder dat wij onder het kopje: Nederlanders en Belgen vallen die geen stream kunnen kopen :-)

    Da's waar.

  8. #83
    Join Date
    Mar 2005
    Location
    Haarlem
    Posts
    8.992
    vCash
    126560

    Default

    Quote Originally Posted by smike View Post
    Er zijn ook organisators.promotors van de kickboksgalas die zwart geld pakken van de VIP tafels, dat heet witwassen en is een misdrijf.
    .
    Als ik zie wat voor jongen gassies er soms aan tafels van duizenden euro's zitten, krab ik me ook achter de oren.

    Maar aan de andere kant als je met je zwarte geld je huis laat verbouwen, een auto koopt, een mega tv koopt of een vakantie betaald vraagt er toch ook niemand waar je geld vandaan komt. Dus het klopt wel dat de herkomt van het geld van een stel vip tafels verdacht is, maar er wordt heel veel betaald in NL waar niet naar gevraagd wordt en dit wordt onder een vergrootglas gelegd.

  9. #84
    Join Date
    Jan 2012
    Posts
    75
    vCash
    126000

    Default

    gweldig gala, super sfeer. mooie resultaten

  10. #85
    Join Date
    Mar 2011
    Posts
    344
    vCash
    64395

    Default

    Vandaag in de SP!TS.

    Afscheid ‘criminele’ sport
    Volgens de Amsterdamse burgemeester Van der Laan zijn kickboxgala’s ‘netwerkbijeenkomsten van criminelen’. Hij weert ze uit zijn eigen stad en waarschuwt andere steden voor de gevaren. Zaterdagavond was daarom voorlopig het laatste gala op Nederlandse bodem, in Leeuwarden. Een requiem voor een vechtsport in drie rondes.*

    Ronde 1: crimineel netwerk
    „Natuurlijk, als ik hier naar de vip-tafels kijk, zie ik ook wel dat er wat penoze zitten”, zegt jeugdbokser Paulo Boer. „Maar dat zal bij andere sporten ook wel zo zijn”. Met ‘penoze’ verwijst hij naar de criminelen die kickboksgala’s volgens de Amsterdamse burgemeester Eberhard van der Laan zouden gebruiken om te netwerken.

    Boer vat met zijn woorden de mening van veel mensen in de uitverkochte WTC Expohal in Leeuwarden samen. De algemene tendens is namelijk: Van der Laan is selectief en dupeert de onschuldige fans. „Kijk naar het voetbal, daar zitten óók criminelen op de tribune. Daarnaast halen hooligans hele binnensteden overhoop, maar ze verbieden niet één wedstrijd”, is een veel gehoorde vergelijking. Andere populaire reacties zijn: „Als er zoveel criminelen zitten, moet je ze toch oppakken. Denkt Van der Laan nu echt dat ze elkaar niet zien als er geen gala’s meer zijn?”

    Directeur Simon Rutz van It’s Showtime, die de gala´s organiseert, verwijt Van der Laan machtsmisbruik, omdat hij andere burgemeesters ophitst om ook kickboksgala’s te verbieden. „Als twee vermeende criminelen bij een bakkerij twee broden kopen, moet de bakker zijn zaak dan sluiten? Nee toch? Maar dat is wel het geval bij It’s Showtime.” Hij voelt zich weggepest, maar zegt wel strijdkrachtig: „Ooit zullen wij weer organiseren in Nederland, zelfs in Amsterdam.”

    Ronde 2: agressie
    Toch zijn de grote criminelen niet het enige probleem van de sport. Vorig jaar is een gala in Hoorn uitgelopen op een massale vechtpartij. Ook in Leeuwarden is er de angst dat het uit de hand kan lopen tijdens de laatste partij, de topper tussen Hari en Saki. Volgens Erkan (23), familie van Saki, hebben op internet een aantal groepen aangekondigd dan te willen vechten. Voor de zekerheid heeft hij zijn zoontje thuis gelaten.

    Een vip-klant, die met zijn twee zoons even is gaan kijken bij de backstage-tenten waar de boksers zich opwarmen, voelt de spanning in de zaal ook. „Maar mensen vinden geweld mooi. Het is net als bij de Formule 1, daar kijk je naar omdat je auto’s uit de bocht wil zien vliegen. En ja, deze sport trekt nu eenmaal bepaalde types aan.” Toch doet dat niet helemaal recht aan de gemiddelde bezoeker. Want hoewel er wel wat testosteron in de hal aanwezig is, zitten er ook genoeg brave stelletjes in streepjestruien en huppelen er zelfs enkele kinderen rondt.

    Het verwijt dat ook boksers vaker agressief gedrag zouden vertonen, gaat er bij de meesten totaal niet in. „Het draait bij vechtsporten juist om beheersing, respect en discipline”, zegt de vader en trainer van de Nederlandse bokser Robin van Roosmalen. Hij begrijpt dan ook niets van de het besluit van Van der Laan. „Boksscholen krijgen juist subsidie van de gemeenten, ook in Amsterdam, omdat ze kinderen opvangen die anders op straat terecht komen. Ze hebben een pedagogische waarde.” Door het verbod wordt ze een hoger doel ontnomen, want veel jeugdboksers hadden als droom om ooit in de arena te staan.

    Ronde 3: de sport
    Ja, entertainment is een belangrijk onderdeel van een kickboksgala. Tussen de gevechten door trillen de tribunes van de pompende beatklanken waarop een zestal dames wulpse bewegingen maken. Maar het steekt veel mensen dat de buitenwereld de sport zelf niet altijd als volwaardig beschouwt. Nederland behoord tot de top van de wereld. De populariteit van sterren als Peter Aerts is in Japan te vergelijken met die van Guus Hiddink in Zuid-Korea. Het gala wordt in 164 landen uitgezonden, maar is in Nederland niet te zien.

    Wat hebben we hier gemist? Bijna iedereen is maar voor één gevecht naar Leeuwarden gekomen: Badr Hari, de legendarische Golden Boy, neemt het in zijn afscheidsgevecht op tegen rivaal Gökhan Saki. Het wordt letterlijk een verpletterende overwinning voor Hari. In de eerste ronde slaat hij Saki drie keer naar de grond en Saki blijft na de derde keer verslagen liggen. De spetterende knock-out overwinning zet de hal in vuur en vlam. Supporters van Hari, die gebroederlijk naast die van Saki zitten, doen de beslissende stoot in de lucht nog een keer na. Maar het blijft rustig. Hooguit is het dringen richting de uitgang omdat veel fans de laatste kans willen grijpen om een handtekening van hun held te scoren.
    Link: http://www.spitsnieuws.nl/archives/b...e’-sport
    Last edited by McClane; 30-01-2012 at 13:59.

  11. #86
    Join Date
    Sep 2010
    Posts
    3.038
    vCash
    126022

    Default


    Last edited by rollermanskunk; 30-01-2012 at 16:34.

  12. #87
    Join Date
    Mar 2006
    Location
    Alkmaar
    Posts
    258
    vCash
    126000

    Default

    In de pauze was er een video met een verklaring van Simon Rutz is die ergens online terug te zien ik heb het hele verhaal niet meegekregen en zou het nog wel een keer willen zien.

    Verder hoop ik dat IS zeer snel hun spullen bij elkaar pakt en zich in een of ander buitenland vestigd, geen evenementen in NL organiseren dan ook geen belasting meer betalen.

    Al jarenlang ga ik naar de evenementen van IS waarom? de matchmaking is altijd fantastisch, de sfeer geweldig, het kost een paar centen maar dan heb je wél wat.

    Nu maar eens gaan kijken wat ik ga doen in juni misschien wel even lekker een weekeinde Belgie.

  13. #88
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by McClane View Post
    Zo kan het dus ook.

  14. #89
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Wiebe View Post
    In de pauze was er een video met een verklaring van Simon Rutz is die ergens online terug te zien ik heb het hele verhaal niet meegekregen en zou het nog wel een keer willen zien.
    http://www.youtube.com/watch?v=51Gfy...layer_embedded

  15. #90
    Join Date
    Mar 2006
    Location
    Alkmaar
    Posts
    258
    vCash
    126000

    Default

    thanks blackadder ik zag net bij een ander forum dat IS zelf een topic heeft gemaakt met deze verklaring van Simon Rutz heb nu wel het hele verhaal meegekregen.

  16. #91
    Join Date
    Nov 2010
    Posts
    3.351
    vCash
    125990

    Default

    De Nederlandse media is een verlengstuk van de pvda, als je aan 1 kant selectieve berichtgeving & politieke partijdigheid toestaat, dan moet je niet zeuren als je een keer 'zelf' het slachtoffer bent. @ Fans, niet @ IS.
    Ni politicien ni militaire, je ne suis qu'un troubadour...

  17. #92
    Join Date
    Jan 2012
    Posts
    75
    vCash
    126000

    Default

    badr is de besteeee iedereen kwam naar badr toe om te kijken iedereen badr badr bar

  18. #93
    Join Date
    Dec 2004
    Posts
    544
    vCash
    126000

    Default

    Pauw en Witteman de wereld draait door enz enz allemaal linkse programmas en dus tegen onze sport en ze hebben nog grote invloed ook deze programmas
    We hebben als sport de media flink tegen ons en de pen is machtiger dan het zwaard helaas

  19. #94
    Join Date
    Dec 2010
    Posts
    1.898
    vCash
    121250

    Default

    Quote Originally Posted by Durfal View Post
    Pauw en Witteman de wereld draait door enz enz allemaal linkse programmas en dus tegen onze sport en ze hebben nog grote invloed ook deze programmas
    We hebben als sport de media flink tegen ons en de pen is machtiger dan het zwaard helaas
    Het heeft niks met linkse media te maken. Pownnews is rechts en die zijn een keer naar naar een it's shotime gala geweest om aan iedereen te vragen hoe crimineel ze wel niet waren. Ook zetten ze Schilt altijd neer als een zwakbegaafde die niet tot 2 kan tellen.

  20. #95
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by The Company View Post
    Het heeft niks met linkse media te maken. Pownnews is rechts en die zijn een keer naar naar een it's shotime gala geweest om aan iedereen te vragen hoe crimineel ze wel niet waren. Ook zetten ze Schilt altijd neer als een zwakbegaafde die niet tot 2 kan tellen.
    Pff...pownews=geenstijl. Dus die vragen kun je gerust met een korreltje zout nemen.

  21. #96
    Join Date
    Nov 2010
    Posts
    3.351
    vCash
    125990

    Default

    Precies, het probleem is mensen die doen alsof ze serieus & objectief zijn maar ondertussen sneaky een standpunt doorvoeren. Nooit te veel & nooit te weinig.
    Ni politicien ni militaire, je ne suis qu'un troubadour...

  22. #97
    Join Date
    Nov 2011
    Posts
    2.348
    vCash
    126527

    Default

    Quote Originally Posted by Durfal View Post
    Pauw en Witteman de wereld draait door enz enz allemaal linkse programmas en dus tegen onze sport en ze hebben nog grote invloed ook deze programmas
    We hebben als sport de media flink tegen ons en de pen is machtiger dan het zwaard helaas
    Wat een belachelijke uitspraken man. Bonjasky is wel eens te gast geweest bij P&W. Die wordt gewoon uitgenodigd hoor, hier kijk zelf maar: http://pauwenwitteman.vara.nl/Archie...ash=ff727bd5df En Overeem heeft daar ook wel eens gezeten om over zijn sportbeoefening te vertellen. Arie Boomsma heeft eens een stukje verteld over UFC in DWDD. Die programma's zijn helemaal niet tegen die sport en al helemaal niet omdat ze links zijn. Iets met kort door de bocht, zwart/wit redeneren, tunnelvisie, etc....

  23. #98
    Join Date
    Mar 2009
    Posts
    4.233
    vCash
    126000

    Default

    Dat heb je met PVV stemmers.

  24. #99
    Join Date
    Jan 2012
    Posts
    75
    vCash
    126000

    Default

    je moet niet stemmen. denk je werkelijk dat dat helpt?
    vraag me af, of it's showtime ook grote galas gaat organiseren in amerika met badr als hoofd act

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •