MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 2 of 4 FirstFirst 1234 LastLast
Results 26 to 50 of 81
  1. #26
    Join Date
    Dec 2005
    Posts
    2.594
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Biiyen View Post
    En terecht! een hoofddoekje vind ik OK. Maar zo'n boerka is nonsens, we leven hier niet in de middeleeuwen ofzo.
    Mee eens.. Aanpassen werkt 2 kanten op.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #27
    Join Date
    Dec 2005
    Posts
    2.594
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Wiseguy View Post
    Omdat jij het niet goed vind mogen die vrouwen iets wat zij fundamenteel in hun leven vinden niet dragen? Voortaan als ik iets wil doen zal ik eerst aan jou vragen of je het OK vindt.
    .

    Dus omdat jij het wel o.k vindt moet het maar legaal blijven?? Je bent altijd aan het zeiken om het zeiken,wat zal jij een raar gefrustreed mannetje zijn in het dagelijks leven.. Bah!

  3. #28
    Join Date
    Sep 2008
    Posts
    3.432
    vCash
    84750

    Default

    Quote Originally Posted by Peter0711 View Post
    Dus omdat jij het wel o.k vindt moet het maar legaal blijven?? Je bent altijd aan het zeiken om het zeiken,wat zal jij een raar gefrustreed mannetje zijn in het dagelijks leven.. Bah!
    Bedankt voor je volwassen reactie. Ik kom op voor de minderheid die een makkelijk doelwit is. Mensen die geen vlieg kwaad doen maar worden aangepakt omdat het men niet aanstaat. Gefrustreerd ben ik zeker niet. In tegenstelling tot jou maak ik me namelijk niet druk om wat iemand draagt. Leef en laat leven.
    Max. 400 x 125

  4. #29
    Join Date
    Dec 2005
    Posts
    2.594
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Wiseguy View Post
    Bedankt voor je volwassen reactie. Ik kom op voor de minderheid die een makkelijk doelwit is. .
    Die redden het prima zonder jou hoor! En als ze dan hulp mochten kiezen twijfel in ten strengst of ze dan jou hadden uit gekozen..

    Als jij leef en laat leven inderdaad een warm hart toedraagt lul je (weer) uit je nek,want als iemand een andere mening als jou heeft duik je erop alsof we net je moeder genomen hebben. beetje jammer man,maar zo nemen weinig mensen je nog serieus. Ik had het graag anders gezien pik.

  5. #30
    Join Date
    Sep 2008
    Posts
    3.432
    vCash
    84750

    Default

    Quote Originally Posted by Peter0711 View Post
    Die redden het prima zonder jou hoor! En als ze dan hulp mochten kiezen twijfel in ten strengst of ze dan jou hadden uit gekozen..

    Als jij leef en laat leven inderdaad een warm hart toedraagt lul je (weer) uit je nek,want als iemand een andere mening als jou heeft duik je erop alsof we net je moeder genomen hebben. beetje jammer man,maar zo nemen weinig mensen je nog serieus. Ik had het graag anders gezien pik.
    Er is niets mis met een felle discussie. Ik ben er echter op tegen om alles maar te verbieden. In plaats van dat je inhoudelijk op de discussie ingaat speel je het op de man. Dat is een zwaktebod en ik ga daar niet in mee. Laten we het lekker over het onderwerp houden.
    Max. 400 x 125

  6. #31
    Join Date
    Dec 2005
    Posts
    2.594
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Wiseguy View Post
    Er is niets mis met een felle discussie.
    Ben ik absoluut met je eens.


    Quote Originally Posted by Wiseguy View Post
    . Ik ben er echter op tegen om alles maar te verbieden. In plaats van dat je inhoudelijk op de discussie ingaat speel je het op de man. Dat is een zwaktebod en ik ga daar niet in mee. Laten we het lekker over het onderwerp houden.
    Ben ik ook met je eens,alleen begrijp ik in dit geval jou onderstaande reply niet,want volgens mij is dat het voorbeeld van "op de man spelen"

    Quote Originally Posted by Wiseguy View Post
    Omdat jij het niet goed vind mogen die vrouwen iets wat zij fundamenteel in hun leven vinden niet dragen? Voortaan als ik iets wil doen zal ik eerst aan jou vragen of je het OK vindt..
    ??

    Kerel.. Als ik verkeerd,of geirriteerd overkom was dat niet mijn bedoeling,maar ik wil je gewoon duidelijk maken dat met je vinger wijzen niet altijd werkt als je jezelf ook niet forum-voorbeeldig gedraagd..

  7. #32
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by Wiseguy View Post
    Ik schaam me af en toe echt voor dit land. Nu moet de politie mensen gaan bekeuren met een boerka. Ik dacht altijd dat de politie er was voor de veiligheid maar nu moeten ze de modepolitie uithangen. Los daarvan zal het die vrouwen niet weerhouden om het toch wel te dragen en die nemen de boete (die betaald wordt door de franse miljonair) voor lief. Kortom men steekt hun energie en onze belastingcenten in symboolpolitiek van Wilders die ondertussen het schoothondje is van het kabinet.

    Politie sceptisch over boerkaverbod

    http://content.nos.nl/data/image/m/2.../28/334987.jpg»Volgens de Politiebond draagt het burkaverbod niet bij aan de veiligheid ANP
    Toegevoegd: zaterdag 28 jan 2012, 05:08

    De Nederlandse Politiebond noemt het boerkaverbod symboolpolitiek. Volgens de bond en de Centrale Ondernemingsraad van de politie draagt het verbod niet bij aan de veiligheid.
    Ook zal het in de praktijk nauwelijks worden toegepast, zeiden de organisaties in Nieuwsuur. Daarnaast hebben zich al agenten met gewetensbezwaren gemeld.
    "Er is op dit moment geen probleem en de wet lost dan ook niets op", zegt Frank Giltay, voorzitter van de Centrale Ondernemingsraad van Politie Nederland, in het NOS Radio 1 Journaal.
    "Agenten op straat gaan om met situaties, zoals ze zelf kunnen inschatten, dat noemen ze ook wel de discretionaire bevoegdheid", legt Giltay uit.
    "Er zijn overtredingen die door burgers gepleegd worden, die niet bekeuringswaardig zijn. Dan geef je een waarschuwing of laat je het gaan."
    Prioriteiten

    Giltay vermoedt dan ook dat een overtreding van het boerkaverbod niet bekeurd zal gaan worden: "Ik ga ervan uit dat mijn collega's de prioriteiten ergens anders leggen."
    Als voorbeeld schetst Giltay: "Als er iemand met een bivakmuts door een winkelcentrum loopt, zal de politie diegene er op aanspreken en eventueel bekeuren. Maar als dat gebeurt op het ijs en het vriest 5 graden, dan gebeurt het niet."
    Spies

    Vrijdag werd duidelijk dat het kabinet het verbod doorzet, ondanks kritiek van de Raad van State. Minister Spies vindt dat mensen elkaar open tegemoet moeten kunnen treden.
    Gezichtsbedekking in het openbaar hoort daar volgens haar niet bij.
    Dat de politie zegt dat het nog nooit is gebeurd, betekent niet dat we er geen rekening mee moeten houden...

    Zo wordt er bij ons in de buurt bijvoorbeeld vaak gevraagd om een rotonde of stoplichten bij een gevaarlijke kruising. De gemeente doet dit meestal pas indien er iets gebeurd.
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  8. #33
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by thefxr View Post
    Ik wordt gewoon ziek van alle verboden die dit land de afgelopen 10 jaar heeft geproduceerd, het kost heel veel ambtenaren/politie om dit te handhaven. dus ook veel meer bureacratie en belastingsgeld.
    Denk eerlijk gezegd dat ze winst op deze regels maken hoor..
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  9. #34
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by Wiseguy View Post
    Er is niets mis met een felle discussie. Ik ben er echter op tegen om alles maar te verbieden. In plaats van dat je inhoudelijk op de discussie ingaat speel je het op de man. Dat is een zwaktebod en ik ga daar niet in mee. Laten we het lekker over het onderwerp houden.
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  10. #35
    Join Date
    Feb 2010
    Location
    Ridderkerk
    Posts
    449
    vCash
    126000

    Default

    ik vraag me sterk af in hoeverre het vrijwillig is dat deze meiden met een burka rondlopen...

  11. #36
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Ik vind dit wel een lastige discussie. Gevoelsmatig zeg ik ook dat dit een uiting is die niet past in de Nederlandse cultuur, wat dat tegenwoordig ook mag wezen. Ook lijkt me duidelijk dat de PVV behoefte heeft aan een agendapunt dat doorgevoerd wordt. Ik begrijp ook wel dat deze geloofsuiting die heel visueel is in een bepaalde zin als provocatie wordt ervaren. Het is een behoorlijk zichtbare indringing in het straatbeeld en geeft in zekere zin weer dat iemand niet van plan is zich aan te passen. Ik wil niet zeggen dat dit zo is, maar ik kan me goed voorstellen dat mensen dit zo ervaren.

    Rationeel gezien vind ik het echter allemaal wat minder te verdedigen.
    Ten eerste kan je je afvragen of er een aanleiding is voor dit verbod. Is er een landelijk probleem als het aankomt op Burka's? Niet voorzover ik weet. Dat wil niet zeggen dat dit niet kan ontstaan, maar preventief wetten invoeren lijkt me niet de manier. Zo ken ik er namelijk nog wel een paar.

    Identificatieplicht vind ik ook niet een bijzonder sterk punt. Ik denk dat dit als praktisch bezwaar wordt aangevoerd om allerlei lastige ethische principes en grondwetten te omzeilen (niet noodzakelijk door de mensen hier). Ik denk dat gevoelskwesties een belangrijkere plaats innemen. Als dit een praktische wet was dan had het ook een praktisch karakter kunnen hebben. Zo zou bijvoorbeeld alleen bij bepaalde locaties en/of gebouwen met een bepaalde functie dit verbod van toepassing kunnen zijn. Het verbod had dan zoveel mogelijk de 'geloofsindringing' willen beperken. En ja als je een bank wil overvallen lijkt het me niet dat je je zorgen maakt om de boete die staat op het dragen van een burka...

    Daarnaast geloof ik net zo min dat je democratie kan afdwingen in Irak of Afghanistan als dat je vrouwenrechten kan afdwingen in een bepaalde subcultuur. De samenleving is niet maakbaar. Dit zal bij die groep zelf moeten ontstaan. Door met deze wet de confrontatie op te zoeken denk ik dat het juist waarschijnlijk is dat bepaalde groepen in de verdediging schieten: ze zijn niet meer in staat hun cultuur uit te oefenen door de boze boeman de staat. Hierdoor kunnen ze juist des te harder hun territorium verdedigen. Misschien ontstaat er wel een bepaalde trots in het dragen van zo'n ding.

    In de bredere discussie hierover lijkt het mij ook waarschijnlijk dat bepaalde groepen dit als provocatie zullen interpreteren. Het is dus de vraag wat voor reactie hierop gaat komen. Werken dit soort wetten extremisme en terrorisme niet juist in de hand? Het lijkt mij dat de lokale terroristenrecruiter of hoe je dat ook noemt het een stuk makkelijker heeft om op deze manier te verkopen dat 'het westen' anti islam is.
    Last edited by Facade; 29-01-2012 at 23:48.

  12. #37
    Join Date
    Dec 2009
    Posts
    620
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by andyhugfan View Post
    Symboolpolitiek en de bezoekers van mixfight bewijzen maar weer eens hoe slim ze zijn
    Ja, precies. Zijn maar een handjevol vrouwen die een niqaab dragen. De meeste vrouwen die een niqaab dragen zijn trouwens Nl. bekeerlingen.

  13. #38
    Join Date
    Sep 2009
    Posts
    1.153
    vCash
    127209

    Default

    Het hoort gewoon niet in de Nederlandse samenleving. Leef en laat leven kent ook zijn grenzen anders wordt de wereld een puinhoop. Het feit dat je niets van de gene in een burka kan herkennen vind ik niet oké. Hoofddoekjes etc. is prima.

  14. #39
    Join Date
    Dec 2009
    Posts
    620
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Tykill View Post
    Het hoort gewoon niet in de Nederlandse samenleving. Leef en laat leven kent ook zijn grenzen anders wordt de wereld een puinhoop. Het feit dat je niets van de gene in een burka kan herkennen vind ik niet oké. Hoofddoekjes etc. is prima.
    Nederland kan die ca. 200 niqaabdragende dames, waarvan de meerderheid van 'autochtone' afkomst is, wel hebben, pik. Daarnaast is Nederland altijd een immigratieland geweest. Joden, Hugenoten, Indo's, Surinamers, Antillianen, Spanjaarden, Joegos's, Marokkanen en Turken...

  15. #40
    Join Date
    Sep 2009
    Posts
    1.153
    vCash
    127209

    Default

    Quote Originally Posted by LeeMurray View Post
    Nederland kan die ca. 200 niqaabdragende dames, waarvan de meerderheid van 'autochtone' afkomst is, wel hebben, pik. Daarnaast is Nederland altijd een immigratieland geweest. Joden, Hugenoten, Indo's, Surinamers, Antillianen, Spanjaarden, Joegos's, Marokkanen en Turken...
    Wat heeft dat er mee te maken? Ik zeg niet dat andere culturen hier niet welkom zijn of wel? Ik zeg alleen dat er grenzen zijn met jou geloofsovertuiging meenemen naar een ander land.

  16. #41
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by LeeMurray View Post
    Nederland kan die ca. 200 niqaabdragende dames, waarvan de meerderheid van 'autochtone' afkomst is, wel hebben, pik. Daarnaast is Nederland altijd een immigratieland geweest. Joden, Hugenoten, Indo's, Surinamers, Antillianen, Spanjaarden, Joegos's, Marokkanen en Turken...
    Altijd ja?
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  17. #42
    Join Date
    Dec 2009
    Posts
    620
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Tykill View Post
    Wat heeft dat er mee te maken? Ik zeg niet dat andere culturen hier niet welkom zijn of wel? Ik zeg alleen dat er grenzen zijn met jou geloofsovertuiging meenemen naar een ander land.
    Ergens snap ik jou en mensen met die mentaliteit. Je vindt dat een burka/ niqaab niet in het straatbeeld past en ik kan die mening respecteren, maar ben het er niet helemaal mee eens. Er zijn m.i. te weinig vrouwen in Nl die een niqaab dragen om een hele wet voor te maken. Symboolpolitiek...

  18. #43
    Join Date
    Nov 2004
    Location
    Haarlem
    Posts
    2.433
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by LeeMurray View Post
    Ergens snap ik jou en mensen met die mentaliteit. Je vindt dat een burka/ niqaab niet in het straatbeeld past en ik kan die mening respecteren, maar ben het er niet helemaal mee eens. Er zijn m.i. te weinig vrouwen in Nl die een niqaab dragen om een hele wet voor te maken. Symboolpolitiek...
    Dat dus!
    Nederland IS Turk, Marrokaan, Indo, Blanko etc....
    En daarom is het hier zo leuk en ben ik (nog) wel trots!

  19. #44

    Default

    Quote Originally Posted by Glen View Post
    Dat dus!
    Nederland IS Turk, Marrokaan, Indo, Blanko etc....
    En daarom is het hier zo leuk en ben ik (nog) wel trots!
    x ∞
    THE CURE IS FREE, YOU'RE PAYING FOR THE DISEASE.

  20. #45
    Join Date
    Sep 2009
    Posts
    1.153
    vCash
    127209

    Default

    Quote Originally Posted by LeeMurray View Post
    Ergens snap ik jou en mensen met die mentaliteit. Je vindt dat een burka/ niqaab niet in het straatbeeld past en ik kan die mening respecteren, maar ben het er niet helemaal mee eens. Er zijn m.i. te weinig vrouwen in Nl die een niqaab dragen om een hele wet voor te maken. Symboolpolitiek...
    Om er een wet voor te maken voor die 150 vrouwen is idd een beetje onzin. Ik heb wel respect voor religie en andere culturen maar Beatrix moest zich aanpassen in het buitenland door een hoofddoek te dragen. Dan is het ook logisch dat andere culturen rekening houden met de wensen van Nederland. De burka vind ik te ver gaan voor Nederland. Het is zo onpersoonlijk dat je geen idee hebt wat er onder schuilt. Het is een samenleving niet een ikzondermijafvandebuitenwereldleving.

    Nederland zorgt ontzettend goed voor alle andere culturen die hier aanwezig zijn en je bent zo vrij als een vogel hier. Niemand forceert jou om in Nederland te blijven.

  21. #46
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    De redenering: 'wij moeten ons aanpassen in het buitenland, dus waarom passen die buitenlanders hier zich dan niet aan?' kan ik wel begrijpen, maar ik denk dat we ons beleid daar niet door moeten laten bepalen.

    Wat ons juist onderscheidt van die landen is dat wij vrijheden kennen op dit gebied. Dat dit niet zo is in bepaalde andere landen zegt meer over die landen dan over Nederland. Op het moment dat wij vrijheden inperken op basis van irrationele gronden, zitten we toch wel wat te zagen aan de fundamenten van onze staat en cultuur.

  22. #47
    Join Date
    Sep 2009
    Posts
    1.153
    vCash
    127209

    Default

    Quote Originally Posted by Facade View Post
    De redenering: 'wij moeten ons aanpassen in het buitenland, dus waarom passen die buitenlanders hier zich dan niet aan?' kan ik wel begrijpen, maar ik denk dat we ons beleid daar niet door moeten laten bepalen.

    Wat ons juist onderscheidt van die landen is dat wij vrijheden kennen op dit gebied. Dat dit niet zo is in bepaalde andere landen zegt meer over die landen dan over Nederland. Op het moment dat wij vrijheden inperken op basis van irrationele gronden, zitten we toch wel wat te zagen aan de fundamenten van onze staat en cultuur.
    Eens, maar ik vind dat er ook grenzen zijn. Qua kledingdracht ligt de grens hier imo omdat je niets van de persoon herkent.

  23. #48
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Kan ik wel begrijpen, ik denk dat het een beetje agree to disagree wordt. Persoonlijk heb ik ook weinig met Burka's en ik zou liegen als ik zei dat ik me hieraan niet stoor. Om hier echter wetten voor te maken vind ik een overtreffende trap.

    Mijn opvatting is dat de staat alleen moet ingrijpen op basis van rationele problemen, niet op basis van gevoel. Gebrek aan herkenning schaar ik toch wel onder die noemer. Alles wat te maken heeft met 'cultuurbehoud' ook. Dit zijn dingen waar regelgeving onvoldoende nuance voor kent.

    Daarnaast worden wetten vooral ingevoerd, maar zelden afgeschaft zoals thefxr ook al aangaf. De samenleving moet zo vrij mogelijk zijn en niet een wout van regelgeving. Tot een inperking van vrijheid van wat voor aard dan ook, moet daarom goed gefundeerd, met grote voorzichtigheid en op basis van daadwerkelijke problemen besloten worden. Niet op basis van de gedragingen van een groepje van 150 mensen en de gevoelens van mensen die 9 van de 10 keer nog nooit met 'het probleem' in aanraking zijn gekomen.
    Deze wet beperkt zich namelijk niet tot Burka's want dat zou discriminatie zijn. Nee, alle gezichtsbedekking is verboden en op basis van wat? Bespottelijk naar mijn mening.

    De overheid kent dus niet het maatwerk om hier een oplossing voor te bieden. Het is een illusie dat de overheid de samenleving zo kan inrichten dat het iedereen bevalt. Laat deze groep zich dus in eigen tempo aanpassen. De overheid zou zich naar mijn mening niet moeten bemoeien met de kledingkeuze van haar inwoners. Maar goed ik heb dan ook wat liberale opvattingen.
    Last edited by Facade; 31-01-2012 at 14:12.

  24. #49
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    1.406
    vCash
    126000

    Default

    Hadden ze ook niet gelijk de hoofddoeken op universiteiten, naar Turks voorbeeld, kunnen verbieden?


    Maaaaar, een hoofddoek op straat vind ik geen probleem

  25. #50
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by Glen View Post
    Dat dus!
    Nederland IS Turk, Marrokaan, Indo, Blanko etc....
    En daarom is het hier zo leuk en ben ik (nog) wel trots!
    Van de ene kant vind ik dit juist jammer. Hierdoor weet ik zelf niet precies wat mijn afkomst nu is. Ik ben dan wel 100% Nederlander, maar je herkent je land niet meer, omdat de culturen zo erg met elkaar mixen. Niet dat dit een probleem is, maar wilde het even kwijt.
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •