MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 3 of 4 FirstFirst 1234 LastLast
Results 51 to 75 of 81
  1. #51
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by kmr View Post
    Hadden ze ook niet gelijk de hoofddoeken op universiteiten, naar Turks voorbeeld, kunnen verbieden?


    Maaaaar, een hoofddoek op straat vind ik geen probleem
    Vind ik onzin. Al vind ik dat ze geen onderscheid kunnen maken tussen het dragen van hoofddeksels en hoofddoeken. Natuurlijk is het vrijheid van geloofsuitingen, maar dat wil niet zeggen dat ze voordelen mogen hebben vind ik. Iedereen moet dan gelijk behandeld worden. Of iedereen heeft toestemming voor het dragen van een hoofddeksel of niemand heeft hier toestemming voor. Je mag vind ik in dat geval geen grenzen trekken.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight

    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  2. #52
    Join Date
    Sep 2009
    Posts
    1.153
    vCash
    127209

    Default

    Quote Originally Posted by Pansier View Post
    Van de ene kant vind ik dit juist jammer. Hierdoor weet ik zelf niet precies wat mijn afkomst nu is. Ik ben dan wel 100% Nederlander, maar je herkent je land niet meer, omdat de culturen zo erg met elkaar mixen. Niet dat dit een probleem is, maar wilde het even kwijt.
    Eens, het voelt niet altijd 100% jou plekje.

  3. #53
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by Tykill View Post
    Eens, maar ik vind dat er ook grenzen zijn. Qua kledingdracht ligt de grens hier imo omdat je niets van de persoon herkent.
    Ben ik het mee eens. Er moet ook sociale controle kunnen zijn tussen mensen, dit gaat niet als iemand volledig bedekt is.

    Waar ik me trouwens wel aan stoor is aan het feit dat sommige moslims bedekkende kleding zoals een hoofddoekje willen dragen, maar wel make-up op doen. Het doel van een hoofddoekje is toch je haren, die aantrekkingskracht hebben, te verbergen, zodat je niet op uiterlijk wordt beoordeeld? Waarom dan wel make-up?

    Als ik het fout heb, excuses.
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  4. #54
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by Tykill View Post
    Eens, het voelt niet altijd 100% jou plekje.
    Precies wat ik bedoel. Ik weet zelf nu niet meer waar ik echt thuis ben.
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  5. #55
    Join Date
    Dec 2009
    Posts
    620
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Pansier View Post
    Van de ene kant vind ik dit juist jammer. Hierdoor weet ik zelf niet precies wat mijn afkomst nu is. Ik ben dan wel 100% Nederlander, maar je herkent je land niet meer, omdat de culturen zo erg met elkaar mixen. Niet dat dit een probleem is, maar wilde het even kwijt.
    Als het je hier niet bevalt, ga je toch weg . J/k maar wilde het ook een keertje zeggen.

    Anyway, zouden 'indianen', aboriginals, melanesiërs en Afro-Amerikanen 'hun' land nog herkennen ?

    Om je vraag over makeup en hoofddoek te beantwoorden heb ik het volgende te zeggen. Het doel van het dragen van de hoofddoek is dat de aura bedekt wordt. Ik zie ook wel eens dames met een hoofddoek en uitdagende kleding en/of veel makeup. Dan streef je je doel voorbij. Als een dame een hoofddoek draagt, maar tegelijkertijd veel makeup draagt is dat hoogstwaarschijnlijk een gevolg van onwetendheid.

  6. #56
    Join Date
    May 2010
    Location
    Noord-Brabant
    Posts
    1.302
    vCash
    126000

    Default

    ben er tegen, zie best wel eens mensen lopen waarvan ik denk: hadden die maar een boerka op of aan.
    Of wat je ook met dat ding doet.
    When I roundhouse kick you even Google won't find you

  7. #57
    Join Date
    May 2010
    Location
    Noord-Brabant
    Posts
    1.302
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Pansier View Post
    Ik ben dan wel 100% Nederlander, maar je herkent je land niet meer, .
    Je herkent je land niet meer? raar, ziet er namelijk nog precies het zelfde uit als toen jij geboren werd.
    When I roundhouse kick you even Google won't find you

  8. #58
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by LeeMurray View Post
    Als het je hier niet bevalt, ga je toch weg . J/k maar wilde het ook een keertje zeggen.
    Ik heb niet gezegd dat het me niet bevalt, enkel dat ik dat jammer vind.
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  9. #59
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by Mister T. View Post
    Je herkent je land niet meer? raar, ziet er namelijk nog precies het zelfde uit als toen jij geboren werd.
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  10. #60
    Join Date
    Dec 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    3.875
    vCash
    121333

    Default

    Quote Originally Posted by LeeMurray View Post
    Als het je hier niet bevalt, ga je toch weg . J/k maar wilde het ook een keertje zeggen.

    Anyway, zouden 'indianen', aboriginals, melanesiërs en Afro-Amerikanen 'hun' land nog herkennen ?
    Je bedoeld Afrika of wat?
    "Toto, I've got a feeling we're not in Kansas anymore."

  11. #61
    Join Date
    Dec 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    3.875
    vCash
    121333

    Default

    Quote Originally Posted by LeeMurray View Post
    Nederland kan die ca. 200 niqaabdragende dames, waarvan de meerderheid van 'autochtone' afkomst is, wel hebben, pik. Daarnaast is Nederland altijd een immigratieland geweest. Joden, Hugenoten, Indo's, Surinamers, Antillianen, Spanjaarden, Joegos's, Marokkanen en Turken...
    Quote Originally Posted by LeeMurray View Post
    Ergens snap ik jou en mensen met die mentaliteit. Je vindt dat een burka/ niqaab niet in het straatbeeld past en ik kan die mening respecteren, maar ben het er niet helemaal mee eens. Er zijn m.i. te weinig vrouwen in Nl die een niqaab dragen om een hele wet voor te maken. Symboolpolitiek...
    Er zijn maar 163 moorden gepleegd in 2011 , 37 minder dan volgens jou burka dragende personen(ik weet niet wat er onder zit) Deze wet ook maar afschaven want is ook symboolpolitiek dan of niet?
    "Toto, I've got a feeling we're not in Kansas anymore."

  12. #62
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by Marchant View Post
    Er zijn maar 163 moorden gepleegd in 2011 , 37 minder dan volgens jou burka dragende personen(ik weet niet wat er onder zit) Deze wet ook maar afschaven want is ook symboolpolitiek dan of niet?
    Ja opzich... gewoon afschaffen...
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  13. #63
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    @Pansier en Tykill,
    Ik begrijp dat zeker. Vooral als je in bepaalde buurten woont, kan ik me voorstellen dat je er zo over denkt.

    Tegelijkertijd denk ik niet dat de overheid hierop moet sturen. De samenleving bestaat nu eenmaal uit de mensen die hier wonen, wat hun culturele origine dan ook mag wezen. Als er beleid wordt opgesteld voor of tegen een afzonderlijke stroming, is conflict en confrontatie onvermijdelijk.

    Daarnaast staan mensen met angst (in dit geval voor het verdwijnen van onze cultuur) vaak vooraan in de rij om grondrechten en vrijheden op te geven en de staat meer bevoegdheden te verschaffen. Dit is iets waarvan ik denk dat je er altijd waakzaam voor moet wezen. Daarom denk ik dus ook dat men heel voorzichtig moet wezen met het inperken van dingen op basis van argumenten die eigenlijk nauwelijks een feitelijke basis kennen.

  14. #64
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by Facade View Post
    @Pansier en Tykill,
    Ik begrijp dat zeker. Vooral als je in bepaalde buurten woont, kan ik me voorstellen dat je er zo over denkt.

    Tegelijkertijd denk ik niet dat de overheid hierop moet sturen. De samenleving bestaat nu eenmaal uit de mensen die hier wonen, wat hun culturele origine dan ook mag wezen. Als er beleid wordt opgesteld voor of tegen een afzonderlijke stroming, is conflict en confrontatie onvermijdelijk.

    Daarnaast staan mensen met angst (in dit geval voor het verdwijnen van onze cultuur) vaak vooraan in de rij om grondrechten en vrijheden op te geven en de staat meer bevoegdheden te verschaffen. Dit is iets waarvan ik denk dat je er altijd waakzaam voor moet wezen. Daarom denk ik dus ook dat men heel voorzichtig moet wezen met het inperken van dingen op basis van argumenten die eigenlijk nauwelijks een feitelijke basis kennen.
    Klopt zeker, ik vind ook dat er niets aan te doen is. De perfecte wereld bestaat nu eenmaal uit samenwerking van alle volkeren. Echter vind ik wel dat de boerka gewoon niet geschikt is, omdat het ze het voorrecht geeft dat ze geen identificatie kan/mag doen.
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  15. #65
    Join Date
    Dec 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    3.875
    vCash
    121333

    Default

    Naaktloperij is ook al jaren geleden verboden terwijl er toch genoeg nudisten zijn ,waarom is het verboden?
    omdat het niet in de samenleving past.
    Dus afschaven en boerka campings aanleggen!
    "Toto, I've got a feeling we're not in Kansas anymore."

  16. #66
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by Marchant View Post
    Naaktloperij is ook al jaren geleden verboden terwijl er toch genoeg nudisten zijn ,waarom is het verboden?
    omdat het niet in de samenleving past.
    Dus afschaven en boerka campings aanleggen!
    Haha dat zou raar zijn een boerka camping :P
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  17. #67
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    20.301
    vCash
    371929

    Default

    Quote Originally Posted by Marchant View Post
    Naaktloperij is ook al jaren geleden verboden terwijl er toch genoeg nudisten zijn ,waarom is het verboden?
    omdat het niet in de samenleving past.
    Dus afschaven en boerka campings aanleggen!
    Hahaha, maar je hebt wel een heel goed punt!

  18. #68
    Join Date
    Nov 2004
    Location
    Haarlem
    Posts
    2.433
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Pansier View Post
    Precies wat ik bedoel. Ik weet zelf nu niet meer waar ik echt thuis ben.
    Home is where the heart is, knuppel!

  19. #69
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    1.406
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Pansier View Post
    Vind ik onzin. Al vind ik dat ze geen onderscheid kunnen maken tussen het dragen van hoofddeksels en hoofddoeken. Natuurlijk is het vrijheid van geloofsuitingen, maar dat wil niet zeggen dat ze voordelen mogen hebben vind ik. Iedereen moet dan gelijk behandeld worden. Of iedereen heeft toestemming voor het dragen van een hoofddeksel of niemand heeft hier toestemming voor. Je mag vind ik in dat geval geen grenzen trekken.
    In het algemeen hoofddeksels verbieden kan op een school. Docenten vinden nou eenmaal dat een petje een bepaald imago uitstraalt. Helaas maken ze uitzonderingen voor religieuze hoofddeksels. Hoe dan ook, de wetgever kan niet met te begrijpen redenen alle hoofddeksels verbieden in scholen en openbare gebouwen.

    De wetgever kan wel met een goede reden religieuze uitingen verbieden in een openbaar gebouw (ook in een school) omdat zulke ruimtes een open imago uit moeten dragen waarin het onderscheid dat door religie gemaakt wordt niet past.

  20. #70
    Join Date
    Dec 2009
    Posts
    620
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Marchant View Post
    Je bedoeld Afrika of wat?
    Volgens mij was die post vrij duidelijk, maar ik wil je wel helpen. Ik doelde op Afro-Amerikanen. Die mensen zijn weggehaald uit hun land(en) van herkomst en naar een vreemd land/ continent verscheept om zich letterlijk dood te werken. Zij zijn ontdaan van hun (culturele) identiteit en gereduceerd tot lastdieren en zijn betrekkelijk kort geëmancipeerd. Hoe zouden die mensen zich moeten voelen, als je het afzet tegen iemand als Pansier die klaagt dat 'zijn' land minder herkenbaar is omdat zg. allochtonen zich hier hebben gevestigd?
    Quote Originally Posted by Marchant View Post
    Er zijn maar 163 moorden gepleegd in 2011 , 37 minder dan volgens jou burka dragende personen(ik weet niet wat er onder zit) Deze wet ook maar afschaven want is ook symboolpolitiek dan of niet?
    Deze vergelijking raakt kant noch wal . Moet ik hier echt serieus op ingaan?

    Moord is een strafbaar feit; een niqaab dragen (was dat) niet. Je kan beter dan dit ouwe...

    Quote Originally Posted by Facade
    @Pansier en Tykill,
    Ik begrijp dat zeker. Vooral als je in bepaalde buurten woont, kan ik me voorstellen dat je er zo over denkt.

    Tegelijkertijd denk ik niet dat de overheid hierop moet sturen. De samenleving bestaat nu eenmaal uit de mensen die hier wonen, wat hun culturele origine dan ook mag wezen. Als er beleid wordt opgesteld voor of tegen een afzonderlijke stroming, is conflict en confrontatie onvermijdelijk.

    Daarnaast staan mensen met angst (in dit geval voor het verdwijnen van onze cultuur) vaak vooraan in de rij om grondrechten en vrijheden op te geven en de staat meer bevoegdheden te verschaffen. Dit is iets waarvan ik denk dat je er altijd waakzaam voor moet wezen. Daarom denk ik dus ook dat men heel voorzichtig moet wezen met het inperken van dingen op basis van argumenten die eigenlijk nauwelijks een feitelijke basis kennen.
    Sommige buurten/ steden zijn inderdaad helemaal veranderd. A'dam west, Utrecht, bepaalde delen van R'dam. In A'dam zijn veel zg. autochtonen die het zich konden veroorloven naar Purmerend en Almere 'gevlucht'. Daarvoor in de plaats kwamen veel zg. allochtonen. Dat fenomeen wordt white flight genoemd. Die nieuwkomers namen hun gebruiken mee en deden niet altijd moeite om zich aan te passen aan hun nieuwe omgeving. Het winkelaanbod veranderde en werd eenzijdiger; Nl middenstanders vertrokken en daarvoor in de plaats kwamen bijv. Turkse bakkers en belwinkels. Die autochtonen die achter bleven voelen zich vreemde in eigen buurt. Ik heb wel eens met die mensen gesproken en ik kan mij wel verplaatsen in die mensen. Mijn punt is alleen dat elk volk hier op een bepaalde manier mee te maken heeft gehad. Wees blij dat dat je niet bent gekoloniseerd door een ander volk zoals gebeurd is met bijv. die aboriginals of indianen (zie een van mijn andere replies).

  21. #71
    Join Date
    Dec 2009
    Posts
    620
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Pansier View Post
    Klopt zeker, ik vind ook dat er niets aan te doen is. De perfecte wereld bestaat nu eenmaal uit samenwerking van alle volkeren. Echter vind ik wel dat de boerka gewoon niet geschikt is, omdat het ze het voorrecht geeft dat ze geen identificatie kan/mag doen.
    Hier kan ik op zich wel inkomen. Toevallig zag ik vandaag een vrouw met een niqaab lopen in mijn buurt.
    Ergens maakt zo'n vrouw wel een bepaald statement. Zij sluit zich op een bepaalde manier af voor de buitenwereld. Dat is haar goed recht, maar ik vind dat die vrouwen dan wel moeten voorzien in hun eigen levensonderhoud. Daarmee bedoel ik dat ik vind dat die vrouwen geen uitkering moeten trekken terwijl ze een niqaab dragen.
    Quote Originally Posted by Marchant
    Naaktloperij is ook al jaren geleden verboden terwijl er toch genoeg nudisten zijn ,waarom is het verboden?
    omdat het niet in de samenleving past.
    Dus afschaven en boerka campings aanleggen!
    Dit vind ik nou wel een goed argument. Alleen is dit betrekkelijk. Wie bepaalt wat wel of niet in de samenleving past? In sommige staten in de VS is het laag dragen van een broek (waardoor je onderbroek zichtbaar is) verboden. Hier in Nl zie ik bepaalde Antillianen en andere Afro-Nederlanders met die lage broeken rondlopen. Moeten wij dat hier ook verbieden? Waar trekke we die grens? Zelfde geldt voor piercings, baarden, hairstyles en andere (fashion)statements.

  22. #72
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Scherpe vergelijking die Donner ook al maakte inderdaad. Het doet alleen niets af aan het feit dat scherpe overweging per definitie nodig is bij elk voorstel afzonderlijk. Ik vind een beroep op een wet die meer dan honderd jaar is ingevoerd als legitimatie en onderbouwing een beetje zwak. Hij vat het leuk samen, maar iedereen weet dat er een hoop praktische bezwaren zijn tegen het naakt lopen van grote delen van de samenleving

  23. #73
    Join Date
    Nov 2004
    Location
    Haarlem
    Posts
    2.433
    vCash
    126000

    Default

    Ok, neg reps van Pansier....
    Over je onderschrift bij die neg reps:
    Je verward me helaas met je vader en moeder......
    Last edited by Glen; 01-02-2012 at 13:03.

  24. #74
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by Glen View Post
    Ok, neg reps van Pansier....
    Over je onderschrift bij die neg reps:
    Je verward me helaas met je vader en moeder......
    Haha je moet eerst lezen, zoals ik al zei.. Ik ben dan wel de jongste, maar ik verlaag me tenminste niet naar jouw niveau.
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  25. #75
    Join Date
    Dec 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    3.875
    vCash
    121333

    Default

    Quote Originally Posted by LeeMurray View Post
    Volgens mij was die post vrij duidelijk, maar ik wil je wel helpen. Ik doelde op Afro-Amerikanen. Die mensen zijn weggehaald uit hun land(en) van herkomst en naar een vreemd land/ continent verscheept om zich letterlijk dood te werken. Zij zijn ontdaan van hun (culturele) identiteit en gereduceerd tot lastdieren en zijn betrekkelijk kort geëmancipeerd. Hoe zouden die mensen zich moeten voelen, als je het afzet tegen iemand als Pansier die klaagt dat 'zijn' land minder herkenbaar is omdat zg. allochtonen zich hier hebben gevestigd?
    Dat pansier zijn land niet herkend, het zal daar heb ik niets mee wel met je vergelijking afo amerikanen en afrika. 80% van de afro Amerikanen weten niet eens waar afrika ligt hoe moeten zij dit in gods naam gaan vergelijken. en zijn minder zebra's dan vroegen????
    Quote Originally Posted by LeeMurray View Post
    Deze vergelijking raakt kant noch wal . Moet ik hier echt serieus op ingaan?

    Moord is een strafbaar feit; een niqaab dragen (was dat) niet. Je kan beter dan dit ouwe...
    Waarom is een moord een misdrijf(geen strafbaar feit) omdat dat via de wet bepaalt is , dus precies wat er nu gebeurt met de boerka . Er wordt een wet bepaalt dat het strafbaar is. prima vergelijking dus in mijn ogen.
    Maar als je dat niet begrijpt heb ik er nog 1 voor je.
    Geluidsoverlast door van die sport uitlaten onder je auto. Gebeurd volgens mij alleen nog in dorpjes in Brabant toch is daar een wet tegen. waarom omdat mensen er last van hebben.

    Quote Originally Posted by LeeMurray View Post
    Sommige buurten/ steden zijn inderdaad helemaal veranderd. A'dam west, Utrecht, bepaalde delen van R'dam. In A'dam zijn veel zg. autochtonen die het zich konden veroorloven naar Purmerend en Almere 'gevlucht'. Daarvoor in de plaats kwamen veel zg. allochtonen. Dat fenomeen wordt white flight genoemd. Die nieuwkomers namen hun gebruiken mee en deden niet altijd moeite om zich aan te passen aan hun nieuwe omgeving. Het winkelaanbod veranderde en werd eenzijdiger; Nl middenstanders vertrokken en daarvoor in de plaats kwamen bijv. Turkse bakkers en belwinkels. Die autochtonen die achter bleven voelen zich vreemde in eigen buurt. Ik heb wel eens met die mensen gesproken en ik kan mij wel verplaatsen in die mensen. Mijn punt is alleen dat elk volk hier op een bepaalde manier mee te maken heeft gehad. Wees blij dat dat je niet bent gekoloniseerd door een ander volk zoals gebeurd is met bijv. die aboriginals of indianen (zie een van mijn andere replies).
    Mooi stukje maar slaat nergens op woon mijn hele leven al in Amsterdam West. ben hier geboren en getogen en heb het nog steeds prima naar mijn zin.
    Vindt alleen boerka's niet in dit straatbeeld passen en heeft niets met geloof of cultuur te maken. want gelukkig zijn er veel moslims het hier ook mee eens.
    Hoe kan iemand in een boerka deel uitmaken van de maatschappij?
    een huisarts in een boerka? politie in een boerka? achter de kassa in een boerka?
    O nee want waar de boerka oorspronkelijk vandaan komt (taliban Afghanistan) mogen vrouwen niet studeren of autorijden dus die regels zullen we dan ook maar over moeten nemen toch ? het zijn er maar 200.
    Last edited by Marchant; 01-02-2012 at 17:19.
    "Toto, I've got a feeling we're not in Kansas anymore."

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •