MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 1 of 4 1234 LastLast
Results 1 to 25 of 84

Thread: Badr's legacy?

  1. #1
    Join Date
    Dec 2009
    Posts
    620
    vCash
    126000

    Question Badr's legacy?

    Deze thread is geďnspireerd door een gesprek over Badr's legacy met een paar vrienden.

    Zoals veel liefhebbers heb ik het laatste gevecht van Badr gezien. Na die KO en speech had ik gemengde gevoelens. Aan de ene kant vond ik het jammer dat ie gestopt is met kickboksen en zal ik hem zeker missen. Hij was een van mijn favoriete vechters. Aan de andere kant kan ik begrip opbrengen voor zijn keuze, zeker nu K1 niet meer is wat het was.

    Zo'n tien jaar geleden dachten veel liefhebbers en kenners dat Badr de sport zou domineren en minstens drie K1 titels op zijn naam zou schrijven. Badr dacht dat zelf ook. Als we de balans opmaken zien we dat echter hij minder titels op z'n naam heeft geschreven dan wij verwacht hadden. De K1 heeft ie nooit gewonnen. Hoort hij thuis in het rijtje Hoost, Aerts, Bonjasky en Schilt? Qua populariteit denk ik dat hij groter is dan al die eerder genoemde vechters. Hij heeft van bijna alle toppers waartegen hij heeft gestaan gewonnen (vaak op KO). Die vechters hebben echter meer titels op hun naam weten te schrijven en waren altijd ambassadeurs van de sport. Ik wil geen oude koeien uit de sloot halen, maar door bepaalde keuzes op en buiten het canvas heeft hij de sport een slechte naam in een kwaad daglicht gesteld en heeft hij (ongetwijfeld onbedoeld) bepaalde fans/ groupies met deze mooie sport bekend gemaakt die wij kunnen missen als kiespijn (mijn mening, geen feit). Gemengde gevoelens over zijn legacy dus.

    Is Badr een underachiever of legende?
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Mixfight
    Posts
    34.091
    vCash
    25000

    Default

    Badr behoort bij de beste kickboksers ter wereld.
    Be a Warrior, not a Worrier

  3. #3
    Join Date
    Mar 2009
    Posts
    4.233
    vCash
    126000

    Default

    Precies 1 van de beste vechters maar hij heeft geen prijzen gewonnen. Prijzen heb je nodig als je een legende wilt zijn.

  4. #4
    Join Date
    Sep 2009
    Posts
    1.153
    vCash
    127209

    Default

    Zelfs Overeem heeft een K1 titel haha, hij stapt ff binnen voor zijn 2de jaartje mee doen en haalt de titel :P

  5. #5
    Join Date
    Dec 2009
    Posts
    620
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Anderson View Post
    Precies 1 van de beste vechters maar hij heeft geen prijzen gewonnen. Prijzen heb je nodig als je een legende wilt zijn.
    Zou je hem kunnen vergelijken met het Nl elftal van de jaren '90? Zeer talentvolle lichting die van elk land kon winnen, maar nooit een cup heeft gewonnen.

  6. #6
    Join Date
    Mar 2009
    Posts
    4.233
    vCash
    126000

    Default

    Misschien met het elftal van 92. Maar 94 in waren Italie en Brazilie stukken beter, 96 laten wel het daar maar niet over hebben en 98 waren was Frankrijk gewoon heer en meester. Je kan een team niet vergelijken met een persoon die alles in z'n eentje doet.

  7. #7
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Hij verloor op de beslissende momenten, dus ik vind hem een hele goede kickboxer, maar hij was in mijn optiek geen toernooivechter en dan word je in de kickboxelarij geen grootheid.

    underachiever dus volgens mij.

    Ik had eerlijk gezegd verwacht dat hij een best potje ringrust zou hebben maar niets van dat dus vond dit wel heel knap.

    Ik begin steeds meer te geloven dat hij wel een kans gaat maken in het boxen.

  8. #8
    Join Date
    Nov 2008
    Posts
    562
    vCash
    126000

    Default

    hij heeft inderdaad gewonnen van een aantal legendes maar zou het dat ook gedaan hebben tegen een 10 jaar jongere peter aerts ??? een legende ??? nee !!! spektaculair ?????? ja zeker !! een lust om naar te kijken in de ring en zeker de moeite waard om een duur kaartje voor te kopen . gr hans

  9. #9
    Join Date
    Feb 2010
    Posts
    117
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Anderson View Post
    Precies 1 van de beste vechters maar hij heeft geen prijzen gewonnen. Prijzen heb je nodig als je een legende wilt zijn.
    Ik ben het totaal niet met je uitspraak eens Anderson, legende heeft niets te maken met hoeveel prijzen je gewonnen hebt. Een legende ben je wanneer je het publiek/volk voor je weet te winnen en niet voor effe maar voor een lange tijd. Dat is wat Badr Hari mijns inziens gedaan heeft en derhalve kan hij worden gezien als een legende. Ik persoonlijk (mijn mening) zou een Schilt nooit als een legende zien, ondanks dat hij de K-1 titel 4x gewonnen heeft. Als vechter vind ik hem geen drol aan, op de een of andere manier brengt hij helemaal niets de ring in waardoor je hem eventueel zou herinneren. Het is mijn mening en zo heeft een ieder zijn of haar mening.

  10. #10
    Join Date
    Dec 2009
    Posts
    620
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by stoet View Post
    Ik ben het totaal niet met je uitspraak eens Anderson, legende heeft niets te maken met hoeveel prijzen je gewonnen hebt. Een legende ben je wanneer je het publiek/volk voor je weet te winnen en niet voor effe maar voor een lange tijd. Dat is wat Badr Hari mijns inziens gedaan heeft en derhalve kan hij worden gezien als een legende. Ik persoonlijk (mijn mening) zou een Schilt nooit als een legende zien, ondanks dat hij de K-1 titel 4x gewonnen heeft. Als vechter vind ik hem geen drol aan, op de een of andere manier brengt hij helemaal niets de ring in waardoor je hem eventueel zou herinneren. Het is mijn mening en zo heeft een ieder zijn of haar mening.
    Ja, precies en die mening hebben wij te respecteren. Alleen wil ik jou vragen of jij het begrip legende wil definiëren. Zou jij Bob Sapp een legende kunnen noemen? Hij heeft immers ook `het publiek voor zich weten te winnen`. Ik zie hem nog steeds geboekt worden op gala´s dus kennelijk ook voor langere tijd. Ik ben benieuwd naar je reply...

  11. #11
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    141
    vCash
    126000

    Default

    Hij is onder de fans ook niet populairder dan Ernesto Hoost en zeker niet populairder dan Peter Aerts. Zonde dat hij nooit de K1 gewonnen heeft, maar hij kan wel terug kijken op een mooie carričre.

  12. #12
    Join Date
    Mar 2006
    Location
    nimwegen
    Posts
    3.659
    vCash
    126000

    Default

    denk dat je het niet oneens kunt zijn met de opmerking dat Badr een 'underachiever' is geweest, met zoveel talent/kunde zo weinig echte titels pakken...om wat voor reden dan ook....

    en als hater kan ik Badr en legende in een zin niet verdragen....
    toen pissen plassen werd is het gezeik begonnen!

  13. #13
    Join Date
    Apr 2008
    Location
    Apeldoorn
    Posts
    1.154
    vCash
    126000

    Default

    Tja, wat is in deze situatie de defenitie van een legende?
    Ik denk dat hij best een legende had kunnen worden als hij bleef kickboksen. Hij is ook zeker één van de beste kickboksers van de wereld...

    Maar een legende? Nee, ik vind dat hij geen legende is! Maar wel een top vechter die we gaan missen...

    A real fighter is not measured by how many times he falls, but how many times he stands up.

  14. #14
    Join Date
    May 2011
    Location
    Utrecht
    Posts
    5.004
    vCash
    126035

    Default

    'k denk dat ie herinnerd zal worden als een groot vechter met een rauw randje, geen legende. Die twee DQs en z'n gedrag buiten de ring hebben z'n carriere tot nu toe getekend.

    Net nu ie heel relaxed overkomt en heerlijk sociaal bezig is, op mij overkomt als een ware kampioen, gaat ie weg. Boksen. Jammer, persoonlijkheid is belangrijk om een als legende te worden geaccepteerd. Je maakt jezelf namelijk geen legende, het publieke opinie doet dat.
    En de negativiteit heeft wat mij betreft de afgelopen jaren de boventoon gevoerd.

  15. #15
    Join Date
    Jan 2011
    Posts
    248
    vCash
    126000

    Default

    Badr Hari is zeker een legende kijk zijn partijen er op na en bijna zowat alles met een vette KO.
    Verder maar 7 verliespartijen waarvan 2 door een DQ.
    Badr Hari is op dit moment onverslaanbaar alleen Schilt zou nog kans maken tegen Badr maar Schilt is ook geen vechter maar een boer met krachten.
    Peter Aerts heeft nooit een tijd gekend waarin hij onverslaanbaar was hij won wel altijd spectaculair maar iedereen in zijn tijd maakte kans om van hem te winnen.
    Verder is Badr Hari wereldwijd bekend en fans zijn dol op zijn manier van vechten.
    Een Peter Aerts in zijn beste tijd zou kansloos zijn tegen Badr Hari nu.
    En diep in jullie harten weten jullie dat heel goed!
    Peace!!!!

  16. #16
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    5.116
    vCash
    108788

    Default

    Legende of niet , Badr is gewoon een gruwelijk goede vechter. Der zijn maar weinig ooit geweest, die hem kunnen of zouden kunnen verslaan.
    Home mtk-gym.nl


  17. #17
    Join Date
    Nov 2008
    Location
    Amsterdam
    Posts
    2.514
    vCash
    126000

    Default

    Het is moeilijk om over zijn legacy te praten omdat hij op relatief jonge leeftijd stopt met kickboksen. Ook heeft hij vorig jaar niet meegedaan en is hij 1x bestolen tegen Remy Bonjasky naar mijn mening (de eerste keer).

    Voor mij is het niet belangrijk of hij 'in het rijtje' thuis hoort. Hij was gewoon een geweldige publiekstrekker, die vocht voor de fans, en een van de allerbeste was.
    =

  18. #18
    Join Date
    Dec 2008
    Posts
    3.490
    vCash
    126000

    Default

    Hij heeft wins tegen Sem Schilt, Alistair Overeem, Gokhan Saki, Peter Aerts,(allemaal via KO) in mijn mening ook Bonjasky de eerste keer en tallezo andere goede vechters. 2 keer in de K-1 WGP finale gestaan. Dit allemaal op een jonge leeftijd. Ik denk dat hij als een Mike Tyson herinnerd zal worden. Super tallentvole populaire vechter die niet niet heeft bereikt wat ie had moeten bereiken aangezien zijn talent. Maar men zal altijd over hem praten ook lang nadat hij stopt met vechten.

  19. #19
    Join Date
    Nov 2010
    Posts
    3.351
    vCash
    125990

    Default

    Een legende word je door je houding en door het overwinnen van obstakels waar het publiek niet verwacht dat je deze overkomt door fysieke, mentale of sport-gerelateerde beperkingen.

    Ik vind Badr zeker geen legende, maar wie weet word hij dit nog in zijn bokscarričre.
    Ni politicien ni militaire, je ne suis qu'un troubadour...

  20. #20
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.386
    vCash
    127608

    Default

    Hij komt nog wel terug.

  21. #21
    Join Date
    Dec 2010
    Location
    Groningen
    Posts
    764
    vCash
    126000

    Default

    Legacy heb je als je 40 bent. Die jongen is nog maar 27 en is nog niet eens begonnen met zijn boxavontuurtje. Dit is een vraag voor over 10 jaar.

  22. #22
    Join Date
    Jul 2006
    Posts
    821
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by FREE MURRAY View Post
    Badr Hari is zeker een legende kijk zijn partijen er op na en bijna zowat alles met een vette KO.
    Verder maar 7 verliespartijen waarvan 2 door een DQ.
    Badr Hari is op dit moment onverslaanbaar alleen Schilt zou nog kans maken tegen Badr maar Schilt is ook geen vechter maar een boer met krachten.
    Peter Aerts heeft nooit een tijd gekend waarin hij onverslaanbaar was hij won wel altijd spectaculair maar iedereen in zijn tijd maakte kans om van hem te winnen.
    Verder is Badr Hari wereldwijd bekend en fans zijn dol op zijn manier van vechten.
    Een Peter Aerts in zijn beste tijd zou kansloos zijn tegen Badr Hari nu.
    En diep in jullie harten weten jullie dat heel goed!
    Peace!!!!
    Hahahahahahahaha pffffff hahahahahahahha

  23. #23
    Join Date
    Dec 2010
    Posts
    1.898
    vCash
    121250

    Default

    Voor Saki vs Hari vroeg ik me af wat ik erger zou vinden. Badr Hari nuthuggers die hem nu als beste kickbokser ooit zouden bestempelen of Golden Glory nuthuggers hun gelijk zouden hebben gehaald.

  24. #24
    Join Date
    Mar 2011
    Posts
    1.441
    vCash
    126000

    Default

    Ik vind Badr een mooie knokker en een absoluut talent, maar hij is naar mijn mening nog te jong, heeft te weinig grote prijzen op zijn naam staan en heeft zich wat onsportief gedragen in de ring. Daarnaast vind ik dat een Hoost en Aerts en in mindere mate Schilt en Bonjansky de sport op de kaart hebben helpen zetten mede door hun optreden de K1 te laten groeien. Voor mij dus geen legend. Maar wie weet wat er nog gaat komen...
    "When I am fighting I am keeping my mind empty for any expectations. I am waiting for something unique, completely new.” - Rickson Gracie

  25. #25
    Join Date
    Aug 2007
    Posts
    1.786
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by FREE MURRAY View Post
    Badr Hari is zeker een legende kijk zijn partijen er op na en bijna zowat alles met een vette KO.
    Verder maar 7 verliespartijen waarvan 2 door een DQ.
    Badr Hari is op dit moment onverslaanbaar alleen Schilt zou nog kans maken tegen Badr maar Schilt is ook geen vechter maar een boer met krachten.
    Peter Aerts heeft nooit een tijd gekend waarin hij onverslaanbaar was hij won wel altijd spectaculair maar iedereen in zijn tijd maakte kans om van hem te winnen.
    Verder is Badr Hari wereldwijd bekend en fans zijn dol op zijn manier van vechten.
    Een Peter Aerts in zijn beste tijd zou kansloos zijn tegen Badr Hari nu.
    En diep in jullie harten weten jullie dat heel goed!
    Peace!!!!
    wtf?!

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •