MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 1 of 4 1234 LastLast
Results 1 to 25 of 81
  1. #1
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default Omstreden boerkaverbod komt er toch


    OMSTREDEN BOERKAVERBOD KOMT ER TOCH


    Het boerkaverbod gaat er nu toch komen, tot groot genoegen van gedoogpartner PVV. Minister Piet Hein Donner van Binnenlandse Zaken komt met een wetsvoorstel dat het verbod op gelaatsbedekkende kleding regelt.
    Video's
    Foto









    Toch boerkaverbod in Nederland


    Het kabinet vindt dat een boerka niet in onze open samenleving past en dat vrouwen volwaardig moeten meedoen. Het verbod op gelaatsbedekkende kleding geldt op straat, in het openbaar vervoer en in bijvoorbeeld scholen en ziekenhuizen. In Nederland bestond al een verbod op gelaatsbedekkende kleding in het onderwijs.
    Uitzonderingen

    Op religieuze plekken, zoals moskeeën, mag het dragen van een boerka wel. Ook op luchthavens geldt een uitzondering van het verbod, bijvoorbeeld voor mensen die op doorreis zijn.
    Motorhelm mag wel

    Ook voor het dragen van een motorhelm wordt een uitzondering gemaakt, net als voor hulpsinterklazen en carnavalsvierders.
    Boete tot 380 euro

    Wie in Nederland straks met een boerka wordt aangehouden, krijgt een boete van maximaal 380 euro. Donners voorstel wordt morgen in de ministerraad besproken. Daarna moet de Raad van State erover oordelen. Wanneer het boerkaverbod wordt ingevoerd, is dus nog niet duidelijk.
    Belgisch en Frans voorbeeld

    Ook België en Frankrijk hebben een boerkaverbod ingevoerd. Belgen die in het openbaar een boerka dragen, riskeren een boete of zeven dagen celstraf. In Frankrijk wordt ook degene die iemand dwingt een boerka te dragen, bestraft.


    http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/binnenland/)/components/actueel/rtlnieuws/2011/09_september/15/binnenland/boerkaverbod-gaat-er-toch-komen.xml
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight

    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  2. #2
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Mixfight
    Posts
    34.091
    vCash
    25000

    Default

    Tja...
    Be a Warrior, not a Worrier

  3. #3
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Mijn eigen wereld
    Posts
    9.509
    vCash
    126000

    Default

    En terecht! een hoofddoekje vind ik OK. Maar zo'n boerka is nonsens, we leven hier niet in de middeleeuwen ofzo.


  4. #4
    Join Date
    Dec 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    3.875
    vCash
    121333

    Default

    Quote Originally Posted by Biiyen View Post
    En terecht! een hoofddoekje vind ik OK. Maar zo'n boerka is nonsens, we leven hier niet in de middeleeuwen ofzo.
    2x
    "Toto, I've got a feeling we're not in Kansas anymore."

  5. #5
    Join Date
    Dec 2010
    Posts
    1.898
    vCash
    121250

    Default

    Niemand draagt een boerka.

    Beter gaan ze zich met dingen bezig houden die er echt toe doen.

  6. #6
    Join Date
    Jun 2009
    Posts
    11.168
    vCash
    124500

    Default

    volkomen mee eens...afschaffen!

  7. #7
    Join Date
    Dec 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    3.875
    vCash
    121333

    Default

    Quote Originally Posted by The Company View Post
    Niemand draagt een boerka.

    Beter gaan ze zich met dingen bezig houden die er echt toe doen.
    Tja ook niemand verbrand nog heksen, dat wil niet zeggen dat je het daarom niet hoeft te verbieden.
    "Toto, I've got a feeling we're not in Kansas anymore."

  8. #8
    Join Date
    Nov 2004
    Posts
    1.527
    vCash
    126000

    Default

    Ik ben Moslim en ik ben er ook tegen.

  9. #9
    Join Date
    Sep 2008
    Posts
    3.432
    vCash
    84750

    Default

    Wat een onzin wie zijn jullie om te bepalen wat iemand wel of niet draagt. Die gedachte vind ik juist middeleeuws. Dit hele wetsvoorstel slaat nergens op en er zijn maar rond de 150 vrouwen die zo'n ding dragen. Die vrouwen doen geen vlieg kwaad.

    Los hiervan zullen zij de boete toch niet betalen. Zie artikel
    http://www.trouw.nl/tr/nl/5091/Relig...vrijheid.dhtml
    Max. 400 x 125

  10. #10
    Join Date
    Sep 2008
    Posts
    3.432
    vCash
    84750

    Default

    Quote Originally Posted by Biiyen View Post
    En terecht! een hoofddoekje vind ik OK. Maar zo'n boerka is nonsens, we leven hier niet in de middeleeuwen ofzo.
    Omdat jij het niet goed vind mogen die vrouwen iets wat zij fundamenteel in hun leven vinden niet dragen? Voortaan als ik iets wil doen zal ik eerst aan jou vragen of je het OK vindt.

    Iedereen staat hier te stuiteren als de burgermeesters de kickboxgala's om legitieme redenen willen mijden maar dit vinden jullie de normaalste zaak van de wereld.
    Max. 400 x 125

  11. #11
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by Wiseguy View Post
    Wat een onzin wie zijn jullie om te bepalen wat iemand wel of niet draagt. Die gedachte vind ik juist middeleeuws. Dit hele wetsvoorstel slaat nergens op en er zijn maar rond de 150 vrouwen die zo'n ding dragen. Die vrouwen doen geen vlieg kwaad.

    Los hiervan zullen zij de boete toch niet betalen. Zie artikel
    http://www.trouw.nl/tr/nl/5091/Relig...vrijheid.dhtml
    Ik vind het wel goed dat ze het verbieden. Het botst met de identificatieplicht. Zie jij een andere oplossing hiervoor?
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  12. #12
    Join Date
    Sep 2008
    Posts
    3.432
    vCash
    84750

    Default

    Quote Originally Posted by Pansier View Post
    Ik vind het wel goed dat ze het verbieden. Het botst met de identificatieplicht. Zie jij een andere oplossing hiervoor?
    Dat is echt een drogreden. Die vrouwen doen geen vlieg kwaad. Denk je nou echt dat het Wilders gaat om de identiteitsplicht? Het gaat om een kleine groep van rond de 150 mensen. Steek lekker de belastingcenten die dit allemaal kost in iets nuttigs.
    Max. 400 x 125

  13. #13
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by Wiseguy View Post
    Dat is echt een drogreden. Die vrouwen doen geen vlieg kwaad. Denk je nou echt dat het Wilders gaat om de identiteitsplicht? Het gaat om een kleine groep van rond de 150 mensen. Steek lekker de belastingcenten die dit allemaal kost in iets nuttigs.
    Iedereen kan een misdaad begaan, ook deze vrouwen. Als deze vrouwen zich niet hoeven te identificeren en wij wel, dan is dit discriminatie voor ons.

    Overigens kunnen ook criminelen gebruik maken van een boerka als vermomming. Het past vind ik gewoon niet in de Nederlandse samenleving.
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  14. #14
    Join Date
    Sep 2008
    Posts
    3.432
    vCash
    84750

    Default

    Quote Originally Posted by Pansier View Post
    Het past vind ik gewoon niet in de Nederlandse samenleving.
    Zeg dit dan gewoon en verberg je niet achter drogredenen zoals ze kunnen zich niet identificeren. Hoe kun je je druk maken om zoiets kleins. Dit zijn pure onderbuikgevoelens en mensen beginnen dit in te zien. Niet voor niets lopen kiezers massaal weg bij Widlers.
    Max. 400 x 125

  15. #15
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    ik heb maar 1 keer iemand met een burka gezien
    dat was midden in de nacht
    en ik maakte me toen meer zorgen om de rookbommetjes en werpsterren dan om de burka
    "If you have to stop and think, it's too late"

  16. #16
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by Wiseguy View Post
    Zeg dit dan gewoon en verberg je niet achter drogredenen zoals ze kunnen zich niet identificeren. Hoe kun je je druk maken om zoiets kleins. Dit zijn pure onderbuikgevoelens en mensen beginnen dit in te zien. Niet voor niets lopen kiezers massaal weg bij Widlers.
    Als ik enkel dat zou hebben gezegd zou je me weer vragen om argumenten... Ik zeg dat ik het niet in de Nederlandse samenleving vind passen met de argumenten van bijvoorbeeld identificeren.
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  17. #17
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by FOCUS View Post
    ik heb maar 1 keer iemand met een burka gezien
    dat was midden in de nacht
    en ik maakte me toen meer zorgen om de rookbommetjes en werpsterren dan om de burka
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  18. #18
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Mijn eigen wereld
    Posts
    9.509
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Wiseguy View Post
    Omdat jij het niet goed vind mogen die vrouwen iets wat zij fundamenteel in hun leven vinden niet dragen? Voortaan als ik iets wil doen zal ik eerst aan jou vragen of je het OK vindt.

    Iedereen staat hier te stuiteren als de burgermeesters de kickboxgala's om legitieme redenen willen mijden maar dit vinden jullie de normaalste zaak van de wereld.
    Ja, net als dat je niet geheel naakt over straat mag lopen mag je ook niet volledig bekleed over straat gaan. Als het extreem koud is en dan is het wat anders maar het gaat nergens over.

    Maar andersom heb je er blijkbaar geen problemen mee? Blanke vrouwen op vakantie in Arabië MOETEN een doek op de kop, maar das allemaal normaal niet? Beetje met twee maten meten.

    Gewoon onthouden, vliegtuig uit = vuilniszak weg.


  19. #19
    Join Date
    Sep 2008
    Posts
    3.432
    vCash
    84750

    Default

    Quote Originally Posted by Biiyen View Post
    Ja, net als dat je niet geheel naakt over straat mag lopen mag je ook niet volledig bekleed over straat gaan. Als het extreem koud is en dan is het wat anders maar het gaat nergens over.

    Maar andersom heb je er blijkbaar geen problemen mee? Blanke vrouwen op vakantie in Arabië MOETEN een doek op de kop, maar das allemaal normaal niet? Beetje met twee maten meten.

    Gewoon onthouden, vliegtuig uit = vuilniszak weg.
    Waaruit blijkt dat ik daar geen moeite mee heb? Ik heb juist moeite met dingen verbieden. Dit soort wetgeving gaat ten koste van de tollerantie die we in Nederland hebben wat ons juist anders maakt dan die Arabische landen.
    Max. 400 x 125

  20. #20
    Join Date
    Nov 2004
    Posts
    3.913
    vCash
    126000

    Default

    Dat we hierover in discussie gaan is voor mij al een burg te ver.
    Een vrouw in een burka wordt gedwongen.
    Die enkeling dit het zelf zogenaamd wil, die geef je door aan de AIVD, want dat is de volgende zelfmoordterroriste.

    Ik zou graag een debat voeren over de hoofddoek in publieke functies, volgens mij is het voor een agente niet toegestaan, maar zou dit niet moeten gelden in elke publieke functie waarbij men neutraal moet zijn?

  21. #21
    Join Date
    Dec 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    3.875
    vCash
    121333

    Default

    Quote Originally Posted by Wiseguy View Post
    Waaruit blijkt dat ik daar geen moeite mee heb? Ik heb juist moeite met dingen verbieden. Dit soort wetgeving gaat ten koste van de tollerantie die we in Nederland hebben wat ons juist anders maakt dan die Arabische landen.

    Nee hoor dit was altijd al ik mag mijn motor helm niet ophouden bij het tanken, mag ook s'winters niet met een bivakmuts geld pinnen of bij het loket ophalen. dus waarom zou dit wel met een burka mogen?
    Je rijbewijs tonen aan een agent als je bent aangehouden (er vanuit gaan dat ze mogen autorijden) kan niet.
    Openbaar gebouwen nee.
    Ik denk dat dit niets met tolerantie te maken heeft maar meer met aanpassen.
    En die lieve vrouwtjes die niets doen behalve onder burka wonen.......hoe weet jij dat er een vrouw onder zit?
    Denk dat heel europa wat minder tolerant is na 11sept. en dat veiligheid nu wat belangrijker is.

    Maar zelfs in syrië (87% moslim) is het dragen van een burka verboden in scholen en universiteiten
    "Toto, I've got a feeling we're not in Kansas anymore."

  22. #22
    Join Date
    Sep 2009
    Location
    Utrecht
    Posts
    647
    vCash
    30000

    Default

    Ook voor het dragen van een motorhelm wordt een uitzondering gemaakt, net als voor hulpsinterklazen en carnavalsvierders.
    WTF! Vanuit geloof mogen mensen bepaalde kleding niet dragen, maar met carnaval wel? Voortaan ga ik banken overvallen tijdens carnaval...

  23. #23
    Join Date
    Mar 2010
    Posts
    320
    vCash
    126000

    Default

    Symboolpolitiek en de bezoekers van mixfight bewijzen maar weer eens hoe slim ze zijn

  24. #24
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    3.961
    vCash
    126000

    Default

    los van de discussie van een NLse vrouw die in 't midden oosten een burka moet dragen omdat er anders shit aan de knikker is, waar vast ook wel uitzonderingen op zijn, sluit ik mij aan bij t eerder genoemde punt van de identificatieplicht.

    wij zijn toch voor gelijke monniken gelijke kappen? ik heb een x een prent mogen ontvangen voor niet kunnen identificeren. Dan zouden zij ook een prent moeten krijgen, punt uit. Ik moet het ook niet in mijn hoofd halen om met een bivakmuts op de bank binnen te lopen. Gewoon een punt van veiligheid. Ik zeg niet dat de vrouwen die burka's dragen criminelen zijn, maar criminelen kunnen er wel gebruik van gaan maken.

    kortom, afschaffen!
    I've seen chaos and order reign supreme
    I've seen the beauty of the universe
    so peaceful and serene
    in seconds turn to violence and screams

  25. #25
    Join Date
    Sep 2008
    Posts
    3.432
    vCash
    84750

    Default

    Ik schaam me af en toe echt voor dit land. Nu moet de politie mensen gaan bekeuren met een boerka. Ik dacht altijd dat de politie er was voor de veiligheid maar nu moeten ze de modepolitie uithangen. Los daarvan zal het die vrouwen niet weerhouden om het toch wel te dragen en die nemen de boete (die betaald wordt door de franse miljonair) voor lief. Kortom men steekt hun energie en onze belastingcenten in symboolpolitiek van Wilders die ondertussen het schoothondje is van het kabinet.

    Politie sceptisch over boerkaverbod

    »Volgens de Politiebond draagt het burkaverbod niet bij aan de veiligheid ANP
    Toegevoegd: zaterdag 28 jan 2012, 05:08

    De Nederlandse Politiebond noemt het boerkaverbod symboolpolitiek. Volgens de bond en de Centrale Ondernemingsraad van de politie draagt het verbod niet bij aan de veiligheid.
    Ook zal het in de praktijk nauwelijks worden toegepast, zeiden de organisaties in Nieuwsuur. Daarnaast hebben zich al agenten met gewetensbezwaren gemeld.
    "Er is op dit moment geen probleem en de wet lost dan ook niets op", zegt Frank Giltay, voorzitter van de Centrale Ondernemingsraad van Politie Nederland, in het NOS Radio 1 Journaal.
    "Agenten op straat gaan om met situaties, zoals ze zelf kunnen inschatten, dat noemen ze ook wel de discretionaire bevoegdheid", legt Giltay uit.
    "Er zijn overtredingen die door burgers gepleegd worden, die niet bekeuringswaardig zijn. Dan geef je een waarschuwing of laat je het gaan."
    Prioriteiten

    Giltay vermoedt dan ook dat een overtreding van het boerkaverbod niet bekeurd zal gaan worden: "Ik ga ervan uit dat mijn collega's de prioriteiten ergens anders leggen."
    Als voorbeeld schetst Giltay: "Als er iemand met een bivakmuts door een winkelcentrum loopt, zal de politie diegene er op aanspreken en eventueel bekeuren. Maar als dat gebeurt op het ijs en het vriest 5 graden, dan gebeurt het niet."
    Spies

    Vrijdag werd duidelijk dat het kabinet het verbod doorzet, ondanks kritiek van de Raad van State. Minister Spies vindt dat mensen elkaar open tegemoet moeten kunnen treden.
    Gezichtsbedekking in het openbaar hoort daar volgens haar niet bij.
    Max. 400 x 125

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •