MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 25 of 40
  1. #1
    Join Date
    Mar 2005
    Location
    Haarlem
    Posts
    8.992
    vCash
    126560

    Default Michael Kuiper UFC 143 wedstrijdverslag * spoiler*

    UFC 143 Results: Rafael Natal Wins Unanimous Decision Over Michael Kuiper

    by Tim Burke on Feb 4, 2012 7:56 PM EST in UFC Event






    View full size photo »

    Rafael Natal looked quite impressive in picking up his second straight UFC victory, winning a unanimous decision on the preliminary card of UFC 143. Sapo controlled most of the fight with solid takedowns, despite a major scare early in the third where Kuiper had him hurt and curled up against the cage. The judges had it 30-27, 30-27, and 29-28.
    After exchanging kicks early in the first, Sapo immediately got a takedown and jumped into mount. It only lasted about two seconds though, and Kuiper was back on his feet. Sapo got three more takedowns over the next couple of minutes, but Kuiper was able to get up again and again. Natal worked hard to pass when it was on the ground, but Kuiper was able to stifle him. A fifth Sapo takedown led to a Kuiper sweep, but Natal latched on an armbar. Kuiper popped out though, and the round ended back on the feet.
    The second round opened with some solid exchanges on the feet, and Natal looked a little tired. Sapo's takedown attempts were coming in slower, and Kuiper was controlling Natal against the cage. Natal landed two huge right hands, but Kuiper didn't even blink. Sapo then took control against the cage, landing knees and some punches but still couldn't get the takedown. Natal threw two spinning back fists, both of which glanced off Kuiper's head. Kuiper responded by continually walking down Natal, shrugging off his takedown attempts, and trying to land punches. Natal finally got a takedown with 20 seconds to go in the round.
    Kuiper turned it around in the third round though, coming out and dropping Natal with a huge uppercut. Sapo was pushed up against the fence, eating many big shots from Kuiper. Sapo tried to curl up around Kuiper's leg, but Kuiper switched to big body shots and more solid punches to the head. Natal managed to weather the storm though, and got to his feet. Then he took Kuiper down with a big slam. Natal worked from side control and elbowed the side of Kuiper's head, then moved to mount. Natal locked on an arm triangle, but Kuiper managed to hold on until the final bell.
    Kuiper was making his UFC debut tonight, after going 11-0 on the European circuit. He is a judo black belt and BJJ purple belt under Carlos Machado. This was Natal's fourth bout in the UFC, and he held a 1-1-1 record coming in. He was coming off a broken hand suffered in his win over Paul Bradley at UFC 133 in August.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Mixfight
    Posts
    34.091
    vCash
    25000

    Default

    jammer zeg!
    Be a Warrior, not a Worrier

  3. #3
    Join Date
    Oct 2004
    Location
    Apeldoorn
    Posts
    180
    vCash
    126000

    Default

    Hele vermakelijke partij! Jammer dat hij het in de derde ronde niet kon afmaken, was heel dichtbij. Geen slecht begin op het aller hoogste niveau. Ik ben benieuwd naar zijn volgende partij!!!
    http://www.bjjapeldoorn.nl

    Check voor foto's en updates!

  4. #4
    Join Date
    Feb 2008
    Location
    Almere
    Posts
    908
    vCash
    126000

    Default

    Heel erg jammer. Kuiper moet proberen om meer naar de coaches tijdens de wedstrijd te luisteren!

  5. #5
    Join Date
    Aug 2006
    Posts
    56
    vCash
    126000

    Default

    Heel erg jammer. Kuiper moet proberen om meer naar de coaches tijdens de wedstrijd te luisteren! X2

  6. #6
    Join Date
    Sep 2004
    Posts
    1.142
    vCash
    126000

    Default

    Toch een hele nette eerste wedstrijd waarin hij heeft laten zien wat hij kan.
    Michael is toch een paarse bander onder jochem branderhorst?

  7. #7
    Join Date
    Oct 2009
    Posts
    650
    vCash
    30984

    Default

    Voor een nederlands jeugd judokampioen werd hij wel veel gegooid. Jammer want staand was hij beter

  8. #8
    Join Date
    Dec 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    3.875
    vCash
    121333

    Default

    Quote Originally Posted by El Bambino View Post
    Heel erg jammer. Kuiper moet proberen om meer naar de coaches tijdens de wedstrijd te luisteren!
    dat viel me idd ook op
    "Toto, I've got a feeling we're not in Kansas anymore."

  9. #9
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Vught
    Posts
    6.297
    vCash
    126000

    Default

    Geen onaardig debuut, jammer dat hij het niet af kon maken in de derde ronde. Lijkt nog een beetje kracht tekort te komen op dit gewicht, maar dat komt vast nog wel goed met een goed dieet en krachttraining. Ik denk dat hij wel terug mag komen voor nog een potje!

  10. #10
    Join Date
    Jun 2007
    Location
    Veldhoven
    Posts
    3.382
    vCash
    122681

    Default

    Ik hop ook dat ie nog mag terugkomen, was jammer dat ie het begin 3e ronde niet kon afmaken.

  11. #11
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.386
    vCash
    127608

    Default

    Quote Originally Posted by makavelli View Post
    Toch een hele nette eerste wedstrijd waarin hij heeft laten zien wat hij kan.
    Michael is toch een paarse bander onder jochem branderhorst?
    Koen Smets (zwarte band BJJ uit belgie) heeft Michael tijdens een toernooi een Paarse Band gegeven. Nadat hij in de open klasse paars en hoger eerste was geworden. Bij Jochem is hij vervolgens ingewijd

    Dat Carlos Machado verhaal snapte ik ook niet zo.

  12. #12
    Join Date
    Sep 2010
    Posts
    3.038
    vCash
    126022

    Default

    Als je 5 keer in de eerste ronde zo hard en makkelijk op de grond wordt gekwakt moet je toch bij je eigen te rade gaan of je niet in de verkeerde gewichtsklasse zit. Vanaf ronde 2 was de gastank al leeg. Je zag in het begin van ronde 3 duidelijk de potentie van Michael met die keiharde knockdown. Even dacht ik: "hij heeft hem" maar die geslepen Braziliaan wist toch te ontsnappen.

    Michael is zeker een jongen voor de toekomst. Als die beter naar z'n coach luistert, meer aan z'n conditie en kracht werkt en misschien toch een lagere gewichtsklasse overwegen, dan kan die zomaar de top van de UFC (of Strikeforce als dat blijft bestaan) bereiken.

  13. #13
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Nederland
    Posts
    1.871
    vCash
    126000

    Default

    Ik vond het best een leuke partij, hij vocht niet slecht alleen moet hij volgende keer wat meer doen en beter luisteren naar Marco.

  14. #14
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Quote Originally Posted by rollermanskunk View Post
    Als je 5 keer in de eerste ronde zo hard en makkelijk op de grond wordt gekwakt moet je toch bij je eigen te rade gaan of je niet in de verkeerde gewichtsklasse zit. Vanaf ronde 2 was de gastank al leeg. Je zag in het begin van ronde 3 duidelijk de potentie van Michael met die keiharde knockdown. Even dacht ik: "hij heeft hem" maar die geslepen Braziliaan wist toch te ontsnappen.

    Michael is zeker een jongen voor de toekomst. Als die beter naar z'n coach luistert, meer aan z'n conditie en kracht werkt en misschien toch een lagere gewichtsklasse overwegen, dan kan die zomaar de top van de UFC (of Strikeforce als dat blijft bestaan) bereiken.
    Jezus man, die gozer staat voor het eerst in de UFC. 11 partijen gedraaid. Give him some credit. 1 grote chaos aan lawaai. dan sta je volgens mij gewoon te hyperventileren.

  15. #15
    Join Date
    Jun 2011
    Posts
    91
    vCash
    126000

    Default

    zoveel publiek was er toen nog niet, en zelf via de streams kon je de coaches heel goed horen

  16. #16
    Join Date
    Sep 2006
    Posts
    1.751
    vCash
    138649

    Default

    Hij heeft een geweldige TDD, en een goede swing in zn heupen als hij naar de grond wordt gewerkt en zich weer omhoog werkt.
    Hij heeft ook wel KO power, maar zn stand up vind ik uitermate zwak.

    Joe Rogan presenteerde hem als a elite dutch muay thai striker, nou... Geen behoorlijke low kick gezien van m.

    Maar will hem graag nog een keer terugzien tegen een echte striker, kijken hoe hij het er daar vanaf brengt.
    Ben Henderson/Donald Cerrone/Luke Rockhold/Jon Jones

  17. #17
    Join Date
    Sep 2006
    Posts
    1.751
    vCash
    138649

    Default

    Quote Originally Posted by Bromios View Post
    Jezus man, die gozer staat voor het eerst in de UFC. 11 partijen gedraaid. Give him some credit. 1 grote chaos aan lawaai. dan sta je volgens mij gewoon te hyperventileren.
    Ja en?

    Jon Jones was 21 en had pas 6 pro partijen gedraaid toen hij zijn eerste partij in de UFC vocht, en won!
    Ben Henderson/Donald Cerrone/Luke Rockhold/Jon Jones

  18. #18
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Quote Originally Posted by Lionheart View Post
    Ja en?

    Jon Jones was 21 en had pas 6 pro partijen gedraaid toen hij zijn eerste partij in de UFC vocht, en won!
    stuurlui, wal, kennis achteraf.

  19. #19
    Join Date
    Sep 2006
    Posts
    1.751
    vCash
    138649

    Default

    Quote Originally Posted by Bromios View Post
    stuurlui, wal, kennis achteraf.
    Stuurlui wal? Weet niet wat je probeert te zeggen..( de beste stuurlui staan aan wal waarschijnlijk? Maar goed)
    Ik trek gewoon een vergelijking en niemand wist idd toen Jones zijn eerste partij won dat het zo een topper zou worden, maar hij won wel op zijn 21e zijn 1e partij in de UFC.

    Ik maak de vergelijking omdat jij het over Kuiper zijn nog maar 11 gedraaide partijen had.
    Ben Henderson/Donald Cerrone/Luke Rockhold/Jon Jones

  20. #20
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Quote Originally Posted by Lionheart View Post
    Stuurlui wal? Weet niet wat je probeert te zeggen..( de beste stuurlui staan aan wal waarschijnlijk? Maar goed)
    Ik trek gewoon een vergelijking en niemand wist idd toen Jones zijn eerste partij won dat het zo een topper zou worden, maar hij won wel op zijn 21e zijn 1e partij in de UFC.

    Ik maak de vergelijking omdat jij het over Kuiper zijn nog maar 11 gedraaide partijen had.
    Je hebt voetballers die op 17 jarige leeftijd in een bomvolle kuip of arena het veld opstappen en een top wedstrijd spelen, maar de meesten hebben een paar wedstrijden nodig om te wennen. Het is erg gemakkelijk om nu een vergelijking te vinden waarom hij het slecht heeft gedaan. In realiteit hebben de meesten denk ik problemen met de eerste keer in de octagon.

  21. #21
    Join Date
    Jun 2006
    Location
    Amsterdam
    Posts
    720
    vCash
    126000

    Default

    netjes hoor.. gewoon veel trainen en progressie maken dan komt ie er wel

  22. #22
    Join Date
    Feb 2009
    Posts
    1.075
    vCash
    126000

    Default

    Ja zag inderdaad de zenuwen wel erin terug. Hij wist goed op te staan en uit benaderde situaties te komen. Toen z'n tegenstander eenmaal moe was had hij met goed stand up werk z'n kans moeten pakken. Dat lukte pas in de begin van de derde ronde echter al gelijk een adrenaline dump waardoor hij het niet kan afmaken jammer genoeg. Hij had daar zelfs voor een darce choke kunnen gaan naar mijn mening.
    Volgende keer beter. Ieder begin is moeilijk. Ben benieuwd wie zijn volgende tegenstander wordt.
    Iemand een optie?
    "If the ref hadn’t stopped him, Fedor was going to take that head home to his spaceship and polish it."

    Fedor Emelianenko - "I don't talk about my weaknesses. I work on them."

  23. #23
    Join Date
    Sep 2010
    Posts
    3.038
    vCash
    126022

    Default

    Quote Originally Posted by Bromios View Post
    Jezus man, die gozer staat voor het eerst in de UFC. 11 partijen gedraaid. Give him some credit. 1 grote chaos aan lawaai. dan sta je volgens mij gewoon te hyperventileren.

    Dat viel volgens mij wel mee. Natale had gewoon meer kracht en ervaring. Desalniettemin verdient Michael zeker credits en krijgt hij echt wel een nieuwe kans in de UFC.

  24. #24
    Join Date
    Jan 2012
    Location
    Holland, where the fuck you from?
    Posts
    126
    vCash
    126000

    Default



  25. #25
    Join Date
    Jan 2012
    Location
    Holland, where the fuck you from?
    Posts
    126
    vCash
    126000

    Default

    Next time better!!
    Last edited by KO.YOU.FOOL; 06-02-2012 at 18:58.

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •