MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 10 of 10
  1. #1
    Join Date
    Jan 2012
    Posts
    13
    vCash
    126000

    Default hoe kom je het snelst van je shin splint/beenvliesontsteking af?

    Ik heb al een paar jaar last van shin splint wat erg vervelend is. ik ken niet meer hardlopen en i.p. kickboksen ken ik alleen nog maar boksen. zijn er toevallig mensen die dit zelfde probleem hebben gehad, maar er nu vanaf zijn of mensen die dit probleem zelf niet hebben gehad, maar dit wel tips hebben??!!
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    shin splint is een verzamelnaam voor een aantal klachten aan het scheenbeen.
    Waar heb je precies last van?
    pijn aan je scheenbeen als je er op drukt of een tik tegenaan krijgt?
    of heb je pijn aan een spier rond je scheenbeen?
    zit er een bobbel op?
    enz enz enz

    info plz
    "If you have to stop and think, it's too late"

  3. #3
    Join Date
    Jan 2012
    Posts
    13
    vCash
    126000

    Default

    wanneer ik hardloop of verre afstanden wandel gaan m'n kuiten extreem gespannen staan en trekt de pijn ook naar mijn schenen. ook kan ik geen low kicks blokkeren of trappen uitdelen zonder dat m'n schenen zeer doen, ook al gaan de trappen zacht. maar trappen op het kussen dat kan dan weer wel zolang ik niet voluit trap.

  4. #4
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.386
    vCash
    127608

    Default

    Ben je al bij een dokter geweest?

  5. #5
    Join Date
    Jan 2012
    Posts
    13
    vCash
    126000

    Default

    ja, en die heeft me doorverwezen naar de fysiotherapeut die mij wekelijks een massage gaf en oefeningen meegaf die ik dagelijks moest doen. alleen het probleem is nog steeds niet weg.

  6. #6
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    als je kuiten supergespannen zijn, dan moet je die eerst goed laten behandelen.
    Silat!!!
    vertel deze forumbroeder eens van jou martelmethode!!!!
    "If you have to stop and think, it's too late"

  7. #7
    Join Date
    Jul 2008
    Location
    Limburg
    Posts
    1.426
    vCash
    126000

    Default

    RICE principe: Rest, Ice, Compression and Elevation

    Vooral rust, hoe kut ook is zeker aan te raden en gewoon rustig weer opbouwen.
    Heb er zelf ook lang mee gelopen.
    Aoki - Hellboy - Gomi - Diaz Bros - GSP - Sonnen - Barnett

  8. #8
    Join Date
    Oct 2011
    Posts
    97
    vCash
    126000

    Default

    Ik heb het ook gehad.. fysio geweest massages gehad, oefeningen, en electro behandelingen niets hielp..
    Vervolgens had ik het maar eigelijk opgegeven, helemaal niks meer gaan doen (mbt hardlopen etc).. En toen was het opeens over, heeft wel lang geduurt.. Dus zou als ik jou was heel veel rusten en gaan sporten waarbij je je benen niet gek veel gebruikt

  9. #9
    Join Date
    Mar 2006
    Posts
    2.132
    vCash
    30500

    Default

    Rust en je been ontzien.. Gaat vanzelf weer over. Maar kan een hele poos duren ja

    Ik heb 't vroeger ook gehad. Bij mij kwam het van het ineens veel gaan hardlopen...

  10. #10
    Join Date
    Jan 2012
    Posts
    27
    vCash
    126000

    Default

    Lastige blessure, zodra je er een keer last van gehad hebt, blijft het vaak een zwak punt, en bij het te lang doorlopen wordt het snel chronisch.

    Wat je kunt doen tegen gespannen kuiten. SMR (self myofascial release ) Meestal wordt hiervoor een foamroll gebruikt, maar je kunt het ook doen met een medicijnbal/tennisbal of een stuk pvc buis.
    hierbij een filmpje:
    http://www.youtube.com/watch?v=WcsMkmwQeE4

    Het beste is je spier (in jouw geval de kuit maar je kunt heel veel spieren foamrollen) over de rol rollen, op het moment dat je een "knoop" vind ( en geloof me, je weet het wanneer je die gevonden hebt) 20-30 seconden op die plek vasthouden en dan verder de spier rollen.
    Na het foamrollen de spieren even rekken (30sec vasthouden)

    Zelf heb ik met kinesiotape best goede resulaten behaald met het behandelen van shinsplints, maar dit waren allemaal beginnende blessures. Wie weet eens aan je fysio vragen of hij/zij je kan tapen?

    succes!

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •