MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 19 of 19
  1. #1
    Join Date
    Feb 2010
    Location
    Rosmalen,Brabant
    Posts
    3.145
    vCash
    126000

    Default Het zullen je ouders maar zijn!!

    ik volg een opleiding in dee sector zorg en welzijn. gelukkig ben ik bijna klaar. Maar tot die tijd nog gewoon naar school. Zo ook vandaag. Vandaag kregen we een documentaire te zien over een meisje van 28 die doof is en ook leidt aan de syndroom van usher. dat betekend dat ze naast haar doof zijn ook langzaam aan blind wordt. ook valt ze op vrouwen. Ze is op jonge leeftijd naar een internaat gestuurd voor dove kinderen. daar is ze begeleid door professionals. haar sociale systeem bestaat uit maar 1 echte vriendin en haar familie. Maar die familie daar verbaasde ik me nog het meest om. Dat kon ik niet begrijpen zo respectloos zo hard dat ik het met jullie wil delen om te kijken of jullie mijn mening delen!

    De documentaire duurt een tijdje daarom kun je het beste skippen naar 1u:08m:25s daar kun je zien hoe zo'n gesprek met de ouders en gezin gaat.

    http://dokument.ncrv.nl/ncrvgemist/6...an-donker-zijn

    ik ben zeer benieuwd of jullie dit ook zo respectloos en onbegrijpelijk vinden als ik!
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Mixfight.nl
    Posts
    7.236
    vCash
    113919

    Default

    Wat een lamlul die pa en broer. Zoals ze al aangaf.. ze staan er niet open voor en denken eerst aan hun zelf.
    Erg sneu voor dat meisje.

  3. #3
    Join Date
    Jun 2010
    Posts
    2.361
    vCash
    126000

    Default

    'T begint gewoon echt in me te borrelen als ik dit zie. Wát een kortzichtigheid man!! 'Wij hebben allemaal wel eens problemen". Nee meis, ga maar gewoon naar je vrienden. Ik denk dat ze zal moeten accepteren dat als ze naar huis gaat ze een toneelspel moet spelen, en zsm weer weg moet daar. Die lui zal ze niet meer veranderen.

    Ik hoop het beste voor d'r. Gadver, wat een mensen...

  4. #4
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Mixfight
    Posts
    34.091
    vCash
    25000

    Default

    goh wat een ouders zeg, leuke spontane meid is het, dit wordt allemaal vertrapt door haar famillie..
    Be a Warrior, not a Worrier

  5. #5
    Join Date
    Dec 2004
    Location
    Siebengewald
    Posts
    2.760
    vCash
    126000

    Default

    Weet je wat , we geven haar de schuld! Triest volk!
    I love it when a plan comes together. Colonel John Smith aka "Hannibal"

  6. #6
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Hmm er zitten twee kanten aan het verhaal... De familie en zij zijn uit elkaar gegroeid, maar de familie geeft haar ook geen kans om haar terug in de familie te laten komen, ze hebben haar gewoon verstoten.

    Ik vind het alleen erg vreemd wat de vader zegt, hij verteld dat hij best gebaren taal wil leren voor zijn dochter. Gast, je dochter is 28 en je wilt nu pas gebaren taal leren om met haar te communiceren?
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  7. #7
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Helmond
    Posts
    454
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Pansier View Post
    Hmm er zitten twee kanten aan het verhaal... De familie en zij zijn uit elkaar gegroeid, maar de familie geeft haar ook geen kans om haar terug in de familie te laten komen, ze hebben haar gewoon verstoten.

    Ik vind het alleen erg vreemd wat de vader zegt, hij verteld dat hij best gebaren taal wil leren voor zijn dochter. Gast, je dochter is 28 en je wilt nu pas gebaren taal leren om met haar te communiceren?
    X2

    er zit ook niks van positiviteit in de mensen alleen maar alles negatief inzien. er is helemaal geen acceptatie in die familie.
    Ze willen haar nergens in tegoed komen dan ben je gewoon verstoten in je eigen familie dat moet pijn doen.

    ik schaam me kapot dat die lui bij mij uit de buurt komen.
    “Don’t fear me, fear the consequences.” - Paul Buentello

  8. #8
    Join Date
    Feb 2010
    Location
    Rosmalen,Brabant
    Posts
    3.145
    vCash
    126000

    Default

    Oooow uit de buurt van helmond!! dat verklaart een hoop

  9. #9
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by Bartju View Post
    Oooow uit de buurt van helmond!! dat verklaart een hoop
    x2
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  10. #10
    Join Date
    Jul 2006
    Location
    deventer
    Posts
    1.437
    vCash
    126000

    Default

    leuk gezin.... even monopoly spelen.... zo terug naar de gevangenis...
    What the ßleep do w∑ (K)π0w!?
    As a ATHEIST.... If you exist and will prove mine unbelief was wrong:
    PLEASE GIVE US BACK STEVE JOBS AND TAKE JUSTIN BIEBER!!

  11. #11
    Join Date
    Nov 2004
    Posts
    1.527
    vCash
    126000

    Default

    Dit zien ze ook als een aanval op hun. Daarom gaan ze zich zo verdedigen. Maar zij doet ook een slachtoffertje spelen hoor. Dus ik vind het hier 50% - 50% ..van beide kanten moeten veranderingen komen, niet alleen de rest van het gezin.

    En het is precies zoals ik het zeg.
    Last edited by The_Rock; 19-02-2012 at 11:34.

  12. #12
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by The_Rock View Post
    Dit zien ze ook als een aanval op hun. Daarom gaan ze zich zo verdedigen. Maar zij doet ook een slachtoffertje spelen hoor. Dus ik vind het hier 50% - 50% ..van beide kanten moeten veranderingen komen, niet alleen de rest van het gezin.

    En het is precies zoals ik het zeg.
    x2
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  13. #13
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    1.686
    vCash
    126000

    Default

    Los van haar ziekte speelt ze wel heel erg het slachtoffer, is dat terecht?

    De familie lijkt gesloten en niet gewoon om over diepere gevoelens te praten, dat kan, daar is niet direct een waardeoordeel aan te geven, het is nu eenmaal zo.

    Als ze gemeend met haar familie dit voor het eerst open en bloot aan de kaak had willen stellen, doe je dat zonder camera's erbij.
    Doe je dat alsnog dan kan dat 2(3) dingen betekenen in mijn ogen.

    Je wilt mensen voor het blok zetten...
    Je ben zo met jezelf bezig dat je niet doorhebt hoe anderen zich erbij zullen voelen...
    (Je ziet geen andere mogelijkheid, maar dan is er sowieso geen kans van slagen...)

    Beide volgens mij funest om zo een gesprek te doen slagen.

    Overigens ik heb verder de documentaire niet bekeken, enkel dat gesprek.

  14. #14
    Join Date
    Feb 2010
    Location
    Rosmalen,Brabant
    Posts
    3.145
    vCash
    126000

    Default

    Het meisje is doof en ze word langzaam aan blind.. is het raar dat er enige frustratie zit? nee volgens mij niet..
    misschien omdat het juist zo'n gesloten familie is doet ze het met camera's dr bij. als een soort stok achter de deur.
    Natuurlijk je ziet enige frustratie bij dat meisje maar let eens op de gezichten als zij binnenkomt een minuutje eerder.
    als ouders dien je je kind door dik en dun te steunen! En wanneer ze zich niet geaccepteerd voelt en dit ventileert niet kei hard in de verdediging te schieten en het gevoel geven dat het haar schuld is.
    We hadden ook liever gehad dat je normaal was, we gaan het nu niet over je sexualiteit hebben, je zoekt aandacht.. ik vind het asociaal als je dit tegen je eigen kind zegt!

  15. #15
    Join Date
    Nov 2004
    Posts
    1.527
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Bartju View Post
    Het meisje is doof en ze word langzaam aan blind.. is het raar dat er enige frustratie zit? nee volgens mij niet..
    misschien omdat het juist zo'n gesloten familie is doet ze het met camera's dr bij. als een soort stok achter de deur.
    Natuurlijk je ziet enige frustratie bij dat meisje maar let eens op de gezichten als zij binnenkomt een minuutje eerder.
    als ouders dien je je kind door dik en dun te steunen! En wanneer ze zich niet geaccepteerd voelt en dit ventileert niet kei hard in de verdediging te schieten en het gevoel geven dat het haar schuld is.
    We hadden ook liever gehad dat je normaal was, we gaan het nu niet over je sexualiteit hebben, je zoekt aandacht.. ik vind het asociaal als je dit tegen je eigen kind zegt!
    Bartju, vriend, amigo, de beste liefde is eerlijke liefde.

    Ik heb geen zin om verder te typen omdat ik best moe ben en omdat ik niet wil overkomen als een klootzak. Maar zij is niet zo onschuldig als zij lijkt. En let op ..deze documentaire is op haar gefocused. De makers willen de kijker laten zien "Kijk hoe zielig zij is, en kijk hoe droog haar ouders zijn, kijkers!"

    Drama verkoopt meer.

    En dit is EEN opname ..wat als zij stiekem al jaren lang die mensen en dat meisje hebben gefilmd? dan komen ze met filmpjes waar beide kanten fouten hebben gemaakt.

    Ik kan ook over mijn exen roepen "Het zijn hoeren! bimbos! ik heb ze lekker gedumpt!"
    Maar ik kan ook eerlijk zijn en mijn eigen fouten ook toegeven zonder sympathie te zoeken of wat dan ook.
    In dit geval is zij juist gefocused op de fouten van die ouders en broer etc ..maar als die broer en de ouders zelf met punten komen dan begint ze meteen over haar handicap etc.

    Daarom, don't judge people my friend. Hmm toch nog te veel getypt.

  16. #16
    Join Date
    Feb 2010
    Location
    Rosmalen,Brabant
    Posts
    3.145
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by The_Rock View Post
    Bartju, vriend, amigo, de beste liefde is eerlijke liefde.

    Ik heb geen zin om verder te typen omdat ik best moe ben en omdat ik niet wil overkomen als een klootzak. Maar zij is niet zo onschuldig als zij lijkt. En let op ..deze documentaire is op haar gefocused. De makers willen de kijker laten zien "Kijk hoe zielig zij is, en kijk hoe droog haar ouders zijn, kijkers!"

    Drama verkoopt meer.

    En dit is EEN opname ..wat als zij stiekem al jaren lang die mensen en dat meisje hebben gefilmd? dan komen ze met filmpjes waar beide kanten fouten hebben gemaakt.

    Ik kan ook over mijn exen roepen "Het zijn hoeren! bimbos! ik heb ze lekker gedumpt!"
    Maar ik kan ook eerlijk zijn en mijn eigen fouten ook toegeven zonder sympathie te zoeken of wat dan ook.
    In dit geval is zij juist gefocused op de fouten van die ouders en broer etc ..maar als die broer en de ouders zelf met punten komen dan begint ze meteen over haar handicap etc.

    Daarom, don't judge people my friend. Hmm toch nog te veel getypt.
    Haha ik snap wat je bedoelt het mes snijdt aan twee kanten!

  17. #17
    Join Date
    Dec 2011
    Location
    holland
    Posts
    1.338
    vCash
    1180566

    Default

    mensen zijn de ziekste wezens op de planeet ik word er misselijk van als ik er naar kijk .
    die vader zegt ijskoud sja tis moeilijk te comuniceren met dat
    hij noemt z,n eigen dochter een dat waardeloos
    tis ook niet haar keus geweest om naar een internaat te gaan dus dat kunnen ze niet op dr schuiven

  18. #18
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by lukashenko View Post
    mensen zijn de ziekste wezens op de planeet ik word er misselijk van als ik er naar kijk .
    die vader zegt ijskoud sja tis moeilijk te comuniceren met dat
    hij noemt z,n eigen dochter een dat waardeloos
    tis ook niet haar keus geweest om naar een internaat te gaan dus dat kunnen ze niet op dr schuiven
    1e zin klopt helemaal.
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  19. #19
    Join Date
    Apr 2010
    Location
    Rotterdam
    Posts
    2.279
    vCash
    165955

    Default

    Bizar....

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •