Quote Originally Posted by Dalton View Post
????

Moeilijk, Vitali had het makkelijk. Geen moment in de problemen geweest, controleerde het gevecht. Lokte de linker zwaaihoek uit, slipte en nam over met een rechte directe. Het enige verschil met de vorige partijen was dat hij wel aan het werk (lees verplaatsen) moest blijven. Conditioneel had hij er totaal geen moeite mee, Chisora was kapotter dan Vitali.

Chisora verbaasde me positief met zijn incasseringsvermogen, vechtlust en conditie. Technisch was hij dramatisch. het enige wat hij kon bedenken was zwaaihoeken (en dan nog slecht uitgevoerd). Voor de rest beheerste hij geen enkele stoot. Maakte het voor Vitali wel erg voorspelbaar. Ook viel me op dat hij wel erg slecht was voorbereid door zijn trainers. Hij heeft al niet de techniek om te kijken waar hij stoot maar gooit de stoten gewoon blind op gevoel (dat zo'n beperkte bokser een titel-shot krijgt is op zich al een schande). Alleen hadden zijn trainers hem volgens mij voorbereid op iemand die 15 cm kleiner was als Vitali. Zijn meeste zwaaistoten "mikte" hij op de schouders van Vitali. Lekker voorbereid.

En voor degenen die denken dat Badr op dit moment een betere show zou geven, vergeet het maar. Bokstechnisch en verplaatstechnisch moet hij nog veel leren. Op dit moment zou het een dramatisch eenzijdige en saaie show worden. Hij moet gewoon de tijd nemen om te leren (alhoewel ik denk dat dat niet de opzet is van Simon, zodra het kickboksen wat aantrekt en er is weer geld te maken is Badr terug als kickbokser)
Jij hebt geen idee waar je het over hebt. Vitali had het makkelijk? In je dromen ja. Dit was zijn zwaarste partij sinds hij terug is van zijn blessure. Hij heeft niet zoveel stoten op zijn gezicht moeten incasseren sinds 2004 tegen Corrie Sanders. Hij heeft bijna nooit zoveel rondes in 1 partij verloren(Vitali is zo dominant dat hij bijna nooit ook maar 1 ronde verliest, laat staan de hele partij) Linkerkant van zijn lichaam was vuurrood door alle rechtse hoeken van Chisora en op het eind was hij zeer moe. Duidelijk ook door zijn leeftijd, maar zoals ik zei, dit was een moeilijke partij voor hem vooral als je kijkt naar hoe een standaard Vitali klitschko verloopt. Elke tegenstander staat maar recht voor hem, eet elke jab en hoek die Vit gooit en uiteindelijk niks meer over heeft. Maar die Chisora bleef elk moment aanvallen en was nooit aangeslagen. Als ik hem was zou ik binnenkort stoppen.