MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 17 of 17
  1. #1
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    5.116
    vCash
    108788

    Default meisjes en vechtsporten

    Hey broeders,

    Ik heb een vraag die ik toch wil stellen zodat ik de ouders dit kan laten lezen.

    Kan kickboksen bijv negatieve effecten hebben voor een meisje in de zin dat ze zwangerschaps problemen kan hebben later, of dat ze door stoten tegen hun borsten bijv daarmee problemen kunnen hebben?

    Of zijn de risico's het zelfde als bij jongens?

    Ik heb nu een paar meisjes die van hun ouders niet mogen trainen omdat die denken dat dit soort problemen kunnen optreden. Ik heb ze gezegd dat dat niet het geval is maar ik ben ook geen biologie meester of echt deskundig op dat gebied om het echt zeker te weten.

    Weet iemand hier meer over?
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight

    Home mtk-gym.nl


  2. #2
    Join Date
    Feb 2007
    Posts
    425
    vCash
    126000

    Default

    ik heb nooit klachten ondervonden, maar heb dan ook geen kinderen Weet wel dat er toch aardig wat dames stoppen met de sport omdat ze zwanger worden, dus het lijkt geen probleem te zijn. Overigens kan voor borsten en ook grotendeels de onderbuik goede bescherming worden aangeschaft (borstbeschermers en damestok). Lijkt me, als deze bescherming consequent wordt gebruikt, dat kickboksen geen effect zal hebben op zwangerschap of borstkanker.
    Barbara
    Ambassadrice voor Fighting for Water
    http://www.fightingforwater.com/

  3. #3
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.386
    vCash
    127608

    Default

    Ik zou kickboxen tijdens zwangerschap zelf niet aanraden. Maar buiten deze periode zie ik geen risicos. Je moet natuurlijk rekening houden met de juiste bescherming. Mannen dragen tocques, vrouwen kunnen borst bescherming kopen. We zijn niet zo verschillend als soms gedacht wordt, tuurlijk krijg je blauwe plekjes en schrammetjes. Gelukkig kunnen mannen en vrouwen lichamen daar makkelijk van herstellen en je zal er zelfs sterker uit komen.
    Tijdens zwangerschap (zeker de laatste fase) is een lichtere vorm van beweging aan te raden. Wandelen, Yoga, Pilates etc. De geboorte is een aanslag op de spieren, het is daarom verstandig deze gezond te houden. Na de geboorte kan er al vrij snel weer gekickboxt worden. Wat alleen maar goed is om de spieren die opgerekt zijn weer aan te spannen.

    Sporten is belangrijk. Niet alleen voor onze lichamen maar ook voor onze geest. Vooral voor vrouwen vind ik bij vechtsport dat mentale gedeelte belangrijk. Vrouwen beschouwen zichzelf vaak als zwakker (fysiek) tegenover mannen. Maar een getrainde dame zal tegen een ongetrainde man zeer weerbaar zijn. Door dit besef los te weken zullen de vrouwen zich veiliger voelen en assertiever kunnen zijn.

  4. #4
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    5.116
    vCash
    108788

    Default

    Top brian,

    Het zijn echt nog jonge meiden, 12-15 jaar, niemand is ook zwanger maar die ouders willen ze voor behoeden, wat natuurlijk onzin is.
    Home mtk-gym.nl


  5. #5
    Join Date
    Nov 2004
    Posts
    3.913
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Sadix View Post
    Top brian,

    Het zijn echt nog jonge meiden, 12-15 jaar, niemand is ook zwanger maar die ouders willen ze voor behoeden, wat natuurlijk onzin is.
    Ik durf het bijna niet te vragen, maar dat zijn vast moslims?

  6. #6
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by smike View Post
    Ik durf het bijna niet te vragen, maar dat zijn vast moslims?
    Niet offensief, maar hoe kom je hier dan bij?


    Ze moeten een keer onderzoek doen naar dit!
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  7. #7
    Join Date
    Nov 2004
    Posts
    3.913
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Pansier View Post
    Niet offensief, maar hoe kom je hier dan bij?


    Ze moeten een keer onderzoek doen naar dit!
    Ik verkeer ook in moslimkringen en die zijn erg vrouwonvriendelijk.
    De opmerkingen die sadix maakte die hoor ik ook regelmatig voorbij komen uit die kring.

  8. #8
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    1.277
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by smike View Post
    Ik durf het bijna niet te vragen, maar dat zijn vast moslims?
    als zelfs Pansier dit bullshit vindt...

  9. #9
    Join Date
    Nov 2004
    Posts
    3.913
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by ijsbier View Post
    als zelfs Pansier dit bullshit vindt...
    Heb jij het antwoord van sadix al gelezen dan?

  10. #10
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    1.277
    vCash
    126000

    Default

    nee maar effe serieus, ik heb wel eens gehoord dat je meisjes niet rond de borststreek moet slaan, omdat ze anders later niet goed 'ontwikkelen'; maar of dit echt waar is weet ik niet...

  11. #11
    Join Date
    Nov 2004
    Posts
    3.913
    vCash
    126000

    Default

    Ik ben benieuwd naar het antwoord van sadix

  12. #12
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.386
    vCash
    127608

    Default

    Quote Originally Posted by ijsbier View Post
    nee maar effe serieus, ik heb wel eens gehoord dat je meisjes niet rond de borststreek moet slaan, omdat ze anders later niet goed 'ontwikkelen'; maar of dit echt waar is weet ik niet...
    De borststreek is geen doelwit bij kickboxen. Het komt natuurlijk wel eens voor, maar niet in de mate dat het ontwikkeling kan verstoren. Ben je wel eens in je zak geschopt als kind? Ik wel, en ik ben verder toch goed ontwikkeld in die streek. En de genitalien bij een man zijn een stuk kwetsbaarder dan de borststreek bij dames. Daarbij is er dus ook nog eens goede bescherming beschikbaar.

    De opmerkingen heb ik niet alleen bij moslims waargenomen, maar ook bij christenen/atheisten etc. Ouders vinden het nu eenmaal toch een beetje vreemd als hun dochter een vechtsport wil gaan doen. Ik heb wel eens een ouder zien flippen omdat de dochter een blauw oog had. Tja als je met stoten traint, dan is een blauw oog een risico, maar ze zullen het toch wel overleven. Belangrijk is om te wijzen op de veiligheid van de training en het aanschaffen van de juiste spullen. Bij dames nog meer dan bij heren. Men is immers gewend van mannen dat ze altijd al wat ruiger spelen en met een blauwe plek thuis komen zal wel vaker voorkomen.

  13. #13
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    5.116
    vCash
    108788

    Default

    Quote Originally Posted by smike View Post
    Ik durf het bijna niet te vragen, maar dat zijn vast moslims?
    Het heeft niets met mijn vraag te maken maar het zijn meiden met allemaal verschillende achtergronden, atheisten en moslims.

    En hun ouders bedoelen het juist goed, vind hier niets vrouwonvriendelijks aan, ze willen juist hun dochters beschermen. Ik kan ze nu alleen met iets meer zekerheid zeggen dat ze die kinderen dus beschermen voor een gevaar die der niet is. Meiden die zich goed kunnen verweren is alleen maar positief.

    1 van de moeders vertelde mij dat toen ze laatst der dochter een tik wou geven, ze schrok omdat der dochter der klappen blokte haha
    Home mtk-gym.nl


  14. #14
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    5.116
    vCash
    108788

    Default

    Quote Originally Posted by Briant View Post
    De borststreek is geen doelwit bij kickboxen. Het komt natuurlijk wel eens voor, maar niet in de mate dat het ontwikkeling kan verstoren. Ben je wel eens in je zak geschopt als kind? Ik wel, en ik ben verder toch goed ontwikkeld in die streek. En de genitalien bij een man zijn een stuk kwetsbaarder dan de borststreek bij dames. Daarbij is er dus ook nog eens goede bescherming beschikbaar.

    De opmerkingen heb ik niet alleen bij moslims waargenomen, maar ook bij christenen/atheisten etc. Ouders vinden het nu eenmaal toch een beetje vreemd als hun dochter een vechtsport wil gaan doen. Ik heb wel eens een ouder zien flippen omdat de dochter een blauw oog had. Tja als je met stoten traint, dan is een blauw oog een risico, maar ze zullen het toch wel overleven. Belangrijk is om te wijzen op de veiligheid van de training en het aanschaffen van de juiste spullen. Bij dames nog meer dan bij heren. Men is immers gewend van mannen dat ze altijd al wat ruiger spelen en met een blauwe plek thuis komen zal wel vaker voorkomen.
    Top brian, erg bedankt.

    Ik kan de borstbeschermer verplicht stellen bij de meiden, dat lijkt me wel verstandig.
    Home mtk-gym.nl


  15. #15
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by Sadix View Post
    Top brian, erg bedankt.

    Ik kan de borstbeschermer verplicht stellen bij de meiden, dat lijkt me wel verstandig.
    Bij ons zitten er ook wel een paar meiden, maar heb er nog nooit iets over gehoord. Moeten ze eigenlijk een onderzoek naar doen.
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  16. #16
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Misteryland Piramid Floriade
    Posts
    7.063
    vCash
    126000

    Default

    Ik vond het echt irritant om te sparren met een chick die DD had.
    Elke keer als ik een liverkick gaf werd ze boos omdat het als een uppercut voelde...

  17. #17
    Join Date
    Feb 2007
    Posts
    425
    vCash
    126000

    Default

    dat lijkt me indd een goed idee. Misschien ook in combinatie met een damestoque?

    Overigens ben ik ook begonnen met 15 maar heb ook niet het gevoel dat er bij mij iets niet goed ontwikkeld is hoor

    Misschien nog 1 puntje, veel van mijn trainers letten en attenderen er bij de dames wel op dat, bijvoorbeeld tijdens oefeningen en sparren, er geen harde knieen in de (onder)buik gemaakt mogen worden. Knieen maken kan natuurlijk wel, maar met beleid, dus ook niet keihard knieen als er handschoenen tussen zitten. Soms gaat het bij beginners wat harder en ongecontroleerder en het kan geen kwaad daarmee ietsje voorzichtiger te zijn met die jonge meiden.
    Barbara
    Ambassadrice voor Fighting for Water
    http://www.fightingforwater.com/

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •