MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 25 of 35
  1. #1
    Join Date
    Oct 2010
    Posts
    210
    vCash
    126000

    Default Vechtsport en ripped ?

    Beste forumleden,

    Ik train nu al ongeveer 3,4 maanden mma & kickboksen. Daarvoor deed ik ongeveer een jaar aan intensief fitness(4x per week met voedings en trainings schema). Voor mij was het altijd een probleem geweest om goed droog te worden en relatief juist makkelijk om massa te winnen. Wel zag ik nadat ik een strict voedingsschema had en na elke krachttraining 45 tot 60 min cardio ging doen, dat ik langzaam maar zeker goed droog begon te worden bij mijn schouders tot en met mijn eerste 2 buikspieren en benen(onderbuik bleef altijd een beetje).

    I.v.m. met school, intresse in de sport en omdat ik nu eindelijk helemaal droog wil komen te staan, heb ik besloten om over te stappen naar kickboksen/mma(veel cardio). Maar tot nu toe heeft het alleen averechts gewerkt. I.p.v. droger te worden lijk ik juist meer vet hebben(definitie van mijn spieren is veel minder geworden. En juist mijn spieren/massa verdwijnt als sneeuw voor de zon. Minder massa had ik wel verwacht maar ook dat ik droger zou worden droger.

    Nu vraag ik me af of ik wat verkeerd doe of dat dit normaal is( denk het niet) ? Want mma/kickboksen en droog staan kan daarvan hebben we genoeg voorbeelden.

    - Ik let op mijn voeding probeer zoveel mogelijk eiwitten te eten en zo weinig mogelijk koolhydraten.
    - Nu doe ik 1x per week krachttraining
    - Train mma/kickboksen 3x soms 4x per week.
    - Suplementen: Whey, BCAA powder en Glutamine

    Graag advies/meningen.

    Alvast bedankt.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Oct 2010
    Posts
    210
    vCash
    126000

    Default

    Wel moet ik zeggen dat ik niet meer zo strict op mijn voeding let d.m.v. een voedingsschema te volgen, maar het is ook niet dat ik nu onbeheerst eet.

    Ik probeer erop te letten en mijn voedingsschema ziet er zo ongeveer uit op een dag:

    Ontbijt: 30 g whey + havermouth met water.

    Meal 1: 2 pistoletjes gezond.

    Meal 2: Kipfilet brocolli + Noten

    Meal 3: wat de pot schaft.

    Voor trainen: Glutamine

    Meal 4 (Na trainen): BCAA powder + restant van het avond eten.

    Meal 5 : Kwark

  3. #3
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Misteryland Piramid Floriade
    Posts
    7.063
    vCash
    126000

    Default

    Lengte, gewicht, % en leeftijd??

  4. #4
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Wat drink je allemaal ? Wellicht krijg je te weinig vocht binnen ? Je lichaam heeft dan de neiging om juist vocht vast te gaan houden (klinkt onlogisch, maar klopt) en dan zie je er uit als een ontplofte kip.

  5. #5
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Ik doe ook cardio en dat werkt inderdaad beter dan de trainingen boksen die ik doe die ook intensief zijn.

    Maar goed los daarvan, ik ben geen expert maar misschien dat je te veel eiwitten neemt? Wat er te veel binnenkomt wordt toch als vet opgeslagen?

  6. #6
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.386
    vCash
    127608

    Default

    Simpel gezegd: neem je meer calorien dan je verbrand, dan kom je aan. Neem je minder calorien dan je verbrand, dan val je af.

    Dit is een extreme simplificatie, want het is gebleken dat per persoon de manier waarop je lichaam met overtollige calorien omgaat verschillend is. Maar in elke instantie is gezond eten aan te raden.

    Ripped zijn is leuk voor het plaatje, maar vaak vinden vrouwen het niet eens aantrekkelijk en is het meer voor narcistisch geneigde personen. Gewoon gezond eten en daarbij bewegen is voldoende.

  7. #7
    Join Date
    Dec 2006
    Posts
    791
    vCash
    126000

    Default

    Toen ik nog intensief kickbokste (lees: minstens 5x in de week) had ik een veel hoger vetpercentage dan nu ik fitness. Maar, ik zie ook genoeg jongens die juist wel super ripped worden van vechtsport.. Depends on the body I guess. Enfin; ik zou zeggen gooi die pistoletjes eruit, vervang het door bv. 5 rijstwafels met kipfilet (ivm juiste verhouding koolhydraten in je schema) en let op wat je tijdens het avondeten neemt. Het is absoluut wél belangrijk dat je voldoende eiwitten blijft nemen zodat je spieren kunnen herstellen en groeien en dus meer zult verbranden.
    Fighting is poetry in motion

  8. #8
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by Facade View Post
    Ik doe ook cardio en dat werkt inderdaad beter dan de trainingen boksen die ik doe die ook intensief zijn.

    Maar goed los daarvan, ik ben geen expert maar misschien dat je te veel eiwitten neemt? Wat er te veel binnenkomt wordt toch als vet opgeslagen?
    Klopt, dat zij de trainer bij mijn fitness ook al.

    Maar misschien heb je wat aan dit topic:
    http://www.mixfight.nl/forum/showthr...chtraining-log

    Er wordt veel opgeslagen hierin. En als je echt puur voor lijf wil gaan kan je misschien het beste op een bodybuilder forum een topic hierover aanmaken. Die hebben er denk ik meer verstand van dan de meeste hier.
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  9. #9
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Het belang van eiwitten is inderdaad groot, maar het is niet hoe meer eiwitten hoe beter. Het moet wel een beetje in verhouding blijven. Daarnaast als je afvalt zul je onvermijdelijk spiermassa verliezen ongeacht hoeveel eiwitten je binnenkrijgt...

    bij mij op de school is iedereen die ripped is dat niet alleen door het vechtsporten. De meesten doen er aardig wat naast.

  10. #10
    Join Date
    Dec 2006
    Posts
    791
    vCash
    126000

    Default

    Ik zal ook niet beweren dat hoe meer eiwitten hoe beter opgaat. Ik ken zijn lengte en gewicht natuurlijk niet, maar zijn eiwitinname ziet er niet extreem uit, ik vind sowieso niet dat hij teveel eet.. Eerder weinig. Daarnaast ben ik het niet met je eens dat wanneer je afvalt je sowieso spiermassa zult verliezen. Wanneer je urenlang cardio doet, dan wel.. Ik ben dan ook persoonlijk tegen overmatig veel cardio. De reden dat ik dit zeg is omdat ik mijzelf maandelijks laat meten, verpercentage t.o.v. spiermassa.. En mijn gewicht blijft stabiel, vetpercentage daalt en spiermassa stijgt.
    Fighting is poetry in motion

  11. #11
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Ok dat is knap en dat doe ik je absoluut niet na. Wat doe jij dan ipv cardio?

  12. #12
    Join Date
    Dec 2006
    Posts
    791
    vCash
    126000

    Default

    Krachttraining 3x per week (verschillende spiergroepen), en 1x per week plyometrische oefeningen. Dus lekker up tempo knallen. Ik begin wel iedere training met HIIT, dus 1 minuut sprinten (opbouwen van 12 tot max 17,5 km per uur) afgewisseld met een halve minuut rust. Zo ben je meteen goed warm voor je workout en is je verbranding goed op gang. Je zult ook zien dat je in dat kwartiertje ongeveer evenveel hebt verbruikt dan je in 45 sjokken op zo'n cardiomachine hebt gedaan
    Fighting is poetry in motion

  13. #13
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Ok nouja ik doe gewoon 2x cardio wel buiten gelukkig , 2x kracht en als ik tijd heb boksen erbij. Gaat nu wel aardig moet ik zeggen. Ik meet dan niet alles zoals jij dat doet, maar voor m'n gevoel verlies ik wel een klein beetje kracht.

  14. #14
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.386
    vCash
    127608

    Default

    Je lichaam past zich aan aan de druk waaronder je het zet. Vechtsport is een gebalanceerde inspanning, blijkbaar is het hebben van een vetrandje hierbij voordelig anders zorgde je lichaam wel dat het wegging. Je moet je dus afvragen of je liever goed wil zijn in vechtsport (met een gebalanceerd lichaam). Of wil je de balans verstoren en je lichaam onderwerpen aan activiteiten die het lichaam anders verstoren dan vechtsport? Kortom wil je een specifieker aangepast lijf?

  15. #15
    Join Date
    Nov 2006
    Posts
    1.932
    vCash
    40000

    Default

    Van alleen cardio word je niet ripped. Poweren combineren met cardio wel.
    En idd afhankelijk van cal in cal uit...

  16. #16
    Join Date
    Dec 2006
    Posts
    791
    vCash
    126000

    Default

    Ik wil overigens iedereen, ongeacht het doel, de blog van Guy Droog aanraden.. Zéér veel informatie gebundeld op deze blog en het leest makkelijk weg. www.guydroog.com
    Fighting is poetry in motion

  17. #17
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    1.406
    vCash
    126000

    Default

    Je doet mma, nu mag je dus zo eruit zien:


  18. #18
    Join Date
    Oct 2010
    Posts
    210
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Silat View Post
    Lengte, gewicht, % en leeftijd??
    Leeftijd 2 maandjes 21, lengte: 178 gewicht 80 kilo vet% 15/16 ( ik kom trouwens van 85 zelfde 13/14%)

    Quote Originally Posted by Bromios View Post
    Wat drink je allemaal ? Wellicht krijg je te weinig vocht binnen ? Je lichaam heeft dan de neiging om juist vocht vast te gaan houden (klinkt onlogisch, maar klopt) en dan zie je er uit als een ontplofte kip.
    2 liter water per dag minimaal en alleen water drink ik.
    Last edited by Djoggo; 22-02-2012 at 20:59.

  19. #19
    Join Date
    Oct 2010
    Posts
    210
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Facade View Post
    Ik doe ook cardio en dat werkt inderdaad beter dan de trainingen boksen die ik doe die ook intensief zijn.

    Maar goed los daarvan, ik ben geen expert maar misschien dat je te veel eiwitten neemt? Wat er te veel binnenkomt wordt toch als vet opgeslagen?
    Ja heb me redelijk in bb verdiept en de beste eiwit ratio is ongv 3x je lichaamsgewicht in grammen opnemen per dag gespreid over alle maaltijden. dus 240 gram voor mij. Maar omdat ik niet zoveel krachttraining meer doe heb ik dat wel wat verminderd. want mijn lichaam gaat al die extra eiwitten toch alleen maar uitstoten.

  20. #20
    Join Date
    Oct 2010
    Posts
    210
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Simone View Post
    Toen ik nog intensief kickbokste (lees: minstens 5x in de week) had ik een veel hoger vetpercentage dan nu ik fitness. Maar, ik zie ook genoeg jongens die juist wel super ripped worden van vechtsport.. Depends on the body I guess. Enfin; ik zou zeggen gooi die pistoletjes eruit, vervang het door bv. 5 rijstwafels met kipfilet (ivm juiste verhouding koolhydraten in je schema) en let op wat je tijdens het avondeten neemt. Het is absoluut wél belangrijk dat je voldoende eiwitten blijft nemen zodat je spieren kunnen herstellen en groeien en dus meer zult verbranden.
    Jep, genoeg voorbeelden, Alaistar, badr, melvin, Haye, Benson henderson, buakaw en ga zo maar door.
    Ja daarom blijf ik ook whey innemen. om spierafbraak door de intensieve cardio tegen te gaan gebruik ik ook BCAA's en Glutamine.

  21. #21
    Join Date
    Dec 2006
    Posts
    791
    vCash
    126000

    Default

    Alistair, Badr, en Melvin hebben sowieso hun fysiek niet aan vechtsport te danken denk ik..
    Fighting is poetry in motion

  22. #22
    Join Date
    Oct 2010
    Posts
    210
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by kmr View Post
    Je doet mma, nu mag je dus zo eruit zien:

    http://mmajunkie.com/dyn/images/figh...ianenko-16.jpg
    Haha respect voor fedor

    MAar deze meneer doet ook mma:


    begrijp me niet verkeerd hoef niet super ripped uit te zien als overeem, zo een 10 11% lijkt me wel goed. lijkt me ook vol te houden.

  23. #23
    Join Date
    Oct 2010
    Posts
    210
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Briant View Post
    Je lichaam past zich aan aan de druk waaronder je het zet. Vechtsport is een gebalanceerde inspanning, blijkbaar is het hebben van een vetrandje hierbij voordelig anders zorgde je lichaam wel dat het wegging. Je moet je dus afvragen of je liever goed wil zijn in vechtsport (met een gebalanceerd lichaam). Of wil je de balans verstoren en je lichaam onderwerpen aan activiteiten die het lichaam anders verstoren dan vechtsport? Kortom wil je een specifieker aangepast lijf?
    Dit denk ik dus ook.. Maar ik dacht dat het wel zou lukken met een strict voedingsschema (minder calorien in nemen dan dat je verbrand + Koolhydraten:20 Eiwitten:70 Vet:10) maar merkte niet echt verschil + door weinig koolhydraten inname waren de trainingen ook moeilijk vol te houden en ben ik maar niet zo strict meer gaan eten.

  24. #24
    Join Date
    Oct 2010
    Posts
    210
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Simone View Post
    Alistair, Badr, en Melvin hebben sowieso hun fysiek niet aan vechtsport te danken denk ik..
    Nee door krachttraining erbij maar heb het meer over hun droogheid... komt denk ik wel doordat ze zoveel cardio(kickboksen/mma) doen en op hun voeding letten.
    En ik train 1x fitness full body(Squatten, Deadlift, Benchen, Shoulderpress Bent-over row ) en nu ook 1x TRX of Kettlebel training. lijkt me wel genoeg ? want nu al kan ik door de spierpijn niet optimaal mee trainen( MMA/kickboksen )...

  25. #25
    Join Date
    Oct 2010
    Posts
    210
    vCash
    126000

    Default



    Met dit ben ik al tevreden... moet kunnen lijkt mij met mijn train/voedingsschema ?

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •