MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 20 of 20
  1. #1
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.385
    vCash
    127608

    Default Dit geloof je toch niet?

    Ik dacht dat dit soort mensen niet meer bestonden: http://www.saji-dojo.info/art/grace.html

    Iemand bekend met deze Dojo en weet iemand waarom deze meneer Gracie Jiu Jitsu zo vervelend vind? Daarnaast heb ik het idee dat deze meneer erg zijn best doet om traditioneel over te komen. Maar het ruikt naar McDojo.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Jul 2009
    Posts
    2.627
    vCash
    124333

    Default

    Klinkt een beetje als het soort mensen dat ook roept dat Aoki alleen maar kan winnen met z'n fancy pants aan.

  3. #3
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Rotterdam
    Posts
    148
    vCash
    126000

    Default

    Volgens mij hebben ze hem een keer geweigerd bij Gracie jj.

  4. #4
    Join Date
    Dec 2010
    Location
    Groningen
    Posts
    764
    vCash
    126000

    Default

    Natuurlijk is het zo dat de UFC alleen maar gemaakt was om het BJJ (toen nog GJJ) een beetje te promoten. Ik had het veel leuker gevonden zelf als die Gracies flink op hun bek waren gegaan en ze ge-outworsteled waren tot Royce opgaf. De prelims waren allemaal al zo fucked up dat UFC 2 er toch wel zou komen.

    Maarja het is een beetje gemeen om BJJ aan te vallen. Want BJJ is natuurlijk maar een onderdeel van MMA. Zo kun je op dezelfde manier het worstelen of het striken gaan afvallen.


    Al is dit wel heel retarded:


    Een andere, minder opvallende zwakheid is het gebrek aan klemmen op het onderlichaam. Door klemmen op de benen en voeten kunnen worstelaars het gevecht tegen de GJJ elite vaak in een oogwenk beëindigenwenk
    Meneer heeft niet echt een idee waar hij het over heeft.

  5. #5
    Join Date
    Dec 2010
    Posts
    1.898
    vCash
    121250

    Default

    Vond die filmpjes op die site hier wel een beetje van weg hebben

    http://www.dumpert.nl/mediabase/2019301/e332616c/reaguurders_stellen_zich_voor.html
    Last edited by The Company; 22-02-2012 at 19:32.

  6. #6
    Join Date
    Jun 2007
    Location
    Veldhoven
    Posts
    3.382
    vCash
    122681

    Default

    McDojo!

  7. #7
    Join Date
    Oct 2009
    Posts
    205
    vCash
    126000

    Default

    "Mike Tyson vecht natuurlijk niet voor een schamel half miljoen. Als gevolg hiervan stroomden leergierigen naar de Gracie scholen om tegen hoge bedragen elkaar te mogen knuffelen."

    hoe durft hij!! mensen betalen helemaal geen hoge bedragen.



  8. #8
    Join Date
    Oct 2009
    Posts
    205
    vCash
    126000

    Default

    Erg vermakelijk stukje. denk dat de schrijver meneer Eli Steenput een traditionele MA-er is die een paar keer is afgeknepen door een beginnende white belt. categorie MCDojo for sure though,

  9. #9
    Join Date
    Oct 2009
    Posts
    205
    vCash
    126000

    Default

    yes, ook filmpjes op de site. weet neit of dit de leraar is, heeft iig een zwarte band om
    http://www.youtube.com/watch?v=_nYIV...layer_embedded

  10. #10
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Rotterdam
    Posts
    148
    vCash
    126000

    Default

    Misschien moet die Ronald Mc Dojo maar eens een keertje de ring in met Royce Renzo of Rickson ofzo.
    Kenne we zien hoe goed zijn stijl is.

  11. #11
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.385
    vCash
    127608

    Default

    Quote Originally Posted by Sportvision View Post
    "Mike Tyson vecht natuurlijk niet voor een schamel half miljoen. Als gevolg hiervan stroomden leergierigen naar de Gracie scholen om tegen hoge bedragen elkaar te mogen knuffelen."

    hoe durft hij!! mensen betalen helemaal geen hoge bedragen.


    Met het knuffel gedeelte was ik het eigenlijk wel eens haha

    Het is meer dat deze man allerlei feiten verbuigt om zo zn eigen stijl op te hemelen. En alles wat ik gezien heb van hem zijn kata's.

  12. #12
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Misteryland Piramid Floriade
    Posts
    7.063
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Sportvision View Post
    yes, ook filmpjes op de site. weet neit of dit de leraar is, heeft iig een zwarte band om
    http://www.youtube.com/watch?v=_nYIV...layer_embedded
    Is dat niet die kerel van de smaakplisie??

    Wat een prachtig stuk tekst. Ergens zit er wel een kern van waarheid in.
    Het was ook echt de verrassing die The Gracies brachten. Daarna was het een stuk lastiger voor ze..
    Toch ook wel vreemd dat Eli niet eens praat over Sakuraba...


    Maar goed laat die man lekker in zijn droomdojo zitten.
    Geloof me, discussie met zulke mensen is totaal zinloos, die leven in hun eigen wereld.


    Net als dat wij dat doen. Alleen weten wij hoe het wel zit.

  13. #13
    Join Date
    Dec 2010
    Location
    Groningen
    Posts
    764
    vCash
    126000

    Default

    Gracie jiu jitsu..


  14. #14
    Join Date
    Oct 2009
    Posts
    650
    vCash
    30984

    Default

    Deze man is een traditionele vechtsporter die pas in 1996 begonnen is. Eerst iaido (gaap) en daarna aikido. Hij lijkt mij een jaar of 50 dus heeft nog nooit iets van competitie meegemaakt. Hij weet dus niet waar hij het over heeft. Niks mis met traditionele vechtsporters maar je hebt pas recht van spreken als je de verschillen daadwerkelijk hebt ervaren tegen een serieuze tegenstander. Hij probeert zich er makkelijk af te maken door te zeggen dat zijn stijl geen wedstrijdvorm kent want dat is te gevaarlijk..... Blijkbaar is zijn beheersing niet goed genoeg en is hij bang dat er doden vallen door zijn toedoen. Allemaal een keertje meetrainen in wateringen? Wanneer gaan we?

  15. #15
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    www.blackjackets.nl
    Posts
    4.297
    vCash
    126000

    Default

    Boem Boem kom maar binnen...

  16. #16
    Join Date
    Sep 2011
    Posts
    1.062
    vCash
    126000

    Default

    wat die man roept en schrijft moet die zelf weten we leven in een vrij land.maar wat ik me wel af vraag of je zo een dojo kan beginnen is er niks van een keurmerk ofzo?of kan iedereen een karate pak kopen met een zwarte band en zeggen ik ben de meester in weetikwatgeheimentechnieken en les gaan geven?
    beter een gat in een olietanker dan een olietanker in je gat

  17. #17
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.385
    vCash
    127608

    Default

    Quote Originally Posted by blade View Post
    wat die man roept en schrijft moet die zelf weten we leven in een vrij land.maar wat ik me wel af vraag of je zo een dojo kan beginnen is er niks van een keurmerk ofzo?of kan iedereen een karate pak kopen met een zwarte band en zeggen ik ben de meester in weetikwatgeheimentechnieken en les gaan geven?
    In principe moet je wel een vergunning hebben. Maar dit heeft alleen betrekking op de veiligheid en verzekering. Er wordt niet gekeken naar de kunde van de beoefenaar of de inhoud van de vechtsport.

    Natuurlijk mag iedereen schrijven wat ie wil. Er zijn een hoop mensen die niets hebben met BJJ en dat "geknuffel" op de grond. Maar elke zelf respecterende vechtsporter, zeker een leraar, zal toch moeten in zien dat het grondgevecht een wezenlijk onderdeel is van het gevecht. Deze man lijkt een soort persoonlijke vete te hebben met BJJ en wil de klok terug draaien tot voor UFC 1

  18. #18
    Join Date
    Nov 2004
    Location
    Tilburg
    Posts
    221
    vCash
    126000

    Default

    Voor zover ik weet hoef je geen vergunning te hebben om les te geven in een 'vechtsport' oid. Alleen bepaalde stijlen en organisaties hebben zo hun eisen qua graden en lerarenopleidingen.

    Ik wordt wel een beetje moe van mensen die hun ding ten koste van andere stijlen willen promoten.
    Verhalen over 'maar wij hebben geen regels' zijn gewoon vaak een excuus om niet echt hard te gaan trainen.
    Kravmagaschool 013
    si vis pacem para bellum

  19. #19
    Join Date
    Jan 2005
    Location
    Amsterdam / Alkmaar / Napoli
    Posts
    3.368
    vCash
    126000

    Default

    schrijven kan deze man ook al niet, volgens mij moet het zijn: gracie jiujitsu ipv gracie jujutsu... alleen daarom neem ik dit artikel niet serieus.. me cannot goed tegen spel fouten op dat niveau.....
    "Morte prima di disonore"
    ------------------
    ***MejiroGym***

  20. #20
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.385
    vCash
    127608

    Default

    Quote Originally Posted by Italian*Berlusconi* View Post
    schrijven kan deze man ook al niet, volgens mij moet het zijn: gracie jiujitsu ipv gracie jujutsu... alleen daarom neem ik dit artikel niet serieus.. me cannot goed tegen spel fouten op dat niveau.....
    ju jutsu is de klassieke manier van schrijven. Ju betekent zacht en jutsu betekent kunst. Jiu Jitsu wordt vaak gezien als een verwesterde vorm van ju jutsu schrijven. Maar aangezien japanners in Kanji schrijven en niet in alfabet, is er geen vaste schrijfwijze. Er is alleen een een overeengekomen wijze van klank-nabootsing met onze letters.

    Wat deze meneer dus doet is opzettelijk traditioneler overkomen door een "traditionele" schrijfwijze af te dwingen bij zijn publiek.

    Over het langs gaan, ik denk niet dat het veel zin heeft aangezien deze meneer niet sparren wil. Je kan moeilijk een wedstrijdje kata doen om deze man op zn plek te zetten. Misschien kan iemand in de buurt deze meneer eens uitnodigen voor een ouderwetse "gracie challenge"

    http://www.youtube.com/watch?v=gEDaCIDvj6I

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •