MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 25 of 25

Thread: Opdruksteunen

  1. #1
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default Opdruksteunen

    Hallo,

    Ik heb een blessure aan mijn pols waardoor de fysio mij een tijdje geleden heeft aangeraden niet meer op te drukken. Nu is deze blessure naar mijn gevoel herstellende en wil ik weer gaan opdrukken. Ik heb gehoord dat opdrukken op de vuisten goed is voor de polsen, maar dit kan ik thuis niet goed doen. De vloer is te hard, en als ik er iets over heen leg dan is het naar mijn gevoel nog niet goed.

    Nu heb ik dus het idee opdruk steunen aan te schaffen, maar ik wil graag weten of dit je polsen versterkt. Heeft iemand hier ervaring mee en moet ik ook speciale opdruk steunen aanschaffen of is een simpele goedkope kunststoffen opdruk steun voldoende? (zie afbeelding hieronder)


    Bvd
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight

    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  2. #2
    Join Date
    Nov 2010
    Posts
    3.351
    vCash
    125990

    Default

    Ik vind die dingen heerlijk om mee te trainen maar, dit zet alleen maar meer druk op je polsen.

  3. #3
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by Asura View Post
    Ik vind die dingen heerlijk om mee te trainen maar, dit zet alleen maar meer druk op je polsen.
    Ok, geen aanrader dus! Ik dacht dat het misschien goed zou zijn, omdat je moet knijpen voor houvast wat goed is voor je onderarm spieren die je polsen ondersteunen.
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  4. #4
    Join Date
    Nov 2010
    Posts
    3.351
    vCash
    125990

    Default

    Ik voel altijd echt veel meer druk op mijn polsen met die steunen. Dus het helpt wel om je polsen sterker te maken maar zolang je nog een blessure hebt zou ik het niet doen.

  5. #5
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by Asura View Post
    Ik voel altijd echt veel meer druk op mijn polsen met die steunen. Dus het helpt wel om je polsen sterker te maken maar zolang je nog een blessure hebt zou ik het niet doen.
    Het is een blessure (zoals ik heb begrepen) die vaak bij voetballers voor komt bij de enkels. (De enkelbanden zijn te lang) Dit heb ik dus met mijn polsen.
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  6. #6
    Join Date
    Jun 2009
    Posts
    11.168
    vCash
    124500

    Default

    ja gebruik dit regelmatig,eigenlijk vooral als warming-up. heel handig omdat je die dingen in verschillende posities kan zetten (verticaal,schuin,horizontaal)

  7. #7
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by Leventdepevent View Post
    ja gebruik dit regelmatig,eigenlijk vooral als warming-up. heel handig omdat je die dingen in verschillende posities kan zetten (verticaal,schuin,horizontaal)
    Maar is het effectief voor de polsen?
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  8. #8
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Hey,

    Heb vanochtend bij de fitness opdruk steunen gebruikt en ik moet zeggen, ze werken prima voor mij!

    Ik heb geen last van mijn polsen hierdoor, doordat mijn polsen geen druk krijgen waardoor ze los gaan van de onderarm, maar de druk komt zo dat mijn pols in mijn onderarm wordt gedrukt waardoor ik er dus geen last van heb!

    Heeft iemand ervaring met goede opdruk steunen? Welke zijn aanraders?
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  9. #9
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    5.116
    vCash
    108788

    Default

    k heb ook van die goedkope opdruk steunen.

    werken erg goed, is een stuk zwaarder ook als normaal opdrukken.

    Ik ben blij dat het een goed effect heeft op je polsen.
    Home mtk-gym.nl


  10. #10
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Doe gewoon je handschoenen aan. Genoeg padding om ook thuis op de knokkels op te drukken.

  11. #11
    Join Date
    Dec 2007
    Posts
    6.069
    vCash
    126000

    Default

    Of schaf bij een sportzaak een matje voor 2 tientjes. Ben je goedkoper uit en kan je gewoon op je vuisten opdrukken.

  12. #12
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by Garcia View Post
    Of schaf bij een sportzaak een matje voor 2 tientjes. Ben je goedkoper uit en kan je gewoon op je vuisten opdrukken.
    Ik heb een fitness matje, maar ik heb het gevoel dat deze net niet dik genoeg is waardoor het weer slecht is voor mijn knokkels. Ik denk dat ik gewoon opdruk steunen aanschaf, deze heb je ook voor 10 á 15 euro geloof ik en het werkt naar mijn gevoel goed voor onderarmen.
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  13. #13
    Join Date
    Jan 2009
    Location
    Manaus - Amazonas - Brazil
    Posts
    438
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Pansier View Post
    Ik heb een fitness matje, maar ik heb het gevoel dat deze net niet dik genoeg is waardoor het weer slecht is voor mijn knokkels. Ik denk dat ik gewoon opdruk steunen aanschaf, deze heb je ook voor 10 á 15 euro geloof ik en het werkt naar mijn gevoel goed voor onderarmen.
    Dat opdrukken op je vuisten,.. daar zul je toch een keer doorheen moeten qua pijngevoel. Had ik in het begin ook, is effe K*t maar vrij snel was dat wel te hebben. Matje anders dubbelvouwen, dan na tijdje enkel en dan zonder. Is idd goed voor je polsen.

    Met die steunen heb je ook het voordeel dat je net iets verder kan doorzakken en het dus iets zwaarder is ook.

  14. #14
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by MaartenManaus View Post
    Dat opdrukken op je vuisten,.. daar zul je toch een keer doorheen moeten qua pijngevoel. Had ik in het begin ook, is effe K*t maar vrij snel was dat wel te hebben. Matje anders dubbelvouwen, dan na tijdje enkel en dan zonder. Is idd goed voor je polsen.

    Met die steunen heb je ook het voordeel dat je net iets verder kan doorzakken en het dus iets zwaarder is ook.
    Jij bent niet wijs... Is kei slecht voor je botten?

  15. #15
    Join Date
    Nov 2010
    Posts
    3.351
    vCash
    125990

    Default

    lol, nee, iedereen drukt op op zijn knokkels bij ons. Ik doe het sinds me 11e en heb nooit een zielig gezichtje erbij getrokken
    Ni politicien ni militaire, je ne suis qu'un troubadour...

  16. #16
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by Asura View Post
    lol, nee, iedereen drukt op op zijn knokkels bij ons. Ik doe het sinds me 11e en heb nooit een zielig gezichtje erbij getrokken
    In Thailand trekken ze er ook geen zielig gezicht bij als ze tegen een bananenboom trappen, maar of het ook gezond is? Hoe weet je dat het niet slecht is voor je botten?

  17. #17
    Join Date
    Nov 2010
    Posts
    3.351
    vCash
    125990

    Default

    Omdat er na 10+ jaar niks mis met mijn handen is.
    Ni politicien ni militaire, je ne suis qu'un troubadour...

  18. #18
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by Asura View Post
    Omdat er na 10+ jaar niks mis met mijn handen is.
    Ik leef langer dan 10+ jaar als het goed is.. Die Thaise leven na 10 jaar ook nog normaal, totdat ze op hun 40ste problemen krijgen met lopen..

  19. #19
    Join Date
    Nov 2010
    Posts
    3.351
    vCash
    125990

    Default

    uh, na 10+ jaar op mijn knokkels opdrukken bedoel ik. En ik ken echt niemand die last van zijn knokkels heeft, knieen en schenen zorgen wel voor problemen.

    edit: a laat maar, ik zie wat je bedoelt. Maar inderdaad ken ik geen mensen van 30 of 40+ die last hebben. Die trainen lang genoeg zoals ik bij mijn gym.
    Ni politicien ni militaire, je ne suis qu'un troubadour...

  20. #20
    Join Date
    Nov 2009
    Posts
    409
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Asura View Post
    lol, nee, iedereen drukt op op zijn knokkels bij ons. Ik doe het sinds me 11e en heb nooit een zielig gezichtje erbij getrokken
    Ik heb altijd geleerd dat het ontzettend slecht is voor kinderen om op de knokkels op te drukken.

  21. #21
    Join Date
    Sep 2010
    Posts
    3.038
    vCash
    126022

    Default

    Ik heb die dingen ook, echter al een tijdje niet meer aangeraakt na een ac-gewricht ontwrichting in de schouder

  22. #22
    Join Date
    Nov 2010
    Posts
    3.351
    vCash
    125990

    Default

    Quote Originally Posted by Boran View Post
    Ik heb altijd geleerd dat het ontzettend slecht is voor kinderen om op de knokkels op te drukken.
    Ja de kids doen het bij ons niet, ik denk vanaf 13 jaar dat ze daar mee beginnen. Ik deed het zelf vanaf me 11e bedoel ik. De kids drukken zowiezo vrij weinig op.
    Ni politicien ni militaire, je ne suis qu'un troubadour...

  23. #23
    Join Date
    Nov 2006
    Posts
    1.932
    vCash
    40000

    Default

    Quote Originally Posted by Asura View Post
    Ja de kids doen het bij ons niet, ik denk vanaf 13 jaar dat ze daar mee beginnen. Ik deed het zelf vanaf me 11e bedoel ik. De kids drukken zowiezo vrij weinig op.
    Ik druk al meer dan 17 jaar op mijn knokkels. Heb alleen last gehad toen ik op een demo 3x niet door een dakpan raakte. Of op wedstrijd als ik overmoedig ben en niet door de aantal plankjes geraakt om naar volgende ronde te gaan.

    Maar van opdrukken op je knokels blessures krijgen... nope. haha

    Moet wel toegeven dat mijn knokels beetje verkleurd zijn. (een mas oyama knokel noem ik dat)

  24. #24
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Beetje laat besteld, maar heb deze nu besteld, de afgelopen 10 minuten:
    http://www.fitnessshop4u.nl/klein-fi...uksteunen.html

    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  25. #25
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Opdruksteunen bevallen goed!

    - Goede kwaliteit.
    - 2 dagen na bestelling binnen.
    - Opdrukschema zit erbij. (Redelijk pittig)

    Goeie site voor als mensen nog iets nodig hebben!
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •