MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!

View Poll Results: Ik wil de gulden terug

Voters
37. You may not vote on this poll
  • Ja

    10 27,03%
  • Nee

    27 72,97%
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 25 of 29

Thread: Ja of Nee ?

  1. #1
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Oss
    Posts
    30.429
    vCash
    101624

    Default Ja of Nee ?

    De gulden terug, ja of nee


    Het onderzoek naar de terugkeer van de gulden dat de PVV een aantal maanden geleden aankondigde is afgerond. Volgens Wilders blijkt daaruit dat de euro veel meer gekost heeft dan het heeft opgeleverd.

    Als Nederland in de Eurozone blijft zitten kost dat volgens de onderzoekers zeker 127 miljard euro. Dat is ongeveer één zesde van wat we met z'n allen in één jaar verdienen.

    Er is veel kritiek op het onderzoek. Zo wil Wilders niet zeggen hoeveel uittreden uit de euro kost. Ook is er kritiek op het onderzoeksbureau, dat bekend staat als zeer negatief over Europa.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


    Chael Sonnen: The only thing bigger than UFC 167 is Wanderlei Silvas forehead

  2. #2
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Oss
    Posts
    30.429
    vCash
    101624

    Default

    Rutte: "Niet overtuigd van PVV-onderzoek"

    Premier Rutte is niet overtuigd van het onderzoek dat de PVV naar een terugkeer van de gulden heeft laten uitvoeren. In De Telegraaf stelt hij: "Ik ben nog niet overtuigd van wat ik daar tot nu toe van gezien heb."

    Daarmee reageert de minister-president op verzoeken van andere partijen om te reageren op het omstreden rapport dat Geert Wilders liet uitvoeren door een Brits onderzoeksbureau. De premier is nog steeds van mening dat Nederland met de gulden de economische crisis een stuk slechter zou uitgekomen zijn. Bovendien stelde Rutte dat de oude munteenheid in de jaren 2008 en 2009 kapot gespeculeerd zou zijn.

    Onder meer PvdA, D66 en GroenLinks willen dat het Centraal Planbureau de resultaten van het rapport narekent, maar daar ziet de premier de noodzaak niet van in.

    Chael Sonnen: The only thing bigger than UFC 167 is Wanderlei Silvas forehead

  3. #3
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Oss
    Posts
    30.429
    vCash
    101624

    Default






    Chael Sonnen: The only thing bigger than UFC 167 is Wanderlei Silvas forehead

  4. #4
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Vind de euro wel handig, doordat je het in meerdere landen kan gebruiken. Maar ik kan niet echt oordelen aangezien ik me niet bewust van de gulden was.
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  5. #5
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Mixfight
    Posts
    34.091
    vCash
    25000

    Default

    Nee, van mij hoeft het niet.
    Be a Warrior, not a Worrier

  6. #6
    Join Date
    Sep 2008
    Posts
    3.432
    vCash
    84750

    Default

    Hell no! Ik wil niet weer elke keer geld wisselen als ik even naar Duitsland of Belgie ga. Nu is het vergelijken van prijzen van producten ook veel makkelijker en voor de handel is de Euro ook veel beter.
    Max. 400 x 125

  7. #7
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Mixfight
    Posts
    34.091
    vCash
    25000

    Default





    Be a Warrior, not a Worrier

  8. #8
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Oss
    Posts
    30.429
    vCash
    101624

    Default

    Quote Originally Posted by Pansier View Post
    Vind de euro wel handig, doordat je het in meerdere landen kan gebruiken. Maar ik kan niet echt oordelen aangezien ik me niet bewust van de gulden was.
    Broekie maar ik heb ook Nee gestemd

    Chael Sonnen: The only thing bigger than UFC 167 is Wanderlei Silvas forehead

  9. #9
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Oss
    Posts
    30.429
    vCash
    101624

  10. #10
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Mixfight
    Posts
    34.091
    vCash
    25000

    Default

    Het is, gezien de prijzen van nu, bijna ondoenlijk de gulden terug te krijgen. Na komst van de euro is bijvoorbeeld een stokbroodje met salade 3 a 4 euro, als je het daar al mee redt. Terug gerekend is dit tussen de 6,5 en 9 gulden. De salarissen zullen misschien wel meegaan met verandering maar je zult zien dat de prijzen nooit meer als vanouds worden. Helaas..

    Ik denk dat de midden en lage inkomens wederom het hardst worden getroffen bovenop de al nu zijnde last.
    Be a Warrior, not a Worrier

  11. #11
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Mixfight
    Posts
    34.091
    vCash
    25000

    Default

    Quote Originally Posted by Wheelie View Post
    Bestonden die ook nog Kemal ? Nog nooit gezien
    wuahaha ik wist wel dat die bestonden, ik had die biljetten van jou maar amper gezien
    Be a Warrior, not a Worrier

  12. #12
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Het is bijna onmogelijk te onderzoeken wat er gebeurd zou zijn als we een andere munt zouden hebben. Het zou best kunnen dat dit nooit gebeurd zou zijn als we nog de gulden gehad zouden hebben. Maar aan de andere kant zouden we ook net zo goed in de problemen kunnen zitten, zeker gezien het feit dat de crisis ontstaan is in de VS. Punt blijft: het is onmogelijk causale verbanden te leggen tussen mogelijke scenario's en een munt die niet bestaat... Onderzoek blijft dus tot op zekere hoogte pure speculatie.

    Het lijkt me ook lastig te voorspellen wat er gebeurt als Nederland uit de euro stapt. Dat het hele systeem in elkaar klapt lijkt me wel aannemelijk gezien het natuurlijk een openlijke motie van wantrouwen is ten opzichte van de euro. Gezien onze afhankelijkheid van Duitsland lijkt me dat ook voor ons niet best. Maar goed, is net zo goed speculatie natuurlijk.

    Wel lijkt het me onverstandig om nu in onzekere tijden zo'n drastische stap te zetten. We zitten in deze crisis omdat er geen politiek leiderschap aanwezig is. Als we dan met z'n allen ook nog gekke sprongen gaan maken zetten overheden zichzelf al helemaal voor schut. Zeker met een begrotingstekort van vier en half procent.

    Gezien het feit dat wij zelf ook niet alles op orde hebben met een minderheidskabinet en dat vrij forse tekort, mogen we wel eens een toontje lager zingen. Het zou me niet verbazen als wij binnenkort de volgende zijn die worden afgewaardeerd...

    Maar goed het identiteitsaspect, het feit dat wij een soeverein land zijn met eigen munt, lijkt me voor de PVV van groter belang. Ik denk ook dat dat de echte reden is dat zij de gulden weer terug willen.

  13. #13
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by Wheelie View Post
    Broekie maar ik heb ook Nee gestemd
    Beter dan een ouwe lul!
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  14. #14
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.386
    vCash
    127608

    Default

    Ik heb JA gestemd omdat ik de Euro kwa layout net monopolygeld vind haha. Maar ik denk wel dat het slecht zou zijn voor de economie.

  15. #15
    Join Date
    Jun 2009
    Posts
    11.168
    vCash
    124500

    Default

    Nee! ze hadden eigenlijk nooit aan die euro moeten beginnen

  16. #16
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by Briant View Post
    Ik heb JA gestemd omdat ik de Euro kwa layout net monopolygeld vind haha. Maar ik denk wel dat het slecht zou zijn voor de economie.
    Dafuq... Jouw argument is dus in principe dat mensen met monopoly geld kunnen betalen en dat het daarom makkelijk vervalsbaar is of wat moet ik hier van denken?
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  17. #17
    Join Date
    Feb 2012
    Posts
    96
    vCash
    126000

    Default

    EURO, GULDEN, DOLLARS, Mexicaanse PESO's.... Fuck it.... ik betaal alles liever met goudstaven!
    "Get tuda Choppaaa!"

  18. #18
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by Fatihhh View Post
    EURO, GULDEN, DOLLARS, Mexicaanse PESO's.... Fuck it.... ik betaal alles liever met goudstaven!
    Dat werkt niet.
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  19. #19
    Join Date
    Feb 2012
    Posts
    96
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Pansier View Post
    Dat werkt niet.
    Waarschijnlijk niet nee, maar ben wel benieuwd naar de gezichten als ik met een goudstaaf bij de AH wil afrekenen.

    Wij accepteren geen briefjes van 500 of goudstaven.
    "Get tuda Choppaaa!"

  20. #20
    Join Date
    Mar 2009
    Posts
    4.233
    vCash
    126000

    Default

    Ik heb ook nee gestemd maar het is wel waar over het briefgeld van de euro het lijkt net monopoly geld. Vooral het 5 briefje is gewoon een miezerig briefje. Het Nederlandse brief geld voelde echt als geld aan.

  21. #21
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    19.536
    vCash
    186856

    Default

    Sorry Kemal, miste de vuurtoren nog

    Geniaal stukje Gulden cultuur




  22. #22
    Join Date
    Sep 2008
    Posts
    3.432
    vCash
    84750

    Default

    http://www.youtube.com/watch?v=fxz04H2xS3c

    Doet me denken aan het begin van dit lied.
    Max. 400 x 125

  23. #23
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Mixfight
    Posts
    34.091
    vCash
    25000

    Default

    Quote Originally Posted by Jeru View Post
    Owjaa! mooi ook deze! Thanks man!
    Be a Warrior, not a Worrier

  24. #24
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by Fatihhh View Post
    Waarschijnlijk niet nee, maar ben wel benieuwd naar de gezichten als ik met een goudstaaf bij de AH wil afrekenen.

    Wij accepteren geen briefjes van 500 of goudstaven.
    Ik denk dat de caissière jouw producten wel betaald en die goudstaaf in eigen zak steekt hoor
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  25. #25
    Join Date
    Dec 2010
    Posts
    1.898
    vCash
    121250

    Default

    Nee.

    Weer een zielige poging van Wilders om stemmen te trekken van mensen die nog te dom zijn om tot 10 te tellen.

    Hij stemde toen hij nog in de VVD zat voor de euro, hij heeft zelfs voor toetreding van Griekenland gestemd. Nu komt hij met een onderzoek waarvan economen zeggen dat het werkelijk nergens op slaat zodat hij er oneliners uit kan gooien.

    Wat een clown.
    Last edited by The Company; 07-03-2012 at 13:01.

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •