MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 26 to 43 of 43
  1. #26
    Join Date
    Sep 2006
    Posts
    960
    vCash
    70000

    Default

    Quote Originally Posted by T15Boxing View Post
    Ik vraag me af of hersenbeschadiging in Muay Thai onderzocht is. Blijkbaar zijn de meeste van deze jongens midden twintig al op en stoppen de meesten op een jonge leeftijd. Ik vind het belachelijk dat je kinderen full contact laat vechten. Dit kun je gewoon niet betogen.
    100% mee eens als het om full contact zonder bescherming gaat!
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight

    “The tyranny of a prince in an oligarchy is not so dangerous to the public welfare as the apathy of a citizen in a democracy”
    -Charles de Montesquieu

  2. #27
    Join Date
    Apr 2007
    Posts
    653
    vCash
    126000

    Default

    Zonder bescherming ben ik ook tegen maar mét bescherming juist voor. We zijn toch trots dat we op kickboks gebied nr 1 zijn? Dat gaat ons niet lukken als we allemaal gaan wachten tot iedereen is volgroeid. Tuurlijk zijn er voorbeelden die pas op 16 jaar zijn begonnen te trainen, maar ook dan ben je nog niet volgroeid. Als je tegen jeugd kickboksen bent, wanneer zou het dus dan wel mogen? En hoe zit het met de voetballertjes die ook al op 6-jarige leeftijd zijn begonnen en harde kopballen krijgen te verwerken tot ze als 17-jarige in het eerste debuteren? Dan zijn ze by the way ook nog niet volgroeid en spelen ze op topniveau met stiekeme ellebogen enzo. Tja...

  3. #28
    Join Date
    Dec 2008
    Posts
    3.490
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by rene37 View Post
    Zonder bescherming ben ik ook tegen maar mét bescherming juist voor. We zijn toch trots dat we op kickboks gebied nr 1 zijn? Dat gaat ons niet lukken als we allemaal gaan wachten tot iedereen is volgroeid. Tuurlijk zijn er voorbeelden die pas op 16 jaar zijn begonnen te trainen, maar ook dan ben je nog niet volgroeid. Als je tegen jeugd kickboksen bent, wanneer zou het dus dan wel mogen? En hoe zit het met de voetballertjes die ook al op 6-jarige leeftijd zijn begonnen en harde kopballen krijgen te verwerken tot ze als 17-jarige in het eerste debuteren? Dan zijn ze by the way ook nog niet volgroeid en spelen ze op topniveau met stiekeme ellebogen enzo. Tja...
    Ik betwijfel of je kopballen kunt vergelijken met hoofd stoten. Ik heb gehoord dat zelfs hoofdbescherming geen garantie geeft, en zo'n kind kan heel makkelijk neus blessures en ander licht letsel oplopen.

  4. #29
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Het lijkt me niet dat een aparte studie nodig is om vast te stellen dat het krijgen van dingen tegen je hoofd niet gezond is, of dat nou ballen zijn of vuisten.

    Ik ben veel meer geïnteresseerd in de pedagogische kant van het verhaal. Niet alleen fysiek, maar ook geestelijk zijn kinderen in een vormende fase van hun leven. Ik vraag me af in hoeverre deze beoefening van vechtsport daar negatief of positief aan bijdraagt.

    Het blijft een gecontroleerde vorm van agressie en kinderen komen op een jonge leeftijd in aanraking met het echt pijn doen van iemand anders. Ik heb daar m'n bedenkingen bij en ik denk dat kinderen vooral geestelijk volwassener moeten zijn om een en ander te kunnen plaatsen.

  5. #30
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by smike View Post
    Jochies van 9 die vechten zonder bescherming is gestoord, in mijn ogen kindermishandeling en die ouders mogen van mij wegrotten in de cel!
    Je moet je eens inleven in andere mensen met een andere cultuur. Sommigen mensen weten nu eenmaal niet beter..
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  6. #31
    Join Date
    Apr 2007
    Posts
    653
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Facade View Post
    Het lijkt me niet dat een aparte studie nodig is om vast te stellen dat het krijgen van dingen tegen je hoofd niet gezond is, of dat nou ballen zijn of vuisten.

    Ik ben veel meer geïnteresseerd in de pedagogische kant van het verhaal. Niet alleen fysiek, maar ook geestelijk zijn kinderen in een vormende fase van hun leven. Ik vraag me af in hoeverre deze beoefening van vechtsport daar negatief of positief aan bijdraagt.

    Het blijft een gecontroleerde vorm van agressie en kinderen komen op een jonge leeftijd in aanraking met het echt pijn doen van iemand anders. Ik heb daar m'n bedenkingen bij en ik denk dat kinderen vooral geestelijk volwassener moeten zijn om een en ander te kunnen plaatsen.
    Maar dit gebeurt toch ook bij jeugdvoetbal? "professionele" overtredingen als ellebogen bij corners, met noppen op tenen staan etc..
    Begrijp het best hoor dat er tegenstanders zijn mbt jeugd kickboksen maar begrijp de argumentatie nooit. De argumentatie die altijd gegeven word kun je dan ook doortrekken naar andere sporten en als men daar ook tegen is DAN begrijp ik het. Alleen...dat is nooit het geval.
    Last edited by rene37; 20-03-2012 at 10:48.

  7. #32
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Vind ik een slechte vergelijking. Je stopt kinderen in een vechtpartij. Het doel op zich is om de ander pijn te doen en/of uit te schakelen. Dat is onvergelijkbaar met de paar ellebogen die misschien, want dat is ook maar een aanname, worden uitgedeeld in een voetbalwedstrijd.
    Last edited by Facade; 20-03-2012 at 11:01.

  8. #33
    Join Date
    Apr 2007
    Posts
    653
    vCash
    126000

    Default

    Nee is geen slechte vergelijking, heb zelf in mijn jeugd op hoog niveau gevoetbald. Zijn geen aannames. Doel was de spits uitschakelen en dat gebeurde oa dmv de middelen die ik omschreef. En nee hoor dat deed ik niet alleen dat overkwam onze spits ook. Wekelijks een elleboog, op tenen staan, ja wij deden dus ook anderen moetwillig pijn. Alleen dan heet het geen gevecht maar voetbal.

  9. #34
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Ok nouja ik heb dan niet op hoog niveau gevoetbald maar wel lang van m'n 6e tot m'n 17e. Ik deed wat je zelf beschreef zelf niet en anderen deden dat ook niet bij mij. Uiteraard waren er wel eens andere gevallen waar dat gebeurde, maar het was zeker niet aan de orde van de dag.

    Maar goed het is maar net waar je voetbalt dus. Bij ons bleef het altijd voetbal en was het geen vechtpartij. Laat ik ook maar direct duidelijk zijn: dat dat bij jullie wel gebeurde, is voor mij niet zozeer een indicatie dat kinderen dan ook elkaar maar naar het puinpoeier moeten slaan, maar eerder een indicatie dat ook bij het voetbal er voldoende voor verbetering vatbaar is bij sommige clubs.

    Maar was het ellebogen enzovoort ook iets dat meegegeven werd door de trainers of deden jullie dat op eigen houtje? Want dat is natuurlijk wel een verschil: wat jullie zelf allemaal stiekem flikten en wat je ook echt opgedragen werd. Als de jeugdtrainer dat soort dingen namelijk zou aanbevelen dan zou ik dat onbegrijpelijk vinden.

  10. #35
    Join Date
    Apr 2007
    Posts
    653
    vCash
    126000

    Default

    Nou wil niet zeggen dat het aangemoedigd werd maar werd iig ook niets van gezegd. Daarnaast wilde je je plek in het elftal houden en als zo'n spits(was zelf voorstopper) 2x scoorde dan was je je plek niet veilig. Onderling werden de afspraken wel gemaakt. Als ik op het randje zat in moeilijke wedstrijden en verwijdering van het veld was nabij dan nam de laatste man de "professionele" overtredingen over of we wisselden in het geheel van positie. Maargoed dat is allemaal lang geleden, ben inmiddels 42 haha. Misschien ging het vroeger anders, bij ons werkte het wel zo.
    Eea is zeker geen indicatie dat het zo moet maar is wel realiteit. Moet je je kind dan wel laten voetballen als dit soort dingen gebeuren? en al die kopballen die impact hebben in trainingen en wedstrijden? Ik respecteer ieder zijn mening en zoals ik aangaf begrijp ik het ook wel, maar deel de mening niet en vind de tegenstand omtrent jeugd kickboksen vaak wat hypocriet. Tuurlijk moet je een kind niet voor zijn 16e 200+ wedstrijden laten draaien maar met een partijtje of 6-8 per jaar mét bescherming zal het allemaal wel los lopen. Kiddo's trainen hard, is weer goed voor het cardiovasculaire systeem, ze leren respect van de sensei, na de wedstrijden elkaar even knuffelen zodat duidelijk is dat het nothing personal was. Om op je pedagogische kant, die je aangaf, terug te komen zie ik liever de karakters van deze jongetjes dan dat hangspul want dat is pedagogisch zeker een drama.

  11. #36
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Ik ga me er nog maar een keer mee bemoeien.

    De doelstelling van voetbal is het scoren van doelpunten door een bal in een goal te schieten.

    De doelstelling van vechtsport is te winnen dmv het aanbrengen van zwaar lichamelijk letsel bij je tegenstander.

    Daar zit hem de essentie in. Dat iemand zo'n slechte voetballer is dat hij handen en voeten nodig heeft om te winnen gebeurt in alle sporten.

    Daarnaast zit hem ook in de hoeveelheid. Die spits die van jou krijgt in een uur 3 schoppen en in een MT training 100. Een gemiddelde jeugdspeler kopt 3x per wedstrijd maximaal.

  12. #37
    Join Date
    Nov 2004
    Location
    Haarlem
    Posts
    2.433
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Bromios View Post
    De doelstelling van vechtsport is te winnen dmv het aanbrengen van zwaar lichamelijk letsel bij je tegenstander.
    OMG!

  13. #38
    Join Date
    Apr 2007
    Posts
    653
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Glen View Post
    OMG!
    Ja ik schrok er ook van!

  14. #39
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Klinkt heel banaal, maar je probeert te winnen door:

    1. Je tegenstander het bewustzijn te laten verliezen, of
    2. je tegenstander zoveel pijn te doen dat hij opgeeft.

    Dat in de praktijk vaak door de jury moet worden gekeken wie daar het meest succesvol in geweest is omdat 1 en 2 niet gelukt zijn doet daar niets aan af.
    Last edited by Bromios; 20-03-2012 at 15:49.

  15. #40
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Ja bromios zet het wel wat zwaar aan, maar dat is het onderscheid. Het gaat er uiteindelijk om wat de essentie van het spelletje is. En voor bepaalde spelletjes moet je naar mijn mening wat ouder zijn.

    Maar goed, ik begrijp rene z'n punt verder ook wel. Is niet echt een discussie waar harde feiten aanwezig zijn om welk argument dan ook te ondersteunen dus ik laat het hier verder bij. Agree to disagree.

  16. #41
    Join Date
    Apr 2007
    Posts
    653
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Bromios View Post
    Ik ga me er nog maar een keer mee bemoeien.

    De doelstelling van voetbal is het scoren van doelpunten door een bal in een goal te schieten.

    De doelstelling van vechtsport is te winnen dmv het aanbrengen van zwaar lichamelijk letsel bij je tegenstander.

    Daar zit hem de essentie in. Dat iemand zo'n slechte voetballer is dat hij handen en voeten nodig heeft om te winnen gebeurt in alle sporten.

    Daarnaast zit hem ook in de hoeveelheid. Die spits die van jou krijgt in een uur 3 schoppen en in een MT training 100. Een gemiddelde jeugdspeler kopt 3x per wedstrijd maximaal.
    Ja dus? Die 3x, dat is een veronderstelling neem ik aan? maargoed laten we dat aannemen, dat dan wekelijks en een aantal jaar. Dat is dan niet schadelijk? Ook deze argumentatie kan mij niet overtuigen en is kortzichtig. Maargoed..ik probeer ook niemand te bekeren, vind het prima. Ieder zijn mening.

  17. #42
    Join Date
    Apr 2007
    Posts
    653
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Facade View Post
    Agree to disagree.
    Hier sluit ik me bij aan! Zal een eeuwige discussie blijven, maakt ook niet uit ieder zijn mening.

  18. #43
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Quote Originally Posted by rene37 View Post
    Hier sluit ik me bij aan! Zal een eeuwige discussie blijven, maakt ook niet uit ieder zijn mening.
    Amen

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •