MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 25 of 43
  1. #1
    Join Date
    Aug 2007
    Posts
    1.861
    vCash
    126000

    Default Vind MT mooi maar dit blijft bij mij een no-no

    tja, kwam het tegen en ...ok ....in thailand beginnen ze al met 10 maanden. Maar toch als ouder ...ik zeg nee http://www.youtube.com/watch?v=V9JcV--K8IU
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight

    MORAALRIDDER 1st klas - "Behandel anderen zoals je door hen behandeld wil worden"

  2. #2
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Waiting for Thailand
    Posts
    8.519
    vCash
    126000

    Default

    Kinderen horen niet in een ring thuis om te knokken.
    Enjoy yourself it's later than you think
    Enjoy yourself while you're still in the pink
    The years go by as quickly as you wink
    Enjoy yourself enjoy yourself It's later than you think

  3. #3
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    4.163
    vCash
    160723

    Default

    Daar werken ze al fulltime als ze 10 jaar oud zijn dus in de ring kan er ook nog wel bij.

  4. #4
    Join Date
    Dec 2010
    Location
    Groningen
    Posts
    764
    vCash
    126000

    Default

    Heb je die kleine van manhoef weleens zien beuken? Staan ook wel filmpjes van op youtube.

  5. #5
    Join Date
    Sep 2009
    Location
    Barcelona
    Posts
    349
    vCash
    126000

    Default

    Dan kijk je er niet naar.. Voor hen is dit een manier om te overleven. Erg makkelijk om dan te zeggen dat je het afkeurt als je bed gespreid is. Ze kunnen de fabriek in, het land op, seksindustrie in of trainen en vechten.
    Ik zou liever gaan trainen en knokken dan werken tot het vel van m'n handen gaat of dat ik een speeltje van een behaarde dikke 70+er zou zijn voor 150 baht .

    # Dan heb ik het over het Thaise jongetje. Wat dit Noorse ventje nou precies wil weet ik niet, maar karakter heeft hij wel.

  6. #6
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by Koike88 View Post
    Dan kijk je er niet naar.. Voor hen is dit een manier om te overleven. Erg makkelijk om dan te zeggen dat je het afkeurt als je bed gespreid is. Ze kunnen de fabriek in, het land op, seksindustrie in of trainen en vechten.
    Ik zou liever gaan trainen en knokken dan werken tot het vel van m'n handen gaat of dat ik een speeltje van een behaarde dikke 70+er zou zijn voor 150 baht .

    # Dan heb ik het over het Thaise jongetje. Wat dit Noorse ventje nou precies wil weet ik niet, maar karakter heeft hij wel.
    Er zit een foutje in je tekst. Het is niet wat het Noorse ventje wil, maar wat zijn ouders willen.
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  7. #7
    Join Date
    Aug 2007
    Posts
    1.861
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Pansier View Post
    Er zit een foutje in je tekst. Het is niet wat het Noorse ventje wil, maar wat zijn ouders willen.
    en daar was mijn grootste verbazing over.

    @koike88, "dan kijk je er niet naar" is wel erg kort door de bocht. Snap je punt wel, maar zie bijv het recent voorbeeld Buakaw Por. Pramuk weet niet of einde rit hij nou erg blij is? ( nu ben ik kort door de bocht).

    Zou graag zien dat "het kind" wat meer kind mag zijn en er wellicht iets meer educatie + MT in thailand zou zijn een soort "johan cruijff college" maar dan basisschool voor thaiboksen.
    MORAALRIDDER 1st klas - "Behandel anderen zoals je door hen behandeld wil worden"

  8. #8
    Join Date
    Aug 2007
    Posts
    1.861
    vCash
    126000

    Default

    MORAALRIDDER 1st klas - "Behandel anderen zoals je door hen behandeld wil worden"

  9. #9
    Join Date
    Jun 2009
    Posts
    11.168
    vCash
    124500

    Default

    aan de ene kant kun je dr trots op zijn dat je kind aan wedstrijden mee doet, want daar gaat het toch om in de sport. je zit toch ook niet op voetbal alleen om te trainen?
    Maar aan de andere kant kan ik me ook voorstellen dat mensen er moeite mee hebben.Het is en blijft een full contact sport en dat op zo'n leeftijd.

  10. #10
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by Leventdepevent View Post
    aan de ene kant kun je dr trots op zijn dat je kind aan wedstrijden mee doet, want daar gaat het toch om in de sport. je zit toch ook niet op voetbal alleen om te trainen?
    Maar aan de andere kant kan ik me ook voorstellen dat mensen er moeite mee hebben.Het is en blijft een full contact sport en dat op zo'n leeftijd.
    Verschil met voetbal en martial arts is is dat voetbal ''maar'' een spelletje is. Martial arts is ook zeer bruikbaar in zelfverdediging.
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  11. #11
    Join Date
    Feb 2008
    Posts
    626
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Nosferatu187 View Post
    Daar werken ze al fulltime als ze 10 jaar oud zijn dus in de ring kan er ook nog wel bij.

    Dit is helemaal niet waar,Thailand is geen ontwikkelingsland en kent gewoon een leerplicht.

    De kinderen die in de ring staan (en ik ben daar net als ieder weldenkend mens ook er zwaar op tegen) gaan dan ook gewoon naar school
    Last edited by Coldcrust; 17-03-2012 at 23:26.

  12. #12
    Join Date
    Feb 2008
    Posts
    626
    vCash
    126000

    Default

    Ben jij weleens in Thailand geweest?

  13. #13
    Join Date
    Feb 2008
    Posts
    626
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Koike88 View Post
    Dan kijk je er niet naar.. Voor hen is dit een manier om te overleven. Erg makkelijk om dan te zeggen dat je het afkeurt als je bed gespreid is. Ze kunnen de fabriek in, het land op, seksindustrie in of trainen en vechten.
    Ik zou liever gaan trainen en knokken dan werken tot het vel van m'n handen gaat of dat ik een speeltje van een behaarde dikke 70+er zou zijn voor 150 baht .

    # Dan heb ik het over het Thaise jongetje. Wat dit Noorse ventje nou precies wil weet ik niet, maar karakter heeft hij wel.

    Ik vraag me af of jij er weleens geweest bent.

  14. #14
    Join Date
    Nov 2010
    Location
    Eindhoven
    Posts
    1.631
    vCash
    126000

    Default

    Ik vind het wel tof om van die kleine mennekes te zien knokken. Misschien is het fout, misschien is het juist goed, daar zijn de meningen over verdeeld, ik blijf liever in het midden staan, ik zie de voor en nadelen.

  15. #15
    Join Date
    Mar 2009
    Posts
    4.233
    vCash
    126000

    Default

    Er zijn geen voordelen alleen maar nadelen. Het is niet zo als een kind gaat kickboksen dat die dan niet meer gaat vechten buiten het kickboksen om. Een kind loopt ook grotere kans op hersen letsel dan een kind die voetbalt of basketbalt.

  16. #16
    Join Date
    Sep 2011
    Posts
    4
    vCash
    126000

    Default

    ik heb zelf een zoontje van 7 die ook wedstrijden heeft gevochten en ik heb er zelf niks op tegen,MITS er niet op het hoofd geslagen en geschopt werd en er ten alle tijden een helm werd gedragen als extra protectie, dan is er in mijn ogen niks op tegen, maar de ouders van het tegenstandertje vooral de vader dan vond dat maar niks, die wilde perse het risico nemen dat zijn zoontje klappen op zijn hoofd kon krijgen, ik heb toen gezegd dat er op die voorwaarden niet gevochten zou worden en deze man werd gewoon nog boos ook, (wat een mafklappers zijn er toch ook), uiteindelijk is er wel gevochten op mijn voorwaarden, de organisatie in dit geval It's Showtime gaf mij ook groot gelijk, ush

  17. #17
    Join Date
    Sep 2004
    Posts
    1.142
    vCash
    126000

    Default

    klappen krijgen op je hoofd is natuurlijk nooit goed voor hersenen die nog in ontwikkeling zijn kan dit funest zijn

  18. #18

    Default

    Ja ik vond ook iets raars aan dit fimpje< maar het kwartje viel pas toen ik de wedstrijd voor de 2e keer keek !!! Het was toen dat ik me besefte dat,,,, dat jochie van 9 al beter is als ik ooit was > Whaaaaa

  19. #19
    Join Date
    Sep 2009
    Location
    Barcelona
    Posts
    349
    vCash
    126000

    Default

    Heb een half jaar in Thailand getraind. Die jongens worden gewoon naar een kamp gestuurd en hebben het daar prima naar hun zin. Thuis voeren ze geen reet uit, vooral de jeugd niet. Ze gaan niet naar school, en er is amper werk wat ze doen. Daarom worden ze naar een kamp gestuurd in de hoop dat er wat van ze terecht komt.

  20. #20
    Join Date
    Feb 2008
    Posts
    626
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Koike88 View Post
    Heb een half jaar in Thailand getraind. Die jongens worden gewoon naar een kamp gestuurd en hebben het daar prima naar hun zin. Thuis voeren ze geen reet uit, vooral de jeugd niet. Ze gaan niet naar school, en er is amper werk wat ze doen. Daarom worden ze naar een kamp gestuurd in de hoop dat er wat van ze terecht komt.
    ''Thuis voeren ze geen reet uit vooral de jeugd niet''? Mijn ervaringen zijn heel anders,ze gaan voor en na schooltijd trainen.

    Wel vind ik het ongezond voor een kind om zich met deze harde vorm van vechtsport bezig te houden,zowel lichamelijk als geestelijk. In Thailand is het geen spelletje met hoofdkappen en scheendekkers maar gewoon 5x3 met ellebogen en knieen naar het hoofd en idd om geld te verdienen.

  21. #21
    Join Date
    Nov 2004
    Posts
    3.913
    vCash
    126000

    Default

    Jochies van 9 die vechten zonder bescherming is gestoord, in mijn ogen kindermishandeling en die ouders mogen van mij wegrotten in de cel!

  22. #22
    Join Date
    Sep 2009
    Location
    Barcelona
    Posts
    349
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Coldcrust View Post
    ''Thuis voeren ze geen reet uit vooral de jeugd niet''? Mijn ervaringen zijn heel anders,ze gaan voor en na schooltijd trainen.

    Wel vind ik het ongezond voor een kind om zich met deze harde vorm van vechtsport bezig te houden,zowel lichamelijk als geestelijk. In Thailand is het geen spelletje met hoofdkappen en scheendekkers maar gewoon 5x3 met ellebogen en knieen naar het hoofd en idd om geld te verdienen.

    Sorry was niet helemaal duidelijk. In Thailand heb je inderdaad leerplicht, maar volgens mij beperkt tot de basisschool. De jongens die ik heb gezien (in de leeftijd tussen 12 en 15) voeren niks uit. Er wordt denk ik vrij streng op de leerplicht gezien, want de hele jonge jongens gaan inderdaad wel gewoon naar school en trainen er naast. Verder is het hier een spelletje, maar daar is geen ruimte voor spel.

  23. #23
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by Coldcrust View Post
    ''Thuis voeren ze geen reet uit vooral de jeugd niet''? Mijn ervaringen zijn heel anders,ze gaan voor en na schooltijd trainen.

    Wel vind ik het ongezond voor een kind om zich met deze harde vorm van vechtsport bezig te houden,zowel lichamelijk als geestelijk. In Thailand is het geen spelletje met hoofdkappen en scheendekkers maar gewoon 5x3 met ellebogen en knieen naar het hoofd en idd om geld te verdienen.
    Geestelijk heeft het denk ik wel zo zijn voordelen.
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  24. #24
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Reading, UK
    Posts
    1.379
    vCash
    126000

    Default

    #generaliseren voor gevorderden....

    Yeah....that uhhhhh...... there's definately uhhhhmm.. some data there...

  25. #25
    Join Date
    Dec 2008
    Posts
    3.490
    vCash
    126000

    Default

    Ik vraag me af of hersenbeschadiging in Muay Thai onderzocht is. Blijkbaar zijn de meeste van deze jongens midden twintig al op en stoppen de meesten op een jonge leeftijd. Ik vind het belachelijk dat je kinderen full contact laat vechten. Dit kun je gewoon niet betogen.

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •