MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 23 of 23
  1. #1
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    1.406
    vCash
    126000

    Default Gemiddeld dataverbruik mobiel internet

    Hoooooi,



    Hoeveel mb gebruiken jullie gemiddeld per maand? Ik heb het dan over de mensen die als bezetenen facebooken, whatsappen en surfen of ook nog eens de hele dag online staan op msn. Mensen die veel op youtube zijn mogen niet reageren , als je dat gebruikt dan vraag je gewoon om een hoog dataverbruik
    Last edited by kmr; 15-03-2012 at 16:07.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Quote Originally Posted by kmr View Post
    Hoooooi,



    Hoeveel mb gebruiken jullie gemiddeld per maand? Ik heb het dan over de mensen die als bezetenen facebooken, whatsappen en surfen of ook nog eens de hele dag online staan op msn. Mensen die veel op youtube zijn mogen niet reageren , als je dat gebruikt dan vraag je gewoon om een hoog dataverbruik
    Ik heb geen idee maar ik zal eens op de rekening kijken. Interessant wel eigenlijk.

  3. #3
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Misteryland Piramid Floriade
    Posts
    7.063
    vCash
    126000

    Default

    Ik zit rond 1150 mb per maand en gemiddeld 5 uur bellen.
    Ik denk dat thuis wifi gebruik niet mee telt toch?

    Dan zou het nog een stuk hoger zijn.

  4. #4
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    1.406
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Silat View Post
    Ik zit rond 1150 mb per maand en gemiddeld 5 uur bellen.
    Ik denk dat thuis wifi gebruik niet mee telt toch?

    Dan zou het nog een stuk hoger zijn.
    En als ik mag vragen, wat zijn veelal jouw bezigheden? Vallen die in het rijtje dat ik neergezet heb?

    Wifi telt inderdaad niet mee.

  5. #5
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.386
    vCash
    127608

    Default

    0 Mb

  6. #6
    Join Date
    Jun 2006
    Location
    West Europa
    Posts
    17.880
    vCash
    112709

    Default

    Veel surfen, email, social media... thuis via de WIFI...

    gemiddeld verbruik tussen de 350-600 mb p/maand (afhankelijk of ik via gsm met laptop op internet ga)
    weblog voor producers, artiesten en gear lovers: Zerolatency.nl

  7. #7
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Misteryland Piramid Floriade
    Posts
    7.063
    vCash
    126000

    Default

    - Whatsapp
    - email
    - Funx radio
    - Facebook (Sluit ik dit weekend af, waste of time)
    - Telegraaf / Nu
    - Iphone club
    - Installous / Appstore
    - Youtube
    - Mixfight.nl

    Thuis en op m'n werk Wifi

    Ik merk er niks van want heb zakelijk onbeperkte data

    Het enige wat me echt geld kost zijn de mensen die geen Whatsapp hebben.

  8. #8
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    1.406
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Silat View Post
    - Whatsapp
    - email
    - Funx radio
    - Facebook (Sluit ik dit weekend af, waste of time)
    - Telegraaf / Nu
    - Iphone club
    - Installous / Appstore
    - Youtube
    - Mixfight.nl

    Thuis en op m'n werk Wifi

    Ik merk er niks van want heb zakelijk onbeperkte data

    Het enige wat me echt geld kost zijn de mensen die geen Whatsapp hebben.
    Als Tony maar aan 600 mb komt en redelijk veel doet, hoe kom jij dan aan 1150?

    Aha, toch die verdraaide youtube weer, he! Of ligt het daar niet aan?

  9. #9
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Misteryland Piramid Floriade
    Posts
    7.063
    vCash
    126000

    Default

    Duno....
    Jailbreak, alles gratis, updates...

  10. #10
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    20.302
    vCash
    371929

    Default

    Ben daar ook wel benieuwd naar, tot medio volgend jaar zit ik bij KPN nog goed met mijn "onbeperkt data abbo", maar daarna moet ik er echt aan geloven. Wil daar ook wel meer inzicht in krijgen.

  11. #11
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    5.116
    vCash
    108788

    Default

    nu ik de wifi thuis gebruik zit ik op de 600 mb ongeveer. Hiervoor zat ik altijd over de 1000mb
    Home mtk-gym.nl


  12. #12
    Join Date
    Apr 2010
    Posts
    1.388
    vCash
    126000

    Default

    Hangt ook van je telefoon af. Als je een Blackberry heb dan heb je ook automatisch 40/50 % minder data gebruik voor hetzelfde als een iphone of android based os. dit omdat een blackberry gebruikt maakt van gecomprimeerde beveiligde data. "(Vandaar ook dat een bb pas volledige functioneel werkt in combinatie met een BES). Aan de andere kant zijn er ook veel gebruikers die thuis of op hun werk standaard het meeste werk doen op hun WIFI. Ik ben erg veel online en chat/youtube heel vaak. Ook stream ik constant www.nederland.fm op mijn bold 9900 en toch haal ik maar max 350/400mb met mijn bb9900

  13. #13
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Misteryland Piramid Floriade
    Posts
    7.063
    vCash
    126000

    Default

    Veel HQ games zijn rond de 500 mb.

  14. #14
    Join Date
    Apr 2005
    Posts
    5.251
    vCash
    126000

    Default

    Mijn onbeperkte data bundel loopt in juni af.. dan heb ik max 1250 mb per maand. Dat wordt dus veel op wifi thuis en bij vrienden. Providerrrrrssss grrrrrrrraaaiiiiiicultuur! En wij pikken het allemaal maar omdat onze dienaar onze meester is geworden

  15. #15
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    1.406
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Vinand View Post
    Hangt ook van je telefoon af. Als je een Blackberry heb dan heb je ook automatisch 40/50 % minder data gebruik voor hetzelfde als een iphone of android based os. dit omdat een blackberry gebruikt maakt van gecomprimeerde beveiligde data. "(Vandaar ook dat een bb pas volledige functioneel werkt in combinatie met een BES). Aan de andere kant zijn er ook veel gebruikers die thuis of op hun werk standaard het meeste werk doen op hun WIFI. Ik ben erg veel online en chat/youtube heel vaak. Ook stream ik constant www.nederland.fm op mijn bold 9900 en toch haal ik maar max 350/400mb met mijn bb9900
    Is dat zo dat een bb voor dezelfdehandelingen minder data verbruikt? Enne,BES? Die term ken ik alleen in combinatie met Bonaire, St. Eustatius en Saba.

  16. #16
    Join Date
    Dec 2004
    Location
    Arnhem
    Posts
    1.168
    vCash
    126000

    Default

    800 mb ongeveer, nooit echt meer. Gebruik spotify en heb vodafone
    Assholes finish first, quote: #21
    “In fact, this should be one of the measures of how good a friendship is: Will your buddy let you fuck a midget in his bed? If the answer is yes, then you know that dude is solid.”

  17. #17
    Join Date
    Aug 2012
    Posts
    1
    vCash
    126000

    Default

    Ik heb een telefoon abonnement met een datalimiet van 500 MB. Hier ben ik nog nooit overheen gegaan. Gemiddeld gebruik van datalimiet is 193 MB per maand. Ik denk dat ik aan een telefoon abonnement met 200 MB datalimiet genoeg had gehad.

    Ik denk dat jij meer MB's datalimiet gebruikt dan ik omdat ik geen MSN heb en niet de hele dag op facebook zit.

  18. #18
    Join Date
    Jun 2010
    Posts
    2.361
    vCash
    126000

    Default

    0. Sinds de torenhoge rekeningen gewoon uitgezet, en geen seconde gemist als ik eerlijk ben.

  19. #19
    Join Date
    Jan 2012
    Posts
    174
    vCash
    126000

    Default

    meestal meer dan 1gb per maand en niet eens youtuben
    gebruik alleen voor whats, fb, mails, songpop, rumble, wordfeuden
    heb geen wifi, miss dat daar aan ligt

  20. #20
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Mijn eigen wereld
    Posts
    9.509
    vCash
    126000

    Default

    Ik heb 500 MB maar gebruik thuis, vrienden of op het werk altijd wifi. In het begin is het wel vreemd om overal waar je binnenloopt te vragen of ze wifi hebben... Bij een vriend heb ik zelfs wifi aangezet :-)

    Maar je moet wel goed opletten, je moet de instellingen zo zetten dat je telefoon alleen apps update als er verbinding is met wifi en als je op 95% van je bundel komt dan zet het op vliegtuigstand.

    Maar ik kom zelden of niet aan de 500MB, meestal heb ik nog een MB of 50-100 over aan het einde van de maand.


  21. #21
    Join Date
    Apr 2007
    Posts
    1.680
    vCash
    125750

    Default

    Ik heb een tijdlang bij T-mobile gewerkt.
    Op een gegeven moment werden mensen die overmatig gebruik maakte van i-net (onbeperkte i-net bundel) automatisch omgezet naar een abo met 'slechts' 1GB.
    Wat me opviel is dat het voornamelijk meiden waren van turks afkomst. Ik vroeg destijds aan zo'n meid waardoor zij zo'n hoog verbruik had. Dit kwam omdat mevrouw turkse series op haar mobiel keek. We praten hier dan over maandelijk verbruik tussen de 7 a 10 GB

  22. #22
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Mijn eigen wereld
    Posts
    9.509
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by biggz View Post
    Ik heb een tijdlang bij T-mobile gewerkt.
    Op een gegeven moment werden mensen die overmatig gebruik maakte van i-net (onbeperkte i-net bundel) automatisch omgezet naar een abo met 'slechts' 1GB.
    Wat me opviel is dat het voornamelijk meiden waren van turks afkomst. Ik vroeg destijds aan zo'n meid waardoor zij zo'n hoog verbruik had. Dit kwam omdat mevrouw turkse series op haar mobiel keek. We praten hier dan over maandelijk verbruik tussen de 7 a 10 GB
    Grappig om te zien dat jij volledig bent geďndoctrineerd door T-Mobile.... Ze zeggen niet voor niets "Waar je mee omgaat wordt je mee besmet".

    Dat is geen "overmatig" gebruik, het is gewoon gebruik. Doordat de providers je afknijpen zoek je een alternatief, lees wifi. Als ik geen gebruik zou maken van wifi zou ik met gemak aan die 7GB zitten. 7GB is helemaal niets! Op mijn reguliere internet account heb ik denkelijk 50-100 GB per maand.

    Het is toch geweldig dat die Turke meid op haar mobiel series kan kijken! Waarom moet dat worden afgeknepen? Het is niet alsof er te weinig bandbreedte is in NL?


  23. #23
    Join Date
    Jun 2007
    Location
    Veldhoven
    Posts
    3.382
    vCash
    122681

    Default

    Quote Originally Posted by Biiyen View Post
    Het is toch geweldig dat die Turke meid op haar mobiel series kan kijken! Waarom moet dat worden afgeknepen? Het is niet alsof er te weinig bandbreedte is in NL?
    In nederland is meer dan voldoende brandbreedte, zeker op de vaste netten.
    Maar in de mobiele wereld is bandbreedte per mast toch redelijk beperkt en duur om uit te breiden. Niet zozeer de hoeveelheid data is belangrijk(alhoewel je daar voor betaald), maar wel het aantal devices wat aan het downloaden is. Op een gegeven moment zit de pijp vol, en wordt het traag(of werkt het helemaal niet meer) voor iedereen. Bij hoge data limieten gaat iedereen via 3G zitten te downloaden, en word de boel traag: dat willen ze voorkomen.

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •