MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 11 of 11
  1. #1
    Join Date
    Mar 2012
    Posts
    13
    vCash
    126000

    Talking FuNkTrAxXz's beginners-logboek

    Beste Mixfight forumleden,

    De laatste weken heb ik mij redelijk goed verdiept in dit forum, hoog tijd dus om een accountje aan te maken!

    Ik zal mezelf even kort voorstellen:

    Ik ben 22 jaar en reeds een drietal jaar enorm actief bezig met fitness/bodybuilding.
    Het gehele gebeuren rond boks, thaiboks, MMA heeft mij altijd geprikkeld.
    Na een drietal jaar steeds alleen in de fitness door te brengen en in dezelfde herhaling te vallen heb ik besloten om een nieuwe uitdaging te zoeken.
    Ik heb even getwijfeld en heb dan toch de stap gezet om deel te nemen aan een thaiboks training.
    Deze is mij opzich goed bevallen, alleen nog enorm houterig en weinig kracht in vergelijking met de kracht die ik heb voor fitness.
    Dit lijkt mij ook normaal, ieder begin is moeilijk en hier gebruik je meer explosiviteit i.p.v. kracht, niet?

    Ik zit nu wel nog met wat vragen, deze ga ik ook met trainer bespreken maar had graag jullie meningen eens gelezen.

    Misschien eerst ook even mijn stats geven:

    - 1m85
    - 81 kg
    - BF 12%

    Ik heb nu een drietal jaar gewerkt voor een athletisch figuur en zou dit uiteraard ook graag behouden.
    Is dit mogelijk met thaiboks? Waar moet ik op letten en wat raden jullie mij aan van suplementen?
    Ook zal ik nog steeds thaiboks blijven combineren met fitness. Wat zoude jullie mij aanraden van training, kracht, uithouding, fullbody, split, ...?
    => ik zoek een drietal keer te gaan thaiboksen en twee, misschien heel af en toe drie maal te gaan fitnessen. De trainingen zullen nooit op dezelfde dag gebeuren.
    Bij mijn initiatieles had ik ook nog geen materiaal, ik heb van de trainer dan enkele bokshandschoenen gekregen. Nu heeft hij mij ook de traptechnieken al wat aangeleerd.
    Er was geen spraken van scheenbeschermers dus ik deed gewoon maar verder, achteraf heb ik hier enorm veel last van gehad, zeker aan het gewricht tussen mijn voet en been.
    Is dit gewoon tandenbijten of raden jullie scheenbeschermers of iets anders aan? Hetzelfde probleem heb ik nu met mijn polsen, deze doen echt al een dag of 4 pijn, echt geen prettig gevoel.

    Alvast bedankt voor jullie tips & advies!
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Schaf sowieso protectie aan... Snap niet dat je zonder protectie überhaupt mag draaien, maar goed..

    Verder de techniek van slaan zal ook veel aan je polsen beteren. Ook zijn bandages verstandig.

    Met shakes, etc. kan ik je niet helpen.
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  3. #3
    Join Date
    Apr 2011
    Location
    leiden
    Posts
    239
    vCash
    126000

    Default

    Mijn tip is pas goed op voor blessures! mijn verhaal komt wat overeen met dat van jou. eerst veel fitness daarna 'over gegaan' op mma. fitness is nog steeds een groot deel van m'n training

    wat mijn grote valkuil was, was dat ik net zo hard wilde gaan als bij het fitness waardoor ik blessures ging kweken. vooral de ellebogen waren en zijn eigenlijk nu nog steeds knelpunten. als je goed naar je lichaam luisterd zal dit geen probleem zijn en neem je rust wanneer nodig maar dan is de drupppel die de emmer doet gaan over lopen al dichtbij.

    met vechtsporten zijn de bewingen die je maakt allemaal een stuk minder statisch en dat merk je wel zowel in de positieve als de negatieve hierboven.

    qua voeding.. ik neem aan dat dat al redelijk aangepast is op je fitness.. vaak ik het dan voldoende om door te gaan met waar je mee bezig was. let wel op, kickboksen vergt veel meer cardio en dus ben je in de regel geneigt sneller gewicht te verliezen. maargoed dat is per persoon verschillend.

  4. #4
    Join Date
    Mar 2012
    Posts
    13
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Pansier View Post
    Schaf sowieso protectie aan... Snap niet dat je zonder protectie überhaupt mag draaien, maar goed..

    Verder de techniek van slaan zal ook veel aan je polsen beteren. Ook zijn bandages verstandig.

    Met shakes, etc. kan ik je niet helpen.
    Bij mijn eerste training heb ze mij techniek aangeleerd met stootkussens en nadien even laten uitrazen op een bokszak.
    Na een uurtje goed doortrainen heb ik aangegeven dat ik toch wat last kreeg maar daar word je hard van zeggen ze ...
    Ik heb toen ook even rondgekeken en 70% van leden droeg geen scheenbescherming maar toch ga ik deze aanschaffen hoor.
    Momenteel is mijn doel recreatief te thaiboksen, we zien wel wat eruit voortkomt.


    Quote Originally Posted by stephan_dude View Post
    Mijn tip is pas goed op voor blessures! mijn verhaal komt wat overeen met dat van jou. eerst veel fitness daarna 'over gegaan' op mma. fitness is nog steeds een groot deel van m'n training

    wat mijn grote valkuil was, was dat ik net zo hard wilde gaan als bij het fitness waardoor ik blessures ging kweken. vooral de ellebogen waren en zijn eigenlijk nu nog steeds knelpunten. als je goed naar je lichaam luisterd zal dit geen probleem zijn en neem je rust wanneer nodig maar dan is de drupppel die de emmer doet gaan over lopen al dichtbij.

    met vechtsporten zijn de bewingen die je maakt allemaal een stuk minder statisch en dat merk je wel zowel in de positieve als de negatieve hierboven.

    qua voeding.. ik neem aan dat dat al redelijk aangepast is op je fitness.. vaak ik het dan voldoende om door te gaan met waar je mee bezig was. let wel op, kickboksen vergt veel meer cardio en dus ben je in de regel geneigt sneller gewicht te verliezen. maargoed dat is per persoon verschillend.
    Bedankt voor de verwittiging Stephan, ik zal er zeker en vast rekening mee houden.
    Mijn voeding is lichtjes aangepast op fitness, ik zorg voor voldoende eiwitten en probeer zo 'proper' mogelijk te eten ..
    Ik denk ook dat het in het begin belangrijk is veel op techniek en soepelheid te training ipv kracht, niet?
    De kerel die mij eerst begeleide wou mij echt tot het uiterste drijven op het vlak van kracht, hij was uiteindelijk ook niet de hoofdtrainer.

    Vandaag pik ik alvast een training MMA mee .. in die club zijn er namelijk 2 trainers thai en 2 MMA en je kan vooraf kiezen welke training je meepikt.
    De opwarming is dan wel weer gezamelijk.

    In de loop van volgende week ga ik ook nog eens een MMA training bij andere club volgen.
    Zo heb ik toch 2 verschillende clubs gezien en kan ik kijken welke mij het beste ligt want MMA is toch wel mijn einddoel.
    Al is het wel leuk dat bij die eerste club wat Thaiboks mee kunt pikken, deze ervaring is nooit niet slecht natuurlijk.

    Alvast bedankt voor het advies!

  5. #5
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Welkom op het forum! Volgens mij hoef je inderdaad niet zoveel te veranderen qua voeding. Qua supplementen hebben we nu de B&F shop hier dus misschien kunnen zij je nog wat aansmeren

    Stephan geeft denk ik goed advies. Niet te veel op laten naaien door kreten 'als daar wordt je hard van'. Houd in je achterhoofd dat als je echt een blessure hebt je in het vervelendste geval ook een poos niet meer kan fitnessen... Daar gaat je atletische figuur

    succes!

  6. #6
    Join Date
    Mar 2012
    Posts
    13
    vCash
    126000

    Default

    Thx Facade! Ik denk wel dat ik opnieuw BCAA's ga beginnen nemen.
    Vooral om spierafbraak tegen te gaan bij al die cardio.

    Neen, ik moet inderdaad mijn eigen grenzen stellen en dat heb ik nu ook voor mezelf uitgemaakt.
    & die blessure's mogen inderdaad zo ver mogelijk wegblijven!!

  7. #7
    Join Date
    Mar 2012
    Posts
    13
    vCash
    126000

    Default

    Voila, ondertussen reeds een training of 4 achter de rug en de smaak goed te pakken! Het komt mijn fitness niet helemaal ten goede maar thaiboks gaat voor nu!

    Het wordt dus hoog tijd om mijn Fightgear aan te schaffen .. via in de winkel in de buurt krijgen we een korting van -20%. Deze winkel biedt wel enkel producten van joya aan. Iemand hier ervaring mee? Goede kwaliteit, dingen waar ik zeker op moet letten?

    Ik kan al niet meer wachten tot men volgende training ... iedere spiegel die ik tegenkom even lekker oefenen

  8. #8
    Join Date
    Apr 2011
    Location
    leiden
    Posts
    239
    vCash
    126000

    Default

    ik heb bokshandschoenen van joya verder niet. had eerst die gedkope van joya hier uit de shop gemaakt van stinkend PU.. was er niet helemaal tevreden mee. heb er toch een jaar mee gedaan. sinds kort heb ik (ook hier in de shop te vinden) de duurdere versie van de joya die ik had, die van leer kijk ff in de shop hier. 55 euro (?) zijn ze.joya maakt volgens mij wel mooie spullen voor een reeele prijs.

  9. #9
    Join Date
    Mar 2012
    Posts
    13
    vCash
    126000

    Default

    Bedankt voor je advies Stephan .. ik was ondertussen ook aan het kijken naar die van €55,- lijkt mij ook een mooie prijs. Na een jaartje kan ik nog altijd nieuwe aanschaffen hé!

  10. #10
    Join Date
    Mar 2006
    Posts
    2.131
    vCash
    30500

    Default

    Ik heb leren scheenwreefdekkers van Joya nu.. Ben er wel tevreden over.
    (en helemaal over de prijs.. zeer voordelig meegekregen bij Body&fit shop in Zwolle)

  11. #11
    Join Date
    Mar 2012
    Posts
    13
    vCash
    126000

    Default

    Nog een vraagje .. wat is jullie ervaring met scheenbeschermers? Opteren jullie liefst voor lederen met velcro of zo'n katoene in de vorm van een lange sok?

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •