MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 25 of 31
  1. #1
    Join Date
    Nov 2006
    Posts
    1.932
    vCash
    40000

    Red face Advies gevraagd reizen in Thailand

    Gegroet broeders,

    Mits er hier meerdere mensen zijn die meer ervaring hebben met Thailand, graag jullie advies.
    Ik moet met mijn vriendin 14 dagen naar Thailand. Ik ben er nog niet geweest.

    Ik zal naar Chiang Mai moeten gaan omdat ze olifanten wilt verzorgen (2 dagen)

    Als je 14 dagen hebt -2dagen Chiang Mai, wat valt er daar te doen? (Geen Patpong of sex tourisme want ben met vriendin)

    Wat ze graag doet: natuur, cultuur, tempels en olifanten...
    Wat ik graag doe: Thaibox gala/ school voor Gajin, duiken, eten

    Reps voor iedereen die me relevante tips kunnen geven.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    19.536
    vCash
    186856

    Default

    2 dagen Chiang Mai... ga naar Doi Suthep en voor trainen Lanna Muay Thai
    Iets verder naar beneden is Sukothai. Groot park met erg veel tempels.
    Nog verder naar het zuiden (net iets boven Bangkok) is Ayutthaya. Een must see voor de eerste keer Thailand. En ja nog meer tempels
    Koh Samui voor farang (Gaijin is Japans ) trainen en volgens mij ook wel duiken.
    Uiteraard nog naar Lumpinee in Bangkok om een paar partijtjes te kijken en naar het Koninklijke paleis. Let op draag geen korte broek, singlet en voor je vriendin dus geen rokje. Of juist wel als je in een trendy kaki broek wilt lopen

  3. #3
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    19.536
    vCash
    186856

    Default

    Oh en zeg je Chiang Mai dan zeg je ook lekker eten!! Sowieso is Thailand natuurlijk een paradijs voor eten, maar Chiang Mai spant toch wel de kroon IMHO....

  4. #4
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    1.406
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by goro View Post
    Gegroet broeders,

    Mits er hier meerdere mensen zijn die meer ervaring hebben met Thailand, graag jullie advies.
    Ik moet met mijn vriendin 14 dagen naar Thailand. Ik ben er nog niet geweest.

    Ik zal naar Chiang Mai moeten gaan omdat ze olifanten wilt verzorgen (2 dagen)

    Als je 14 dagen hebt -2dagen Chiang Mai, wat valt er daar te doen? (Geen Patpong of sex tourisme want ben met vriendin)

    Wat ze graag doet: natuur, cultuur, tempels en olifanten...
    Wat ik graag doe: Thaibox gala/ school voor Gajin, duiken, eten

    Reps voor iedereen die me relevante tips kunnen geven.
    Goed om te weten dat het wel activiteiten zouden zijn van je gading als je ZONDER je vriendin zou zijn

    Wel nog een kleinnnnn beetje uitkijken, want aldus Wikipedia:
    Muslims are the second largest religious group in Thailand at 4.6%

  5. #5
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Breda
    Posts
    12.801
    vCash
    82310

    Default

    Bangkok Kohsan Road
    Koh pangan Full moon parties
    koh peepee
    crabi
    james bond eiland

    lekker eiland hoppen met je vrouwtje super mooi en een leuke ervaring vooral reizen met het systeem van mini vans door het hele land. Dan zie je onderweg ook nog wat.

  6. #6
    Join Date
    Nov 2006
    Posts
    1.932
    vCash
    40000

    Default

    thanks thanks! Kan al een stuk verder zo!
    Lekker trainen, eten, dingetjes bezoeken!

    Ik kijk er al meer naar uit!

  7. #7
    Join Date
    Nov 2006
    Posts
    1.932
    vCash
    40000

    Default

    Nog info?

  8. #8
    Join Date
    Nov 2004
    Location
    Rilland
    Posts
    1.020
    vCash
    126000

    Default

    Pas op voor de katoi's, ook al denk je lekker triootje met een vrouw erbij, tis maar een tipje.....

  9. #9
    Join Date
    Mar 2006
    Location
    nimwegen
    Posts
    3.659
    vCash
    126000

    Default

    thailand is echt supervet! eten is overal lekker! don't worry
    krabi is leuk
    koh lanta, eilandje stukje meer naar het zuiden
    bangkok moet je ook echt een paar dagen rondhangen
    zaten twee dagen in elephant hills tented camp, vanuit daar boottochtje gedaan, kanotocht, jungletocht, olifanten verzorgen en iedere avond kookworkshop en vervolgens smullen
    http://www.elephant-hills.com/
    en in de buurt van de river kwai hebben we ook een gaaf kamp geboekt, daar in de buurt nog boottochtje gehad en met de mountainbike rondgetourt...
    http://www.hintokrivercamp.com/

    maar wat je ook gaat doen daar, gaat zeker een vette vakantie worden!
    Last edited by TOON; 20-03-2012 at 21:00.
    toen pissen plassen werd is het gezeik begonnen!

  10. #10
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    1.782
    vCash
    84750

    Default

    Pak ook nog even Pai mee als je in Chang Mai bent geweest, een van mn favoriete plaatsjes in het noorden! Kan je zelf aan de bak bij True Bee gym!

  11. #11
    Join Date
    Nov 2006
    Posts
    1.932
    vCash
    40000

    Default

    Thanks guys,

    @Kim: Als ik een triootje ga doen zal ik goed opassen voor de katoi´s.

    Nog info?


  12. #12
    Join Date
    Nov 2006
    Posts
    1.932
    vCash
    40000

    Default

    Nog info?

  13. #13
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    8
    vCash
    126000

    Default

    Ik raad je aan niet naar het Noorden te gaan voor natuur/olifanten e.d., maar naar het nationale park Khao Sok in het zuiden, je zit dan midden in een tropisch regenwoud (apen/olifanten etc..), dan ben je ook meteen in de buurt van Krabi wat idd geweldig is en veel leuker is dan de phuket kant in het westen (in krabi: ga naar Riley beach! eventueel door met de boot naar PhiPhi. Neem 'the beach' mee op DVD en kijk die als je daar bent .. je kan daar ook snorkelen).

    In 2 weken heb je dan én natuur/cultuur én strand/zee (én lekker eten).
    Ik raad je aan alleen de eerste paar dagen vanaf hier te regelen en de rest daar (ga bijv. eerst 2 dagen bangkok doen en vlieg dan door naar bijv. krabi) is veel goedkoper, vrij eenvoudig en meer avontuur

  14. #14
    Join Date
    Nov 2004
    Location
    Rilland
    Posts
    1.020
    vCash
    126000

    Default

    Nope, verder geen tips...

  15. #15
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    19.397
    vCash
    126265

    Default

    Quote Originally Posted by micha View Post
    lekker eiland hoppen met je vrouwtje super mooi en een leuke ervaring vooral reizen met het systeem van mini vans door het hele land. Dan zie je onderweg ook nog wat.
    Hoe werkt dat dan met die mini vans Micha? Ben er 2 keer geweest maar nooit op die manier gereist. Aangezien ik vast nog wel een derde keer ga wel handig om te weten
    Foto's bijbestellen? www.eckringa.nl
    Of de snelle route via www.oypo.nl/sompong

  16. #16
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Mixfight.nl/Nederland/Thailand...
    Posts
    21.524
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Ronald View Post
    Hoe werkt dat dan met die mini vans Micha? Ben er 2 keer geweest maar nooit op die manier gereist. Aangezien ik vast nog wel een derde keer ga wel handig om te weten
    De vraag is niet aan mij gericht, maar ik beantwoord hem ook Ideaal! Je kunt zo'n mini van huren (met chauffeur) en zo kom je overal. Reist vrij comfortabel en als je onderweg ergens wilt stoppen dan geef je dat gewoon aan. Vaak zijn ze ook voorzien van televisie en DVD-speler. Mocht er buiten niet genoeg te zien zijn dan kijk je een DVD-tje. Karaoke zijn ze ook gek van dus dat kan ook haha

    @Goro: wanneer ga je?

  17. #17
    Join Date
    Mar 2007
    Posts
    1.169
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Jeru View Post
    Uiteraard nog naar Lumpinee in Bangkok om een paar partijtjes te kijken en naar het Koninklijke paleis. Let op draag geen korte broek, singlet en voor je vriendin dus geen rokje. Of juist wel als je in een trendy kaki broek wilt lopen
    Haha mijn vriendin en ik kwamen dus wel als toerist met korte broek en hempie aan bij het paleis in Bangkok. Dan sta je dus in de rij om een broek te krijgen van iemand die net met zijn bezwete bilnaat urenlang een lange broek aangehad heeft in 40 graden Dat is gewoon lopende bandwerk die broeken die ze hebben en doorgeven
    Lumpini is vet om een avondje heen te gaan. Als je rustig wilt zitten dan kan je een plek aan de ring kopen, maar dat is wat duurder. Als je tussen de gokkende en drukke bevolking wilt staan op de tribune dan ben je iets goedkoper uit.
    Ikzelf hou van drukte en ben daarom lang in Bangkok gebleven.
    Op Ko Samui zit Superpro Samui, een ideaal hotel als je wilt trainen en vakantie vieren.

  18. #18
    Join Date
    May 2010
    Posts
    20
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Justinian View Post
    De vraag is niet aan mij gericht, maar ik beantwoord hem ook Ideaal! Je kunt zo'n mini van huren (met chauffeur) en zo kom je overal. Reist vrij comfortabel en als je onderweg ergens wilt stoppen dan geef je dat gewoon aan. Vaak zijn ze ook voorzien van televisie en DVD-speler. Mocht er buiten niet genoeg te zien zijn dan kijk je een DVD-tje. Karaoke zijn ze ook gek van dus dat kan ook haha

    @Goro: wanneer ga je?
    Je kan natuurlijk een minibus met chauffeur huren maar in Thailend hebben ze een heel eefiecient minibus systeem.
    Vanaf BV het victory monument in Bankok vertrekken ieder half uur busjes naar alle buitenwijken en andere bestemmingen op rij afstand. Zo ben je voor nog geen 200 bath in 2,5 uur in Hua Hin. Google je bestemming en zorg dat je niet teveel bagage bij je hebt, Victory Monument is nogal druk qua verkeer en als voetganger begeef je je over de "walkingbridges" en dat is een heel gesjouw in 35 graden.
    Verder zou ik in die 2 weken niet te moeilijk doen en gewoon een vanaf Chiang mai naar bv. Phuket vliegen.
    Het boeken kan via de site van bv. Nokair, je kan dan betalen bij de kassa van een 7/11 (supermarkt)Dit scheelt zon beetje de helft van de prijs tov een travelagency.
    Op Katabeach Phuket zijn er veel goedkope hotels en guesthouses en een goede gym!

  19. #19
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Breda
    Posts
    12.801
    vCash
    82310

    Default

    Quote Originally Posted by Justinian View Post
    De vraag is niet aan mij gericht, maar ik beantwoord hem ook Ideaal! Je kunt zo'n mini van huren (met chauffeur) en zo kom je overal. Reist vrij comfortabel en als je onderweg ergens wilt stoppen dan geef je dat gewoon aan. Vaak zijn ze ook voorzien van televisie en DVD-speler. Mocht er buiten niet genoeg te zien zijn dan kijk je een DVD-tje. Karaoke zijn ze ook gek van dus dat kan ook haha

    @Goro: wanneer ga je?
    ideaal dus

  20. #20
    Join Date
    Nov 2006
    Posts
    1.932
    vCash
    40000

    Default

    Osu mensen! Thanks! Ik ga de eerste 2 weken van september!!!
    Heb er nu ng meer zin in! Goeie tips!
    Zal een verslagje maken dan!
    Volgende wk vertrek ik nr indonesie zonder vriendin!
    Lekker kyokushinnen daar!

    Nog tips?

  21. #21
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Mijn eigen wereld
    Posts
    9.509
    vCash
    126000

    Default

    Ik heb 3 maanden in Chiang Mai gezeten. Heb er getraind bij Lanna Muay Thai, kleine gym maar erg kundig. Verder is Chiang Mai een hele mooie streek.Er is veel te zien en te doen. het is er wel warmer dan op andere plaatsen, het ligt tussen de bergen in zo gezegd. Daardoor is er ook veel smog.

    Het eten is lekker, als je goedkoop en toch lekker wil eten moet je naar het universiteits terrein gaan, staan heel erg veel kleine standjes en restaurants. Heel lekker en niet duur.

    Ga vooral naar Tempels in Chinag Mai, je weet niet wat je ziet. Boedha's en koepels compleet van goud. Waanzin. En als ik je iets mag aanraden... Ga de heen of terug reis met de trein en niet met een binnenvlucht. Treinreis naar Bangkok duurt ongeveer 10 -12 uur en het is beeldschoon.


  22. #22
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    19.397
    vCash
    126265

    Default

    Quote Originally Posted by Justinian View Post
    Je kunt zo'n mini van huren (met chauffeur) en zo kom je overal.
    Thanks Roy. Waar huur je die dan? Speciale adresjes voor?

    Quote Originally Posted by SJN View Post
    Vanaf BV het victory monument in Bankok vertrekken ieder half uur busjes naar alle buitenwijken en andere bestemmingen op rij afstand.
    Bedankt SJN. Is er ook een systeem waardoor je weet waar de opstapplaatsen zijn? En is het hier ook onderhandelen over prijzen of zijn die vast?
    Foto's bijbestellen? www.eckringa.nl
    Of de snelle route via www.oypo.nl/sompong

  23. #23
    Join Date
    May 2010
    Posts
    20
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Ronald View Post
    Thanks Roy. Waar huur je die dan? Speciale adresjes voor?


    Bedankt SJN. Is er ook een systeem waardoor je weet waar de opstapplaatsen zijn? En is het hier ook onderhandelen over prijzen of zijn die vast?
    Er zijn wel sites waar je de opstapplaatsen kunt vinden b.v.: http://www.globaltravelmate.com/asia...-monument.html

    De prijzen zijn vast en als je veel bagage bij je hebt kan het zijn dat je voor 2 plaatsen moet betalen maar dat heb ik met mijn handbagagetrolley nog niet meegemaakt.
    Ik denk wel dat als je met meerdere personen reist dat het dan makkelijker en even duur is om privévervoer te regelen.
    Verder is Thailand zoveel bereist dat je voor vrijwel iedere bestemming vervoerstips op internet kan vinden.

  24. #24
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    19.397
    vCash
    126265

    Default

    Quote Originally Posted by SJN View Post
    Er zijn wel sites waar je de opstapplaatsen kunt vinden b.v.: http://www.globaltravelmate.com/asia...-monument.html

    De prijzen zijn vast en als je veel bagage bij je hebt kan het zijn dat je voor 2 plaatsen moet betalen maar dat heb ik met mijn handbagagetrolley nog niet meegemaakt.
    Ik denk wel dat als je met meerdere personen reist dat het dan makkelijker en even duur is om privévervoer te regelen.
    Verder is Thailand zoveel bereist dat je voor vrijwel iedere bestemming vervoerstips op internet kan vinden.
    Top SJN, bedankt
    Foto's bijbestellen? www.eckringa.nl
    Of de snelle route via www.oypo.nl/sompong

  25. #25
    Join Date
    Nov 2006
    Posts
    1.932
    vCash
    40000

    Default

    Merci mannen en vrouw!
    Ik heb al een goed beeld over wat ik ga doen! Ik zal mn programma posten als ik het klaar heb! Zie vooral uit naar de trainingskampen en eten! Tja normaal vrouwen ook, maar heb vriendin en ben nogal trouw. + ze is mee

    Maar mijn ogen zullen wel uit mijn oogkasten springen

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •