MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 26 to 37 of 37
  1. #26
    Join Date
    Apr 2011
    Location
    leiden
    Posts
    239
    vCash
    126000

    Default

    Ik zou niet eens willen dat mma of vechtsport in het algemeen populairder word dan al dat soort sporten... wat mij betreft blijft het mma lekker wat het is... gewoon bijzonder.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #27
    Join Date
    Aug 2010
    Posts
    115
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Shikoku View Post
    Sowieso een beetje een aparte vergelijking aangezien American football nooit echt buiten amerika is doorgebroken. Sowieso hoe vergelijk je dit soort dingen? Ping Pong is huge in china, maar hier wordt het amper als sport gezien. Is het daardoor populairder dan schaatsen wat eigenlijk een heel nederlands ding is? Het is gewoon een beetje appels en peren vergelijken.
    Dana zegt dat in 2020 MMA the biggest sport in the world zal zijn. Ik zeg niet dat American Football de grootste sport in de wereld is maar wil wel stellen dat het MMA in de VS nooit groter zal worden dan American Football en zeker niet groter dan Baseball. Maar ja ik ben een beetje bevooroordeeld omdat dit mijn twee favoriete sporten zijn naast MMA.

  3. #28
    Join Date
    Nov 2004
    Location
    Almelo
    Posts
    1.488
    vCash
    126000

    Default

    Gelukkig is voetbal groter (ook als liefhebber), alhoewel ik het de vechtsport ook gun en niet in het bijzonder MMA, maar wel de meeste ringsporten.
    Momentopname bij benadering (niet wetenschappelijk onderbouwd) :
    Former Reputation Received (400 point(s) total)
    Latest Reputation Received (509 point(s) total)

  4. #29
    Join Date
    Nov 2004
    Posts
    3.913
    vCash
    126000

    Default

    White met weer dat typisch amerikaanse gelul.
    De enige reden dat het daar niet populair is, is omdat er maar 1x pauze in zit, dus dat is commercieel minder interessant dan honkbal, ijshockey, basketbal etc.

    Maar als die lef heeft zegt die dat straks in Brazilie, wordt lachen

  5. #30
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    1.956
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by stephan_dude View Post
    Ik zou niet eens willen dat mma of vechtsport in het algemeen populairder word dan al dat soort sporten... wat mij betreft blijft het mma lekker wat het is... gewoon bijzonder.
    Idd. Dan krijg je weer die mensen die er helemaal geen verstand van hebben en die dan hun mening moeten geven of doordrukken. Een beetje het idee van de 16 milioen bondscoaches tijdens het Nederlands elftal op een eindtoernooi.

    Realistisch gezien zal MMA nooit de grootste sport worden. Daar is het simpelweg te geweldadig voor.
    Er zijn zat mannen die helemaal niks met vechten hebben en niet eens de moeite moeite zullen doen om in te zien dat het meer is dan hersensloos beuken.

    Verder denk ik dat de populariteit van een sport ook grotendeels afhankelijk is van het zelf kunnen beoefenen van de sport en het fan kunnen wezen van een een bepaalde club. Zo zullen er genoeg fans zijn die het wel graag willen zien, maar voor geen goud zelf de ring in zullen stappen. Dit terwijl je voetbal wel kunt doen tot je 50ste.

    Verder zul je ook veel eerder iemand met een shirt van Man United zien lopen dan iemand met een shirt van een populaire MMA-vechter.

  6. #31
    Join Date
    Nov 2011
    Posts
    107
    vCash
    126000

    Default

    Het is gewoon ''makkelijker'' om fan te zijn van voetbal dan van MMA.
    Er zijn gewoon veel minder clubs dan vechters, en toch zijn er veel meer wedstrijden dan gevechten.
    Voetbal is een stuk makkelijker te volgen, maar dit ligt waarschijnlijk ook aan het feit dat het meer uitgezonden wordt en zo'n beetje overal informatie staat erover, bijvoorbeeld de standen op teletekst.

    Voetbal is ook iets waar de meeste mensen mee opgroeien aangezien het: Minder ''geweldadig'' is en makkelijk voor iedereen.
    In principe kan iedereen voetballen, sommige beter dan de anderen maar vaak is het verschil minimaal bij het straatvoetballen.
    Voetbal is ook iets wat je makkelijk op een veldje of op straat kan doen onder elkaar, terwijl er bij vechtsport toch echt wel een trainer nodig is.

    Dit betekent totaal niet dat vechtsport minder leuk is, smaken verschillen. Ik vind voetbal echt geen zak aan om naar te kijken, maar vechtsport juist weer wel.

  7. #32
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Leeuwarden
    Posts
    4.520
    vCash
    136560

    Default

    en wederom bewijst Dana dat je niet aan een boom hoeft te hangen om een eikel te zijn.

  8. #33
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Mijn eigen wereld
    Posts
    9.509
    vCash
    126000

    Default

    Het kan nooit groter worden omdat voetbalclubs streek gebonden zijn, als kind groei je er mee op en je hebt er een binding mee. Hoeveel spelers er ook komen en gaan de club blijft de club. Verder zit er bij voetbal ook een nationaal karakter aan, je bent Nederlander dus ben je voor het Nederlands elftal.

    Vechten is individueel en dat bind je tijdelijk aan een vechter/persoon.


  9. #34
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    19.397
    vCash
    126265

    Default

    Quote Originally Posted by Biiyen View Post
    Vechten is individueel en dat bind je tijdelijk aan een vechter/persoon.
    Valt wel mee naar mijn idee. Dat is redelijk makkelijk inwisselbaar. Als je naar schaatsen kijkt ben je gewoon eerst voor Art Schenk, dan voor Hilbert v.d. Duim, dan voor Rintje Ritsma en nu voor Sven Kramer. Kortom, het gros van de kijkers is gewoon voor de beste Nederlander. Gewoon hetzelfde nationale karakter als waar je op doelt bij voetbal
    Foto's bijbestellen? www.eckringa.nl
    Of de snelle route via www.oypo.nl/sompong

  10. #35
    Join Date
    Nov 2010
    Posts
    417
    vCash
    126000

    Default

    IF FEAR HAS A STRANGLEHOLD ON YOUR LIFE, TURN AROUND, FACE IT...AND BEAT THE SHIT OUT OF IT!

  11. #36
    Join Date
    Sep 2008
    Posts
    3.432
    vCash
    84750

    Default

    Jimmy Conrad
    @JimmyConrad_com 2 Apr 12@JakesJournal @Kick @danawhite Agreed. I need Dana's people to talk to my people and do something fun here in NYC. Dana, what say you?



    Dana White
    @danawhite
    @JimmyConrad_com @JakesJournal @Kick I'm in bro!!!

    2 Apr 12
    Jimmy Conrad
    @JimmyConrad_com 2 Apr 12
    Challenge accepted! Looking forward to it. RT @danawhite I'm in bro!!!


    Dana White
    @danawhite
    @JimmyConrad_com
    Max. 400 x 125

  12. #37
    Join Date
    Mar 2009
    Posts
    4.233
    vCash
    126000

    Default

    Ik zou wel willen weten hoe hoog het IQ is van Dana.

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •