MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 26 to 39 of 39
  1. #26
    Join Date
    Feb 2010
    Location
    Ridderkerk
    Posts
    449
    vCash
    126000

    Default

    Ik ben erg blij met jullie reacties, ik denk
    Dat we allemaal aardig op een lijn zitten, vooral sadix kan ik erg goed begrijpen.
    Ik geen zelf een combo van sociale vaardigheidslessen en mma aan 1e en 2e klassers. Ouders hadden het idee dat wanneer we hun leerlingen leerden vechtem ze ook daadwerkelijk agressiever werden. Ik heb daarom een (amateuristisch) filmpje gemaakt waarom ik denk dat dat niet zo is. Zal het dalijk effe posten.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #27
    Join Date
    Feb 2010
    Location
    Ridderkerk
    Posts
    449
    vCash
    126000

    Default

    Ben benieuwd wat jullie er van vinden


  3. #28
    Join Date
    Feb 2010
    Location
    Ridderkerk
    Posts
    449
    vCash
    126000

    Default

    Komop mensen! Reacties?? Niet over het acteerwerk maar wat vinden jullie van de onderliggende boodchap??

  4. #29
    Join Date
    Dec 2006
    Location
    lelystad
    Posts
    653
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by HARDnickCORE View Post
    Komop mensen! Reacties?? Niet over het acteerwerk maar wat vinden jullie van de onderliggende boodchap??
    hmmm, als je het voor promotie doeleinden wilt gebruiken zal ik persoonlijk geen filmpje van 8 min gebruiken.
    Dit kan een stuk korter gemonteerd worden met dezelfde boodschap
    max 400x125px

  5. #30
    Join Date
    Apr 2007
    Posts
    653
    vCash
    126000

    Default

    Percentueel gezien is het vraagstuk in dit topic te verwaarlozen met het vraagstuk...worden jongeren agressiever van drankgebruik? Goed daar gaat het welliswaar niet over maar geef mij maar de jongeren die evenwichtiger zijn door onze sport dan de kiddo's die losgeslagen raken door 3 biertjes.

  6. #31
    Join Date
    Apr 2008
    Location
    Apeldoorn
    Posts
    1.154
    vCash
    126000

    Default

    Oke, dan zal ik even kort reageren.

    Gezien je topic en op basis van het filmpje merk ik dat gemotiveerd bezig bent om jongeren in contact te brengen met vechtsport, voor zover ik begrijp met als doel om ze verbaal en fysiek meer weerbaar te maken. Je hebt hier blijkbaar een methodiek voor ontwikkeld aangezien je spreekt over SOVA training. Als ik dan het filmpje bekijk vind ik het inhoudelijk niet realistisch. Het begrip pesten en "de pestkoppen" is een complex proces wat je (in mijn beleving) niet verhelpt door iemand op deze manier weerbaarder te maken. Op welke onderzoek is jou / jullie SOVA training gebaseerd dan? of zijn jullie in de veronderstelling dat dit misschien wel eens kan help tegen bijvoorbeeld het pesten? Wat ik mis in het filmpje zijn voorbeelden van hoe je iemand verbaal sterker kan maken, houdingaspecten (bijvoorbeeld rechtop lopen) etc... kortom, als je een gevecht wil voorkomen (jullie motto) zul je actie moeten ondernemen zodat pesters zich niet dominant opstellen.

    Ik ben overtuigd dat vechtsport mensen zelfverzekerder kan maken. Dit kan zowel negatief als positief uitpakken. Een persoon die van nature al agressieproblemen heeft kan zich door de vechtsport zich juist leren beheersen, maar weer anderen zullen zich willen bewijzen tijdens een conflict.
    Samengevat: ik vind het filmpje niet erg realistisch en ben dus niet overtuigd van het beoogde resultaat.
    Maar ik merk dat je vol energie zit, dus misschien ben ik nog te overtuigen als je het geheel inhoudelijk wat meer kunt verantwoorden.

    A real fighter is not measured by how many times he falls, but how many times he stands up.

  7. #32
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Eens met het bovenstaande.

    Onderschat niet de impact die pesten kan hebben op iemand. Je weet niet hoe diep het bij gepeste jongeren zit. Als je ze de wapens geeft om weerbaarder te worden, weet je niet wat zij daarmee gaan doen. Als jij zegt elk voorkomen gevecht is een gewonnen gevecht is het maar de vraag of iemand die gister nog onvrijwillig met z'n gezicht in de prullenbak heeft gezeten het met je eens is. Goede en kundige begeleiding is dan ook essentieel als je je op die groep mensen richt. Heb je zelf ook kwalificaties ofzo als het daarop aankomt?

    Wel denk ik dat het positief is dat je met je sport deze mensen probeert te helpen. Succes!

  8. #33
    Join Date
    Feb 2010
    Location
    Ridderkerk
    Posts
    449
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by 761217186 View Post
    Oke, dan zal ik even kort reageren.

    Gezien je topic en op basis van het filmpje merk ik dat gemotiveerd bezig bent om jongeren in contact te brengen met vechtsport, voor zover ik begrijp met als doel om ze verbaal en fysiek meer weerbaar te maken. Je hebt hier blijkbaar een methodiek voor ontwikkeld aangezien je spreekt over SOVA training. Als ik dan het filmpje bekijk vind ik het inhoudelijk niet realistisch. Het begrip pesten en "de pestkoppen" is een complex proces wat je (in mijn beleving) niet verhelpt door iemand op deze manier weerbaarder te maken. Op welke onderzoek is jou / jullie SOVA training gebaseerd dan? of zijn jullie in de veronderstelling dat dit misschien wel eens kan help tegen bijvoorbeeld het pesten? Wat ik mis in het filmpje zijn voorbeelden van hoe je iemand verbaal sterker kan maken, houdingaspecten (bijvoorbeeld rechtop lopen) etc... kortom, als je een gevecht wil voorkomen (jullie motto) zul je actie moeten ondernemen zodat pesters zich niet dominant opstellen.

    Ik ben overtuigd dat vechtsport mensen zelfverzekerder kan maken. Dit kan zowel negatief als positief uitpakken. Een persoon die van nature al agressieproblemen heeft kan zich door de vechtsport zich juist leren beheersen, maar weer anderen zullen zich willen bewijzen tijdens een conflict.
    Samengevat: ik vind het filmpje niet erg realistisch en ben dus niet overtuigd van het beoogde resultaat.
    Maar ik merk dat je vol energie zit, dus misschien ben ik nog te overtuigen als je het geheel inhoudelijk wat meer kunt verantwoorden.

    Thanks voor je uitgebreide reactie en kritiek! Precies waar ik naar zoek.

    Ik zal proberen antwoord te geven op je vragen.

    Op welke onderzoek is jou / jullie SOVA training gebaseerd dan?

    SoVa MMA is niet op wetenschappelijk onderzoek gebaseerd. Wij hebben SoVa MMA ontwikkelt puur op basis van eigen ervaringen en gelezen boeken/artikelen. Een van de belangrijkste lessen die wij daaruit geleerd hebben is dat 'pestenkoppen', maar ook tasjesdieven overvallers enz. in 99% van de gevallen mensen pakken waarvan ze zeker weten dat hun actie geen nadelige gevolgen voor hun zelf heeft.

    OF het pesten van een willekeurig persoon nadelige gevolgen voor de pestkop heeft kan alleen worden ingeschat door lichaamstaal (zelfverzekerd zoals je zelf al noemt) van het ''slachtoffer''. Ik ben het met je eens dat je kan werken aan een zelfverzekerde houding, door bijvoorbeeld rechtop te lopen en niet naar de grond te kijken. Maar wij zijn ook van mening dat zelfverzekerdheid gebaseerd op daadwerkelijk fysieke capaciteiten effectiever is. (Het beste voorbeeld is misschien wel de mentale weerbaarheid van de Nederlandse politie ahum)


    Zijn jullie in de veronderstelling dat dit misschien wel eens kan help tegen bijvoorbeeld het pesten?

    Gebaseerd op bovenstaande zijn wij absoluut van mening dat SoVa MMA helpt voor gepeste jongeren.
    Maar er is nog een kant. Wij krijgen (vaak nog meer dan gepeste jongeren) te maken met de ''pestkoppen''.
    Deze jongens zijn fysiek vaak sterker dan bijvoorbeeld klasgenoten en dagen die klasgenoten vervolgens uit waarna veel conflicten ontstaan.

    Om deze jongens samen te brengen doen wij het volgende: tijdens trainingen doen we fysiek zware (groeps) oefeningen, waarbij we in eerste instantie de pestkoppen de verantwoordelijkheid geven hun groepsgenoten te motiveren, zodat gemeenschappelijk grenzen tot het uiterste worden gepushd. Uit jullie je eigen training zul je weten dat niets meer een team bindt dan dat! In een latere fase van de lessen worden de rollen omgedraaid waarbij de kleinere/gepeste leerlingen mogen motiveren.

    als je een gevecht wil voorkomen (jullie motto) zul je actie moeten ondernemen zodat pesters zich niet dominant opstellen.

    Wij zien in de praktijk zelden dat een 'gepeste' jongen (of meisje) doorslaat en agressief wordt. Wanneer een leerling een zodanig goede techniek heeft ontwikkeld dat hij zijn pestkoppen fysiek ''aankan'' heeft hij zodanig veel lessen bij ons gevolgd dat wij hem niet alleen MMA technisch hebben helpen ontwikkelen, maar vooral ook mentaal. Tegen die tijd zijn leerlingen in staat zich zelf te beheersen vechten en is geen middel meer om je te bewijzen. Daarnaast heeft iemand tegen die tijd een zodanig uitstraling dat het pesten geworden meestal al over is.

    Nogmaals bedankt!

    Is het zo iets duidelijker?

  9. #34
    Join Date
    Feb 2010
    Location
    Ridderkerk
    Posts
    449
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Facade View Post
    Eens met het bovenstaande.

    Onderschat niet de impact die pesten kan hebben op iemand. Je weet niet hoe diep het bij gepeste jongeren zit. Als je ze de wapens geeft om weerbaarder te worden, weet je niet wat zij daarmee gaan doen. Als jij zegt elk voorkomen gevecht is een gewonnen gevecht is het maar de vraag of iemand die gister nog onvrijwillig met z'n gezicht in de prullenbak heeft gezeten het met je eens is. Goede en kundige begeleiding is dan ook essentieel als je je op die groep mensen richt. Heb je zelf ook kwalificaties ofzo als het daarop aankomt?

    Wel denk ik dat het positief is dat je met je sport deze mensen probeert te helpen. Succes!
    Thanks voor je reply!

    Onderschat niet de impact die pesten kan hebben op iemand

    Helemaal mee eens.

    Als je ze de wapens geeft om weerbaarder te worden, weet je niet wat zij daarmee gaan doen.

    Absolute zekerheid heb je inderdaad nooit. De lessen zijn wel zodanig opgebouwd dan we ze de eerste lessen bijvoorbeeld nog geen rear naked chokes leren of dat soort dingen. We bouwen het langzaam op. Tegen de tijd dat een leerling onze training zodanig lang heeft volgehouden dat hij ook de gevaarlijkere technieken leert beoordelen wij of hij hier mentaal klaar voor is en deze verantwoordelijkheid ook aan kan.
    We leren dus niet zomaar iedereen hoe die iemand een knie naar het hoofd geeft of iemand verwurgt.

    Goede en kundige begeleiding is dan ook essentieel als je je op die groep mensen richt. Heb je zelf ook kwalificaties ofzo als het daarop aankomt?

    Goed punt, kwalificaties op het gebied van pedagogiek of didactiek hebben wij niet. Goede en kundige begeleiding bieden wij wel. Allebei zijn we redelijk jong en weten dus precies wat er onder jongeren speelt. Daarnaast hebben we allebei veeeeeeel situaties op dit gebied meegemaakt die we nu anders zouden doen en dat willen we graag op die gasten overbrengen.
    En daarbij: heeft elke goede kickbox/mma trainer dat wel? Elke leraar heeft dat wel, maar is elke leraar hiervoor geschikt?

    Ook jij bedankt voor je reactie. Ben benieuwd wat je er van vind

  10. #35
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Dankjewel voor je uitgebreide antwoord.

    Ik denk dat je in principe wel goede ideeën hebt hoe je het aan wilt pakken. Ik kan eigenlijk ook onmogelijk vanaf hier beoordelen in hoeverre jullie aanpak hout snijdt.

    De reden waarom ik dit aangeef is omdat in mijn direct omgeving ook iemand via MMA zichzelf weerbaarder wilde maken o.a. tegen een groep mensen die hem het leven zuur maakte. Hij kon echter niet alles plaatsen en zinde met name op wraak. Ik maakte me niet zoveel zorgen over dat hij iemand wat zou aandoen, maar meer dat ie gewoon helemaal in elkaar getyft zou worden omdat ie zichzelf compleet overschatte. Gelukkig heeft hij hier geen gevolg aan gegeven, maar toch.

    Hij heeft wel aangegeven toen hij lid werd dat hij een bepaald syndroom had. De mensen op die school waren echter heel enthousiast en wuifden wat hij zei makkelijk weg met wat maakt het uit we zijn allemaal gelijk. Klinkt leuk, als je van clichés houdt, maar dat had ook anders kunnen aflopen. De mensen hadden denk ik de beste intenties, maar ik denk niet dat zij helemaal wisten waar ze mee bezig waren.

    Daarom wens ik jullie veel succes, maar hoop ik dat jullie wel voorzichtig zijn.

  11. #36
    Join Date
    Feb 2010
    Location
    Ridderkerk
    Posts
    449
    vCash
    126000

    Default

    Dan begrijp ik je! Bij sportscholen hou je dat inderdaad. Gelukkig werken wij op scholen en worden leerlingen bij ons geplaatst door docenten die een volledig leerlingdossier hebben, zodat mensen met bepaalde syndromen niet de verkeerde dingen leren.

  12. #37
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Ah dat is zeker goed! Het is in ieder geval positief dat scholen daar een rol in spelen. Nou, dan heb ik verder niks eigenlijk

  13. #38
    Join Date
    Oct 2008
    Location
    Rotterdam e.o.
    Posts
    2.741
    vCash
    126000

    Default

    @ HARDnickCORE. Je schrijft: " Maar wij zijn ook van mening dat zelfverzekerdheid gebaseerd op daadwerkelijk fysieke capaciteiten effectiever is. (Het beste voorbeeld is misschien wel de mentale weerbaarheid van de Nederlandse politie ahum)".
    Altijd leuk om over deze kam te worden geschoren. Hoeveel kennis draag jij van politiemensen ?
    Ben niet zo kapot van dit toontje dat minister Opstelten ook gebruikt. Het werk is vaak gecompliceerder dan de gemiddelde burger beseft. Die ziet alleen die sukkel die hem of haar een prent geeft voor iets te hard rijden en fout parkeren. "Ga boeven vangen, o nee, daar ben je niet weerbaar genoeg voor". Pffffffffff.
    O ja, 23 jaar vechtsporten hebben mij vaak geholpen in die gevallen dat ik het nodig had. Meestal juist door NIET te vechten.
    Last edited by de Stiep; 30-03-2012 at 15:27.

  14. #39
    Join Date
    Feb 2010
    Location
    Ridderkerk
    Posts
    449
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by de Stiep View Post
    @ HARDnickCORE. Je schrijft: " Maar wij zijn ook van mening dat zelfverzekerdheid gebaseerd op daadwerkelijk fysieke capaciteiten effectiever is. (Het beste voorbeeld is misschien wel de mentale weerbaarheid van de Nederlandse politie ahum)".
    Altijd leuk om over deze kam te worden geschoren. Hoeveel kennis draag jij van politiemensen ?
    Ben niet zo kapot van dit toontje dat minister Opstelten ook gebruikt. Het werk is vaak gecompliceerder dan de gemiddelde burger beseft. Die ziet alleen die sukkel die hem of haar een prent geeft voor iets te hard rijden en fout parkeren. "Ga boeven vangen, o nee, daar ben je niet weerbaar genoeg voor". Pffffffffff.
    O ja, 23 jaar vechtsporten hebben mij vaak geholpen in die gevallen dat ik het nodig had. Meestal juist door NIET te vechten.

    Juist!! punt bewezen
    Wat ik dus wil zeggen is dat je iemand deels kan leren om overtuigend over te komen, maar als hij of zij niet in zijn/haar eigen capaciteiten gelooft als het er echt op aankomt is dat altijd minder overtuigend dan wanneer dat wel zo is.

    Begrijp me goed hoor ik ben niet zo'n politie hater, maar ik zou graag willen zien dat de Nederlandse politie in staat is zichzelf zowel verbaal ALS FYSIEK (zoals jij dus) te verdedigen. Voor de rest alle respect voor politiewerk

    Wat vind jij hiervan?

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •