MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 25 of 39
  1. #1
    Join Date
    Feb 2010
    Location
    Ridderkerk
    Posts
    449
    vCash
    126000

    Default worden jongeren agressiever van vechtsport?

    Ben erg benieuwd wat jullie vinden, worden jongeren agressiever van een vechtsport of kunnen ze zich juist beter beheersen?
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Feb 2011
    Posts
    411
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by HARDnickCORE View Post
    Ben erg benieuwd wat jullie vinden, worden jongeren agressiever van een vechtsport of kunnen ze zich juist beter beheersen?
    Hier kan niemand wat mee (mocht je het serieus bedoelen) de stelling is veel te wijd genomen.

    Om tot een zinnige conclusie te komen zul je ''iets'' meer informatie moeten hebben.

    Wat is jouw ''definitie'' van jongeren ? Jongens/meisjes, leeftijd, geografie, achtergrond, opvoeding etc etc

    Welke ''vechtsport'' praten we over ??

    Wie geeft er les (achtergrond), volgens welk didactisch en pedagogisch plan wordt er gedoceerd of wordt

    er slechts les gegeven.

    Zo kan ik nogwel een A4 vol kalken, niet om te zeiken maar om aan te geven dat de vraag niet 123 te

    beantwoorden is, wel heel goed om het eens ter discussie te stellen.


    Onze mooie sporten kunnen, mits op de juiste manier toegepast, heel veel brengen maar ook heel veel

    stukmaken bij jonge mensen, maar dat is slechts mijn mening

  3. #3
    Join Date
    Dec 2010
    Location
    Groningen
    Posts
    764
    vCash
    126000

    Default

    Dat vind ik altijd van die dingen. Worden jongeren geweldadiger door TV, videospelletjes? En zo dus ook vechtsport

    Wat wordt hiermee bedoelt? Waar meet je dit aan? Ik denk dat we allemaal het er wel over eens zijn dat je door energie te uiten, niet agressiever wordt, maar juist agressie kwijtraakt. Maar ik denk ook niet dat het zo zwart wit is. Ik denk dat je aan de ene kant veel jongeren hebben die frustratie en energie kwijt kunnen aan vechtsport waardoor ze er rustiger van worden. Maar er ook genoeg zullen zijn die zich er 'stoer' en meer mans door zullen voelen. Wat ik wel kan zeggen is dat ik nog nooit iemand agressief heb zien worden door vechtsport. Natuurlijk kan iemand die al een beetje heetgebakerd is hier twee kanten mee op gaan.

    Uberhaupt, zijn er voorbeelden van dingen waar mensen bewezen agressiever van worden? Ik denk dat het ook een beetje ligt aan het beeld achter de sport. In amerika waar het worstelen op scholen les wordt gegeven wordt er heel anders naar gekeken. Hetzelfde in Japan met Judo. Misschien is het wel een cultureel dingetje dat we als Nederlanders vechtsport met 'agressiviteit' associeren.

  4. #4
    Join Date
    Feb 2010
    Location
    Ridderkerk
    Posts
    449
    vCash
    126000

    Default

    Mooie replies gasten! @gm Het is niet voor een onderzoek ofzo. Ben gewoon erg benieuwd welk gevoel de mensen op mixfight erbij hebben. Maar als ik het goed begrijp denken jullie dat als
    Je een vechtspprt doet je vaak ofwel agressiever wordt ofwel beheerster? Afhankelijk van je trainer. Of zit ik er nu naast?

  5. #5
    Join Date
    Apr 2010
    Posts
    2.741
    vCash
    126000

    Default

    Persoonlijk ben ik van mening dat het idd heel erg afhankelijk is van de trainer maar het heeft ook veel met de persoon zelf te maken.

  6. #6
    Join Date
    Jun 2009
    Posts
    11.168
    vCash
    124500

    Default

    ik geloof daar niet zo in, agressie zit in de persoon zelf.

  7. #7
    Join Date
    Dec 2008
    Posts
    1.308
    vCash
    126000

    Default

    Kansloos topic....je kunt niet generaliseren!

  8. #8
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Misschien, maar aan de andere kant is dat te makkelijk. Wanneer namelijk gezegd wordt dat vechtsport allerlei pedagogische waardes heeft voor de samenleving kunnen we meestal namelijk plotseling wel generaliseren.

  9. #9
    Join Date
    Nov 2006
    Posts
    1.932
    vCash
    40000

    Default

    Ik ben in iedergeval gekalmeert. 18 jaar geleden voor dat ik vechtsport deed vocht ik graag op school.
    En sinds ik train en wedstrijdjes mocht draaien is het buiten de mat gestopt.

    En met ouder wijzer en een goede dojo etiquette ben ik gevormt als een kalme mens.

    Zonder vechtssport... een beest...

  10. #10
    Join Date
    Nov 2006
    Posts
    1.932
    vCash
    40000

    Default

    Ik ben in iedergeval gekalmeert. 18 jaar geleden voor dat ik vechtsport deed vocht ik graag op school.
    En sinds ik train en wedstrijdjes mocht draaien is het buiten de mat gestopt.

    En met ouder wijzer en een goede dojo etiquette ben ik gevormt als een kalme mens.

    Zonder vechtssport... een beest...

  11. #11
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Om eerlijk te zijn toen ik begon als een puber kreeg ik toch wel een boost zelfvertrouwen. Dat zorgde er af en toe wel eens voor dat ik wat minder snel wegliep bij een opstootje dan daarvoor zo was. Maar goed kan ook aan de leeftijd gelegen hebben.

  12. #12
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    5.116
    vCash
    108788

    Default

    Quote Originally Posted by Facade View Post
    Om eerlijk te zijn toen ik begon als een puber kreeg ik toch wel een boost zelfvertrouwen. Dat zorgde er af en toe wel eens voor dat ik wat minder snel wegliep bij een opstootje dan daarvoor zo was. Maar goed kan ook aan de leeftijd gelegen hebben.
    Bij mij en wat ik me leerlingen wil mee geven is juist het omgekeerde.

    Juist vanwege je zelf vertrouwen en geloven en weten wat jij kan, een gevecht vermijden omdat je in je hoofd toch al hebt gewonnen. Juist door die mentaliteit kan ik heel veel hebben, ik weet waar ik in staat toe ben en hoef dat niet te bewijzen. Enige keren dat ik de afgelopen 10 jaar heb gevochten is omdat ik op kwam voor andere en het niet toeliet iemand zonder reden in elkaar geslagen te laten worden.

    Met een goede trainer en een goede geest kan vechtsport alleen ten goede zijn.
    Home mtk-gym.nl


  13. #13
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Bij judo heb je heeeel globaal 2 soorten die dat gaan doen:
    te drukke kinderen (moeten rustiger worden)
    te rustige kinderen (moeten leren voor zichzelf op te komen)

    Ik geef ook nog voetbaltraining en daar zijn de verschillen tussen kinderen die zichzelf niet beheersen en degenen die dat wel kunnen veel groter.

  14. #14
    Join Date
    Dec 2011
    Posts
    349
    vCash
    126000

    Default

    Agressiever worden lijkt me zeker niet het geval. Wat ik eerder denk is dat het een uitlaadklep zal zijn en een goede afleiding.

    Wat er misschien wel een enkele keer gebeurd is misbruik maken van je kennis buiten de gym. Al hoop ik dat dit een grote minderheid is. Geen idee trouwens... Maar wat bij mij het grootst overheersende gevoel is, is dat het gewoon per persoon verschilt. Er zijn net zo goed agressieve voetballers, waterpolooers, zakenmannen, advocaten en stratenmakers.

  15. #15
    Join Date
    Dec 2008
    Posts
    1.308
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Facade View Post
    Misschien, maar aan de andere kant is dat te makkelijk. Wanneer namelijk gezegd wordt dat vechtsport allerlei pedagogische waardes heeft voor de samenleving kunnen we meestal namelijk plotseling wel generaliseren.

    Als dat topic net zo gesteld wordt als deze zou ik de zelfde post plaatsen .....dus niet niet generaliseren door ze zeggen dat iedereen het daar wel mee eens zou zijn

  16. #16
    Join Date
    Aug 2011
    Location
    https://t.me/pump_upp
    Posts
    641
    vCash
    126416

    Default

    Quote Originally Posted by Leventdepevent View Post
    ik geloof daar niet zo in, agressie zit in de persoon zelf.
    Aggresie is een resultaat van je opvoeding, dat kan door je ouders komen of door vrienden. Ik denk dat mensen wat dat betreft net als honden goed op aarde komen (op een incidentele die echt een kronkel heeft, maar die zijn gewoon ziek in hun hoofd).

    Of je van vechtsport aggresiever wordt.. ik weet het niet, ik denk het niet. Ik denk wel dat je er assertiever en directer door kunt worden.

  17. #17
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    1.406
    vCash
    126000

    Default

    Het zal me niet verbazen als mensen van bepaalde bevolkingsgroepen agressiever worden.

  18. #18
    Join Date
    Aug 2011
    Posts
    80
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by kmr View Post
    Het zal me niet verbazen als mensen van bepaalde bevolkingsgroepen agressiever worden.
    Ja indd al die luxemburgers die aan vechtsport doen en zo agressief zijn.........

    (serieuze reactie: kansloze opmerking om hier "bevolkingsgroepen" bij te gaan halen)

  19. #19
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Quote Originally Posted by PinPoint View Post
    Als dat topic net zo gesteld wordt als deze zou ik de zelfde post plaatsen .....dus niet niet generaliseren door ze zeggen dat iedereen het daar wel mee eens zou zijn
    Touché

  20. #20
    Join Date
    Oct 2009
    Posts
    650
    vCash
    30984

    Default

    Hangt er van af of je bij Cobra Kai of mr. Myagi traint

  21. #21
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by Budokan View Post
    Hangt er van af of je bij Cobra Kai of mr. Myagi traint
    x2, je leraar doet een hoop. Ook ligt het natuurlijk in combinatie met verdere omgeving.
    Grotendeels nurture denk ik, maar een heel klein deel nature.
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  22. #22
    Join Date
    Dec 2006
    Location
    lelystad
    Posts
    653
    vCash
    126000

    Default

    Als je iets wilt weten: GOOGLE, in het specifiek google scholar
    Eerste studie volledig bestand

    abstract van een 2e longitudinal (meerjarige) studie

    Conclussies, bar weinig effect. Katas en meditatie lijken agressie af te zwakken in kinderen.
    max 400x125px

  23. #23
    Join Date
    May 2010
    Posts
    133
    vCash
    126000

    Default

    Destijds aan vechtsport begonnen om mezelf te leren verdedigen na een paar keer zonder reden door oudere jeugdigen, waaronder een vechtsporter met toen in die buurt bekend notoir te losse handen, in elkaar geslagen te zijn. Ik was daar erg angstig door geworden en vechtsport heeft me toen helemaal geholpen. Zelf denk ik dat jongeren niet agressiever worden door vechtsport, maar wel dat agressieve jongeren door vechtsportinstructeurs geweerd moeten worden. Er vallen namelijk wel steeds meer slachtoffers door agressieve jongeren met vechtsporttraining. Mijn onderbuik zegt me, dat er tegenwoordig vaker minder streng toelastingsbeleid is bij sommige vechtsportinstructeurs dan ik zelf in de jaren 80 en 90 ervaren heb.

  24. #24
    Join Date
    May 2009
    Location
    Tilburg
    Posts
    373
    vCash
    126000

    Default

    Enige cijfers die ik kan geven zijn deze:" Van de 100 man (schatting) die ik les heb gegeven en 100 (schatting) waarmee ik heb mogen trainen heb ik ALLEEN positieve energie terug gezien en gevoeld. Ik heb ex-"delinquenten die nooit aangesproken mochten worden, zien veranderen naar aardige shatjes die kunnen omgaan met kritiek. Wat ik ook heb gezien is Nerds die helemaal geen zelfvertrouwen hadden, waardoor ze met gebogen shouders rond liepen veranderen in trotse kerels die lopen met hun borstkast hoog Bradda, hahaah!!! Zo kan ik nog 198(schatting) meer positieve gevallen noemen!!!
    God Bless "Martial Aarts" !!!

  25. #25
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    www.blackjackets.nl
    Posts
    4.297
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Budokan View Post
    Hangt er van af of je bij Cobra Kai of mr. Myagi traint
    Bij Cobra Kai heb ik getraint, daar heb ik een oefening geleerd die mij helaas agressief heeft geemaakt. "Sweep the leg" heeft mijn leven verpest!

    Klotekraanvogel achtervolgt mij nog steeds...

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •