MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 23 of 23
  1. #1
    Join Date
    Mar 2012
    Location
    Ede
    Posts
    3
    vCash
    126000

    Thumbs up Tips voor je eerste wedstrijd

    Binnenkort (over 5 weken) heb ik waarschijnlijk mijn eerste mma wedstrijd.

    Ik ben benieuwd wat jullie voor tips kunnen geven om in deze weken te doen als voorbereiding op de wedstrijd. Dingen als:

    - Dieet
    - Oefeningen/trainingen
    - Game plan maken
    - Etc. Etc.

    Alle tips welkom!
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Jun 2009
    Posts
    11.168
    vCash
    124500

    Default

    ik zou dit soort dingen met je trainer bespreken. welkom op MF trouwens

  3. #3
    Join Date
    Mar 2012
    Location
    Ede
    Posts
    3
    vCash
    126000

    Default

    Dankje. Ik spreek hem (Raymond Jarman) vanavond nog, maar was benieuwd naar meer ideeën en tips.

  4. #4
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    1.406
    vCash
    126000

    Default

    Tijdens het praatje van de scheidsrechter moet je je tegenstander niet aankijken en als je wegloopt dan moet je 'door hem heen' kijken. Dat deed Fedor wel eens en dat schijnt angst in te boezemen.

  5. #5
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by kmr View Post
    Tijdens het praatje van de scheidsrechter moet je je tegenstander niet aankijken en als je wegloopt dan moet je 'door hem heen' kijken. Dat deed Fedor wel eens en dat schijnt angst in te boezemen.
    Natuurlijk brengt dat angst indien Fedor dat doet...
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  6. #6
    Join Date
    Mar 2012
    Posts
    1.590
    vCash
    126000

    Default

    Wat je beter niet kunt doen is:


  7. #7
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.385
    vCash
    127608

    Default

    Quote Originally Posted by MaartenTak View Post
    Dankje. Ik spreek hem (Raymond Jarman) vanavond nog, maar was benieuwd naar meer ideeën en tips.
    Hey leuk dat je bij Raymond traint. Ga je binnenkort een wedstrijd doen? Raymond heeft veel ervaring, die bereid je zeker goed voor. Doe hem maar de groeten van Brian vanavond

  8. #8
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.385
    vCash
    127608

    Default

    Quote Originally Posted by kmr View Post
    Tijdens het praatje van de scheidsrechter moet je je tegenstander niet aankijken en als je wegloopt dan moet je 'door hem heen' kijken. Dat deed Fedor wel eens en dat schijnt angst in te boezemen.
    Iedereen heeft zn eigen ding, als het succes van een wedstrijd hier van af hangt, hoef je niet te trainen op techniek conditie etc

  9. #9
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Wat ik een goeie tip vind is voor je eerste wedstrijd om er niet over te gaan piekeren. Gewoon het moment afwachten en het maakt niet uit of je wint of verliest. Je eerste wedstrijd is pure ervaring, misschien is het daarom zelfs beter om te verliezen. Al moet je natuurlijk wel voor de winst gaan!
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  10. #10
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Mijn eigen wereld
    Posts
    9.509
    vCash
    126000

    Default

    Blijf jezelf en ga vooral geen dingen doen die je afleiden.

    Een ding wat me wel vaker opvalt bij beginners partijen is dat er redelijk wat mensen zijn die bij "pijn" terugvallen en ineens bang worden en dan redelijk kansloos verliezen.

    Voor mijn eerste wedstrijd heb ik wel 100 keer tegen mezelf gezegd: "Hoe erg de pijn ook is, doorgaan" En dat heb ik ook gedaan. De eerste lowkick die ik blockeerde was scheen op scheen, echt focking pijnlijk en was om het licht uit te drukken "onaangenaam". Maar er was direct dat stemmetje in mijn hoofd. "Doorgaan, we gaan niet sissy doen"


  11. #11
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.385
    vCash
    127608

    Default

    Quote Originally Posted by Pansier View Post
    Wat ik een goeie tip vind is voor je eerste wedstrijd om er niet over te gaan piekeren. Gewoon het moment afwachten en het maakt niet uit of je wint of verliest. Je eerste wedstrijd is pure ervaring, misschien is het daarom zelfs beter om te verliezen. Al moet je natuurlijk wel voor de winst gaan!
    Het is nooit beter om te verliezen.

  12. #12
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by Briant View Post
    Het is nooit beter om te verliezen.
    Van een verlies partij leer je meer dan van een winst partij. Maak je visie wat breder.
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  13. #13
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.385
    vCash
    127608

    Default

    Quote Originally Posted by Pansier View Post
    Van een verlies partij leer je meer dan van een winst partij. Maak je visie wat breder.
    Wat leer je meer uit een verliespartij dan uit een winstpartij? Zeker in MMA de eerste partij is belangrijk om te winnen, ik wil dan ook niemand van mijn groep in de ring hebben staan waarvan ik niet overtuigd ben dat ze gaan winnen.

  14. #14
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Mijn eigen wereld
    Posts
    9.509
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Pansier View Post
    Van een verlies partij leer je meer dan van een winst partij. Maak je visie wat breder.
    Gesproken als een echte loser! Gefeliciteerd, u heeft een kutje gewonnen, parkeer niet in en roep uw man indien een spin op de muur zit.


  15. #15
    Join Date
    Dec 2009
    Posts
    149
    vCash
    126000

    Default

    Dit had Joe Lauzon te zeggen tegen iemand die zijn eerste partij gaat draaien op een ander forum.

    1) Realize you train all the time, and this is no different. Go out there and do what you do in training.
    2) Some people will tell you to get all amped up, I say F that and stay calm... the best way to lose the fight is get all amped out of your mind and waste energy in the back room.
    3) The adrenaline dump is coming, so embrace it... don't fear it. It will happen, so you can either cope with it and fight with it... or you can be worried about it and make it worse.
    4) Good luck. Have Fun. This is what you trained for.
    Shinya Aoki: "Real Martial Arts Means A Knockout Or A Submission"

  16. #16
    Join Date
    Apr 2011
    Location
    leiden
    Posts
    239
    vCash
    126000

    Default

    1) Realize you train all the time, and this is no different. Go out there and do what you do in training.
    2) Some people will tell you to get all amped up, I say F that and stay calm... the best way to lose the fight is get all amped out of your mind and waste energy in the back room.
    3) The adrenaline dump is coming, so embrace it... don't fear it. It will happen, so you can either cope with it and fight with it... or you can be worried about it and make it worse.
    4) Good luck. Have Fun. This is what you trained for.


    dikke like

  17. #17
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by Briant View Post
    Wat leer je meer uit een verliespartij dan uit een winstpartij? Zeker in MMA de eerste partij is belangrijk om te winnen, ik wil dan ook niemand van mijn groep in de ring hebben staan waarvan ik niet overtuigd ben dat ze gaan winnen.
    In een verliespartij heb je een betere tegenstander gehad. Van betere tegenstanders leer je meer dan een makkelijke partij die je binnen een ronde wint. Ook heb je in een verliespartij waarschijnlijk meerdere fouten gemaakt die je kan verbeteren. Snaptoeee?
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  18. #18
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.385
    vCash
    127608

    Default

    Quote Originally Posted by Pansier View Post
    In een verliespartij heb je een betere tegenstander gehad. Van betere tegenstanders leer je meer dan een makkelijke partij die je binnen een ronde wint. Ook heb je in een verliespartij waarschijnlijk meerdere fouten gemaakt die je kan verbeteren. Snaptoeee?
    Als het over grappling gaat zou ik het met je eens zijn. Dan is er niets mis mee om te verliezen van een betere tegenstander. Maar met ringsporten moet je gewoon zorgen dat jij de beste in de ring bent. Anders heb je je voorbereiding niet goed gedaan. Bij MMA/kickboxen word je gematcht op basis vanje record bij grappling op basis van ervaring.

    Het is onzin dat je alleen kan leren van een verlies, aangezien je geen enkele perfecte wedstrijd hebt. Maar een verliespartij op je record is wel een probleem als je verder wilt.

  19. #19
    Join Date
    Dec 2009
    Posts
    149
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Briant View Post
    Als het over grappling gaat zou ik het met je eens zijn. Dan is er niets mis mee om te verliezen van een betere tegenstander. Maar met ringsporten moet je gewoon zorgen dat jij de beste in de ring bent. Anders heb je je voorbereiding niet goed gedaan. Bij MMA/kickboxen word je gematcht op basis vanje record bij grappling op basis van ervaring.

    Het is onzin dat je alleen kan leren van een verlies, aangezien je geen enkele perfecte wedstrijd hebt. Maar een verliespartij op je record is wel een probleem als je verder wilt.
    Bij beginners is dit toch veel minder van belang?
    Shinya Aoki: "Real Martial Arts Means A Knockout Or A Submission"

  20. #20
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.385
    vCash
    127608

    Default

    Quote Originally Posted by JeIIe View Post
    Bij beginners is dit toch veel minder van belang?
    Als je een beetje wil trainen en af en toe een partijtje wil draaien niet. Maar als je verder wil, moet je met de instelling van winnen de ring in stappen. En je moet ook winnen wil je een succesvolle prof worden zo simpel is het.

  21. #21
    Join Date
    Dec 2009
    Posts
    149
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Briant View Post
    Als je een beetje wil trainen en af en toe een partijtje wil draaien niet. Maar als je verder wil, moet je met de instelling van winnen de ring in stappen. En je moet ook winnen wil je een succesvolle prof worden zo simpel is het.
    Daar ben ik het zeker mee eens. Maar ik bedoel je record in de nieuwelinge en c-klasse maakt toch niet zoveel uit? Of vergis ik mij daarin?
    Shinya Aoki: "Real Martial Arts Means A Knockout Or A Submission"

  22. #22
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by Briant View Post
    Als het over grappling gaat zou ik het met je eens zijn. Dan is er niets mis mee om te verliezen van een betere tegenstander. Maar met ringsporten moet je gewoon zorgen dat jij de beste in de ring bent. Anders heb je je voorbereiding niet goed gedaan. Bij MMA/kickboxen word je gematcht op basis vanje record bij grappling op basis van ervaring.

    Het is onzin dat je alleen kan leren van een verlies, aangezien je geen enkele perfecte wedstrijd hebt. Maar een verliespartij op je record is wel een probleem als je verder wilt.
    Dat wil niet zeggen dat je je voorbereiding niet goed hebt gedaan, dat wil zeggen dat de andere beter was voorbereid. Ik heb ook niet gezegd dat je alleen kan leren van verlies, maar een verlies geeft je wel de extra motivatie om harder te gaan trainen.

    Op je laatste argument heb ik niets te zeggen, want dat klopt natuurlijk wel.
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  23. #23
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by Briant View Post
    Als je een beetje wil trainen en af en toe een partijtje wil draaien niet. Maar als je verder wil, moet je met de instelling van winnen de ring in stappen. En je moet ook winnen wil je een succesvolle prof worden zo simpel is het.
    Als je een succesvolle prof wilt worden is ervaring en het leren van ook erg belangrijk.
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •