MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 23 of 23
  1. #1
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    1.406
    vCash
    126000

    Default Hardere stoten: kickbokser vs. bokser

    Wie denk je dat harder kan stoten: een bokser of een kickbokser? Helpen bepaalde technieken een bokser harder te stoten? Stoot een bokser harder omdat hij zich focust op boksen? Maakt de soort sport niet uit en hangt het af van de persoon?
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Het hangt af van de persoon --> Techniek, kracht, snelheid, accuracy, massa, etc.
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  3. #3
    Join Date
    Sep 2009
    Location
    Utrecht
    Posts
    647
    vCash
    30000

    Default

    De stoot van een bokser is anders, mede door zijn houding. Deze houding werkt bij kickboksen niet vanwege lowkicks.

  4. #4
    Join Date
    Feb 2012
    Posts
    31
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by citrusfruit View Post
    De stoot van een bokser is anders, mede door zijn houding. Deze houding werkt bij kickboksen niet vanwege lowkicks.
    Ook vanwege highkicks, als je zoals boksers als mike tyson een lage houding aanneemt kan je veel gemakkelijker highkicks krijgen en bij thaibox of k1 ook knieen..

  5. #5
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    1.406
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Pansier View Post
    Het hangt af van de persoon --> Techniek, kracht, snelheid, accuracy, massa, etc.
    Een bokser en kickbokser die even snel, zwaar etc. zijn stoten dus even hard?

  6. #6
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    1.406
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by muaythaik1 View Post
    Ook vanwege highkicks, als je zoals boksers als mike tyson een lage houding aanneemt kan je veel gemakkelijker highkicks krijgen en bij thaibox of k1 ook knieen..
    Quote Originally Posted by citrusfruit View Post
    De stoot van een bokser is anders, mede door zijn houding. Deze houding werkt bij kickboksen niet vanwege lowkicks.

    Ja, de houding is anders vanwege bepaalde factoren maar betekent dat ook dat een bokser harder stoot?

  7. #7
    Join Date
    Nov 2009
    Posts
    409
    vCash
    126000

    Default

    Als je dit zou willen onderzoeken zou je een steekproef moeten nemen.

    Bijv. 100 boksers van 75kg met 3 jaar ervaring en 100 kickboksers van 75kg met 3 jaar ervaring.

    Laat ze allemaal 5 keer zo hard mogelijk stoten op een apparaat waarmee je de stootkracht kunt meten. Neem het gemiddelde van elke persoon en bereken het gemiddelde per groep (boksers vs kickboksers).

    Stel dat eruit komt dat de boksers harder stoten dan de kickboksers, dan kun je nog steeds alleen zeggen dat boksers van 75kg met 3 jaar ervaring gemiddeld harder stoten dan kickboksers van 75kg met 3 jaar ervaring.

    Wanneer je de test nog een keer overdoet met steekproeven van (kick)boksers van 60kg en van 90kg, en elke keer komt eruit dat de boksers harder stoten, kun je met redelijke zekerheid zeggen dat boksers in het algemeen gemiddeld harder stoten dan kickboksers.

  8. #8
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    1.406
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Boran View Post
    Als je dit zou willen onderzoeken zou je een steekproef moeten nemen.

    Bijv. 100 boksers van 75kg met 3 jaar ervaring en 100 kickboksers van 75kg met 3 jaar ervaring.

    Laat ze allemaal 5 keer zo hard mogelijk stoten op een apparaat waarmee je de stootkracht kunt meten. Neem het gemiddelde van elke persoon en bereken het gemiddelde per groep (boksers vs kickboksers).

    Stel dat eruit komt dat de boksers harder stoten dan de kickboksers, dan kun je nog steeds alleen zeggen dat boksers van 75kg met 3 jaar ervaring gemiddeld harder stoten dan kickboksers van 75kg met 3 jaar ervaring.

    Wanneer je de test nog een keer overdoet met steekproeven van (kick)boksers van 60kg en van 90kg, en elke keer komt eruit dat de boksers harder stoten, kun je met redelijke zekerheid zeggen dat boksers in het algemeen gemiddeld harder stoten dan kickboksers.
    Ik ga meteen aan de slag!

  9. #9
    Join Date
    Feb 2012
    Posts
    31
    vCash
    126000

    Default

    Ben er redelijk zeker van dat boksers hun stoten gemiddeld harder zijn..
    Want vaak zijn kickboxers al beter in trappen dan in bokswerk en bij gewone boksers MOET je goed zijn in je bokswerk.. denk dat daarom gewone boksers veel harder kunnen stoten..

  10. #10
    Join Date
    Jun 2007
    Location
    Veldhoven
    Posts
    3.382
    vCash
    122681

    Default

    Een gemiddelde boxer kan beter(maar ik denk niet zozeer harder) stoten dan een kickboxer. De maximale stootkracht hangt mijns inziens meer af van de persoon, even aangenomen dat beide sporters redelijk getraint zijn om het maximale uit hun lijf te halen. Er zijn goede boxers genoeg die zogezegd geen KO-power hebben, en dat geld ook voor kickboxers.

    Maargoed, volgens mij is je vraag niet echt serieus bedoeld

  11. #11
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    1.406
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by YoMarK View Post
    Een gemiddelde boxer kan beter(maar ik denk niet zozeer harder) stoten dan een kickboxer. De maximale stootkracht hangt mijns inziens meer af van de persoon, even aangenomen dat beide sporters redelijk getraint zijn om het maximale uit hun lijf te halen. Er zijn goede boxers genoeg die zogezegd geen KO-power hebben, en dat geld ook voor kickboxers.

    Maargoed, volgens mij is je vraag niet echt serieus bedoeld
    Waarom zou mijn vraag niet serieus bedoeld zijn? Ik geef aan waarom ik het vermoeden heb dat boksers harder kunnen stoten, dat kan naar mijn mening door training gericht op stoten of door bepaald technieken.

    Voor het geval het je nog niet duidelijk was: ik ga ervan uit dat de bokser en de kickbokser exact hetzelfde lichaamstype hebben, dus ceteris paribus wil ik weten wie het hardst stoot.

  12. #12
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by kmr View Post
    Een bokser en kickbokser die even snel, zwaar etc. zijn stoten dus even hard?
    Idd, degene die dezelfde factoren hebben zullen even hard stoten.
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  13. #13
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    1.406
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Pansier View Post
    Idd, degene die dezelfde factoren hebben zullen even hard stoten.
    Ongeacht techniek (boks vs. kickboks), ongeacht tijd die je besteedt aan stootwerk?

  14. #14
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Ik denk dat als je een kickbokser en een bokser op een zak laat uithalen zonder tegenstander dat het niet eens zoveel uitmaakt. Je kracht komt voor een groot deel van de grond. Je kunt het bij jezelf wel voelen. als je echt wil uithalen zet je je schrap. In een partij ligt dat anders omdat je in een kickbokspartij natuurlijk lowkicks hebt. Ik denk dat daar het grootste verschil zit.

    Ik denk namelijk wel dat in kickbokspartijen er minder hard geslagen wordt en ook minder snel gecombineerd kan worden doordat je altijd rekening moet houden met lowkicks. Roy Jones Jr zei ook een keer in commentaar bij een partij, ik weet even niet meer welke, dat een wijdere stance kan zorgen voor hardere stoten. Het is niet zo moelijk te bedenken waarom. Maar goed als je in het kickboksen heel wijd gaat staan krijg je natuurlijk allemaal lowkicks om de oren.

  15. #15
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by kmr View Post
    Ongeacht techniek (boks vs. kickboks), ongeacht tijd die je besteedt aan stootwerk?
    Zoals ik zeg zolang de factoren maar hetzelfde zijn. Natuurlijk hoe langer je op je stoten oefent hoe meer schade ze zullen kunnen aanrichten, maar dat is logisch.
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  16. #16
    Join Date
    Oct 2008
    Location
    Rotterdam e.o.
    Posts
    2.741
    vCash
    126000

    Default

    Tja, zowel goede boksers als goede kickboksers kunnen een behoorlijke peun uitdelen en om nu een onderzoek te doen middels 100 x de ene en 100 x de andere ? We kunnen ook jouw neus nemen om te testen, de mijne is al aan gort

    Nee, in alle ernst denk ik dat de bokser harder slaat door de ander motoriek die deze gebruikt (stand bovenlichaam tov de benen, benen meer gespreid, etc).

  17. #17
    Join Date
    Dec 2009
    Posts
    178
    vCash
    126000

    Default

    Hey kmr islamieten stoten harden dan blanke he

  18. #18
    Join Date
    Apr 2010
    Location
    Rotterdam
    Posts
    2.279
    vCash
    165955

    Default

    Fight scnience docu kijken, daar konden meerder personen slaan en een boxer won.
    http://natgeotv.com/nl/fight-science

    Cain's meting

  19. #19
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by Soulbringer320 View Post
    Fight scnience docu kijken, daar konden meerder personen slaan en een boxer won.
    http://natgeotv.com/nl/fight-science

    Cain's meting
    Wil niet zeggen dat het voor de sport ook zo is. Ik denk persoonlijk dat het meer aan de persoon ligt die slaat.
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  20. #20
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Uiteindelijk zal dat de doorslag geven inderdaad. Ook de training maakt uit en zo spelen er een hoop dingen een rol.

    http://www.youtube.com/watch?v=g1GtrWw09eE

    Hier een filmpje van Bradley voor z'n gevecht met Alexander een tijd terug. Hierin is te zien hoe Hearns nog wat dingen meegeeft hoe Bradley meer kracht in z'n stoten kan krijgen. Vond het zelf wel interessant en Hearns is natuurlijk een grootheid.

  21. #21
    Join Date
    Nov 2011
    Posts
    977
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by youssef22 View Post
    Hey kmr islamieten stoten harden dan blanke he
    fyi, een blanke kan ook islamiet zijn...

  22. #22
    Join Date
    Nov 2009
    Posts
    409
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Pansier View Post
    Wil niet zeggen dat het voor de sport ook zo is. Ik denk persoonlijk dat het meer aan de persoon ligt die slaat.
    Idd, precies de reden waarom ik uitleg hoe je het zou kunnen onderzoeken. Natuurlijk gaat niemand het uitvoeren, maar tot die tijd kun je er niets zinnigs over zeggen. Wanneer je 1 stoot van 1 persoon neemt, zoals in het filmpje en dat vergelijkt met 1 stoot van 1 ander persoon, gaat het niet om de sport die je vergelijkt, maar om de personen die je vergelijkt.

    Zoals eerder al gezegd, het gaat er ook niet om hoe hard iemand met 1 stoot kan uithalen, want in een wedstrijd of sparringspartij kun je toch niet met maximale kracht uithalen, omdat de tegenstander 'm dan altijd ziet aankomen.

  23. #23
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by Boran View Post
    Idd, precies de reden waarom ik uitleg hoe je het zou kunnen onderzoeken. Natuurlijk gaat niemand het uitvoeren, maar tot die tijd kun je er niets zinnigs over zeggen. Wanneer je 1 stoot van 1 persoon neemt, zoals in het filmpje en dat vergelijkt met 1 stoot van 1 ander persoon, gaat het niet om de sport die je vergelijkt, maar om de personen die je vergelijkt.

    Zoals eerder al gezegd, het gaat er ook niet om hoe hard iemand met 1 stoot kan uithalen, want in een wedstrijd of sparringspartij kun je toch niet met maximale kracht uithalen, omdat de tegenstander 'm dan altijd ziet aankomen.
    Natuurlijk zal het aan de techniek liggen, maar zover ik weet scheelt de techniek van een bokser en een kickbokser kwa stoten niet doorslaggevend veel.
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •