MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 2 of 5 FirstFirst 12345 LastLast
Results 26 to 50 of 124
  1. #26
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Als er een filmpje van dierenmishandeling is, zijn jouw reacties anders ook niet van de lucht hoor Pansier Ieder z'n ding.

    Een functie van het straffen van mensen is dat mensen het recht niet in eigen hand gaan nemen. Dat lijkt me in dit geval bij uitstek van toepassing. De man moet levenslang krijgen.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #27
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by Facade View Post
    Als er een filmpje van dierenmishandeling is, zijn jouw reacties anders ook niet van de lucht hoor Pansier Ieder z'n ding.

    Een functie van het straffen van mensen is dat mensen het recht niet in eigen hand gaan nemen. Dat lijkt me in dit geval bij uitstek van toepassing. De man moet levenslang krijgen.
    Hmm toucher... Heb het zelf niet eens door. Ben meer een dierenvriend dan een mensenvriend, omdat dieren betrouwbaar zijn in mijn ogen.

    Iemand die levenslang of de doodstraf zal krijgen zal er alles aan doen om uit handen van justitie te blijven, mogelijk zal hij hierdoor meer schade aanrichten. Dit is een van de redenen dat ik er tegen ben. Verder vind ik dat iedereen recht heeft op een tweede kans.
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  3. #28
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    20.301
    vCash
    371929

    Default

    Tja, vrijspraak....word toch 25+ & TBS

  4. #29
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Quote Originally Posted by Pansier View Post
    Hmm toucher... Heb het zelf niet eens door.
    Quote Originally Posted by Pansier View Post
    Ben meer een dierenvriend dan een mensenvriend, omdat dieren betrouwbaar zijn in mijn ogen.

    Iemand die levenslang of de doodstraf zal krijgen zal er alles aan doen om uit handen van justitie te blijven, mogelijk zal hij hierdoor meer schade aanrichten. Dit is een van de redenen dat ik er tegen ben. Verder vind ik dat iedereen recht heeft op een tweede kans.
    De doodstraf ben ik ook tegen, levenslang ben ik echter voor. Sommige mensen kunnen nou eenmaal niet functioneren in de maatschappij en als de tweede kans van iemand redelijkerwijs het einde voor een of meer anderen betekent is de keuze voor mij snel gemaakt. De samenleving moet beschermd worden. Vooral voor mensen als Breivik is daarom zo'n extreem middel nodig. Wel moet zo'n middel natuurlijk terughoudend ingezet worden, omdat het wel onmenselijk is.

  5. #30
    Join Date
    Sep 2008
    Posts
    3.432
    vCash
    84750

    Default

    Zijn er serieus mensen die geloven dat de doodstraf een goed middel is?
    Max. 400 x 125

  6. #31
    Join Date
    Feb 2012
    Posts
    96
    vCash
    126000

    Default

    Wacht maar tot je eigen kinderen misbruikt worden, eens kijken of je dan niet over de doodstraf praat.
    "Get tuda Choppaaa!"

  7. #32
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by Fatihhh View Post
    Wacht maar tot je eigen kinderen misbruikt worden, eens kijken of je dan niet over de doodstraf praat.
    Dan wil het nog niet zo zeggen dat de doodstraf een goed middel is, al denk ik overigens dat je gelijk hebt. Maarrrr dan wordt er gehandeld uit emoties en dat is vind ik niet rationeel.
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  8. #33
    Join Date
    Sep 2009
    Posts
    1.153
    vCash
    127209

    Default

    Quote Originally Posted by Wiseguy View Post
    Zijn er serieus mensen die geloven dat de doodstraf een goed middel is?
    Ja, ik...

    Tony zei: "niemand, maar dan ook echt niemand het recht heeft om over het leven van een ander te beslissen. PUNT!"

    Breivik en Robert M hebben beiden WEL over het leven van anderen beslist en tientallen levens verwoest en vernietigd. ZO egoistisch! Hier is hard bewijs van dat beide heren dit hebben gedaan. In deze gevallen met hard bewijs ben ik voor de doodstraf.

    Waarom?
    - Scheelt een hoop geld
    - Opgeruimd staat netjes, weg er mee!

    Graag hoor ik van jullie waarom de doodstraf nooit een goed middel is, misschien dat ik nog van mening verander.

  9. #34
    Join Date
    Sep 2009
    Posts
    1.153
    vCash
    127209

    Default

    Quote Originally Posted by Pansier View Post
    Dan wil het nog niet zo zeggen dat de doodstraf een goed middel is, al denk ik overigens dat je gelijk hebt. Maarrrr dan wordt er gehandeld uit emoties en dat is vind ik niet rationeel.
    Waarom zou handelen uit emoties niet goed zijn? Ik zelf ben nog nooit opgepakt geweest of in aanraking geweest met de politie. Maar als ik heb gezien of 100% zeker weet dat iemand een dierbare van mij iets aan heeft gedaan als moord dan kan het leven mij niets meer schelen en zal ik er alles aan doen om alleen die persoon te vernietigen. WRAAK!

  10. #35
    Join Date
    Feb 2012
    Posts
    96
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Tykill View Post
    Ja, ik...

    Tony zei: "niemand, maar dan ook echt niemand het recht heeft om over het leven van een ander te beslissen. PUNT!"

    Breivik en Robert M hebben beiden WEL over het leven van anderen beslist en tientallen levens verwoest en vernietigd. ZO egoistisch! Hier is hard bewijs van dat beide heren dit hebben gedaan. In deze gevallen met hard bewijs ben ik voor de doodstraf.

    Waarom?
    - Scheelt een hoop geld
    - Opgeruimd staat netjes, weg er mee!

    Graag hoor ik van jullie waarom de doodstraf nooit een goed middel is, misschien dat ik nog van mening verander.
    Ik denk dat jouw vraag een nieuwe topic nodig heeft! "De doodstraf voor of tegen?"
    "Get tuda Choppaaa!"

  11. #36
    Join Date
    Mar 2009
    Posts
    2.097
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Tykill View Post
    Ja, ik...

    Tony zei: "niemand, maar dan ook echt niemand het recht heeft om over het leven van een ander te beslissen. PUNT!"

    Breivik en Robert M hebben beiden WEL over het leven van anderen beslist en tientallen levens verwoest en vernietigd. ZO egoistisch! Hier is hard bewijs van dat beide heren dit hebben gedaan. In deze gevallen met hard bewijs ben ik voor de doodstraf.

    Waarom?
    - Scheelt een hoop geld
    - Opgeruimd staat netjes, weg er mee!

    Graag hoor ik van jullie waarom de doodstraf nooit een goed middel is, misschien dat ik nog van mening verander.
    Even los van wat ik er zelf van vind, de doodstraf is duurder dan iemand levenslang opleggen...


  12. #37
    Join Date
    Sep 2009
    Posts
    1.153
    vCash
    127209

    Default

    Quote Originally Posted by Fyodor View Post
    Even los van wat ik er zelf van vind, de doodstraf is duurder dan iemand levenslang opleggen...
    Hoe is het duurder?

  13. #38
    Join Date
    Sep 2009
    Posts
    1.153
    vCash
    127209

    Default

    Quote Originally Posted by Fatihhh View Post
    Ik denk dat jouw vraag een nieuwe topic nodig heeft! "De doodstraf voor of tegen?"
    Ik wil graag betere tegen argumenten horen waarom het slecht is of niet kan.

  14. #39
    Join Date
    Mar 2009
    Posts
    2.097
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Tykill View Post
    Hoe is het duurder?
    Staat hier uitgelegd:
    http://www.express.be/joker/nl/platd...ven/104743.htm


  15. #40
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by Tykill View Post
    Waarom zou handelen uit emoties niet goed zijn? Ik zelf ben nog nooit opgepakt geweest of in aanraking geweest met de politie. Maar als ik heb gezien of 100% zeker weet dat iemand een dierbare van mij iets aan heeft gedaan als moord dan kan het leven mij niets meer schelen en zal ik er alles aan doen om alleen die persoon te vernietigen. WRAAK!
    Omdat je nuchter moet handelen. Emotioneel handelen zorgt enkel voor nieuwe problemen...
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  16. #41
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Om even terug te keren naar het topic. Zat gisteren naar BNR te luisteren en ging over Breivik. Officier van justitie gaf aan dat ze niet gaan proberen hem ontoerekeningsvatbaar te verklaren en zoiets als TBS op te leggen.

    Reden: zijn rechts extremisme is een mening en geen ziekte. Met als achterliggende reden dat ze links extremisten en godsdienst fundamentalisten ook geen tbs opleggen.

  17. #42
    Join Date
    Feb 2012
    Posts
    96
    vCash
    126000

    Default

    Nederland heeft gewoon wat helden nodig die de straten schoonvegen.
    The Coon van Southpark? The Punisher? Die gast van Law Abiding Citizen zou ook wel een goede zijn.

    "Get tuda Choppaaa!"

  18. #43
    Join Date
    Sep 2009
    Posts
    1.153
    vCash
    127209

    Default

    Quote Originally Posted by Pansier View Post
    Omdat je nuchter moet handelen. Emotioneel handelen zorgt enkel voor nieuwe problemen...
    Klopt, maar nuchter zou ik ook zo handelen maar misschien beter doordacht :P zodat ik er zelf eventueel mee weg kan komen lol

  19. #44
    Join Date
    Sep 2009
    Posts
    1.153
    vCash
    127209

    Default

    Quote Originally Posted by Bromios View Post
    Om even terug te keren naar het topic. Zat gisteren naar BNR te luisteren en ging over Breivik. Officier van justitie gaf aan dat ze niet gaan proberen hem ontoerekeningsvatbaar te verklaren en zoiets als TBS op te leggen.

    Reden: zijn rechts extremisme is een mening en geen ziekte. Met als achterliggende reden dat ze links extremisten en godsdienst fundamentalisten ook geen tbs opleggen.
    On topic = Robert M ;-)

  20. #45
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Misteryland Piramid Floriade
    Posts
    7.063
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Wheelie View Post
    Ophangen is te makkelijk, gewoon dag in dag uit martelen
    Ja joh... wie zegt dat we hem moeten ophangen aan zijn nek?


    Ophangen aan zijn ballen. Als zijn zaakje niet afscheurt dan wordt het wel door het knoopje heen getrokken.

    Dus daar blijhft alleen een soort lege verschrompelde zak over.

    Dan praten we verder over marteling.

  21. #46
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    1.406
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Fatihhh View Post
    Wacht maar tot je eigen kinderen misbruikt worden, eens kijken of je dan niet over de doodstraf praat.
    Juist omdat we niet persoonlijk bij de zaak betrokken zijn kunnen we alles rationeler benaderen en op een beschaafde manier afrekenen met criminelen.
    Als op basis van emotie gereageerd zou worden, dan zou het einde zoek zijn. Er zouden dan mensen zijn die vinden dat voor een diefstal een hand afgehakt mag worden en voor rijden onder invloed de tong uitgesneden moet worden.

  22. #47
    Join Date
    Sep 2008
    Posts
    3.432
    vCash
    84750

    Default

    Quote Originally Posted by Tykill View Post
    Ja, ik...

    Tony zei: "niemand, maar dan ook echt niemand het recht heeft om over het leven van een ander te beslissen. PUNT!"

    Breivik en Robert M hebben beiden WEL over het leven van anderen beslist en tientallen levens verwoest en vernietigd. ZO egoistisch! Hier is hard bewijs van dat beide heren dit hebben gedaan. In deze gevallen met hard bewijs ben ik voor de doodstraf.

    Waarom?
    - Scheelt een hoop geld
    - Opgeruimd staat netjes, weg er mee!

    Graag hoor ik van jullie waarom de doodstraf nooit een goed middel is, misschien dat ik nog van mening verander.
    De doodstraf heeft zoveel nadelen.

    Allereerst is het duurder. Het kost een vermogen om alles procedures te doorlopen.
    Ten tweede hebben mensen die de doodstraf kunnen krijgen niets meer te verliezen wat kan leiden tot nog meer schade aan de samenleving. Zie als voorbeeld Amerika.
    Ten derde is er ook nog een etisch bezwaar, want zoals Ghandi al zei "an eye for an eye makes the whole world blind".
    Ten vierde is er ook nog altijd de kans dat de doodstraf wordt opgelegd aan onschuldige mensen. Bijvoorbeeld mensen die ten onrechte bekennen, geen goede verdediging kunnen betalen of door gererechtelijke dwalingen.
    Neem hier maar even een kijkje http://www.deathpenaltyinfo.org/
    Max. 400 x 125

  23. #48
    Join Date
    Feb 2009
    Location
    amsterdam
    Posts
    125
    vCash
    126000

    Default

    Arggh kapot lange post gericht aan Pansier, maar is natuurlijk niet doorgekomen, K*T PC. Waar het op neer kwam, mr. mensen een 2e kans geven. Zullen we hem vrijlaten en naast jou laten wonen, indien je kids hebt? Misschien kun je hem meteen inschakelen als oppas.

    Nogmaals dit soort mensen worden beter behandeld als dieren, terwijl ze in mijn ogen een stuk minder waard zijn. Indien er onomstotelijk bewijs is dat zij deze smerige daden hebben verricht 100% voor de doodstraf. Tenzij zoals ik al aangaf er mensen als jou zijn die graag naast dit soort personen hun leven willen verder zetten. Zou jullie graag gezamelijk op een eiland plaatsen Excuus voor emotie, maar snap niet hoe je kan praten over een tweede kans bij dit soort personen.
    Amsterdam

    ~Embrace the grind~

  24. #49
    Join Date
    Dec 2010
    Location
    FPA / Amersfoort
    Posts
    1.480
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Wiseguy View Post
    De doodstraf heeft zoveel nadelen.

    Allereerst is het duurder. Het kost een vermogen om alles procedures te doorlopen.
    Ten tweede hebben mensen die de doodstraf kunnen krijgen niets meer te verliezen wat kan leiden tot nog meer schade aan de samenleving. Zie als voorbeeld Amerika.
    Ten derde is er ook nog een etisch bezwaar, want zoals Ghandi al zei "an eye for an eye makes the whole world blind".
    Ten vierde is er ook nog altijd de kans dat de doodstraf wordt opgelegd aan onschuldige mensen. Bijvoorbeeld mensen die ten onrechte bekennen, geen goede verdediging kunnen betalen of door gererechtelijke dwalingen.
    Neem hier maar even een kijkje http://www.deathpenaltyinfo.org/
    X2
    Ik heb veel meer problemen met de strafmaat. Het vooruitzicht voor de pedo dat hij/zij zeker nooit meer vrijkomt is toch veel meer "straf" dan snel een kogel door zn kop oid ? Dan komt ie er makkelijk van af. Laat em lijden en verrotten, langzaam.

  25. #50
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Ik heb eigenlijk twee voorname bezwaren tegen de doodstraf.

    1. Ons juridisch systeem is niet waterdicht. Er komen nou eenmaal fouten voor in ons juridische systeem, ook bij grote zaken en dan heb ik het niet over vormfouten, maar over onschuldige mensen. Welke foutmarge is acceptabel? Ik zeg 0% en daarom is de doodstraf dus ook onbespreekbaar voor mij.

    2. Iemand moet het doen. Praktisch misschien, maar iemand moet dus voor zijn beroep mensen gaan omleggen. De beul. Dat kan gewoon niet. Dat kan je niet van mensen vragen en/of faciliteren als rechtsstaat.

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •